Jump to content

Wat vinden jullie van de array site....??

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Scat-Man:

Gamer,

Als ik je vertel: dat ik nog geen plaatje bij mijn post kan fiksen.Begrijp je dan wat ik bedoel?Jong geleerd oud gedaan.Ouder begonnen

stokoud worden.Relax man, Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd,Toch?

Scat-Man.

Ik bedoelde het ook niet als kritiek. VAndaar de :rolleyes: achter mijn opmerking.

MAar jij zei iets als laat die studenten maar lullen... toch?

groeten GAme

We hebben het wel over nieuwe apparatuur en dit is duidelijk een half jaar oud.

De nieuwprijzen staan er bij, daaraan kun je zien dat VdHul inderdaad veel duurder is dan wanneer je Array direct koopt, ik bedoel wel nieuw uiteraard cool.gif

Die highend broker lijkt me aardig broke trouwens, als hij ze voor deze prijs aanbiedt :rolleyes:

Volgens mij leurt hij er al veel langer mee en was hij helemaal niet blij toen Array de spullen opeens voor

Hai Hans,

De site is niet echt origineel. De mooiste audio site was de oude Naim site met vleermuizen vind ik.

Ik vind dat er ook erg veel met testen geschermd wordt. Wat zegt mij een test Ruud Jonker, hij test sneller dan Lucky Luke schiet, volkomen nietszeggend.

Overigens een interessant merk dat Array en ook betaalbaar. Ik hoop nog eens naar een demo te kunnen luisteren.

Groet,

Het resultaat is een ruimtelijkheid die zijn gelijke niet kent behalve bij enkele buizenontwerpen.

Hans,

er staan best wel goeie dingen op die site........................

Wel mag er meer aandacht voor vormgeving en opmaak aan besteed worden.

Groet Jitze

Jitze,

mijn oma zei altijd:

"van een knappe tafel kun je niet eten".

Het gaat in ons geval ook meer om de inhoud, dan om de verpakking.

Ik denk dat de vormgeving een basispakket is.

Verder is het voor mij best overzichtelijk.

Tja en wat die test betreft, als je ze niet plaatst doen we ons zelf tekort. Verder geven die tests ook aan dat er meer te doen is dan alleen Array in Nederland.

:)

Als internet-junk zit ik niet meer te wachten op flash intro's, pop-ups, banners en weet ik veel wat voor ziekerij ze allemaal nog gaan uitvinden.

Ik zie de produkten met beschrijving en prijzen. Misschien nog iets meer foto's van uiterlijk en innnerlijk, maar verder vind ik het best zo.

flash is heel krachtig als webtool maar vaak inderdaad irritant. Het moet met smaak en terughoudendheid gebruikt worden en dat kunnen flashdesigners vakk niet.

Maar html bied ook vele mogelijk heden tot een bpaalde opmaak. Het oude idee van links een menu recht s een tekst is slechts onstaan uit de beprekingen van het tijdperk waarin slecht framesets werden gebruikt. Tegenwoordig kun je je creatieviteit gebruiken. Als je dat hebt tenminste.

Weet je dat nog eens met een helder een kloppend design te combineren, dan heb je een goeie site.

Als je weing eisen eraan stelt is de site ok. Wil je iets goeds, dan zit je fout.

Wat zijn jou banden met array hans???

GAme

Geplaatst door [[Game]]:

flash is heel krachtig als webtool maar vaak inderdaad irritant. Het moet met smaak en terughoudendheid gebruikt worden en dat kunnen flashdesigners vakk niet.

Maar html bied ook vele mogelijk heden tot een bpaalde opmaak. Het oude idee van links een menu recht s een tekst is slechts onstaan uit de beprekingen van het tijdperk waarin slecht framesets werden gebruikt. Tegenwoordig kun je je creatieviteit gebruiken. Als je dat hebt tenminste.

Weet je dat nog eens met een helder een kloppend design te combineren, dan heb je een goeie site.

Als je weing eisen eraan stelt is de site ok. Wil je iets goeds, dan zit je fout.

Wat zijn jou banden met array hans???

GAme

Mijn broer Chris is mede eigenaar/ontwerper bij Array.

Ik zelf ben slechts een "gewone" audiofiel, die alles uiteraard met veel interesse volgt.

De Array kabels zijn wel door mij ontwikkeld.

Geplaatst door Duck-Twacy:

Home link (in array logo) toevoegen en MEER PICS (van het binnenwerk, aan de buitenkant is weinig te zien ;) ).

Gebruikers handleiding online is ook een aardige service.

Wel lekker veel info.

In de test staan foto's van de binnenkanten.

kolere wat een hoop informatie op die site. Wel negatief bedoelt.

Ik heb bijvoorbeeld niet eens de moeite genomen om te beginnen met lezen en verder te kijken toen die hele bult text op mijn scherm kwam.

Nee, ik vind die site niets.

Kijk bijvoorbeeld even op de onkyo site, die is overzichtelijker, geen lange lul verhalen en je kan makkelijk je weg erin vinden.

Beste Hans,

Heb het net ook eens beken. Het is gewoon een site (geen "side", F-side ofzo?) die absoluut niet uitnodigt tot verder bekijken. Al die tekst en dan die scrollende herrie is gewoon onleesbaar. Krijg het gevoel naar een slecht conceptueel kunstwerk te kijken met die Array's. Het lulverhaal er omheen moet het dan nog iets voor laten stellen. Die site lult me gewoon plat. Het geeft het product het imago van veel geschreeuw en weinig wol. Dat lijkt me niet jullie bedoeling.

Zou zeggen bezoek eens wat goede overzichtelijke sites. Gooi de hele boel in de prullebak (die site en niet de Array's ;) ) en begin van voren af aan. Begin dan eens met een goede planning (concept) van hoe je de site er uit wilt laten zien en hoe je die Array's wilt presenteren.

"Goede wijn behoeft geen krans"

Maar wel een verzorgde ambiance om ervan te genieten.

Suc6 :)

Ik wilde het ook al niet zeggen, maar die site nodigt idd niet uit tot lezen. De witte achtergrond vind ik ronduit irritant. Een zacht kleurtje doet het meestal beter. De teksten zijn veel te lang. Beschrijf de componenten zo kort mogelijk en geen die lel info als extra info dmv een button oid.

Plaatjes doen meer dan tekst. De foto(tje)'s zijn wel leuk, maar niet "to the point". Nu hoef je ook niet gelijk alle geheimen van de smid uit de doeken te doen, maar iets meer detail is denk ik wel op zijn plaats. Maak de foto's ook niet te artistiek. Informatief is beter en straalt vertrouwen uit. Je laat je op die manier in de keuken kijken, maar niet genoeg om er teveel info uit te halen.

Hou er rekening mee dat er nog komplete volksstammen op een 800x600 ingesteld scherm kijken. En voor diegenen die op 1024x768 of nog hoger kijken, zijn de letters te klein.

Hou het zakelijk. Teveel toeters en bellen werken vermoeiend. E

Het werd al genoemd, veel mensen hebben een eenvoudige pc en meestal een beroerde videokaart die zo'n 60x/sec het scherm ververst.

Zo'n scherm knippert al zichtbaar en de spierwitte achtergrond versterkt dit nog eens.

De scrollende teksten zijn met mijn snelle pc goed te volgen, maar toch nodigen ze niet uit tot lezen, omdat het zo priegelig is.

Een homepage moet uitnodigend zijn, rust uitstralen en overzichtelijk eruit zien.

Met zachte kleuren en een paar mooie plaatjes trek je meer mensen dan met mooie praatjes :)

Dit is duidelijk een techneuten website, geef zoveel mogelijk informatie in een keer, dan zit het wel goed.....

Niet dus, een magazine begint ook met een inhoud, trekt aandacht met mooie plaatjes en de tekst zie je pas verderop.

Zo zou een website ook moeten werken.

Op de flash intro na vind ik de ONKYO website een aardig voorbeeld hoe je met kleuren en plaatjes een overzichtelijk geheel maakt.

Zoals eerder gesuggereerd zou ik de kenmerkende Array lampjes van een A-1 bovenin plaatsen, gebruik desnoods het A-1 front als header van de homepage en zet daar de links in naar andere pagina's :)

In het display kun je bijv. een keuze highlighten.

De Technologie page is heel lang, links zie ik wel een inhoud staan, maar het zijn geen links waarmee je naar de betreffende alinea kunt gaan, een kleinigheid om te maken denk ik.

De lap tekst nodigt ook niet erg uit, illustreer e.e.a. desnoods met flowcharts of andere tekeningen, dat spreekt veel meer aan.

Kijk ook eens bij de Sphinx website

Deze is wel eenvoudig en sober opgezet, maar ook functioneel :)

Jammer dat hij engelstalig is trouwens, terwijl je een nederlandse URL hebt.

Andr

Geplaatst door Henrie:

Gaat het dan weer niet een beetje veel op de site van Musical Fidelity lijken?

Zou kunnen, maar met een andere layout (alles horizontaal ipv verticaal) kan Array zich goed onderscheiden.

Overigens zie ik bij MF bij de producten ook weer zo'n witte achtergrond mad.gif

Maar ja, hoe zie je anders de knopjes nog :rolleyes:

Een pluspunt vind ik dat je niet overladen wordt met lange teksten, al had ik de specs niet direct onder elk apparaat gezet, nu zit je nog meters te scrollen :)

Andr

Beste Hans,

Misschien was ik in mijn vorige posting wat cru, maar zo komt die site bij mij als argeloze bezoeker over.

Het uiterlijk van de Array geeft m.i. best aan dat jullie wel degelijk een goed gevoel voor styling hebben. Laat diezelfde styling dan doorspreken in jullie site. Begin sober en overzichtelijk op de openingspagina. Alle technische achtergrond is alleen leuk voor techneuten. Zet die dan ook ergens apart in de vorm van "White papers" ofzo.

Tja....

zo zie je dat Array een technisch georienteerd bedrijf is.

Ik moet wel zeggen dat al die tekst mij ook wat veel van het goede was.

Ik heb alleen geleerd, omdat ik vaak op technische site kijk (voor m'n werk) dat de filtsende site's meestal weinig informatie bevatten.

Het is dan wel taai, maar je kunt alles vinden wat je zoekt.

Ik vind niks zo ergelijk dan dat je b.v. een site tien keer helemaal rond moet om ergens een telefoon nummer te vinden.

Waar ik me ook meer dan aan erger zijn die sites met een z.g. intro...

Als je PC dan niet zo snel is zit je zo maar vijf minuiten te wachten voordat je uberhaupt wat kunt zien (als voorbeeld de VAD side .... :D).

Ik denk dus dat er ergere zijn.

Neem nou de sites met

"we bouwen een leuke site voor u"....

En dergelijke. Twee jaar later staat dat er soms nog.

En dan tegelijk in elke advertentie en persberichtje die URL vermelden.... Dat is pas durf.

Ik denk dat het beter kan, maar zie het als aftrap.