WanFie Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Is het niet beter de binnenmal van Tempex te maken, met een brander stook je dat zo weer weg. Je weet dan zeker dat je een box uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 december 2003 Author Report Share Posted 21 december 2003 als dat gebeurd is , zet ik de behuizing met de (open) onderkant op een stuk betonplex , en giet ik door het woofergat de bodem erin . Hecht die dan goed genoeg aan de zijkanten of gebruik je hiervoor wat hechthulpmiddelen ik sla met een hamertje de onderste 4 cm van de behuizing een beetje ruw . dan hecht de bodem goed . Is het niet beter de binnenmal van Tempex te maken, met een brander stook je dat zo weer weg. Je weet dan zeker dat je een box uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 kende je deze al erik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 als dat gebeurd is , zet ik de behuizing met de (open) onderkant op een stuk betonplex , en giet ik door het woofergat de bodem erin . Hecht die dan goed genoeg aan de zijkanten of gebruik je hiervoor wat hechthulpmiddelen ik sla met een hamertje de onderste 4 cm van de behuizing een beetje ruw . dan hecht de bodem goed . Is het niet beter de binnenmal van Tempex te maken, met een brander stook je dat zo weer weg. Je weet dan zeker dat je een box uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 kende je deze al erik? Wie is dat kleine mannetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 januari 2004 Author Report Share Posted 19 januari 2004 vanavond weer aan het stoeien geweest . na de konus vs panelen sessie wat iedeen en adviezen opgedaan (van kermit ) een tikkeltje te veel hoog (on axis ) het geluid bundeld erg bij een esl , en daardoor kun je door ze in of uit te draaien , het hoog wat aanpassen . hoe meer ingedraaid , hoe meer hoog . ik luisterde altijd een beetje of axis , omdat ik anders het hoog te scherp vond worden . het nadeel daarvan is , dat waneer je iets uit het midden zit de ene esl mer onaxis komt dan de andere , met als gevolg dat je alleen de Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Ik vind het geweldig dat je lekker onorthodox bezig bent, doen wat je denkt dat goed is. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Erik, ik dacht dat jij niet in kabels geloofde.....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Erik, ik dacht dat jij niet in fabels geloofde.....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 januari 2004 Author Report Share Posted 20 januari 2004 Erik, ik dacht dat jij niet in kabels geloofde.....???? wel in bougiekabels , maar als je mijn verhaal goed leest , gaat het eigenlijk om hoogohmige segmentatieweerstanden . en das heel wat anders dan die vlechtwerkjes hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 mei 2004 Author Report Share Posted 10 mei 2004 zo , das effe geleden , maar vanavond ben ik weer aan het stoeien geweest met mijn esl's . de bougiekabels voldeden perfect als hoogohmige secundaire weerstand , om het hoog iets te temperen . maar door de bouw van de betonnixen met de zelfbouw esl's ben ik weer wat wijzer geworden. je kunt het hoog bij een esl ook wat terugbrengen dmv segmentatie . dus gewoon een aparte strook in je membraam voor het hoog (eigenlijk full range ) en de rest alleen mid en laag. nu was de hoogstrook bij de acoustat panelen vrij breed , en zodoende bundelde hij erg en was het hoog te fors aanwezig . nu heb ik iets heel spannends gedaan , nl de statoren van de acoustat zitten versleutelen . de hoogstrook heb ik teruggebracht van 7cm naar 3 cm door hier en daar wat statordraden door te knippen en aan elkaar te solderen . eersty voorzichtich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 er is voor mij maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 mei 2004 Author Report Share Posted 11 mei 2004 er is voor mij maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 1 Cor. 3 vs. 20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Erik, ik dacht dat jij niet in kabels geloofde.....???? wel in bougiekabels , maar als je mijn verhaal goed leest , gaat het eigenlijk om hoogohmige segmentatieweerstanden . en das heel wat anders dan die vlechtwerkjes hans Luister eens naar NBS, de "referentie kabel "meet het eens . S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 mei 2004 Author Report Share Posted 12 mei 2004 1 Cor. 3 vs. 20 beste spido : "Onderzoekt alle dingen, en behoud het goede." vandaar dat mijn esl's nog steeds niet te koop staan. ik moet het goede immers behouden maar effe weer wat anders , ik heb nog wat zitten luisteren naar mijn esl's , en ze klinken iets beter dan eerst. meer diepte en een betere spreiding , dus ik hou het zo . hier de curve van de acoustat spectra 22 full range esl's , gemeten vanaf mijn luisterstoel. een bult rond 50-150hz (+6db), en bij 40hz op 0db , daaronder zakken als een baksteen weg . de bult in het laag ga ik nog iets proberen te dempen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Beste Erik, Gedenk en onthoud dat elke vorm van frequentieselectieve demping door middel van filters en afleidingen daarvan (equalizers en notch-netwerkjes), zowel op lijn-niveau (v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Gedenk en onthoud dat elke vorm van frequentieselectieve demping door middel van filters en afleidingen daarvan (equalizers en notch-netwerkjes), zowel op lijn-niveau (v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 mei 2004 Author Report Share Posted 17 mei 2004 Beste Erik, Gedenk en onthoud dat elke vorm van frequentieselectieve demping door middel van filters en afleidingen daarvan (equalizers en notch-netwerkjes), zowel op lijn-niveau (v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 mei 2004 Report Share Posted 17 mei 2004 (...) vandaag ben ik weer eens lekker een het knutselen geweest met mijn esl's (...) Hij kon het knuts'len niet laten hij knutseld'aan ieder membraan En als hij niet uit is geknutseld... dan knutselt hij nu nog wat aan! (Tsjing-boem!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 17 mei 2004 Report Share Posted 17 mei 2004 (...) vandaag ben ik weer eens lekker een het knutselen geweest met mijn esl's (...) Hij kon het knuts'len niet laten hij knutseld'aan ieder membraan En als hij niet uit is geknutseld... dan knutselt hij nu nog wat aan! (Tsjing-boem!) jij gaat echt wel lonken als ze klaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 Beste Telefunken, Afgezien van de grimmige, onafwendbare dood en de wisseling der getijden, dag en nacht, zomer en winter, biedt het leven ons maar weinig zekerheden. En zeker waar het om mensen gaat. Hoe vergankelijk en wankelmoedig... Maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 ik heb de achterkanten van de panelen zwaar gedempt met dubbele fleecedekens .twee lagen overelkaar heen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Eigenlijk zou het kussentje steeds in dikte moeten vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Lijkt me een heel nuttig principe. Weet er nog iemand een tweede Spido? Die moeten we dan in fase aansluiten, want Spido staat zelf altijd al in tegenfase... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts