Jump to content

A-B vergelijk is geen vergelijk....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Je kan een miniatuurspoorbaan nemen en die gewoon op de grond monteren, het is de spoorbaan zoals je ze gekocht hebt en ze functioneerd. Maar als je er nu een landschap rond bouwt, wordt dit landschap een persoonlijke toets van de bouwer zelf, en dat verhoogt het realisme van wat de bedoeling was van de modelspoorbaan, namelijk een illusie kre

Je kan een miniatuurspoorbaan nemen en die gewoon op de grond monteren, het is de spoorbaan zoals je ze gekocht hebt en ze functioneerd. Maar als je er nu een landschap rond bouwt, wordt dit landschap een persoonlijke toets van de bouwer zelf, en dat verhoogt het realisme van wat de bedoeling was van de modelspoorbaan, namelijk een illusie kre

het landschap heeft geen invloed op die trein.(blijft hetzelfde rijden wanneer je de spoorbaan zo laat en de omgeving weg haalt. daar is een trein voor bedoeld (rijden, vervoer) de omgeving van audioapparatuur heeft veel invloed op de uiteindelijke klank. akoestiek heet dat toch ;)

derhalve is de omgeving van audio niet alleen persoonlijk maar ook meetbaar. een bank die in de weg staat hoor iedereen. iemand die met zijn dikke rug voor je zit hoor je ook)

dus zeker voor een zondagavond mag je meer verwachten.

ps volgens mij was het toch echt Jacco die eens tegen mij zei. "een cd speler is geen auto"

omdat ik een vergelijking aan het maken was.

het landschap heeft geen invloed op die trein.(blijft hetzelfde rijden wanneer je de spoorbaan zo laat en de omgeving weg haalt. daar is een trein voor bedoeld (rijden, vervoer) de omgeving van audioapparatuur heeft veel invloed op de uiteindelijke klank. akoestiek heet dat toch ;)

derhalve is de omgeving van audio niet alleen persoonlijk maar ook meetbaar. een bank die in de weg staat hoor iedereen. iemand die met zijn dikke rug voor je zit hoor je ook)

dus zeker voor een zondagavond mag je meer verwachten.

ps volgens mij was het toch echt Jacco die eens tegen mij zei. "een cd speler is geen auto"

omdat ik een vergelijking aan het maken was.

Oud zeer wordt opgerakeld :lol: Mooi man. Ik vind het allemaal prima en je hebt eigenlijk nog gelijk ook: analogie

Ja laat ons effe terug on topic gaan :)

Ik doelde eigenlijk met mijn filosofische escapade op het feit of en waarom twee CD spelers met dezelfde basis (chipset bvb of loopwerk of beide of vul maar in) die vrijwel identiek meten, toch anders kunnen klinken; daarbij doel ik met "het landschap" op de periferie van de aanwezige "basis", lay out en principe vd voeding bvb, afscherming kast, uitgangstrap ... dus mijn vergelijk gaat eigenlijk over het interne van een apparaat, waarbij de verschillen minimaal kunnen zijn en slechts gevoelsmatig aangevoeld (voorkeurimpuls). Daarop duidde ik ivm met al dan niet problematische AB(X) vergelijkingen. :P

mvg RastaPhil

dus een trein waar het landschap in rijdt............oke dan snap ik het ;)

:D Nou snap ik het niet meer... een trein waar het landschap in rijdt; lijkt me meer een goed bedacht artistiek concept. Zal eens een dossier opmaken om kunst te brengen bij de spoorreizigers, krijg er misschien nog vette subsidies voor :P

Nee joh, de trein is bvb de chipset (CD) of de trannies/lampen (amp) het landschap is wat de bouwer ermee bouwt... :rolleyes: het hart van het apparaat is toch niet de printbanen of de voeding of de filter of bekabeling of ... dus de manier van opbouw (landschap) rond de trein bepaald de emotionele indrukken van de rit, euh het luisteren :unsure:;)

:P RastaPhil