The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 De zomer wil maar niet ophouden? Plannen...? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Buiten is het lekker idd. Maar mijn kamer is al weer opgewarmt tot 29 graden. Nou zal het bij jou nog wel warmer zijn, maar 29 graden in september in Nederland, vind ik te veel van het goede. Wanneer begint die herfst nou eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Author Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Henrie:Wanneer begint die herfst nou eens Maak je geen zorgen Henrie, je zult er snel[en lang]genoeg mee te maken krijgen. Trouwens,wel erg mooie kleuren in de herfst,en dat heb ik hier niet. Heb wel een mooi boek over landschappen in Holland,met erg mooie foto's van oa de herfst in Holland..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Maak je geen zorgen Henrie, je zult er snel[en lang]genoeg mee te maken krijgen. Trouwens,wel erg mooie kleuren in de herfst,en dat heb ik hier niet. Heb wel een mooi boek over landschappen in Holland,met erg mooie foto's van oa de herfst in Holland..... --Hans. Nee, ligt het bij jullie niet vol met palmbladeren in de herfst? Zo lang je stilzit is 29 graden nog wel te doen trouwens. Maar ben net ff naar de winkel geweest en daar was het toch een stuk lekkerder. Zit nu weer te zweten op m'n bureaustoel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Ik heb wel plannen. Morgen komen Audiopaul en Stefan mijn set afkeuren . Eigenlijk mag het egaal welk weer zijn, mits het niet stormt of zo, want dan is de reis van Utrecht/Ede naar het zuiden geen pretje. Maar zoals het er nu uitziet, zal dat op korte termijn niet het geval zijn. In de huiskamer is het ook beter uit te houden dan buiten in de pralle koperen. BTW: Ik ben wel blij dat dat gepland staat, anders was ik morgen weer (nog steeds) dakgoten aan het verven. Dat moet ik nou maandagavond na het werk gaan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik heb wel plannen. Morgen komen Audiopaul en Stefan mijn set afkeuren Ha Sodeju, Ik had Stefan nog aan de lijn gisteren, hij rijdt vanaf mijn huis met mij mee! Hopelijk gaat het morgen beter met zijn gehoor, want hij vertelde me dat hij momenteel weinig hoort vanwege een middenoorontsteking! Ik heb 'm al gerustgesteld door te zeggen dat dat met jouw setje toch niets uitmaakt! Ik verheug me nu al op de vlaai! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Ik zag vanmorgen op teletext staan dat 't a.s. Dinsdag overdag (op 1 graadje na) net zo warm wordt als de komende nacht! Da's dus bijna 10 graden verschil in 2 dagen! Ik ben vanmiddag effe 't centrum in geweest. Effe weer een (walnoot/straciatella) ijsie geconsumeerd en tegelijkertijd genoten van 't fraaie *uitzicht wat zich veelal voordeed. (*= mooie, zomers geklede dame's) En gisteravond weer naar een 70's/80's danceclassics-nacht geweest in Assen. (ahum, uiteraard niet zozeer vanwege de muziek,en jeeemig wat weer een K_Tgeluid) Damn, 't was weer 04:00 uur da'k in m'n nest lag. Kortom, kan toch merken da'k geen 20 meer ben Ben nu wel uitgeblust en ga vanavond lekker wat voor de buis hangen en wat muziek luisteren. Lekker. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Author Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Henrie: Nee, ligt het bij jullie niet vol met palmbladeren in de herfst? Zo lang je stilzit is 29 graden nog wel te doen trouwens. Maar ben net ff naar de winkel geweest en daar was het toch een stuk lekkerder. Zit nu weer te zweten op m'n bureaustoel Helaas vallen er geen palm-bladeren,en das maar goed ook. Palmbomen staan in wel erg grote aantallen naast wegen,en in de tussen-bermen. Kun je je voorstellen welke klappen dat geeft op je voorruit als je met 120km/u over de weg scheurt en er 'n " palmblaadje "naar beneden dwarlt :D --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Author Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Alco:Ik zag vanmorgen op teletext staan dat 't a.s. Dinsdag overdag (op 1 graadje na) net zo warm wordt als de komende nacht! Da's dus bijna 10 graden verschil in 2 dagen! Ik ben vanmiddag effe 't centrum in geweest. Effe weer een (walnoot/straciatella) ijsie geconsumeerd en tegelijkertijd genoten van 't fraaie *uitzicht wat zich veelal voordeed. (*= mooie, zomers geklede dame's) En gisteravond weer naar een 70's/80's danceclassics-nacht geweest in Assen. (ahum, uiteraard niet zozeer vanwege de muziek,en jeeemig wat weer een K_Tgeluid) Damn, 't was weer 04:00 uur da'k in m'n nest lag. Kortom, kan toch merken da'k geen 20 meer ben Ben nu wel uitgeblust en ga vanavond lekker wat voor de buis hangen en wat muziek luisteren. Lekker. Groeten, Alco Tja Alco, je wordt ouder pappa geef 't maar toe,je wilt er alles aan doen,maar je weet niet hoe.... :D Met dank aan Dhr.Koelewijn.... --Hans enuuh,de pest is dat al dat lekkers straks weer achter dikke jassen/truien verstopt zit,en het weer op je voorstellings-vermogen aan komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Helaas vallen er geen palm-bladeren,en das maar goed ook. Palmbomen staan in wel erg grote aantallen naast wegen,en in de tussen-bermen. Kun je je voorstellen welke klappen dat geeft op je voorruit als je met 120km/u over de weg scheurt en er 'n " palmblaadje "naar beneden dwarlt --Hans. Hehe Das maar goed ook idd, dat die niet afvallen. Laatst waren 2 studiegenoten met de motor naar Nijmegen gereden (excursie naar Philips Semiconductors), toen op de snelweg bij zo'n 100km/h het vizier van de bestuurster afwaaide toen ze even achter/naast zich keek! Gelukkig zat er geen auto direct achter, anders had die wel een flinke deuk in z'n auto gehad of het raam eruit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Author Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: "...... want hij vertelde me dat hij momenteel weinig hoort vanwege een middenoorontsteking! ....." Nou,die heb je al in je zak, en blijft enkel Paul over.....makkie Verheug je maar vast op de vlaai --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Audiopaul:Ha Sodejuu, Ik had Stefan nog aan de lijn gisteren, hij rijdt vanaf mijn huis met mij mee! Hopelijk gaat het morgen beter met zijn gehoor, want hij vertelde me dat hij momenteel weinig hoort vanwege een middenoorontsteking! Ik heb 'm al gerustgesteld door te zeggen dat dat met jouw setje toch niets uitmaakt! Ik verheug me nu al op de vlaai! Bedankt . En ik maar opscheppen over jouw set . Ben ik net nog een Silver Bullit in elkaar aan het zetten voor tussen DAC en VV. Kan ik net zo goed mee kappen nu. Nee, ik bouw 'm toch af. Ik hoop wel dat Stefan morgen minder last heeft van de kwaal. Het is niet prettig, zo'n middenoorontsteking. Gelukkig zal de vlaai veel goed maken Ik hoop alleen dat de bakker nog komt. De vlaai is nog niet in huis. Als ie over 'n uur nog niet is geweest, breek ik bij 'm in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik hoop alleen dat de bakker nog komt. De vlaai is nog niet in huis. Als ie over 'n uur nog niet is geweest, breek ik bij 'm in Gelukkig, ik hoef de bakker niet in elkaar te trimmen. De vlaai is gearriveerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Sodejuu: Gelukkig, ik hoef de bakker niet in elkaar te trimmen. De vlaai is gearriveerd Fijn, en ga nou niet effe "voorpoeven" h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Fijn, en ga nou niet effe "voorpoeven" h Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:De zomer wil maar niet ophouden? Plannen...? --Hans. Zaterdag 20-9-2003. 's Morgens uitgebreid prachtige barock-muziek geluisterd thuis. Vervolgens even buurten bij Sound Gallery. Top-of-the-line van Musical Fidelity staat daar (nog) te spelen (t/m 23 september 2003). Als luidspreker heeft men de B&W Nautilus 800 gekozen. De voorsterker kost 11.550 Euro, de eindversterker 23.750 Euro (per stuk of set?). De eindbakken zijn imposant. 1180 Watt aan 8 ohm per kan. Onder de 'motorkap' 4000 VA aan trafo en 600.000 uF per kant. Aan reserves geen gebrek. Als bron deed een MF SACD speler dienst. Het is de eerste keer dat ik twee kanaals SACD heb gehoord dat me overtuigde van de topkwaliteit van SACD. In een Turtle Records uitgave: viool, piano, contrabas en slagwerk. Schitterend in alle echtheid neergezet, geen zinvolle discussie meer over audio, slechts puur muziek. Met de CD-weergave was ik minder gelukkig. Er kruipt her en der toch wel weer enige hardheid in de klank is. Dit kan beslist mooier. En ook niet alle SACD's overtuigen. Een van de laatste uitgaven van Patricia Barber in SACD klonken beslist niet zo fraai als de Turtle Records SACD. De randjes stress doen me verlangen naar een natuurlijker weergave. Dit is weer luisteren naar audio (best spectaculair) maar toch een verlies van muziek. Vervolgens nog ergens 80 klassieke LP's uit een kast gehaald van een antiquariaat. Wat sommige mensen wegdoen..., het is werkelijk niet te vatten. Voor de liefhebbers wel te verstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Kom net 150 euro tekort,anders was ik even gaan kijken --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Hai allemaal, En ik heb twee dagen bij Heeg gezeild op een Fox. Vrees dat mijn volgende aankoop geen hifi zal zijn maar een klein zeiljacht. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Net als met audio is een boot ook een bodemloze put En? Hoe was de verjaardag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Net als nagenoeg iedere verjaardag Gezellig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Ome Henk:Hoe was de luistersessie Die was weer eens ouwerwets gezellig . Je hebt echt iets gemist. We hebben zelfs een kabeltest gedaan tussen mijn "standaard" SW SilverBullit en de nieuwe, met C37-lak en zilveren Bulletpluggen. Het was wel frapperend, dat verschil. De nieuwe klinkt veel transparanter, terwijl de ouwe meer druk in het laag geeft. Nu moet die standaard wel nog inspelen, want die heb ik pas kort in de installatie zitten ter vervanging van een vdH The First (die heb ik nou over, iemand interesse ???). Verder wilde Stefan nog iets doen met een cd. Hij heeft iets nieuws, waardoor de cd beter gaat klinken. Hij had een paar behandelde exemplaren bij zich, echter ik had geen een van die opnames zelf in huis (nee, zelfs Dire Straits "Love over Gold" heb ik niet (bewust)). Vergelijken ging dus niet en de demo ging dus niet door . Hij wilde zelfs niet uit de doeken doen wat hij gedaan had. Je weet dat Stefan altijd met aparte ideeen aankomt die vaak (altijd) uitstekend werken, maar zich in eerste instantie belachelijk aanhoren. Dit bleek dus ook weer zoiets te zijn en volgens mij schaamde hij zich een beetje daarvoor Paul was vandaag redelijk rustig. Bij een nummer van Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Net als met audio is een boot ook een bodemloze put Valt wel mee hoor, zonder bodem gewoon geen boot( je ). In elk geval lekker gepeddeld vanmiddag, nauwelijks wind, oorverdovende stilte, geen noodzaak tot het tweaken van het vaartuig. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Yep hele middag boekhouding gedaan maar de sound van mijn nieuwe Elektra's achter mij maakte veel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Ook vandaag (zondag) was het prachtig weer. Lekker naar de dierntuin in Rotjeknor geweest. Jullie krijgen allemaal nog de groeten van die grote gorilla ... Daarna lekker buiten gegeten bij mijn favoriete Thaise restaurant. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Afgelopen weekend zat ik in Groningen bij mijn schoonouders. Een geluk bij een ongeluk. Zaterdagavond ben ik op bezoek geweest bij een ex-collega van mijn schoonpa. Deze "willie wortel" heeft zijn audio-set grotendeels zelf gebouwd. Hij had zijn hoorn luidsprekers zelf ontworpen, inclusief zelf gebouwde unit. De voor- en eindversterker had hij ook zelf gebouwd. Hij gebruikte op het moment een eindbak die maximaal 6 watt gaf, maar had voor de sceptici ook nog 2 monoblokken staan van 0,5 watt. Tijdens het luisteren stond er voor de show een oscilloscoop op de eindbak om aan te geven dat je doof kon worden van zo'n 2 watt. Zijn Thorens 160, waar hij liever mee speelde dan met de cd-speler, was voorzien van een extra lange arm van balsahout. Verder stond er van alles aan meet-apparatuur in het huis zoals een stereo-microscoop om zijn naalden te kunnen bekijken, en een buizentester. Ja, dit is een vrijgezel. Het klonk ook nog eens heel leuk. Het was voor mij een unieke avond in ieder geval. Helaas ben ik niet technisch genoeg om alles te begrijpen wat hij deed en maakte. Achteraf heb ik veel stof tot nadenken over allerlei aspecten, zoals bv. vermogen en rendement. Ik mag nog een keertje langskomen en dan neem ik mijn camera in ieder geval mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts