Keessie Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 www.correct.com met alle aanwezige apparatuur uit de koopjeskelder........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 O, Correct heeft na 20jaar ook een eigen site ? Da's inderdaad wel vrij laat... Of de serieuze HiFi liefhebber er op zat te wachten betwijfel ik, maar toch... 't is wel een duidelijke, overzichtelijke site geworden. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 16 juli 2003 Author Report Share Posted 16 juli 2003 nee ja, maar er kunnen in de koopjeskelder best wel eens interessante dingen te koop staan. Al jaren zit ik hun vermoedlijke adres in te tikken, en twee weken geleden ineens pats!! ik ga regelmatig even kijken daar, meestal voor de gebruikte spullies greetiez, Keessie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Tja nu nog wat plaatjes bij de producten en ze gaan echt een beetje mee doen op internet! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Ze hebben gelijk ook .net laten registreren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Nou ja 20 jaar Correct bestaat toch al wel wat langer hoor. Wie kan zich nog dat rotzooiwinkeltje met 2e hands radiospullen aan het Pijnackerplein in het Oude Noorden van Rotterdam herinneren waar Correct ooit begonnen is? In die tijd hadden ze geen beste naam. Dat is gelukkig nu wel heel anders. Als stunt hielden ze daar toen 1 keer per jaar uitverkoop: Alles ging weg voor 1 gulden. Velen lagen daar toen de hele nacht met hun slaapzakje voor de deur om 's-morgens de eerste te kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Geplaatst door Pjotr:Nou ja 20 jaar Correct bestaat toch al wel wat langer hoor. Wie kan zich nog dat rotzooiwinkeltje met 2e hands radiospullen aan het Pijnackerplein in het Oude Noorden van Rotterdam herinneren waar Correct ooit begonnen is? In die tijd hadden ze geen beste naam. Dat is gelukkig nu wel heel anders. Als stunt hielden ze daar toen 1 keer per jaar uitverkoop: Alles ging weg voor 1 gulden. Velen lagen daar toen de hele nacht met hun slaapzakje voor de deur om 's-morgens de eerste te kunnen zijn. Was dat niet de Zaagmolenstraat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Geplaatst door cgm: Was dat niet de Zaagmolenstraat? Dat was daarna meen ik, ze zijn daar een echte winkel begonnen met nieuwe spullen. Maar het kan best zijn dat dat winkeltje op het Pijnackerplein tegelijkertijd met de winkel in de Zaagmolenstraat was. Ik was toen nog erg klein. Wel weet ik nog dat er op het oude Noordplein (van voor de renovatie lang geleden en toen de markt daar nog was) en in het Zwaanshals allerlei obscure radio en buizen rommelwinkeltjes waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Houdt TV-rijnmond maar in de gaten. Met enige regelmaat is daar een programma te zien waarin de geschiedenis van Correct uitgbreid uit de doeken wordt gedaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juli 2003 Report Share Posted 23 juli 2003 Geplaatst door Kermit:Houdt TV-rijnmond maar in de gaten. Met enige regelmaat is daar een programma te zien waarin de geschiedenis van Correct uitgbreid uit de doeken wordt gedaan.... Precies, en daarvan herinner ik me die pijpenla in de Zaagmolenstraat waar ze zijn begonnen, met de woonkamer achter. Die ouwe haalde radio's in Duitsland, want daar was het spul goedkoper (toen al). Ze repareerden daar ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Maar je herinnert je niet dat Correct winkeltje op het Pijnackerplein met hun roemruchte jaarlijkse uitverkoop? Lijkt me sterk dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Geplaatst door Pjotr:Maar je herinnert je niet dat Correct winkeltje op het Pijnackerplein met hun roemruchte jaarlijkse uitverkoop? Lijkt me sterk dan. Ik begrijp niet wat je sterk vindt. Waar zaten ze dan op dat plein? In de documentaire kwam het in ieder geval niet ter sprake.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Geplaatst door cgm: Ik begrijp niet wat je sterk vindt. Waar zaten ze dan op dat plein? In de documentaire kwam het in ieder geval niet ter sprake.. Sterk omdat je wel de winkel in de Zaagmolenstraat weet maar niet het winkeltje aan het Pijnackerplein. Het is er toch echt geweest. Het zat bij de Schommelstraat. Dat stukje van het plein heet geloof ik nog Benthuizerstraat. Vreemd dat het niet in de documentaire voorkomt. Ze haalden er destijds de krant mee. Is er een oud gediende van Radio Correct in de zaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Geplaatst door Pjotr: Sterk omdat je wel de winkel in de Zaagmolenstraat weet maar niet het winkeltje aan het Pijnackerplein. Het is er toch echt geweest. Het zat bij de Schommelstraat. Dat stukje van het plein heet geloof ik nog Benthuizerstraat. Vreemd dat het niet in de documentaire voorkomt. Ze haalden er destijds de krant mee. Is er een oud gediende van Radio Correct in de zaal? Aan welke tijdsperiode moet ik dan denken voor dat winkeltje? Was dat maar heel kort? Ik peins me suf, ben opgegroeid in het Oude Noorden, maar kom er niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Zo rond 1960 denk ik. Ben zelf geboren op het Noordplein en mijn oma woonde in de Vinkenstraat. Zal het eens aan mijn pa vragen, die zal zich er wel meer van herinneren. En wie weet heeft ie er ook nog foto's van, hij was destijds een verwoed amateurfotograaf (en radioknutselaar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Ik heb even een E-mailtje naar Correct gestuurd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Geplaatst door Pjotr: Sterk omdat je wel de winkel in de Zaagmolenstraat weet maar niet het winkeltje aan het Pijnackerplein. Het is er toch echt geweest. Het zat bij de Schommelstraat. Dat stukje van het plein heet geloof ik nog Benthuizerstraat. Vreemd dat het niet in de documentaire voorkomt. Ze haalden er destijds de krant mee. Is er een oud gediende van Radio Correct in de zaal? toevallig ben ik wel in die buurt opgegroeid (noordsingel)en volgens mij was het geen winkel maar reparatie werkplaats.(als ik het me nog goed kan herrineren)altzheimer sterker nog op het pijnakerplein heb ik als kind nog gezwommen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Hallo Rob, Gezellig clubje Ouwe Noordenaars hier Zou best kunnen dat het alleen een reparatiewerkplaatsje was van Radio Correct en dat waar ze niet uitkwamen voor de verkoop in de etalage werd gezet. Iig mocht je van geluk spreken als iets werkte als je daar wat kocht. Daar hebben ze naam mee gemaakt De jaarlijkse uitverkoop van alles voor 1 gulden kan ik mij nog wel herinneren. Afijn eens zien wat Kermit voor antwoord van ze krijgt. Ben wel benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Hee, boys uit het Oude Noorden, gezellig Ik woonde in de Bergstraat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 En mijn vader uit de Hoeksche straat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Geplaatst door cgm:Hee, boys uit het Oude Noorden, gezellig Ik woonde in de Bergstraat.. dan moet jij de mini voetbal wedstrijden nog wel kunnen herinneren en 's winter schaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Geplaatst door telefunken: dan moet jij de mini voetbal wedstrijden nog wel kunnen herinneren en 's winter schaatsen. Oh, was jij dat die 's avonds laat nog herrie maakte? Jij hebt het over de tijd dat het pleintje asfalt had, ik rotzooide daar zelfs nog tussen ru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Vanmiddag mijn vader eens gevraagd en voor zover hij zich kan herinneren is ouwe Correct idd in de Zaagmolenstraat begonnen ergens in de jaren '50 met een winkeltje in 2e hands radiospullen. Later is hij ook nieuwe spullen gaan verkopen en is de 2e hands troep en inruil naar het Pijnackerplein gegaan. Aldus de overlevering Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Geplaatst door telefunken: ik ben zelf ook van 1962. dat was een goed bouwjaar ze noemde mij daar muis.(waarom god mag het weten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Geplaatst door Kermit:En mijn vader uit de Hoeksche straat... De Hoeksestraat, bij de Soetendaalseweg neem ik aan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts