Kermit Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Morgen komt er vloerbedekking in plaats van vinyl op de vloer te liggen. 36 vierkante meter demping i.p.v. reflectie (heb ook een hard en glad plafond). Ik ben toch zo benieuwd wat dat voor de klank betekent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Ik denk dat je vrouw meer benieuwd is hoe het staat! Ik hoop trouwens voor je dat de overgang van vinyl naar tapijt gaat meevallen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Kermit:Morgen komt er vloerbedekking in plaats van vinyl op de vloer te liggen. 36 vierkante meter demping i.p.v. reflectie (heb ook een hard en glad plafond). Ik ben toch zo benieuwd wat dat voor de klank betekent... Ik hoop niet dat je je honden moet scheren om de demping te verminderen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Ja, voor hetzelfde geld klinkt het ineens zo dood als een pier! Op vinyl kun je tenminste nog wat dempen met een vloerkleed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Al nagedacht over een eventuele Hi-end stofzuiger voor al die demping?... Je weet 't niet.......? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Ik verwacht dat het verschil groot is Kermit. Nog een tip: haal de salontafel uit het midden weg! Ik heb zelf sinds een week of twee ook een groot kleed op het parket liggen en heb de salontafel verwijderd. Het verschil in akoestiek is gigangtisch! Daar kan geen andere versterker of kabeltje tegen op. Het is veel 'stiller' in de kamer en je hoort meer detail in de muziek. De presentatie van het podium is meer up front. Ik moet nu wel weer opnieuw beginnen met het zoeken naar de juiste opstelling van de speakers in deze andere akoestiek. De speakers staan nu overigens op stukken Belgisch hardsteen van 60x40 cm die 6 cm dik zijn. Een trillende vloer krijgt nu (in elk geval onder de speakers) geen kans meer met dit immense gewicht dat er op rust. otto Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Ach, bij Kermit zal de boel niet snel gaan trillen, met of zonder vloerbedekking Ik denk wel dat het inderdaad "stiller" wordt en dat een salontafel een onding is, zoals ook bij mij is gebleken Eigenlijk zou zo'n ding uit veel kleine plateau's op verschillende hoogtes moeten bestaan, zodat je geen groot reflecterend vlak meer hebt. Of dit praktisch is in het gebruik is een ander verhaal natuurlijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Een geheel lege luister-kamer wellicht de beste oplossing? Maarja,lukt dat wel binnen een relatie Maaruuh,hoogpolig of laagpolig tapijt? Zou het verschil maken --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Laat dat niet aan de meubelindustrie horen Andre. Dadelijk gaan ze nog audiofiele salontafels aanbieden, en reken dan maar op een gepeperd prijskaartje! Dan vertellen ze er vast ook nog bij dat het met zo'n tafel nog beter klnkt dan zonder tafel. Gegarandeerd dat je dan weer goedgelovige audiofielen hebt die zo'n tafel voor de sweetspot neer zetten! Maar inderdaad: bij mij was het verwijderen van de tafel ook duidelijk hoorbaar: minder reflecties en daarmee een beter plaatsbaar geluidsbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Ik heb geen salontafel. Geen ruimte voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Henrie:Ik heb geen salontafel. Geen ruimte voor Misschien lukt het als je je bed rechtop zet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Audiopaul:Ja, voor hetzelfde geld klinkt het ineens zo dood als een pier! Pier is niet dood hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Zee:Laat dat niet aan de meubelindustrie horen Andre. Dadelijk gaan ze nog audiofiele salontafels aanbieden, en reken dan maar op een gepeperd prijskaartje! Vervolgens vertellen ze je dat de standaard droppoten van de tafel weer vervangen moeten worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door cgm: Vervolgens vertellen ze je dat de standaard droppoten van de tafel weer vervangen moeten worden. Ja, je salontafel moet natuurlijk wel op spikes staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 september 2003 Author Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Al nagedacht over een eventuele Hi-end stofzuiger voor al die demping?... Je weet 't niet.......? --Hans. Heb ik al. een of ander bizar ding met very high end luchtcirculatie en zonder stofzak. Het merk is Dyson of zoiets.. Overigens net even een stukje geluisterd met een geheel kale cementvloer.... Afgrijselijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 september 2003 Author Report Share Posted 18 september 2003 Lijkt me een mooie merknaam voor high-end salontafels: Sweetspot Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Kermit: Heb ik al. een of ander bizar ding met very high end luchtcirculatie en zonder stofzak. Het merk is Dyson of zoiets.. Overigens net even een stukje geluisterd met een geheel kale cementvloer.... Afgrijselijk! Kom, nou dat is toch net zo mooi als in de kerk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 september 2003 Author Report Share Posted 18 september 2003 En dan speciaal voor Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Erg veel ervaring met kerken heb ik niet,maar blote meiden zullen er zeker niet in rond rennen Enuuh,hoe krijg je in hemelsnaam[leuke link]dat orgel door de deur....Erik? En hoe zit het met de wierook?,zal dat vervangen worden door andere " geest veruimde " middelen En staat de biechtstoel niet in de weg van het perfecte geluid,wat moet je met zo'n ding?,ombouwen tot super weergevers Hoeveel heb ik er? --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Henrie: Daar is ook geen ruimte voor Zit een stel planken boven m'n bed... Vloerbedekking aan de muur? Heb ik een keertje voorgesteld aan mijn vrouw toen ik haar net had leren kennen. Ze zou bijna het plaatselijke gesticht bellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Kermit:Morgen komt er vloerbedekking in plaats van vinyl op de vloer te liggen. 36 vierkante meter demping i.p.v. reflectie (heb ook een hard en glad plafond). Ik ben toch zo benieuwd wat dat voor de klank betekent... je weet niet wat je hoort .!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Geerdie: Vloerbedekking aan de muur? Heb ik een keertje voorgesteld aan mijn vrouw toen ik haar net had leren kennen. Ze zou bijna het plaatselijke gesticht bellen. Boekenplanken... Vloerbedekking aan de muur kan best. Beetje lastig schoon (lees: stofvrij) te houden, maar het kan best. Net als behang aan het plafond... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2003 Report Share Posted 18 september 2003 Geplaatst door Henrie: Boekenplanken... Vloerbedekking aan de muur kan best. Beetje lastig schoon (lees: stofvrij) te houden, maar het kan best. Net als behang aan het plafond... Kijk daar zijn nou stofzuiger voor uitgevonden. Mijn broer heeft al 25 jaar vloerbedekking aan de muur. Werkt enorm goed, de kamer wordt er heel rustig van. (vooral als hij slaapt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts