Jump to content

Nostalgie of.........?

Don van der Deijl
 Share

Recommended Posts

Vandaag heb ik op de bank liggend er eens de tijd voor genomen naar TMF te kijken.

Je moet toch wat nietwaar?

Ik dacht nog bij mezelf "misschien zie ik nog wat leuks voorbij komen"

Ja inderdaad er kwam een hele stoet lekkere meiden voorbij maar die muziek mensen dat was om te janken echt triest allemaal.

Zijn er nu werkelijk geen programma,s meer waar ze aandacht besteden aan de wat serieusere muziek of is die er gewoon niet meer ?

Ik ga dus even nostalgisch doen en terug naar mijn tienerjaren de jaren 70.

Muziek begon bij mij trouwens al eerder met het draaien (en vernielen) van de singletje,s van mijn ouders van Oa de Everly Brothers Pat Boon enz enz.

Top Pop was er al zolang ik me kan heugen en daar zag je toch muziek voorbij komen die je nu ook niet meer ziet.

zo heug ik me nog goed hoe Jailhouse Rock van ELVIS opnieuw werd uitgebracht in 72 wat een sensatie wat een energie wat een nummer.

De verbazing was groot toen ik een jaar later beelden zag van de man live op Hawai was dit dezelfde persoon?

Ook de grote bands als Led Zeppelin en Deep purple waren er en jee wat heb ik gekickt op die muziek.

Ook waren daar de eendagsvliegen als The Sweet Mud enz enz en Vergeet SLADE niet ah

Toch hadden ook deze bands wel wat en wat te denken van ABBA?

Natuurlijk je moets er van houden maar de kwaliteit was toch echt wel hoger van het hedendaagse.

De Disco kwam opzetten en met name de Bee Gees vond ik geweldig en Donna Summer i feel love yeh .

In 78 kwam ineens MEAT LOAF voorbij op een middag op Veronica wat een ervaring. (tegenwoordig full time acteur en waarom?)

Waar is dergelijke klasse gebleven?

Wat ik al zei de verpakking is heel leuk tegenwoordig maar wat zit er in?

Talent schijnt overbodig te zijn geworden zie Jim wat een aanfluiting VRESELIJK.

Natuurlijk wordt er nog goede muziek gemaakt maar wie brengt het uit en waar kan je het kopen?

Ik wilde vorige week de nieuwe cd van Robert Plant kopen maar de verkoper wist volgens mij niet eens waar ik het over had(ver voor zijn tijd dat wel).

Ja zo kan ik wel even doorgaan ook over de jaren 80 en in veel mindere mate over de jaren 90.

Misschien wordt ik wel gewoon een oude zak het zij zo het zij zo.

Een leuk en bekend verhaal en verschijnsel, Don.

Ik herken 't wel.

Als ik in 'n verveelde bui weleens een paar minuten naar TMF of MTV (what's the difference) kijk, dan denk ik ook:

"Gaat 't dan alleen nog maar om de looks, een goddelijk lichaam, stoer kunnen kijken en flitsende videoclips ?! confused.gif

Het zijn bijna allemaal uitsluitend van die bloedjemooie meiden, in idemdito verpakking.

(op die Missy Elliott na, brrr wat een creep is dat!)

De heren hoeven voornamelijk maar stoer en kwaad te kijken (R&B,Rap,HipHop) en hun woordenschat lijkt niet verder te reiken dan 't geijkte Yo' wassup, mothapotjandriedubbeltjesa, en/of know what I'm saying :rolleyes:

Ok, af en toe zijn er uiteraard ook aangename verassingen. Zoals Coldplay, maar met name die Amerikaanse wegwerp muziek... ongelofelijk!

Ook Nederland kan er inderdaad wat van.

Die vreselijk Idols gasten als Jim en Jamai.

Over 'n jaartje, na de 2e Idols reeks, zijn ze waarscijnlijk weer uitgerangeerd en niet meer vet cool genoeg.

Maar goed,...zoals je al aangaf Don,...'t zal onze leeftijd wel zijn, anders kan ik ook niet verklaren waarom de jeugd die TMF troep zo geweldig vindt.

Laten wij 'oudjes' dan maar lekker genieten van die ouderwetse ambachtelijk muziek.

Groeten,

Alco cool.gif

Ik ben waarschijnlijk net zo oud, en geniet toch nog wel van nieuw uitgebrachte muziek,

Wat te denken van b.v. Norah Jones, en Molly Jonson.

Maar ik ben het wel eens met het feit dat er errug weinig goede muziek wordt uitgebracht.

De muziek die er dan nog wordt uitgebracht koop ik vaak bij Pieter van Os in Den Bosch (achter Perry sport). Een heel grote verzameling alledaagse en niet zo alledaagse muziek. Dit is ook iemand van onze leeftijd, die niet stil is blijven staan in 1975.

Ook vind je hier SACD's, en andere High end CD's.

:)

Nou, in dit geval zal het wel niet de leeftijd zijn.

Ik ben 23 en kijk helemaal geen tmf, mtv. Simpelweg om de zelfde reden.

Toen ik klein was en nog met zaagjes in de box zat, hopende op een dag uit te kunnen breken hoorde ik de meest aparte muziek op de achtergrond :D

Als ik eerlijk moet zijn.....ik kijk bijna helemaal geen tv! Ik vindt er geen zak aan. Veronica met Amerikaanse invloeden en blablabla programma's. Huis tuin en keuken programma's met gefrustreerde knutselaars en vrouwen met de mooiste walgelijke ideeen. SBS6...ongeveer het zelfde verhaal. En de rest, allemaal het zelfde. De achtergrond van het SBS6 nieuws "hart van nederland" kan ik mij al dood aan ergeren, laat staan de presentatoren. Vanavond in het SBS6 nieuws: Een container in de brand in Timboektoe. aaaargh! Al die reclame overal tussendoor met baby's die direct uit de hemel zijn gevallen en al op hun 3de kunnen spreken. Reclames over dames die helemaal stoned zijn van hun nieuwe maandverband, kopen meiden je voelt je 10 keer zo goed. En zo heb ik er nog wel 30 :D

Ned1,2,3, discovery, bbc1,2, de plaatselijke zender, dat vindt ik nou leuke en leerzame zenders. Helaas wordt er op discovery nogal vaak wat herhaald. En ook hier weer reclame's :(

Ik heb mijn tv aan de andere kant ook meer voor de DVD speler :)

Geplaatst door Jos Ferwerda:

Nou, in dit geval zal het wel niet de leeftijd zijn.

Ik ben 23 en kijk helemaal geen tmf, mtv. Simpelweg om de zelfde reden.

Toen ik klein was en nog met zaagjes in de box zat, hopende op een dag uit te kunnen breken hoorde ik de meest aparte muziek op de achtergrond :D

Als ik eerlijk moet zijn.....ik kijk bijna helemaal geen tv! Ik vindt er geen zak aan. Veronica met Amerikaanse invloeden en blablabla programma's. Huis tuin en keuken programma's met gefrustreerde knutselaars en vrouwen met de mooiste walgelijke ideeen. SBS6...ongeveer het zelfde verhaal. En de rest, allemaal het zelfde. De achtergrond van het SBS6 nieuws "hart van nederland" kan ik mij al dood aan ergeren, laat staan de presentatoren. Vanavond in het SBS6 nieuws: Een container in de brand in Timboektoe. aaaargh! Al die reclame overal tussendoor met baby's die direct uit de hemel zijn gevallen en al op hun 3de kunnen spreken. Reclames over dames die helemaal stoned zijn van hun nieuwe maandverband, kopen meiden je voelt je 10 keer zo goed. En zo heb ik er nog wel 30 :D

Ned1,2,3, discovery, bbc1,2, de plaatselijke zender, dat vindt ik nou leuke en leerzame zenders. Helaas wordt er op discovery nogal vaak wat herhaald. En ook hier weer reclame's :(

Ik heb mijn tv aan de andere kant ook meer voor de DVD speler :)

Een gezonde uitzondering....!!!

Er is nog hoop.. ;)

:)

Ik persoonlijk denk dat slechte muziek van alle tijden is. Maar sinds de jaren '90 is wel een stuk erger geworden.

Gelukkig zijn er nog genoeg goede muzikanten om mij te vermaken, maar het is wel vrij irritant dat ik mijn toevlucht moet nemen tot internet om CDs e.d. te kopen, simpelweg omdat de meeste ruimte in CD zaken wordt gebruikt voor de verkoop van hedendaagse popbagger.

was getekend,

Erik "'k ben al een ouwe lul" Schepers

Teenagers kun je voeden met alles, als je maar hard genoeg bralt dat DIT HELEMAAL TE COOL is, dan geloven ze dat ook, en dat verklaart waarom ze die bonkende brei allemaal lusten.

Ze denken dat ze naar muziek luisteren, maar hebben er geen weet van, dat ze enkel naar een produkt luisteren wat gemaakt is om bij hen de euro

Geplaatst door Frankie:

Vroeger was er behoefte aan creativiteit,nu

nog slechts aan geld.

Dat is een feit waar ik achter sta.

De computer is hierbij ook een belangerijk punt.

Veel muziek wordt met de pc gemaakt. Bijvoorbeeld dat nummer van een dj(weet de naam niet), die had een hit die in 1uur geloof ik in elkaar was gezet. :rolleyes:

Geplaatst door Don van der Deijl:

Vandaag heb ik op de bank liggend er eens de tijd voor genomen naar TMF te kijken.

Je moet toch wat nietwaar?

Ik dacht nog bij mezelf "misschien zie ik nog wat leuks voorbij komen"

Ja inderdaad er kwam een hele stoet lekkere meiden voorbij maar die muziek mensen dat was om te janken echt triest allemaal.

Zijn er nu werkelijk geen programma,s meer waar ze aandacht besteden aan de wat serieusere muziek of is die er gewoon niet meer ?

Ik ga dus even nostalgisch doen en terug naar mijn tienerjaren de jaren 70.

Muziek begon bij mij trouwens al eerder met het draaien (en vernielen) van de singletje,s van mijn ouders van Oa de Everly Brothers Pat Boon enz enz.

Top Pop was er al zolang ik me kan heugen en daar zag je toch muziek voorbij komen die je nu ook niet meer ziet.

zo heug ik me nog goed hoe Jailhouse Rock van ELVIS opnieuw werd uitgebracht in 72 wat een sensatie wat een energie wat een nummer.

De verbazing was groot toen ik een jaar later beelden zag van de man live op Hawai was dit dezelfde persoon?

Ook de grote bands als Led Zeppelin en Deep purple waren er en jee wat heb ik gekickt op die muziek.

Ook waren daar de eendagsvliegen als The Sweet Mud enz enz en Vergeet SLADE niet ah

Toch hadden ook deze bands wel wat en wat te denken van ABBA?

Natuurlijk je moets er van houden maar de kwaliteit was toch echt wel hoger van het hedendaagse.

De Disco kwam opzetten en met name de Bee Gees vond ik geweldig en Donna Summer i feel love yeh .

In 78 kwam ineens MEAT LOAF voorbij op een middag op Veronica wat een ervaring. (tegenwoordig full time acteur en waarom?)

Waar is dergelijke klasse gebleven?

Wat ik al zei de verpakking is heel leuk tegenwoordig maar wat zit er in?

Talent schijnt overbodig te zijn geworden zie Jim wat een aanfluiting VRESELIJK.

Natuurlijk wordt er nog goede muziek gemaakt maar wie brengt het uit en waar kan je het kopen?

Ik wilde vorige week de nieuwe cd van Robert Plant kopen maar de verkoper wist volgens mij niet eens waar ik het over had(ver voor zijn tijd dat wel).

Ja zo kan ik wel even doorgaan ook over de jaren 80 en in veel mindere mate over de jaren 90.

wees blij DON dat wij dit mee hebben mogen maken , al hoewel ik toch liever ietsjes eerder geboren had willen worden had ik wat meer van de flower power tijd mee gemaakt.

en even terugkomend op de slechte bandjes in die jaren , LUV , DOLLY DOTS ,BIG MOUTH&LITTLE EVE , SANDRA EN ANDRES ,TEACH-IN ( bah als ik hier aan terug denk )

waar zijn de goede bandjes gebleven zoals

earth&fire,the shoes,outsiders,groep1850,finch,sandy coast,shocking blue,exepsions,the motions,kayak,brainbox,focus

en dan niet te vergeten cult groepjes

ahora mazda,willy nilly,kiem,zipps

maar het eenigste wat ik nog blind koop van nederlandse bodem is ARJEN ANTHONY LUCASSEN (AYREON-AMBEON-ZERO ONE)

LINK

Teenagers kun je met alles voeden ,das een feit.eurocentjes uit hun beursjes kloppen).Maar moeten we dan niet vaststellen, dat de meeste (niet allen )teenagers van vandaag de dag een enorme plank voor hun kop hebben.En wat te denken van de ouders ,die zijn toch bijna net zo erg als hun kinderen(2 planken).Ik heb 2x naar de voorselectie gekeken van Idols,Weet nog dat die Vader van Joel al de Eurotekens in zijn ogen had.En laten we eerlijk zijn vraag mij af hoelang Mars hier nog verkoopt. Als ie zo smaakt zoals de zang van die monotone Jim .kan het toch niet lang meer goed gaan.Maar om niet af te wijken van de stelling van Don ben het eens met hem. Op enkele uitzonderingen na, kan men zeggen de muziek van vandaag Sucks.

effe. Transformer van Lou Reed op zetten.

Vroeger raampjes open cassette bandje Neil Young(Harvest Moon)de camping oprijdend.

Zelfde camping anno 2003.Lijkt wel alsof Busch met zijn army binnenvalt.als de jeugd komt kamperen.

MVG Luxman

Hai allemaal,

We moeten niet overdrijven want in het verleden werd ook veel shit gemaakt. Commercie was er toen natuurlijk ook. Ik kende een bandje dat proefopnamen mocht maken en er na een paar dagen de brui aan gaf. Hun ideeen over muziek werden niet gerespecteerd.

Muziek richt zich tegenwoordig ook op een veel jongere leeftijdgroep. Die eet liever een hamburger bij Mcdonald(die overal op de wereld hetzelfde smaakt) dan rauwe vis in een Japans restaurant. Overigens ben ik ook niet onder de indruk van al dat schoon bij TMF want het is allemaal zo opgelegd dertien in een dozijn.

Het grootste probleem zijn de media die zich te veel richten op kijk en luistercijfers zodat het vele voor kleinere groepen interessante materiaal niet aan bod komt. Daarbij als je nooit iets anders voorgeschoteld krijgt als een hamburger dan zullen er op een bepaald moment geen Japanse restaurants meer zijn.

Gelijk heb je Carl.In het verleden werd ook veel shit gemaakt. :D en werd die niet gedraaid :D

cool.gif dan werd ie wel gerookt :D

Mijn eigen mening .Nu is het wel een puinzooi.Vind het wel fraperend ,hoe geweldig de jeugd het vindt(vond) om die Muziek uit de (60) Seventees te horen.voorbeeld Paint it Black van de Stones,weet nog goed hoe dat nummer insloeg als een BOM .bij de jeugd .Ik weet ff de naam niet van die Oorlogs serie over Vietnam.Zal mij denkelijk niet lukken om over misschien 20 jaar dat eender gevoel te ervaren als bovenbeschreven Paint it Black.bij een of ander R&B Rap of HIP HOP nummer .btw ben ook de veertig voorbij (Abraham ligt,al op een redelijke afstand te loeren)

MVG luxman

Ik heb ook nooit begrepen waarom Norah Jones zo populair is. Geldt trouwens ook voor Allison Kraus

Niets zo persoonlijk als smaak guys...

Als ik zie wat sommigen (incl: jullie) op 't forum posten in de topic 'Wat voor muziek staat er nu op:', dan denk ik ook weleens:'O my god, hoe kan iemand dat mooi vinden! eek.gif

Maarja, dan denk ik ook weer, niets zo persoonlijk als smaak.

Nu moet ik van miss Jones ook wel zeggen da'k daar geen kippenvel van krijg hoor.

Ik vind 't wel lekkere muziek, en ik vind haar ook wel een prettige stem hebben, maar kippenvel...nee, dat niet.

Daar is 't mij ook net iets te clean voor.

Maar 't gaat in dit topic meer over 't niveau, dan over 't genre zelf.

De 1 houd van orgelmuziek, de ander van hard & heavy, de andere weer van fusion, etc,etc, so be it, nix mis mee toch... :rolleyes:

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Niets zo persoonlijk als smaak guys...

Als ik zie wat sommigen (incl: jullie) op 't forum posten in de topic 'Wat voor muziek staat er nu op:', dan denk ik ook weleens:'O my god, hoe kan iemand dat mooi vinden! eek.gif

Maarja, dan denk ik ook weer, niets zo persoonlijk als smaak.

Nu moet ik van miss Jones ook wel zeggen da'k daar geen kippenvel van krijg hoor.

Ik vind 't wel lekkere muziek, en ik vind haar ook wel een prettige stem hebben, maar kippenvel...nee, dat niet.

Daar is 't mij ook net iets te clean voor.

Maar 't gaat in dit topic meer over 't niveau, dan over 't genre zelf.

De 1 houd van orgelmuziek, de ander van hard & heavy, de andere weer van fusion, etc,etc, so be it, nix mis mee toch... :rolleyes:

Groeten,

Alco

Is heel veel mis mee!

Het zou verplicht moeten zijn om van fusion te houden! :D:D:D

Of: Een verplicht vak op school. :D

Dit onderwerp maakt nogal wat los zeg. En ik moet eerlijk toegeven, ik heb alle posts met plezier gelezen. Ik erger me ook dagelijks aan het lage niveau van televisieprogramma's en de zenders SBS6, Veronica en TMF in het bijzonder.

Ik ga nu ook maar een betoog proberen te schrijven. En is het niet om wat toe te voegen aan de huidige posts dan is het wel om gewoon even lekker te klagen over de televisie, TMF en slechte popmuziek. Veel leesplezier.....

Om te beginnen een opsteker voor de 'oudjes' onder ons. Ik ben net 22 en TMF staat er bij mij niet meer op en ja, ik luister o.a. naar Deep Purple, Led Zeppelin, The Doors, The Beatles etc. etc. MTV staat nog wel op de TV, en daar stem ik ook wel eens op af. Er is dan ook een daadwerkelijk verschil tussen MTV en TMF. Een beetje zoals 3FM en 538. MTV besteedt soms ook aandacht aan alternatieve hedendaagse pop. Waarmee ik bedoel: Meer rock en meestal een stuk creatiever dan de inspiratieloze, oppervlakkige en van lage kwaliteit doordrenkte computerproducties op TMF. (Laatst nog had MTV de Rock top100, concertregistraties van Muse en Radiohead, etc.)

Maar goed, TMF en hun slechte muziekkeuze is het onderwerp. Elke keer als ik video

Hoi Ik ben 34 en ben begonnen met The Beatles en led zeppelin. Niet te evenaren maar wat zijn jullie aan het miepen zeg....

Ik vindt de muziek van nu even goed als die van vroeger. Echter ik ben v

Aardige anectdote in dit verband:

Een wat oudere presentator op de radio spreekt met een jongere (tijdens de opkomst van de house muziek).

De jongen hardstikke enthousiast over de house, de presentator duidelijk minder.

Op een gegeven moment stelt de presentator de vraag "waarom vind je die muziek zo mooi".

Antwoord de jongen:

"ik...,ik wordt helemaal gek als ik die muziek hoor".

Waarop de presentator droog zei:

"nou dan zijn we het d

Geplaatst door Hans van Liempd:

Aardige anectdote in dit verband:

Een wat oudere presentator op de radio spreekt met een jongere (tijdens de opkomst van de house muziek).

De jongen hardstikke enthousiast over de house, de presentator duidelijk minder.

Op een gegeven moment stelt de presentator de vraag "waarom vind je die muziek zo mooi".

Antwoord de jongen:

"ik...,ik wordt helemaal gek als ik die muziek hoor".

Waarop de presentator droog zei:

"nou dan zijn we het d

Geplaatst door Don van der Deijl:

...Misschien wordt ik wel gewoon een oude zak het zij zo het zij zo.

Beste Don,

Tuurlijk word je een oude zak, en ik hoop voor je dat je een heeeeeeele oude zak wordt ;) Het is de loop der dingen en daar moet je niet te lang over piekeren. Toen mijn vader achterin de vijftig was vond ik hem een oude zak (dat zei je natuurlijk niet vanwege de strenge hi