spido Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Die kan zw Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door Sherwin:ZIE JE! ik wist het! ik zag spido uitloggen, daarna figaro online komen, daarna stond figaro in deze rubrieknaam, en een paar seconde voordat ik aan gaf dat we een reactie zouden krijgen van figaro kwam ie ook,(...) Ja, erg h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 a. Je hebt Bas, Kermit, RonL, Henrie, Puur, Erik... (etc., etc.) wel voor kontenlikkers uitgemaakt. Probeer je er maar niet uit te lullen, want je zit in de sjit, sterriddertje! En ik raak echt niet onder de indruk van die lap text hierboven, audiorecensies lopen toch vaak uit op een positief beeld, stelletje kontenlikkers, Herkent u deze tekst, aangeklaagde? Wilt u bestrijden dat de bedoelde "lap text hierboven" vrijwel geheel bestond uit bijdragen van hear.nl-forumleden? b. Bedankt voor de premature bekentenis. Zoiets maakt de opsporing van een delict altijd aanmerkelijk gemakkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 november 2003 Author Report Share Posted 18 november 2003 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door spido:Ja Hans, maar wat JIJ niet allemaal hoort...! In ieder geval wel dat dat speksteen stond te krijsen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 november 2003 Author Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:quote: -------------------------------------------------------------------------------- Geplaatst door erik klijnsmit: h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Typevoutje is al gecorrigeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 november 2003 Author Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Typevoutje is al gecorrigeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Hoi Erik, ga je er zoiets van maken (maar dan wat breeeeeeeeder).??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Met zoiets kan-ie tenminste weer eens naar buiten kijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door spido:Met zoiets kan-ie tenminste weer eens naar buiten kijken... Da's een overweging... met die pp's kan ie niet eens zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: hoeveel liter zijn de huidige kasten eigenlijk ? ik kan denk ik max 100 liter kwijt , onder mijn esl . De huidige King is bijna 175 liter bruto. De zo-compact-mogelijke versie (van speksteen) zou ongeveer 80 liter bruto worden. Het nuttig volume van de spekstenen kast is relatief gunstiger, omdat verstevigingsbalken achterwege kunnen blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door Bob James: De huidige King is bijna 175 liter bruto. De zo-compact-mogelijke versie (van speksteen) zou ongeveer 80 liter bruto worden. Het nuttig volume van de spekstenen kast is relatief gunstiger, omdat verstevigingsbalken achterwege kunnen blijven. Verkooppraatje? Straks kun je ze nog inpluggen in je portable MP3 speler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
figaro Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door Sherwin: 175 liter BRUTUS (voor klaas) Meneer Sherwin zet zeker wanneer hij denkt dat hij geestig is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: twee subs ?? nee , ik vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Kermit: En denk eens aan het kam-filter effect... 't is geen tl Kermit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 november 2003 Author Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Bob James: De huidige King is bijna 175 liter bruto. De zo-compact-mogelijke versie (van speksteen) zou ongeveer 80 liter bruto worden. Het nuttig volume van de spekstenen kast is relatief gunstiger, omdat verstevigingsbalken achterwege kunnen blijven. de king is 100 bij 40 bij 43 . dat is idd bijna 170 liter . de woofer moet in een 115 (netto)literkast , heb ik ergnes gelezen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 22 november 2003 Report Share Posted 22 november 2003 Beste Erik, Afhankelijk van het beoogde resultaat kan voor een bepaalde basluidspreker een grotere of kleinere kast worden gekozen. Als kwantiteit (veel diep laag) het belangrijkst wordt gevonden, kiest men voor een grote kast. Als kwaliteit (goede controle) voorop staat , gaat de voorkeur uit naar een kleinere kast. Als men veel diep laag van zeer goede kwaliteit wenst, zal men een grote kast kiezen en die verschrikkelijk zwaar en stevig moeten uitvoeren. Reflexkasten kan men relatief compact uitvoeren, en toch betrekkelijk laag afstemmen met behulp van een langere reflextunnel. Maar hieraan zijn - zoals aan alles - grenzen. Het formaat wordt mede bepaald door het type behuizing (gesloten of reflex), maar ook door de verliesfactor. Bij stevige houten kasten wordt die meestal gesteld op QL/7, maar bij speksteen treedt veel minder verlies op. Overigens moet ik je er op wijzen dat de door jou gewaardeerde basweergave van de PP King wel voor een belangrijk deel aan de basluidspreker en de toegepaste behuizing is te danken, maar dat de samenwerking met de middentoner en zelfs de tweeter essentieel is. Als je de basweergave van alleen de laagsectie zou hebben gehoord, dan was je vast niet zo enthousiast gewordent. Voor goede basweergave is immers een goed samenwerkend luidsprekersysteem nodig: niet alleen een goede woofer + kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 november 2003 Author Report Share Posted 23 november 2003 Beste Erik, Afhankelijk van het beoogde resultaat kan voor een bepaalde basluidspreker een grotere of kleinere kast worden gekozen. Als kwantiteit (veel diep laag) het belangrijkst wordt gevonden, kiest men voor een grote kast. Als kwaliteit (goede controle) voorop staat , gaat de voorkeur uit naar een kleinere kast. Als men veel diep laag van zeer goede kwaliteit wenst, zal men een grote kast kiezen en die verschrikkelijk zwaar en stevig moeten uitvoeren. Reflexkasten kan men relatief compact uitvoeren, en toch betrekkelijk laag afstemmen met behulp van een langere reflextunnel. Maar hieraan zijn - zoals aan alles - grenzen. Het formaat wordt mede bepaald door het type behuizing (gesloten of reflex), maar ook door de verliesfactor. Bij stevige houten kasten wordt die meestal gesteld op QL/7, maar bij speksteen treedt veel minder verlies op. Overigens moet ik je er op wijzen dat de door jou gewaardeerde basweergave van de PP King wel voor een belangrijk deel aan de basluidspreker en de toegepaste behuizing is te danken, maar dat de samenwerking met de middentoner en zelfs de tweeter essentieel is. Als je de basweergave van alleen de laagsectie zou hebben gehoord, dan was je vast niet zo enthousiast gewordent. Voor goede basweergave is immers een goed samenwerkend luidsprekersysteem nodig: niet alleen een goede woofer + kast. OK , maar wat mij zo enthousiast maakt , is de subtiele en ietwat terughoudende laagweergave van de king (in mijn kamer ) dit is volgens mij zeer geschikt om aan te sluiten bij een esl. en sorry voor klaas f , maar tot nu toe kan ik nog geen afscheid nemen van mijn esl's (zeker nier mbt het midden/hoog) maar ,, die kl*te dingen willen niet laaag... en als het niet lukt allemaal , met de hybrides , dan koop ik alsnog de bovenste helft van de king . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Ietwat terughoudend? Erg vriendelijk gezegd. Ik was de grote trom in de Hut op kippepoten zo ongeveer helemaal kwijt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Niet zo verwonderlijk. Jij bent de grote trom van de electrostaat gewend. En die klinkt alsof er iemand op een koekblik slaat. Een blik van pey-nen-burg. De King laat een echte grote trom horen. Dat is wel even andere koek. Zo, en nou ken 't speentje d'r wel weer in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Ietwat terughoudend? Erg vriendelijk gezegd. Ik was de grote trom in de Hut op kippepoten zo ongeveer helemaal kwijt... En dat mag ik niet zeggen, want dan mankeert er iets aan mijn oren Dat kan dus best aan de kamer van Erik liggen, komt de golflengte van de frequentie van het deel van de trom dat je mist misschien overeen met de lengte van Erik's kamer? Bij Bas leek alles tonaal goed aanwezig te zijn, op de betrokkenheid bij de muziek na dan, want boeien deed het me niet echt. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 november 2003 Author Report Share Posted 23 november 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts