Jump to content

Vloerbedekking

Kermit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Kermit:

Morgen komt er vloerbedekking in plaats van vinyl op de vloer te liggen. 36 vierkante meter demping i.p.v. reflectie (heb ook een hard en glad plafond). Ik ben toch zo benieuwd wat dat voor de klank betekent...

Ik hoop niet dat je je honden moet scheren om de demping te verminderen..

:D

Ik verwacht dat het verschil groot is Kermit.

Nog een tip: haal de salontafel uit het midden weg!

Ik heb zelf sinds een week of twee ook een groot kleed op het parket liggen en heb de salontafel verwijderd. Het verschil in akoestiek is gigangtisch! Daar kan geen andere versterker of kabeltje tegen op. Het is veel 'stiller' in de kamer en je hoort meer detail in de muziek. De presentatie van het podium is meer up front.

Ik moet nu wel weer opnieuw beginnen met het zoeken naar de juiste opstelling van de speakers in deze andere akoestiek. De speakers staan nu overigens op stukken Belgisch hardsteen van 60x40 cm die 6 cm dik zijn. Een trillende vloer krijgt nu (in elk geval onder de speakers) geen kans meer met dit immense gewicht dat er op rust.

otto

Ach, bij Kermit zal de boel niet snel gaan trillen, met of zonder vloerbedekking :D

Ik denk wel dat het inderdaad "stiller" wordt en dat een salontafel een onding is, zoals ook bij mij is gebleken :rolleyes:

Eigenlijk zou zo'n ding uit veel kleine plateau's op verschillende hoogtes moeten bestaan, zodat je geen groot reflecterend vlak meer hebt. Of dit praktisch is in het gebruik is een ander verhaal natuurlijk :o

Andr

Laat dat niet aan de meubelindustrie horen Andre. Dadelijk gaan ze nog audiofiele salontafels aanbieden, en reken dan maar op een gepeperd prijskaartje! Dan vertellen ze er vast ook nog bij dat het met zo'n tafel nog beter klnkt dan zonder tafel. Gegarandeerd dat je dan weer goedgelovige audiofielen hebt die zo'n tafel voor de sweetspot neer zetten!

Maar inderdaad: bij mij was het verwijderen van de tafel ook duidelijk hoorbaar: minder reflecties en daarmee een beter plaatsbaar geluidsbeeld.

Geplaatst door Zee:

Laat dat niet aan de meubelindustrie horen Andre. Dadelijk gaan ze nog audiofiele salontafels aanbieden, en reken dan maar op een gepeperd prijskaartje!

Vervolgens vertellen ze je dat de standaard droppoten van de tafel weer vervangen moeten worden. :)

Geplaatst door The Koosjer connection:

Al nagedacht over een eventuele Hi-end stofzuiger voor al die demping?... ;):D

Je weet 't niet.......?

--Hans.

Heb ik al. een of ander bizar ding met very high end luchtcirculatie en zonder stofzak. Het merk is Dyson of zoiets..

Overigens net even een stukje geluisterd met een geheel kale cementvloer.... Afgrijselijk!

Geplaatst door Kermit:

Heb ik al. een of ander bizar ding met very high end luchtcirculatie en zonder stofzak. Het merk is Dyson of zoiets..

Overigens net even een stukje geluisterd met een geheel kale cementvloer.... Afgrijselijk!

Kom, nou dat is toch net zo mooi als in de kerk confused.gif:P

Andr

Erg veel ervaring met kerken heb ik niet,maar blote meiden zullen er zeker niet in rond rennen :D

Enuuh,hoe krijg je in hemelsnaam[leuke link]dat orgel door de deur....Erik? :D

En hoe zit het met de wierook?,zal dat vervangen worden door andere " geest veruimde " middelen confused.gif

En staat de biechtstoel niet in de weg van het perfecte geluid,wat moet je met zo'n ding?,ombouwen tot super weergevers :D

Hoeveel heb ik er? :D

--Hans

Geplaatst door Henrie:

Daar is ook geen ruimte voor :) Zit een stel planken boven m'n bed... :rolleyes:

Vloerbedekking aan de muur? eek.gif:D

Heb ik een keertje voorgesteld aan mijn vrouw toen ik haar net had leren kennen.

Ze zou bijna het plaatselijke gesticht bellen. :D:D

Geplaatst door Geerdie:

Vloerbedekking aan de muur? eek.gif:D

Heb ik een keertje voorgesteld aan mijn vrouw toen ik haar net had leren kennen.

Ze zou bijna het plaatselijke gesticht bellen. :D:D

Boekenplanken...

Vloerbedekking aan de muur kan best. Beetje lastig schoon (lees: stofvrij) te houden, maar het kan best. Net als behang aan het plafond...

Geplaatst door Henrie:

Boekenplanken...

Vloerbedekking aan de muur kan best. Beetje lastig schoon (lees: stofvrij) te houden, maar het kan best. Net als behang aan het plafond...

Kijk daar zijn nou stofzuiger voor uitgevonden.

Mijn broer heeft al 25 jaar vloerbedekking aan de muur. Werkt enorm goed, de kamer wordt er heel rustig van.

(vooral als hij slaapt). :D