Jump to content

Eindelijk na 20 jaar.....................

Keessie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Pjotr:

Zo rond 1960 denk ik. Ben zelf geboren op het Noordplein en mijn oma woonde in de Vinkenstraat. Zal het eens aan mijn pa vragen, die zal zich er wel meer van herinneren. En wie weet heeft ie er ook nog foto's van, hij was destijds een verwoed amateurfotograaf (en radioknutselaar).

Juist, dus net voor mijn tijd, 1960, vandaar dat ik het niet weet.

Mijn grootouders hebben in die jaren een caf

Geplaatst door telefunken:

ik ben zelf ook van 1962.

dat was een goed bouwjaar ze noemde mij daar muis.(waarom god mag het weten)

[QB][/QB]

Er gaat een flauw lampje bij me branden..

Ik noem even wat namen, kijken of je reageert:

Meijer, Blaas, Reedijk, Oosterdijk, Benner

Kwa namen kan ik niet meelullen. Begin '60 zijn we naar Hillegersberg vehuisd.

Ja, het Oude Noorden was een gezellige buurt met vele buurtkroegjes. Heb later toen ik studeerde een tijdje in de Noordmolendwarsstraat in een goedkoop HOH huisje gewoond (Huisje Onder de Huurwaarde). Er zat op de hoek van de Noordmolenstraat en het Noordplein een kroeg die idd 's-morgens om 5 uur weer open ging (en volgens mij is dat nog zo). Na een nacht stappen was daar dan dan weer bier en verse koffie. De markt was daar toen allang niet meer.

ik ben dus duidelijk van een andere generatie; ik kan ze me alleen op de bergweg herinneren, toen zat de koopjeskelder inderdaad beneden, trappetje midden in de winkel. Het heeft lang geduurd, maar het trappetje is weer een tidje open, alleen ligt daar beneden niks interessants

greetz,

Keessie

Geplaatst door cgm:

Er gaat een flauw lampje bij me branden..

Ik noem even wat namen, kijken of je reageert:

Meijer, Blaas, Reedijk, Oosterdijk, Benner

sorry cgm maar dat is(en ik ben nu 40 jaar)heel lang geleden.

ik weet wel dat precies naast het pleintje eene DICK woonde die alles daar regelde en dat frans METZ daar ook altijd kwam en die trainer robbie ? ben even zijn achternaam kwijt oh ja en de coevermans niet vergeten.

oh ja en de sprangemeyers

sorry cgm maar dat is(en ik ben nu 40 jaar)heel lang geleden.

ik weet wel dat precies naast het pleintje eene DICK woonde die alles daar regelde en dat frans METZ daar ook altijd kwam en die trainer robbie ? ben even zijn achternaam kwijt oh ja en de coevermans niet vergeten.

oh ja en de sprangemeyers

Dick Maier (grote familie), regelt alles graag, vooral met jongetjes , Monique Sprangemeyer, de broertjes Ron en Frans Metz van de meubelzaak. Robert Verbeek.

Ja, herinneringen..

Geplaatst door cgm:

Dick Maier (grote familie), regelt alles graag, vooral met jongetjes , Monique Sprangemeyer, de broertjes Ron en Frans Metz van de meubelzaak. Robert Verbeek.

Ja, herinneringen..

inderdaad die bedoel ik je bent dus uit de zelfde tijd als ik , wat is de wereld dan klein.

inderdaad die bedoel ik je bent dus uit de zelfde tijd als ik , wat is de wereld dan klein.

Vroeger was het Oude Noorden net een dorp, iedereen kende elkaar. Als ik er tegenwoordig ben, voel ik me er niet meer thuis, wel zelfde straten maar ander soort mensen. Maar ja, ik word oud denk ik..

:(

Geplaatst door cgm:

Vroeger was het Oude Noorden net een dorp, iedereen kende elkaar. Als ik er tegenwoordig ben, voel ik me er niet meer thuis, wel zelfde straten maar ander soort mensen. Maar ja, ik word oud denk ik..

je bedoeld zonder te discrimineren dat je je je daar niet meer thuis voelt (inderdaad)

Geplaatst door cgm:

Maar ja, ik word oud denk ik..

Laten we het hopen :D

Denk niet dat het aan de leeftijd ligt. Het was vroeger idd een dorp waar het grootste gedeelte van de familie bleef wonen. Mijn halve familie komt uit het Oude Noorden en de verhalen van mijn ooms over het verzet in WO2 waren niet mals. Denk dat met de renovaties van de laatste 30 jaar veel van de oude kern wegverhuisd is en de knusheid van de buurt weggemoderniseerd. Kan nou niet zeggen dat de nieuwbouw in de hoek Noordmolenstraat - Zwaanshals erg gezellig is. En welke zot heeft bedacht om al die bomen op het Noordplein te kappen mad.gif Maar mijn vroeger ouderlijk huis aan het Noordplein staat er nog (net).

;)

ja en spookie die vent heb ik wat achter me aan gehad wat hebben wij die vent vroeger gepest

Je bedoelt toch niet ome Koos he? Was een ouwe zeeman die met een pothelmje op een solexje de buurt "bewaakte". Een kleurrijk figuur, die naast ons in de NMdwarsstraat woonde en nog in een bedstee sliep. 's-Woendagsmiddags nam ie de kleintjes soms mee naar Blijdorp als moeders moest "werken". Begin '80 werd de NMdwarsstraat gesloopt en Koos kreeg een nieuwbouwflatje langs de Rotte achter de Jonker Fransstraat. In een grote grijze gevel was er 1 balkonnetje dat vol stond met geraniums en viooltjes en 's-avonds allerlei gekleurde lampjes. Juist ja, van Koos.

Geplaatst door Pjotr:

Je bedoelt toch niet ome Koos he? Was een ouwe zeeman die met een pothelmje op een solexje de buurt "bewaakte". Een kleurrijk figuur, die naast ons in de NMdwarsstraat woonde en nog in een bedstee sliep. 's-Woendagsmiddags nam ie de kleintjes soms mee naar Blijdorp als moeders moest "werken". Begin '80 werd de NMdwarsstraat gesloopt en Koos kreeg een nieuwbouwflatje langs de Rotte achter de Jonker Fransstraat. In een grote grijze gevel was er 1 balkonnetje dat vol stond met geraniums en viooltjes en 's-avonds allerlei gekleurde lampjes. Juist ja, van Koos.

nee peter.

dat was een oude man die op de noordsingel woonde en geen stroom en geen gas in huis had ook waren zijn ramen dicht getimmerd.

zo gierig was die vent om geld uit te geven later is zijn huis afgebrand +de helft van zijn geld die die in de kussen slopen en in kasten had liggen ook gingen er geruchten dat hij een berg geld in zijn tuin had begraven.

Oh, dan is het goed ;) Ja dat spookhuis aan de Noordsingel kan ik mij ook nog wel herinneren, de bewoner niet zo eigenlijk. Ja er waren meer vrekken in de buurt. Er was in de Zwartjanstraat een slagerij, ik meen dat ie Rembrand of Remkes heette. De baas woonde er boven. Er ging het gerucht dat ze een gaatje in de vloer hadden om te zien hoeveel geld er in de kassa zat. Dat was ook een beruchte huisjesmelker, ze hadden in de oorlog veel zwart verdiend en daarmee alerlei pandjes opgekocht.

Waar nu Correct zit ging ik als klein kind naar het Victoria theater op zondagmiddag, naar Winnetou e.d.

Later, als puber, kon ik daar naar de discotheek, de naam weet ik niet meer.

Er heeft daarna ook nog een Italiaans restaurant gezeten, met een Spaanse gitarist altijd. Dat heb ik nooit begrepen.. :)

Geplaatst door cgm:

Waar nu Correct zit ging ik als klein kind naar het Victoria theater op zondagmiddag, naar Winnetou e.d.

Later, als puber, kon ik daar naar de discotheek, de naam weet ik niet meer.

Er heeft daarna ook nog een Italiaans restaurant gezeten, met een Spaanse gitarist altijd. Dat heb ik nooit begrepen.. :)

die discotheek heete NORMA JEAN maar wij noemde hem vroeger de STOOF.

dit was allemaal in mijn bristol tijd.

en als puber daar naar de disco was jij die baby met die speen in zijn mond. :D

Ik heb daar als kind de avonteren van Dik Trom gezien. Uit de overlevering weet ik dat ik daar als knulletje van een jaar of 4 vooraan op het balkon zo onbedaarlijk en aanstekelijk heb staan lachen, dat niemand meer naar de film keek...

En ik heb er ook films van Roy Rogers gezien en vooral Jerry Lewis. Zelf woonde ik in de buurt van het Prinses theater, maar opa woonde in de Hoeksestraat....

die discotheek heete NORMA JEAN maar wij noemde hem vroeger de STOOF.

dit was allemaal in mijn bristol tijd.

en als puber daar naar de disco was jij die baby met die speen in zijn mond. :D

Wat zeg je nou, MUIS!!! :) Volgens mij was jij die poepebroek, want ik ben ouder..

• 2 months later...