Jump to content

Hoe serieus zijn jullie?

JoBob
 Share

Recommended Posts

Hoe serieus ben jij? Tig x je naam/account veranderen.. Laat iedereen van muziek genieten op zijn manier! mad.gif

Ik was vanaf mijn eerste paar jaren al audio freak (ben nu 18 jaar).. En ook al zal ik op mijn 50e vast niet meer een 100% goed gehoor hebben, neemt dat niet weg dat ik niet meer ga investeren of bezig houden met Hifi..

Maak je niet druk om je gehoor. Een goede (vaak toch wel kostbare) Hifi set maakt luisteren naar muziek plezieriger en daar draait het mij om.. :)

groeten, PD Hogeterp

Geplaatst door JoBob:

Met in gedachte genomen dat je gehoor met de jaren afneemt.... Is het dan niet triest dat juist op die leeftijd je er (absurd) veel geld voor over hebt om geluid te proberen te reproduceren?

Tja

Decibe31.gif

Ik zit op -30dB @ 12000Hz kennelijk

Geplaatst door Duck-Twacy:

Tja

Decibe31.gif

Ik zit op -30dB @ 12000Hz kennelijk

Deze tabel geeft me weer hoop ik ben gewoon aan slijtage onderhevig niets meer en niets minder.

Ik schrok me destijds een ongeluk toen ik deze nagenoeg gelijke cijfers na een gehoortest te horen (en te zien) kreeg.

Gelukkig gaat het zo gelijdelijk dat het eigenlijk niet echt opvalt.

Ik geniet dus nog steeds van mijn boven modale set (UUUH is dat zo?)

Ik vind het wel lachen om te horen hoe sommige mensen beweren dat ze op mijn leeftijd nog gewoon tot bijvoorbeeld 18khz goed horen en die blijven stug volhouden een typisch geval van niet willen toegeven dat je helaas (hoezo helaas?) ouder wordt.

Inderdaad Pjotr, mijn broer is slecht horend en zelfs hij hoord verschillen tussen sets (en kabels). Hoewel hij hiervoor wel een gehoor apperaat heeft is zijn gehoor niet echt beter dan van de meeste 65+ ers. Dus wees gerust ook naar je pensioen is er nog genoeg te genieten van een goede set.

Groet

Matthias