Frankie Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door dick jansen: En kijk nu eens naar de oude televisie-opnamen van popprogramma's uit de beginjaren (Top of flop bijvoorbeeld, inclusief presentator met sigaret in de mondhoek). Je behuilt je toch als je dat gestuntel ziet. En dat geldt dan ook voor de kleding van artiest en publiek. Ik behuil het als ik het gedraaikont zie van heden ten dage! Presentators die eerst 5 jaar mediatraining nodig hebben, gekleed worden door allerlei belanghebbende ketens, allemaal galbakken zijn het. Geef mij dan maar de spontaniteit uit die oude tijd, maar dat was wel eerlijk! Ik denk dat ik redelijk met de tijd ben meegegaan (ook al zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Het is treurig gesteld met de ontwikkeling van de populaire muziek. Het allertreurigste is dat de massa deze ontwikkeling niet in de hand heeft. Er wordt niet geluisterd naar wat ze mooi vinden maar ze vinden het mooi (of allang goed) waar ze naar luisteren. Vorige week las ik in "M", een bijlage bij het NRC Handelsblad, een requim voor de radio. Er zitten een paar aardige passages in: Vroeger draaiden diskjockeys op de radio muziek die ze zelf mooi vonden. Die tijd is voorbij. De toekomst is aan de muziek die je toch al de hele dag hoort. Anders schrikken de luisteraars De Amerikaanse consumptie-democratie is wat radio betreft verworden tot een keuze uit tien keer hetzelfde geluid Uit een OOR enquete: '3FM is een publieke zender en zou als voornaamste doel het maken van vernieuwende en kwalitatief hoogwaardige radio moeten hebben' Mijn mening over nostalgie of....? Ik ben 26 en opgegroeid met een sterk verschralend muziekaanbod. Van huis uit werd er naar het Slager Festival gekeken en d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Misschien is Don in de overgang Zonder gekheid, vroeger werd er ook veel pulp gedraaid hoor: Gert en Hermien, James Overlast, Zangeres-Zonder-Naam, De 3 Jackets, Heintje, dat meissie van die troebadour ... moet ik nog verder gaan? Wat wel een verschil is is dat in de jaren '50 - '70 de popmuziek zich nog een plaats moest bevechten en dat leverde samen met de culturele revolutie van de jaren '60 erg veel creativiteit op. Er sprak een zekere vechtlust en recalcitrantie uit. Dat is tegenwordig veel minder. De jongeren die nu opgroeien leven veel luxer, kunnen veel makkelijk aan van alles komen. Kortom er hoeft minder voor gestreden te worden. Ook dat werkt oppervlakkigheid in de hand. Daarmee geenszins gezegd dat de "jeugd" (wat is dat ?) het nu makkelijker heeft. Voor de oudjes: Als je wat langer meegaat wordt het steeds moeilijker om wat nieuws in het hedendaagse te ontdekken. Je hebt zogezegd al te veel ervaren en veel nieuwe dingen worden dan herhalingsoefeningen, zo zie je nooit ook wat nieuws voorbij komen. Maar het is er wel. En zeg eens eerlijk, wie wil der nou terug naar de jaren '70 met zijn bruine zitkuilen en zitkussen waar iedereen op een feestje elkaar stoned glazig aan lag te kijken? Of de Stones nou op stonden of Ravi Shankar, het maakte eigenlijk nix uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 9 november 2003 Author Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door telefunken: wees blij DON dat wij dit mee hebben mogen maken , al hoewel ik toch liever ietsjes eerder geboren had willen worden had ik wat meer van de flower power tijd mee gemaakt. en even terugkomend op de slechte bandjes in die jaren , LUV , DOLLY DOTS ,BIG MOUTH&LITTLE EVE , SANDRA EN ANDRES ,TEACH-IN ( bah als ik hier aan terug denk ) waar zijn de goede bandjes gebleven zoals earth&fire,the shoes,outsiders,groep1850,finch,sandy coast,shocking blue,exepsions,the motions,kayak,brainbox,focus en dan niet te vergeten cult groepjes ahora mazda,willy nilly,kiem,zipps maar het eenigste wat ik nog blind koop van nederlandse bodem is ARJEN ANTHONY LUCASSEN (AYREON-AMBEON-ZERO ONE) LINK Zeker was er in de jaren 70 rommel en een voor mij nog goed in het geheugen liggende is die uit 1975 Teach In die met ding a dong het songfestival wonnen dit was en ik denk is nog steeds wel een vorm van slechte smaak BIZAR gewoon. Ik zie een ster van M&M ach daar kon ik nog wel om lachen maar hoogstaand nee dat niet. Natuurlijk waren er rommelbands vergeet Boney M niet en MUD allen artiesten die zelf niets deden het Milly van Nilly syndroom. Slechte smaak is dus net als goede smaak van alle tijden maar NU lijkt hete cht allemaal wel slechte smaak wat er op de radio en TV uitgezonden wordt. En er is genoeg kwaliteit alleen niet commerciel verantwoord vandaar ook dat ik al stelde dat een KAZAA juist verplicht moet blijven om de jeugd de kans te gunnen een kijkje te nemen bij echte artiesten die daar hun muziek neerzetten en ook vergeten artiesten waarvan je decd,s amper kan kopen JA inderdaad in zo,n acheraf zaak maar ik was dus in Media markt en vroeg naar Robert Plant toch niet de onbekendste en de man wist echt niet wei ik bedoelde dat zag je en ze hadden de nieuwste ook niet(dreamland en Timboektoe) Echte kwaliteit die ik nu lavast maar gedownload heb van inderdaad kazaa maar ik wil gewoon dat album kunnen kopen en dergelijke artiesten gewoon op de TV zien. Waarom werd een Meat Loaf acteur? Juist om die reden het werd gewoon niet gedraaid na 96. Ik vind dit heel zonde en een verloedering van de muziekindustrie . Waarom kregen onbekende bands vroeger wel een kans? Wie kent Alfred Lagarde nog? Juist een man die kwaliteit herkende en het uitzond en die schijt had aan de rest. Nee nu is het afzeiken en et populair doen zo belangerijk geworden dat de muziek op de tweede plaats komt en we opgescheept zitten met gladgetrokken PC muziek van heel mooie dames maar die niets maar dan ook niets te vertellen hebben. Ik denk trouwens dat een site als KAZAA oid toch wel wat hgaat worden voor nieuw talent en vergeten artiesten er hoeft er maar eentje mee te beginnen en die klote dj,s kunnen opstappen opzouten en gaan werken voor hun centen.(pardon euro,s dat heb je als je oud bent AHAH) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: JA inderdaad in zo,n acheraf zaak maar ik was dus in Media markt en vroeg naar Robert Plant toch niet de onbekendste en de man wist echt niet wei ik bedoelde dat zag je en ze hadden de nieuwste ook niet(dreamland en Timboektoe) Beste Don, De Mediamarkt....... Als je dan wilt dat muziek serieus genomen moet worden, betaal dan ook voor een serieuze muziekzaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 9 november 2003 Author Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Puur: Beste Don, De Mediamarkt....... Als je dan wilt dat muziek serieus genomen moet worden, betaal dan ook voor een serieuze muziekzaak. Je hebt uiteraard gelijk in zo,n zaak moet je niet zijn maar ik was er toevallig vandaar. In de kleine zaken hier in Dordrecht kan je er wel aankomen maar het moet dan wel besteld worden en daar kan ik ook al niet tegen. Nu valt het met de band waar Plant in speelde wel mee Led Zeppelin de nieuwe dvd is goed ontvangen en dat geeft de burger weer moed. Maar probeer nu eens wat van Bijvoorbeeld een top artiest uit nederland te pakken te krijgen bijvoorbeeld een Jan Akkerman dat wordt moeilijk hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Weet je wat nu zo raar is. Er zijn heel veel nieuwe geluiden te horen, zelfs overdag op 3fm. Maar die halen 't niet verder als jingle. Erg frustrerend om bv de aanhef van Lunatic calm te horen en dan te merken dat ze niet meer dan 5 seconden draaien. Jullie zitten vast niet aan de radio gekluisterd als de vpro weer eens de laatste ontdekingen draaien. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Hai allemaal, Vroeger was het natuurlijk ook makkelijker nieuwe muziek te maken. Pop muziek is er vanaf de jaren zestig. Alles wat je toen deed was al vlug vernieuwend. Nu zal je snel in herhaling vallen. Bij echte vernieuwing moet de muziek een totaal andere richting inslaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: Je hebt uiteraard gelijk in zo,n zaak moet je niet zijn maar ik was er toevallig vandaar. In de kleine zaken hier in Dordrecht kan je er wel aankomen maar het moet dan wel besteld worden en daar kan ik ook al niet tegen. Nu valt het met de band waar Plant in speelde wel mee Led Zeppelin de nieuwe dvd is goed ontvangen en dat geeft de burger weer moed. Maar probeer nu eens wat van Bijvoorbeeld een top artiest uit nederland te pakken te krijgen bijvoorbeeld een Jan Akkerman dat wordt moeilijk hoor. Ik koop bakken met cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Frankie: ...Ik denk dat ik redelijk met de tijd ben meegegaan (ook al zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door dick jansen: Vraag dat eens aan iemand van, laten we zeggen 17 of 18 jaar Het antwoord zal je wellicht (of misschien ook niet) verbazen. Met als immer opgewekte groet, Wat krijg ik dan in de meeste gevallen? Een ongefundeerd standaardantwoord, dat ik een ouwe lul ben, gebaseerd op mijn uiterlijk (velen schatten mij 29 of zo, geloof het of niet) Goede argumenten zijn er nauwelijks. En dat is goeiekoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 De waarheid is (was?) niet zo duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 10 november 2003 Author Report Share Posted 10 november 2003 Leeftijd staat toch helemaal los van dit onderwerp waar het nu naar toe gaat. Ik denk mat nostalgie terug aan de jaren 70 en 80 en wat is daar mis mee? Je ziet tegenwoordig teveel van hetzelfde en teveel wordt nog een geherkauwd ook muziek uit die jaren 70 en 80 en 50 niet te vergeten. Het stempel van oude lul daar trek ik me niets van aan want wat is ouderwets? Zijn dan alle mensen die van oude klassieke muziek houden oude lullen? Zijn zij die de beatles nog steeds goed vinden oude lullen of zoals in mijn geval de hard rock uit de jaren 70? Nee natuurlijk niet moet je nu eens zien wat voor een Hard rock er gemaakt wordt een Band als KISS bestaat nog maar dat gaat toch helemaal nergens meer over was een leuek atractie in de jaren 70 en erg hot maar nu ze in de doodskisten handel zitten denk ik bij mezelf wat een smaak. Daarintegen zijn er nog zat oudere artiesten die nog steeds muziek maken maar die niet meer wordt gedraaid er wordt niet eens de moeiet voor genomen want het schuift blijkbaar niet genoeg. Ook jong echt talent krijgt toch geen kans want wat moet je beginnen in een wereld waar een mars vretende Jim en een brildragende Jamai in de top staan? Kom dan maar eens met wat serieus aan zetten dat past blijkbaar niet meer en dat zie je ook terug met de televisie programma,s 13 in een dozijn pulp allemaal en van mij ogen ze terug naar 2 zenders die in staat zijn kwaliteit te bieden . Maar nee hier krijgt een DJ een oscar oid omdat hij zo goed plaatje,s kan mixen de nieuwe helden van de muziek zijn opgestaan voor het pillen slikkende publiek en ga dit nu niet vergelijken met de hasj rokende generatie uit de jaren 60 natuurlijk ook veel troep maar toch wel muziek . Echte entertainers echte persoonlijkheden waar zijn ze? Ze zijn er op zeker maar hen wordt de kans gewoon niet meer gegund en daar kan ikk dus niet tegen dus zeg ik Boycot die klote radio en TV en koop niets van wat zogenaamd nieuw is damn ban die rommel Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 dat er kuddes volk en dan met name ook nog eens volwassen mensen weglopen met muziek van jamai(broer van harry potter)en die huilebalk van een jim, dat wil toch wel zeggen wat voor niveau er in dit land heerst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Alco: Maar goed,...zoals je al aangaf Don,...'t zal onze leeftijd wel zijn, anders kan ik ook niet verklaren waarom de jeugd die TMF troep zo geweldig vindt. Laten wij 'oudjes' dan maar lekker genieten van die ouderwetse ambachtelijk muziek. Groeten, Alco het ligt niet aan je leeftijd Alco (& Don) TMF is 98% bagger (op een coldplay e.d. liedje na), MTV is laten we zeggen 89%..... nee de "jeugd" van tegenwoordig heeft bar weinig kaas en smaak gegeten wat muziek betreft (naar mijn mening dan) RenB, Trance (op een paar uitzonderingen na) en de gemiddelde Top40 (lees Jim/Jamai) muziek is eigenlijk geen muziek meer.... Ik zag trouwens vanavond nog een unplugged optreden van de Stereophonics op MTV........ zeldzaam mooi, in dat straatje passen o.a. coldplay, silkstone, norah jones en nog een paar die ik nu vergeet...... Moraal van dit verhaal......... dan maar een ouwe zak van 21!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Zeg Don, die kiss h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door seoman:Zijn wij ouwe lullen? Ja als je de nieuwe muziek blijft ontkennen wel. Groeten Simon ps houden jullie eens op met dat gezeik over djs!! Alsof rock zo moeilijk is. 3 accorden per nummer!! Schei toch uit!! Ik ontken geen nieuwe muziek, integendeel, maar dat waar Don het met name over heeft is een grote dikke eenheidsworst, die niets met muziek van doen heeft. Het is een grote bak prut, waar geen enkele creativiteit uit straalt, alleen het maken van winst. Die pillenjeugd wil alleen maar gebonk horen en domme trutjes met hun kont zien draaien. Nadenken en relativeren zal hun Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Frankie: Die pillenjeugd wil alleen maar gebonk horen en domme trutjes met hun kont zien draaien. Wat dachten de oudelullen anno 40? en anno 50 enz enz!!!!!! Er is dus niets veranderd!! Misschien de drugs Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door seoman:ps houden jullie eens op met dat gezeik over djs!! Alsof rock zo moeilijk is. 3 accorden per nummer!! Schei toch uit!! Die 3 akkoorden worden wel door de gitaristen zelf gespeeld - die draaien geen platen van anderen. ps: Hou eens op met het verdedigen van a-muzikale, onge Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Tja ik kan ook 3 akkoorden spelen. Ja natuurlijk de djs jatten de muziek van ....... ?????? Pinkfloyd, the beatles? Noem 't eens!!! Er zijn misschien 10miljoen housenummers gemaakt en daar zit veel jatwerk tussen. Maar als je wil kun je duizenden geniale nummers vinden. Humanoid House of god High states of consiousness Rez bornslippy Digeridoo Remind Satisfaction Total confusion En nog tig nummers die echt ongekent orgineel zijn. Maar waar ik de titel niet van weet. Dus je lult uit je nek als je begint over "onge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door seoman:Maar als je wil kun je duizenden geniale nummers vinden. Vooral het woord "geniale" vind ik in dit verband erg goed gekozen Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door DVD Fiel: ps: Hou eens op met het verdedigen van a-muzikale, onge Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Wat te denken van al die Muziek ,waar Don en vele anderen over spreken. (voor sommigen oude lullen muziek .met een enkel veschil van de muziek van vandaag de drugs). Nou ik denk dat die Oude Lullen muziek meer had (heeft te vertellen )dan dat steeds weer wederkerende deuntje in een ander jasje van oa PUFF. P. DADDY. DIDDY.God wat moet die vent doorgedraaid zijn,telkens een nieuwe naam . FIFTY Cents. en zo zijn er nog heel wat te noemen .niet te vergeten dan op een enkele na. die trutjes (voor mijn part sletjes).die met hun Borsten en hun Achterwerk zingen .wel Tiesto kan een KOE ook zo laten klinken met zijn equipment. Neen die muziek van toen stelde veel meer voor .tevens droeg die bij aan een totale verandering van de wereld (verzet.FLOWER POWER.Vietnam)waar de hedendaagse jeugd nu nog van profiteert.Voor al dat Jonge grut van vandaag zou ik eens aanraden om naar cocert regestraties van toen te kijken .Kijk luister en huiver maar eens bij de registratie van het Woodstock Festival.Als ik ooit iets had mee willen maken was het dat wel .ik was juist een ietsie pietsie te klein.En zo is het doorgegaan tot de 80"r Jaren en ook nog wat v.d Ninetees.daarna is het snel met de woorden van Balkenende te spreken,de verloedering ingegaan .Hierbij rekening houdende dat niet alles zooi is wat er vandaag geproduceerd wordt . Maar muziekanten zoals toen .worden schaars .Dus Mannen laat ons genieten van dat wat we hebben ,uit die goeie oude tijd .Op LP of CD dat is dan eender . MVG Luxman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Ja woodstock!! Ik wou dat ik er bij was. Maar ik neem ook genoegen met lowlands hoor! Dat de muziek uit de flowerpowertijd anders is dan die van nu klopt als een bus. Lekker sexen, lsd, blowen tegen allesschoppen wat de persoonlijke vrijheid in de weg staat. Nou jongens die tijd is er niet meer en het zou heel duf zijn om daar nu nog over te gaan zingen. De wereld is enigzins veranderd. En dus ook de kontext van de nummers. Spreekt ons dat aan? NEE natuurlijk niet. Ik blijf liever de hippy! Maar wat je nu hoort is de boodschap van nu. Het resultaat van deze maatschappij, geen wonder dat je de muziek niet leuk vindt. Maar je idealiseerd de muziek van toen. De protestsongs kwamen ook uit een soort gehakt molen. De protest songs van nu herkennen wij gewoon niet als zodanig. Wij zijn met hele andere dingen bezig. Wij hebben weinig meer te schoppen (op balkenende, en "marrokanen" na) Ik blijf er bij, muziek is altijd een massa produkt geweest en zal dat altijd blijven. Dat jullie de massa muziek niet meer willen is prima. Maar vroeger was alles beter is de DOODdoener allertijden. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Alco: Niets zo persoonlijk als smaak guys... Als ik zie wat sommigen (incl: jullie) op 't forum posten in de topic 'Wat voor muziek staat er nu op:', dan denk ik ook weleens:'O my god, hoe kan iemand dat mooi vinden! Je bedoelt mijn herrie? Tja, ouwe of nieuwe muziek. Het maakt niet zoveel uit denk ik. Wat vroeger goed was, is nu nog goed (wat niet wil zeggen dat je het ook leuk vind). De laatste tijd heb ik veel oude muziek ontdekt. Pink Floyd, Nick Drake, Rush... Allemaal goede oude muziek. Maar ik luister ook naar Lacuna Coil of Opeth. Heb nu trouwens Lamb aanstaan. Weer heel wat anders. Veel met de computer gemaakt trouwens en toch goed! Ja ja, het kan wel! Van DJ's die alleen maar wat platen met een 'vette beat' draaien en wat staan te springen op een podium, moet ik ook niks hebben. Zegt me niks, doet me niks. Ik moet een band zien spelen en een zanger(es) zien zingen. Dat vind ik leuk. En de muziek moet natuurlijk mooi zijn. Voorbeeldje: Als ik op Pinkpop Junkie XL (op tv) zie, dan zie ik 'm alleen maar wat platen draaien en springen en denk ik 'ja, leuk, maar die muziek kan ik ook op plaat/cd horen'. Er is niks origineels aan. Ik wil niet zeggen dat z'n muziek niet origineel is, want daarvoor ken ik het niet goed genoeg, maar live vind ik het 3 keer niks. Lamb daarentegen was live geweldig (een jaar eerder, waar ik wel bij was). Is op cd ook 'computermuziek', maar er wordt live tenminste wel echt gespeeld en gezongen. Dat ik die muziek ook mooier vind dan JXL, is alleen maar mooi meegenomen. Nog een voorbeeld: Ik zag laatst een optreden van Pink op MTV geloof ik (kan ook TMF geweest zijn). Ik vind haar muziek niet veel aan, maar ik had toch wel bewondering voor haar. Ik vond haar altijd een beetje overkomen als het zoveelste mokkel dat met een leuk gezicht en tieten een nietszeggende tekst opdreunt op cd en live niks kan. Maar dat was ff anders. Ze kan echt best goed zingen. En ze heeft een heuse band, en niet een kleintje ook! Daar is niet op bezuinigd. Natuurlijk, zij zal ook door marketing aan de man (lees: jeugd) gebracht worden, maar ik heb toch wel wat meer respect voor haar gekregen. Komt nog bij dat ze haar muziek en teksten grotendeels zelf schijnt te schrijven en dat zie ik Britney Spears of Atomic Kitten of dat soort meuk niet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts