cgm Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik hoor het graag ! Precies Erik, blijven luisteren. Misschien zijn er alternatieven. Kom ook eens naar mijn ring-radiator luisteren bijvoorbeeld.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 oktober 2003 Author Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door cgm: Precies Erik, blijven luisteren. Misschien zijn er alternatieven. Kom ook eens naar mijn ring-radiator luisteren bijvoorbeeld.. doe ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Onee? Wat dacht je van de acoustische rolloff en het impedantieverloop? Mvgr, Sherwin jij lult ook maar wat, sherrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ja , maar twerd mijn vrouw toch een beetje te gortig . speakers van 50 cm breed 170 hoog en 75 diep . maar nu ...>> heb ik zitten denken . als ik nou een halve pp king koop alleen de woofer zeg maar ik zet daarop een vlies ,voor het midhoog zou dat wat zijn . kijk ,, ik ben nog steeds een beetje ondersteboven van de pp king . maar ,, ik kan g Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 bas ! ik snap hem . maar dat betekend dat ik moet gaan bi-ampen . een versterker voor het laag en eentje voor het midhoog . maar wat anders . zou het ook passief kunnen ?? spido ?? dus een woofer (van de king bijv) en daarboven de esl met een seriecondensator er tussen . en wanneer zou de esl er dan in moeten (welke frequentie ) en wat te doen bij rendements verschil ?. ik hoor het wederom graag . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Ja, Erik... ik kan natuurlijk niet namens KF spreken... maarre... het lijkt een beetje alsof je in een Japans restaurant "Coq au Vin de P Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Ja, Erik... ik kan natuurlijk niet namens KF spreken... maarre... het lijkt een beetje alsof je in een Japans restaurant "Coq au Vin de P Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Erik, ik ben sinds 2 maanden in het bezit van de nieuwe serie Ascents i van Martin Logan. Dit zijn bij uitstek goede hybride speakers met een fors paneel en een flinke woofer voor het laag. Ik stuur ze aan met een flinke versterker en het klinkt geweldig mooi. Kom je anders een keer langs als je benieuwd ben. groet, Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Hallo Erik, Bas kent 'm ongetwijfeld wel, daarom wilde ik hem eerst de suggestie voorleggen. SAM staat voor Subwoofer Active Module. Als SAM-1 is ingebouwd, zie je aan de achterzijde (bij voorkeur) van de woeferkast een zwarte metalen plaat met aan/uit schakelaar, chassisdeel voor mains, ingangen, uitgangen en drie knoppen. Hij bevat een electronisch cross-over en een versterker voor de subwoofer. En hij levert qua instelbaarheid alle faciliteiten die ik eerder opstelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door spido:[QB]Ja, Erik... ik kan natuurlijk niet namens KF spreken... maarre... het lijkt een beetje alsof je in een Japans restaurant "Coq au Vin de P Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door A90:Erik, ik ben sinds 2 maanden in het bezit van de nieuwe serie Ascents i van Martin Logan. Dit zijn bij uitstek goede hybride speakers met een fors paneel en een flinke woofer voor het laag. Ik stuur ze aan met een flinke versterker en het klinkt geweldig mooi. Kom je anders een keer langs als je benieuwd ben. groet, Michael bedankt voor je aanbod micheal . maar weet je wat ik wil . echt diep laag . zoals de pp king . tot minimaal 25 hz zeg maar . maar ik wil ook mijn esl klank houden . dus , word het moeilijk . ik ben nog steeds errug over de pp king te spreken , maar ik kan g Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door spido:Hallo Erik, Bas kent 'm ongetwijfeld wel, daarom wilde ik hem eerst de suggestie voorleggen. SAM staat voor Subwoofer Active Module. Als SAM-1 is ingebouwd, zie je aan de achterzijde (bij voorkeur) van de woeferkast een zwarte metalen plaat met aan/uit schakelaar, chassisdeel voor mains, ingangen, uitgangen en drie knoppen. Hij bevat een electronisch cross-over en een versterker voor de subwoofer. En hij levert qua instelbaarheid alle faciliteiten die ik eerder opstelde. aha , ik snap hem . maar dan zit je wel met twee van die modules . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Koop gewoon een REL uit de ST-serie Erik. esl, rel, buren aan de bel... Ik draai met zo'n Rel dus als je wat wil proberen? mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Hallo Geerdie, Is bij die REL de fase instelbaar? (Ik bedoel niet: "ompolen" - 180? -, maar in graden in te stellen. Dat is nodig om de juiste aanpassing aan de electrostaten te krijgen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 RELlen met de buren ja, bah REL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door Bob James:Hallo Geerdie, Is bij die REL de fase instelbaar? Neen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door Bob James:Hallo Geerdie, (Ik bedoel niet: "ompolen" - 180? -, maar in graden in te stellen. Dat is nodig om de juiste aanpassing aan de electrostaten te krijgen.) Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door JSA: bah REL Dat is de kift. (of een diepgeworteld vooroordeel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Een REL uit de ST-serie is voor muziek best aan te bevelen. De Q-serie is echter alleen geschikt als boombox bij HT. Voor muziek is die echt te rommelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu:Een REL uit de ST-serie is voor muziek best aan te bevelen. De Q-serie is echter alleen geschikt als boombox bij HT. Voor muziek is die echt te rommelig Dat zeg ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door Geerdie: Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Beste Geerdie, Met de faseregeling kun je zowel het verschil in stijgsnelheid als de fysieke afstand tussen de woofer en de electrostaat compenseren. Essentieel is echter dat de subwoofer(kast) van topklasse is. Als er waarneembare vertraagde resonanties zijn (m.n. natrillen van panelen, chassis e.d.) zal dit heel nadelig zijn voor de impulsverwerking van het systeem. Vrijheid van vertraagde resonantie is immers het belangrijkste pluspunt van goede electrostaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Bob James: Beste Geerdie, Met de faseregeling kun je zowel het verschil in stijgsnelheid als de fysieke afstand tussen de woofer en de electrostaat compenseren. Essentieel is echter dat de subwoofer(kast) van topklasse is. Als er waarneembare vertraagde resonanties zijn (m.n. natrillen van panelen, chassis e.d.) zal dit heel nadelig zijn voor de impulsverwerking van het systeem. Vrijheid van vertraagde resonantie is immers het belangrijkste pluspunt van goede electrostaten. Beste Bob Als dat zo mocht zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, waarom hebben de fabrikanten van (goede) subwoofers dit dan niet standaard gemonteerd op hun produkten. Het zal de fabrikanten zeker niet onbekend zijn dat vooral bezitters van esl's tot hun klantenkring behoren. En Klant is tegenwoordig Koning. En wat kost het een fabrikant nou om seriematig een "faseregeling" te monteren? Weinig. Waar ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Hallo Geerdie, Het verschuiven van de sub is de meest primitieve vorm van faseregeling... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Geerdie: Beste Bob Als dat zo mocht zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, waarom hebben de fabrikanten van (goede) subwoofers dit dan niet standaard gemonteerd op hun produkten. Het zal de fabrikanten zeker niet onbekend zijn dat vooral bezitters van esl's tot hun klantenkring behoren. En Klant is tegenwoordig Koning. En wat kost het een fabrikant nou om seriematig een "faseregeling" te monteren? Weinig. Waar ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: (...) Subwoofers met inwendige speakers naar de buitenwereld gekoppeld dmv poorten zijn namelijk altijd 'trager' tov dehoofdluidsprekers. Frank Hallo Frank, Het maakt niet uit of de woofer(s) inwendig of uitwendig geplaatst zijn! Het gaat alleen om de fase van de output. Plaatsing van woofers in een behuizing heeft daar geen enkele invloed op. Het gaat erom dat het signaal op en rond de overnamefrequentie fasegelijk moet worden met de output van de (voorzijde van de) electrostaat. Gelijktijdig door het nulpunt, gelijktijdig op de max. amplitude en gelijktijdig op de min. amplitude. In feite moet je dan de invloed van de kamer kunnen uitsluiten, en de combi esl en sub als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts