Jump to content

Dali, NAD en Tact in Snits

Arnie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door demon:

ja hoe zit het PD

gaan we over 2 weken weer chinezen???

vragen we haar direct mee naar de kroeg

en vragen we of ze nog een zus heeft ook ;)

Tsja.. Eigenlijk wel! Het eten was heerlijk en het uitzicht was prima.. Zelf heb ik geen foto's geschoten in het restaurant, Maarten volgens mij wel. Misschien heeft hij een paar spionage foto's kunnen maken? confused.gif;)

Hallo Allemaal,

Gisteren het 1 en ander veranderd aan de sets, diegene die in de gelegenheid zijn om deze week langs te komen kunnen genieten van een extra stuk emotie overdracht.

De sets Dali,NAD,Taralabs,Tact zijn super.

Om dit te kunnen horen heeft u alleen uw oren nodig en een beetje tijd tot deze week vrijdag, want vrijdag gaat het weer weg.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik heb inmiddels een paar keer die Euohonia's gehoord meestal op of de Accuphase of een buizenversterker met een analoge bron en ik geloof de kenners (waar ik me zelf niet toe reken) graag dat het een topspeaker is. Qua vormgeving vind ik ze bijzonder mooi. Ze mogen zo in m'n kamer worden gezet.

Toen ik ze voor het eerst hoorde vond ik het mooi klinken en dat is niet zo vreemd. Vergeleken met m'n eigen set is het natuurlijk beduidend beter. Toen Henk echter de Klipsch RF7 aansloot wist ik niet wat ik hoorde. Of het nou mijn voorkeur voor een bepaald geluid is of een kronkel in mijn hoofd (ok, dat is een voorzet die ik zelf wel even inkop :D;)). Ik vind de RF 7 dus beduidend "beter" dan de Euphonia. Als ik al die lovende woorden voor de Dali lees dan vraag ik me af of ik iets niet hoor wat er wel is. confused.gif Ik zou de Euphonia, hoe fantastisch ze er ook uitzien, dus nooit kopen, ook al had ik het geld. De RF 7 zijn "lelijke" bakbeesten (vooral dat laatste) maar die zou ik dan toch aanschaffen en een grote zak met geld overhouden voor iets anders.

Als het kleine broertje van de Euphonia net zo klinkt zal dat helaas (ze zijn wel heel erg mooi) ook niet mijn volgende speaker worden.

Conqubite

Hallo Conqubite,

Iedereen heeft zijn eigen verwachtingen van een plezierige weergave. Als je het zou kopen zal jij er naar moeten luisteren! Dus zoek iets uit wat je zelf mooi vind. Laat je de mening van een dealer of audioblad jou opdringen dan heb je een grote kans dat je na een paar maanden pijn in je hoofd krijgt tijdens het luisteren en dat is nou net niet de bedoeling.. Gezien de keuze is het bij mij net andersom. Dit is niet erg en je hebt geen kronkel in je hoofd, je weet gewoon wat je mooi vind! :D

groeten, PD Hogeterp

Geplaatst door PD:

Gezien de keuze is het bij mij net andersom. :D

groeten, PD Hogeterp

Dan ben ik wel benieuwd naar je argumenten waarom je de Dali's beter vind.

Voor mij geldt dat het heldere analytische geluid en het zeer strakke, drukvolle maar toch diepgaande laag van de RF 7 mij zeer aanspreekt en het toch behoorlijk warme geluid (naar mijn mening) van de Dali's minder. Het laag van de Dali's spreekt me absoluut niet aan. Het leken wel mijn Mission's (nou ja, bijna dan ;) )

Bij de RF7 begreep ik voor het eerst wat er bedoelt wordt met het begrip "controle" (tenminste dat denk ik :Dconfused.gif ).

Conqubite

Geplaatst door conqubite:

Dan ben ik wel benieuwd naar je argumenten waarom je de Dali's beter vind.

Voor mij geldt dat het heldere analytische geluid en het zeer strakke, drukvolle maar toch diepgaande laag van de RF 7 mij zeer aanspreekt en het toch behoorlijk warme geluid (naar mijn mening) van de Dali's minder. Het laag van de Dali's spreekt me absoluut niet aan. Het leken wel mijn Mission's (nou ja, bijna dan ;) )

Bij de RF7 begreep ik voor het eerst wat er bedoelt wordt met het begrip "controle" (tenminste dat denk ik :Dconfused.gif ).

Conqubite

Beste Conqubite,

Ik heb niet gezegd dat de Dali's beter waren.. Ze kregen mijn persoonlijke voorkeur! En dat is iets anders..

En voor de rest? Combinatie, combinatie, combinatie.. :)

groeten, PD Hogeterp

Geplaatst door Haudio:

Hallo Allemaal,

Gisteren het 1 en ander veranderd aan de sets, diegene die in de gelegenheid zijn om deze week langs te komen kunnen genieten van een extra stuk emotie overdracht.

Om dit te kunnen horen/beoordelen heeft u alleen uw oren nodig en een beetje tijd tot deze week vrijdag, want vrijdag gaat het weer weg.

MvG,

Haudio

Had even gehoopt op een vrije vrijdag, helaas...druk druk druk eek.gif

Geplaatst door PD:

Beste Conqubite,

Ik heb niet gezegd dat de Dali's beter waren.. Ze kregen mijn persoonlijke voorkeur! En dat is iets anders..

En voor de rest? Combinatie, combinatie, combinatie.. :)

groeten, PD Hogeterp

Trouwens PD,

Een tijdje geleden heb je hier iets gezegd over de ASW Genius 400. Weet je ook of die binnen afzienbare tijd in de winkel staat?? Dan wil ik die wel eens vergelijken met de RF7.

Een korte luistersessie elders, een tijdje geleden, gaf mij de indruk dat de Genius serie van ASW qua klank, heel dicht in de buurt zit van de RF serie van Klipsch. Ik beluisterde toen de RF3, Genius 300 en Visonik Concept 5. De Genius 300 en RF 3 vond ik toen heel erg op elkaar lijken, zo veel zelfs dat ik geen winnaar kon aanwijzen en ze met de ogen dicht misschien wel niet eens van elkaar kon onderscheiden.

Dat was toen even kort en ik ben er niet uitgebreid voor gaan zitten maar het heeft wel mijn interesse gewekt voor de Genius 400. Ook daar vond ik toen al de concept 5 wel goed klinken maar niet goed genoeg, net als tijdens mijn uitgebreide luistersessie bij Henk ergens eind augustus/begin september.

Hebben jullie de Genius 400 dus binnen afzienbare tijd een keer staan of niet??

Conqubite

Helaas Conqubite,

Ik denk niet dat we in een kleine tijd de Genius 400 hebben staan. Misschien dat er wat kan worden geregeld maar dan zou je even contact op moeten nemen met Henk. De speakers die we wel hebben staat zijn de ASW Genius 100, die lijkt qua karakter veel op de Genius 400 maar het laag is niet vergelijken.. Afijn, bel anders even als je het zeker wilt weten!

groeten, PD Hogeterp

Geplaatst door conqubite:

Een tijdje geleden heb je hier iets gezegd over de ASW Genius 400. Weet je ook of die binnen afzienbare tijd in de winkel staat?? Dan wil ik die wel eens vergelijken met de RF7.

Conqubite

Enige tijd geleden hebben wij de Genius 400 naast de RF 7 in huis gehad, beetje kort, maar naar mijn mening haalt de Genius niet het gemak waarmee de RF 7 muziek maakt.

De RF 7 wint het op detaillering in midden en hoog, en het laag is losser, gemakkelijker, meer gedetailleerd.

Overigens beide speakers hebben maar een beperkt aantal uren gedraaid.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Enige tijd geleden hebben wij de Genius 400 naast de RF 7 in huis gehad, beetje kort, maar naar mijn mening haalt de Genius niet het gemak waarmee de RF 7 muziek maakt.

De RF 7 wint het op detaillering in midden en hoog, en het laag is losser, gemakkelijker, meer gedetailleerd.

Overigens beide speakers hebben maar een beperkt aantal uren gedraaid.

Groet Jitze

Jitze,

Nou is de RF7 nou niet de speaker die bij mij het thuis zal komen te staan. Veeeel te groot en ook te duur. Ik kijk eigenlijk meer naar de RF5 (die ik helaas nog nooit gehoord heb). Ik weet dus niet hoe groot het verschil is tussen RF5 en 7. Dus kun je ook iets zeggen over het verschil tussen RF5 en Genius 400??

De Genius 400 wordt denk ik iets duurder dan de RF5 dus eigenlijk zou ik die willen vergelijken omdat deze twee qua afmetingen goed in mijn kamer zouden kunnen staan. Hoe zit het met het plaatsen van deze twee?? Zijn het gemakkelijke of moeilijke speakers om te plaatsen. Met name de afstand tot de muur aan de achterkant kan bij mij niet heel groot worden (niet veel meer dan een half meter denk ik) anders staan ze midden in de kamer. En kunnen ze in de hoek of moet ook aan de zijkant voldoende ruimte blijven???

Maar leken de Genius 400 en RF7 ook op elkaar wat klank betreft of was dat niet zo??

En b.t.w., ja dit verhaal komt je inderdaad bekend voor. :D;)

Conqubite

Geplaatst door Haudio:

Hallo Allemaal,

De sets Dali,NAD,Taralabs,Tact zijn super.

Om dit te kunnen horen heeft u alleen uw oren nodig en een beetje tijd tot deze week vrijdag, want vrijdag gaat het weer weg.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Idd.

De verschillen waren groot te noemen!

De MS-5 op Tact klonk niet echt lekker. Er mistte wat laag, en de emotie was er niet.

De Helicon op de NAD was ook niet je van het. Fel hoog, maar wel lekker laag.

NAD s300 met MS-5, dat was de combinatie! Het laag wat bij de tact niet aanwezig was speelde nu lekker mee, ook was er meer emotie aanwezig. De Helicon op tact bleef nu ver achter.

Na al dit digitale geweld als toetje ook nog even een paar lp's kunnen draaien op de transrotor orfeo met ja. Over emotie gesproken!

Groeten,