Jump to content

De mooiste set die je ooit hebt gehoord!!

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Hoi AudioPaul,

Erg goed idee om dit topic te starten. Ik kan ze niet nog een keer vergeven maar anders ***** :D

De mooiste set, als ik heel eerlijk mag zijn vindt ik mijn eigen set erg mooi klinken. alle componenten zijn door mij en mijn vrouw zorgvuldig uitgezocht. Het geeft datgene weer wat wij graag horen, waarbij we (ik in ieder geval) toch iedere dag kippevel van krijgen als we een mooie passage voorbij horen gaan. Als een audioset dat bij mij voor elkaar weet te krijgen is dat iets wat heel veel betekent voor me.

Het is niet zo dat ik andere sets niet goed vindt klinken, integendeel, maar mijn set betekent heel veel voor me en daarom is het voor mij de mooiste set die ik ooit heb gehoord. :D

Beste Ruud,

Je hebt volkomen gelijk om je eigen set te noemen! Zelf ben ik uiteraard zeer gelukkig met o.a. mijn eigen set! Dankzij de snelheid en kracht van de Sphinx-apparatuur en de enorme stage met de mooiste stemmen die ik (op de CS 6 na) dankzij de Thiel CS 3.6 heb gehoord, k

Hoi AudioPaul,

Natuurlijk zijn er andere componenten die op mijn verlanglijstje staan. Maar je sloeg de spijker op de kop. Er hangt wel een prijs aan vast. De NAD Silverline is prachtig om te zien, maar ook de opbouw van de componenten is ook in een woord geweldig. Om nog meer merken te noemen: T&A, Meridian, BOW, Marc Levinson. Tsja, deze mogen ook bij mij thuis staan. Maar ik ben nu heel erg tevreden, maar wie weet, over een jaar of 1 of 2 :D

Hey hoi!

Weer een leuke topic! Helaas in mijn prille-klein-beetje-hifi-gek carriere, heb ik nog weinig verschillende sets mogen beluisteren. Maar toch! Ik heb wel 1 hele mooie set mogen beluisteren:

versterker: unison research simply 845 (ingangsbuizen verbeterd)

speakers: voce divina soprano

cd/converter: linn Karik/Numerik

tuner: linn Kudos

kabels: 4 X MIT Z chord 2

interlink: MIT CVT terminator

speakerkabels: audioquest midnight biwire

rack: spider4 plateaus

Klonk bij elkaar erg leuk! :D:D

Ooit als ik oud en wijs ben, dan wil ik ook wel zoiets :P:P

Grtz,

Ender

Ik heb er zelf 2 gehoord, toen ik voor het eerst op een HiFi show kwam, dat was in De Doelen dit jaar.

Ik heb niet alles onthouden, maar degene die toen ook geweest zijn, zullen best weten welke ik bedoel.

In de ruimte van Audioclassics stond:

Luidsprekers: Horning Zeus

Kabels: Ik denk Wireworld, ofzo.

Buizenversterker: Ik weet niet meer of ze nou eind waren of geintregreerd. Als het eind waren dan waren het ook nog mono blokken. Van Audion dacht ik.

Platenspeler(ze gebruikte geen CD-speler): Was een prototype van Clearaudio van +/- 27.000 gulden.

Hoe het klonk, nou veeeel beter en mooier dan met een CD-speler, terwijl ik opgegroeid ben met CD's en eigenlijk met toeval de LP's heb leren kennen.

De tweede was in de ruimte van Mark Levinson, in de ruimte stond ook en set met grote Thiel luidsprekers. Er werd ook wel verteld wat voor apparatuur ze gebruikte, maar dat weet ik niet meer.

Die vond ik nou ook mooi, omdat je echt alles goed kon horen wat er gedraaid werd. Dat was echt een beleving voor mij.

Howdy folks,

Nou,vooruit dan maar,hier komt ie:

De mooiste set die ik tot nu toe heb gehoord is niet m'n eigen set,maar die van 'n kennis.

(ondanks dat ik persoonlijk m'n eigen set wel beter vindt klinken dan 95% van de sets die ik tot nu heb gehoord,zowel in winkels,op shows en bij mensen,ongeacht prijsklasse.)

sorry,dat dit misschien wat opschepperig klinkt,maar is toch 'n kwestie van voorkeur/smaak.

ps:mag 't ook een top-5 zijn ?

1. Audio-Note versterker (type?) met 'n apart kastje met Noble-volumepotmeter)

Micromega Solo loopwerk

AudioNote DAC

AudioNote speakerkabel

Een paar foeilelijke grote JBL Hoornspeakers. (yep,ondanks dat ik absoluut geen liefhebber ben van JBL)

De hele set is zwaar gemodificeerd.

nrrrr-2

Deze week nog weer gehoord:

AudioNote versterker (type?)

VRDS-10 als loopwerk

AudioNote buizenDAC

AudioNote bekabeling

AudioNote speakers (94db) (type?)

ERA draaitafel met SME arm en onbekend

element.

Nr.-3

Sonneteer Alabaster versterker

Sonneteer Byron CD-speler

AVID Acarus draaitafel

'n paar kleine ASR monitor speakers op

Royd stands.

Rinsma homemade kabels

nr.-4

Naim Nait-2 versterker

Royd A7 luidsprekers op Sound-factory

stands

Linn LP-12 draaitafel (arm/element combinatie weet ik effe niet meer)

ten slotte nr.-5

M'n eige bescheiden setje:

Naim Nait-2 versterker

Naim CD-3.5 CD-speler

Naim "Flatcap" voeding

Linn Kan-II speakers

Naim Nac-a5 luidsprekerkabel en

Naim 'blacksnaic' interlink.

Sound Factory rack voorzien van

ontkoppelplateau + marmer plaat.

Voor wat fotootjes van o.a. nr.-3 en nr.5 zie:

http://communities.msn.nl/Myflatearthaudio.../fotoalbum.msnw

zo,puff, that's all folks

by the way,ik kom net terug van de jaarbeurs in Grunning'n. Wat 'n aanfluiting!!!

Er waren geen aparte luisterkamers zoals voorgaande jaren altijd 't geval was.

Hier kon Sound-gallery echter weinig aan doen. De directie van MartiniHal wou dat niet. Kortom,alles stond in 1 hal te lawaaien. De ene importeur nog harder demosntrerend dan de ander.

Alles brulde door elkaar, ML+Revel, Cyrus+Mission, Arcam+Magnepan,Classe+B&W Nautilus,Rotel+B&W,Myriad+Tannoy.

Bovendien stond er naar mijn mening TEveel

Home-theatre spul,en heb ik 0,0 draaitafels gezien. bummer!

Ik ben al vrij snel weer gevlucht.

Groeten,

Alco.

Leuk idee voor een Topic! Hiervoor krijg je van mij ook de felbegeerde *****! ;)

Ik heb in het verleden heel veel sets gehoord, solid state: ML, Krell, cello en companen samen met Martin logan, Audiostatic, Avalon, Thiel, Wilson etc.

Buizen: Heart, Graaf, Unison research, Audio note (ongaku!), KR-enterprise, en nog veel meer van dat soort.

Vaak klonk het aardig, soms goed, en soms gewoon slecht (maar dat kan aan de combo liggen) en heel af en toe muzikaal!

Om kort te gaan: Ik had een behoorlijke referentie in mijn hoofd zitten, met het beste wat er te koop was.

Maar ik ben pas echt geschrokken toen ik bij een kennis op bezoek kwam die een "zelfbouwsetje" had staan met Accuphase CD-speler.

Zijn versterker bestond uit een houten plank met daarop uitgestalt: trafo's, condensatoren, smoorspoelen en DHT-buizen (direct verhitte trioden!)alles met wat draadjes aan elkaar gebakken.(gelukkig is hij vrijgezel, want het is niet echt volgens de CE-normen afgeschermt volgens mij :D)

Zijn speaker (ja, het was mono!) was een Lowther PM2A (rendement p/m 97dB)breedbander op een grote open baffle gemonteerd, hier zaten allerlei latjes aangeniet om het geheel klankmatig te tunen!

De gebruikte eindbuis was een RE-604 van Telefunken (wordt allang niet meer gemaakt) met een RE-134 (ben het merk ff kwijt) als voorversterker. Dit alles met een vermogen van 1,5watt!

Nog niet bijgekomen van de visuele schok schoof die kennis een CDtje van Herman van Veen in de lade en toen.. eek.gifeek.gifeek.gifeek.gif

Het koste me een kwartier om mijn kaak weer op de goede plaats te krijgen! Herman stond echt voor je te zingen, je kon het spuug op de microfoon zien spetteren. Dit was een absoluut realistische weergave

Het heeft me ook geen moment gestoord dat het mono was. Ik had ook niet het gevoel alsof ik naar een audiosetje zat te luisteren; ik zat gewoon van de muziek te genieten.

Na die avond is mijn mening over de commerciele audio wereld voorgoed veranderd, na alles wat ik gehoord heb, heb ik nooit eerder zo een beleving gehad; dit moest ik ook zelf hebben.

Maar dan in stereo natuurlijk, nu ben ik al een heel eind opweg; dezelfde vriend was vanmiddag bij mij op bezoek met een stel kenissen om naar mijn setje te luisteren, wel een eer dat hij het bij mij ook erg goed vindt klinken. Waar dit gaat eindigen weet ik niet, wat ik wel zeker weet is dat de avontuurlijke zelfbouwer het veel beter kan dan de fabrikanten!

Nadeel is wel dat je nooit uitgebouwd raakt, het kan altijd weer beter.

Groeten,

Hoi Alco,

Nog bedankt voor de opmerking (beurs in Groningen). Ik was n.l ook van plan om te gaan maar als ik je verhaal lees dat alles in een hal loopt te "blazen" dan kan ik me de moeite (en het geld, kan ik weer vinyl kopen)wel besparen.

Hi, guys

Degenen die al reageerden, bedankt voor jullie leuke en interessante reacties! En Stefan, bedankt voor je sterren, als ik er wat mee win verdelen we de buit! :D

En nu de rest, come on .. guys, vinden jullie nou allemaal je eigen set gewoon de mooiste die je ooit hebt gehoord of zit je gewoon nog te wachten om de mooiste set van je leven te horen?

Vertel er eens iets over? ;)

Geplaatst door Kharn:

Nou jah,niet van mij maar een vriend van me:

Ashley versterker ftx-2001

JBL Professional 4333B speakers

en teveel componenten die ik niet ken...  ;)

Wish i had 2000 a piece to buy his speakers...

Hoi, Kharn,

Ashley? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Is dat een buizenversterker?

Ik heb eens mogen luisteren naar:

Avalon Osiris

Mark Levinson 33H + pre + CD-speler

Kabels (natuurlijk) de top van MIT

Klonk geweldig, maar dat mag ook wel voor 4 ton.

Daarnaast vond ik tijdens de laatste VAD-show de set met de Kharma Exquisite (?) luidsprekers geweldig goed en realistisch klinken. Heeft iemand die ook gehoord in die grote luisterruimte?

Groet, Theo

Geplaatst door Audiopaul:

Hoi, Kharn,

Ashley? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Is dat een buizenversterker?

Ik ken wel een andere Ashley, maar die heeft weinig met buizen te maken :P .

Ashly ken ik wel. Dat is PA-spul van hele leuke kwaliteit.

ftx2001-f.jpg

Tijdens de VAD 1999:

CD-speler: ?????

Voorversterker: Sony ??? heel oud

Luidsprekers: Pied Piper aktief

Bekabeling: waslijn

Muziek: Kari Bremnes (standaard???)

Het ging als de brandweer en deze set deed niet onder voor de Dynaudio-set van 5 ton die tegenover opgesteld was.

Ik wil niet zeggen dat dit de beste set is die ik ooit heb gehoord, maar wil wel aangeven dat het niet belachelijk duur hoeft te zijn om goed te klinken. Nou moet ik even bijvermelden dat de gebruikte muziek wel heel goed klinkt, en wel op alle sets.

Geplaatst door sodejuu:

Tijdens de VAD 1999:

CD-speler: ?????

Voorversterker: Sony ??? heel oud

Luidsprekers: Pied Piper aktief

Bekabeling: waslijn

Muziek: Kari Bremnes (standaard???)

Het ging als de brandweer en deze set deed niet onder voor de Dynaudio-set van 5 ton die tegenover opgesteld was.

Ik wil niet zeggen dat dit de beste set is die ik ooit heb gehoord, maar wil wel aangeven dat het niet belachelijk duur hoeft te zijn om goed te klinken. Nou moet ik even bijvermelden dat de gebruikte muziek wel heel goed klinkt, en wel op alle sets.

Inderdaad, Sodejuu, Kari Bremnes krijgt

Geplaatst door sodejuu:

Ik ken wel een andere Ashley, maar die heeft weinig met buizen te maken   :P .

Ashly ken ik wel. Dat is PA-spul van hele leuke kwaliteit.

ftx2001-f.jpg

Verdraaid, heeft die vriend van Kharn een PA-setje in z'n kamer staan? Ik vraag me af of dat klinkt? PA-installaties worden toch altijd voor andere doeleinden gebruikt, dan voor hifi-weergave in de woonkamer?

Verdraaid, heeft die vriend van Kharn een PA-setje in z'n kamer staan? Ik vraag me af of dat klinkt? PA-installaties worden toch altijd voor andere doeleinden gebruikt, dan voor hifi-weergave in de woonkamer?

Zo zijn er meer. Een kennis van mij heeft een tijd met een Peavey eindtrap gespeeld. Het vervelende was echter de verdraaide fan op de achterzijde. die hoorde je overal doorheen. Toen heb ik 'm maar mijn zelfbouweindtrap geleend, totdat hij iets fatsoenlijks had. Dat klonk aanzienlijk beter. Nu heeft hij een Linn LK240.

Geplaatst door sodejuu:

Dat wist ik al. Misschien beter zo, anders kocht iedereen hetzelfde   ;) . Dat was het hier net als in China   :D.

Ik heb ook gezegd dat dit niet de beste set is die ik ooit gehoord heb, alleen dat die dus niks onder deed voor de Dynaudioset. Dat kan ook betekenen adt de Dynaudioset naar niks klonk. De Pied Pipers waren wel aardig, maar zeker niet top.

Wat echt top was, was de set van Clearaudio met van die rare speakers met die toeters erop. Die stond afgelopen jaar gelijk links in het eerste kamertje. Wat er pecies allemaal stond weet ik niet, maar het was allemaal analoog (zwart goud met buizen).

Eeeeuh, effe denke.. Cadence?

cadence.jpg

Eeeeuh, effe denke.. Cadence?

cadence.jpg

No such way. Nee het waren van die kleine speakers met een zwarte lange hoorn erboven op. Heel mooi afgewerkt in een blank houten fineer. In elk geval niet deze Indische mosters (want ik vind ze echt afgrijselijk lelijk)

• 2 weeks later...

Hallo,

Een ervaring is mij altijd bijgebleven, ik ben ooit eens met Haudio naar een beurs geweest en daar de Synthese 1 gehoort. Een hele grote speaker weet ik nog ( model telefoonhoorn, let wel...nog oude telefoons.geen Nokia 3310 :D:D ).......op drie meter afstand kon je je de speaker niet plaatsen.........holografische projectie noemde Iwan dat.

enne HET ULTIEME heb ik nog niet gehoort .ik heb altijd wel wat te zeuren.... :D:D

Maar wel heel veel zeer goed spul beluistert....

Rick