Alco Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Ok, aangezien 't de laatste tijd toch geen ree... uhh bibs meer uit schijnt te maken of 't nog wel of niet over HiFi gaat, plaats ik hier effe een leuke URL. Kenden jullie deze al ? www.schoolbank.nl Het is een site waarop je van allerlei scholen door heel Nederland veel van je vroegere klasgenoten weer kunt vinden. Je moet je er wel even registreren, en evt een kort verhaaltje, en dan kun je zoeken op school of persoonsnaam. Van kleuterschool tot gymnasium en van huishoudschool tot ateneum, you name it. Zo vind je enorme lijsten met namen van scholen. Ook scholen die inmiddels al (lang) niet meer bestaan. Met een beetje mazzel vind je tevens oude klassefoto's die door oud-leerlingen zijn gescand. Als je een school hebt gevonden waar je op gezeten hebt, zie je vervolgens een lijst met daarop de (via deze site gerigistreerde!) leerlingen die ook ooit op die school gezeten hebben. Veelal staat er bij de naam wel een leuk, kort verhaaltje wat hij/zij toen van de school vond, aangevuld met komische anekdotes, en wat persoonlijke gegevens zoals woonplaats, beroep, huw.staat, kids,hobbies,etc. Ik ben zelf weer heel wat oude bekenden tegen gekomen op deze site. Sure brings back some memories... check it out! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Alco, nostalgist Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Het idee zou leuk kunnen zijn, als het gratis is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Henrie:Alco, nostalgist Maak je maar geen zorgen Henrie,ook jij zal eens zo'n uitspraak doen. Enuuh,geloof mij maar, dat gaat sneller dan je denkt --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door cgm:Het idee zou leuk kunnen zijn, als het gratis is.. ... en dat is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Het idee zou leuk kunnen zijn, als het gratis is... Ik weet niet hoe je d'r bij komt dat 't niet gratis zou zijn CGM, maar het kost je geen cent, alleen hooguit een paar minuutjes om je te registreren, that's all. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Maak je maar geen zorgen Henrie,ook jij zal eens zo'n uitspraak doen. Enuuh,geloof mij maar, dat gaat sneller dan je denkt --Hans. Tja, ik weet het Ik begin nu al, tegen klasgenoten die op de HAVO (of VWO) de '2e fase' hebben meegemaakt. Dan zeg ik altijd zoiets als 'vroeger, toen er nog geen 2e fase was, kregen we nog gewoon les.' Vind die 2e fase trouwens echt niks. Ik weet niet hoe het met talen en geschiedenis enzo staat, maar wis- en natuurkunde gaan er flink op achteruit. Ze rekenen nu alles met zo'n grafische rekenmachine uit, maar wat ze dan doen, weten ze niet echt. Tja, vroeger was het onderwijs beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Goh, vroeger was alles veel beter. Zo had je de mamoetwet die alles naar het goede omboog en Wim Deetman, die "meer kapot maakte dan drank ooit goed kon maken" . Ja vroeger, toen we alles nog met de rekenlineaal moesten uitrekenen . Gelukkig ben ik van de eerste lichting die een zakjapanner/telpiano mochten gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Het lijkt gratis, maar het is het niet. Probeer maar eens een mailtje te sturen naar een klas- of schoolgenoot, dan moet er ineens betaald worden. De oude klassefoto's zijn natuurlijk wel erg leuk (Arnhem, Katholiek Gelders Lyceum van 1964 - 1972). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Alco: Ik weet niet hoe je d'r bij komt dat 't niet gratis zou zijn CGM, maar het kost je geen cent, alleen hooguit een paar minuutjes om je te registreren, that's all. Die registratie is wel gratis, maar ik heb begrepen dat als je contact wilt met anderen, dat je daarvoor moet betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Die registratie is wel gratis, maar ik heb begrepen dat als je contact wilt met anderen, dat je daarvoor moet betalen O zo,...ja, dar heb je wel gelijk in! Maar ik vind dat niet geheel onterecht, dat niet iedereen je zomaar kan mailen. Maar alleen al die oude klassefoto's weer bekijken is al lachuh! Vind die 2e fase trouwens echt niks Weer zo iets waaraan ik kan merken da'k ouder word What the heck is een '2e fase' Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 dankzij die GR heb ik mijn examen gehaald wiskunde kan ik niet, maar kan wel omgaan met die knoppendoos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Alco, 2e fase is 'het nieuwe onderwijs' op HAVO en VWO. Dan MOET je zo ongeveer elk vak doen, maar dan wel van elk vak een klein beetje. Je leert dus van alles niks... En over wiskunde: Jasper schijnt dus zo'n voorbeeld te zijn van iemand die wel wiskunde kan doen, maar alleen omdat ie zo'n grafische bak kan bedienen. Dat je die kan bedienen, daar is niks mis mee, maar het probleem dat ik heb, is dat ze dan niks meer leren over wat ze doen. Als je iemand uit de 2e fase bijvoorbeeld vraagt hoe je het maximum (of minimum) van een 2e graads functie bepaalt, dan roepen ze allemaal in koor: dat doe je met je grafische rekenmachine! Nou, nee dus. Dat doe je door de afgeleide te nemen, die aan nul te stellen en wat er dan voor 'x' uitkomt, is de waarde van x waarvoor de functie z'n maximum (of minimum) heeft bereikt. En dan komen ze bijvoorbeeld ook vaak met antwoorden als: maximum bij x=1,41 en nog wat. Ofwel, ze gaan afronden. In feite moet het dan zijn: maximum bij x=wortel(2)... En dit is geen muggezifterij, want als je met die afgeronde getallen doorrekend dan kan er soms een heel raar getal uitkomen, terwijl als je met exacte getallen doorrekend er vaak (in de sommen die op het VWO gegeven worden/werden) een geheel getal uitkomt. Of nul of zo... Tja, vroeger was alles beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Doorrekenen met afrondingen moet je zeker doen in de scheepvaart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Doorrekenen met afrondingen moet je zeker doen in de scheepvaart Of op je eindexamen wiskunde (tenminste, tot een paar jaar geleden)... Of in de ruimte vaart. Wat maakt een paar kilometer nou uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Ik dacht eerst dat dit zo'n nep site was en dat je dan een groep apen zag. Was gelukkig niet zo. (er bestaat wel zo'n site ) Maar ik heb me aangemeld en mijn basisschool opgezocht en daar stond al 10 personen tussen die het al ontdekt hadden en 1 van hun heeft dus toevallig bij mij in de klas gezeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 ik wil ze geen eens meer kennen........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Wat hadden ze ontdekt ?! Mvgr, Sherwin Het licht. Nee, die site, schoolbank.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door JSA:ik wil ze geen eens meer kennen........... Was je zo erg tegen ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Hij was ter ERG voor hun! Dat zeg ik toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Heel leuke site, maar het kan ook confronterend werken. Ik had me, een jaar geleden geloof ik, aangemeld en kijk nog wel eens als er een melding is dat er zich nieuwe mensen hebben opgegeven voor de betreffende school (die overigens al niet meer bestaat). Steevast moet ik dan constateren dat de toenmalige conci Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Geplaatst door dick jansen:"..... Is er hier nog iemand van lichting 67-5....." Tja Dick, nu ga je inderdaad wat rare vragen stellen, 1967 In dat jaar was het gros van de leden van deze site nog " vloeibaar ", en waren ze nog bezig met "slootje springen"met hun vaders Dus wat was je ontdekking ook al weer...? ".....Steevast moet ik dan constateren dat de toenmalige conci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Misschien betekent het ook wel dat je van de digibeten-generatie bent Dick, en dat je je roeping als eerste ICT-er hebt laten lopen Nanning (ook van een latere lozing, oeps, lichting ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Geplaatst door Nanning: Nanning (ook van een latere lozing, oeps, lichting ) Ben jij nog dienst-plichtige geweest Nanning? Ofuuh,meer plichtig --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Nanning:Misschien betekent het ook wel dat je van de digibeten-generatie bent Dick, en dat je je roeping als eerste ICT-er hebt laten lopen Nanning (ook van een latere lozing, oeps, lichting ) Beste Nanning, Zonder twijfel behoor ik tot de digibeten, maar geheel naar deze tijdgeest heb ik dat probleem uitbesteed. In mijn geval aan schoonzoon En voor de plaatjes hier heb ik ome Henk Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts