Jump to content

Buizenversterker

Ron Pelt
 Share

Recommended Posts

Hoi Stefan,

Ik heb zeker interesse in dat artikel. Het lijkt me leuk om dit ding weer aan de praat te krijgen. Mijn i-meel-adres staat boven in de balk aangegeven. Ik weet alleen niet of die ooit zo prachtig kan klinken als mijn Bryston (zeker geen buizenbak ;) ), maar we zullen eens een waging pogen :D

Geplaatst door Stefan:

Wat vind je trouwens van de Silver Night?

Hoewel ik vermoed dat er betere buizenversterkers zijn, heeft hij me toch heel zeker weten te boeien. Nu moet ik er wel bij vertellen dat de eigenaar van deze versterkers (heel) erg gevoelig is voor VooDoo. Elk middeltje en prulletje probeert hij uit, en zowaar het speelt bij hem heel erg muzikaal. Ik kan alleen maar zeggen dat hij een topset in huis heeft en die glimmende kastjes en gloeiende buizen waren geweldig om de zien (en ook om te horen).

Technisch ben ik er niet erg over te spreken :( , maar ja; wat dat betreft is het bij mij ook niet snel goed.

Als je zoveel geld voor een versterker neertelt mag je ten eerste wel een betere voeding verwachten!

Klankmatig is hij niet slecht, maar voor de helft van de prijs bouw je een veel betere zelf.

De silver night zit ook in een erg klein kastje, deze wordt goed warm! dat betekend dat je elco's binnen een paar jaar uitgedroogd zijn, je mag die kennis wel waarschuwen dat hij ze elke 3 jaar vervangt! ;)

Als ik te veel zit te zeiken moet je het maar zeggen hoor, ik kan het meestal niet laten om middelmatige ontwerpen (voor forse prijzen!) te bekritiseren.

Dit valt waarschijnlijk onder het kopje slechte eigenschappen :D

Groeten,

Hallo Ruud,

Tof van je! nummers: 37, 40, 41, 43

Ik heb alle artikelen; dus als je niet alles hebt kan ik het net zo goed op de post doen.

Ik hoor het nog wel.

Moet nu als de bliksem naar beneden om mijn vrouw ook wat aandacht te schenken (tja, het huwelijk heeft zo zijn prijs!)

groeten,

Geplaatst door Stefan:

Dat is zeker vrijdag overdag? Dan werk ik normaal gesproken.

Misschien is het iets om een keer op zaterdag af te spreken?

Vervelend, Ik heb deze trip al drie keer verplaatst :( , maar als ik op bezoek kom om naar je set te luisteren, breng ik er wel eentje mee, als je dat goed vindt natuurlijk :D

Wees voorzichtig met het begraven van dat voertuig, deugt voor geen meter als automobiel, misschien is er wel een draaitafel van te bouwen..............

Groet Jitze :D:D:D:D:D:D

Het wordt wel eens tijd dat dat geouwehoer over mijn geliefd vehikel ophoudt eek.gif;) Ik ben naarstig op zoek naar iets anders. ik had gehoopt dat Hear er eentje zou sponsorren, nadat ik "Aspirant Forumkoning" ben geworden. Daar hoort toch een koninklijk voertuig bij. Wat krijg ik dan aangeboden? Een ouwe Clio (nee geen speakers) met blikschade. Gaan we zo met ons koningshuis om eek.gif:rolleyes::P:D;)

Geplaatst door sodejuu:

Het wordt wel eens tijd dat dat geouwehoer over mijn geliefd vehikel ophoudt   eek.gif   ;)  Ik ben naarstig op zoek naar iets anders. ik had gehoopt dat Hear er eentje zo sponsorren, nadat ik "Aspirant Forumkoning" ben geworden. Daar hoort toch een koninklijk voertuig bij. Wat krijg ik dan aangeboden? Een ouwe Clio (nee geen speakers) met blikschade. Gaan we zo met ons koningshuis om   eek.gif   :rolleyes:

Wat dacht je van een bestelbusje om wekelijks vlaaien bij de forumleden (en het HEAR-team) te bezorgen? :D:P;)

Geplaatst door Audiopaul:

Wat dacht je van een bestelbusje om wekelijks vlaaien bij de forumleden (en het HEAR-team) te bezorgen?   :D   :P   ;)

Geen slecht idee. Ik kan wel een busje van mijn zwager gebruiken, die heeft een bouwbedrijf. Dan krijgen jullie zeer stevige vlaaien naar ik mag aannemen. :D;)

Geplaatst door sodejuu:

Geen slecht idee. Ik kan wel een busje van mijn zwager gebruiken, die heeft een bouwbedrijf. Dan krijgen jullie zeer stevige vlaaien naar ik mag aannemen.   :D    ;)

Ha die Sodejuu,

In Friesland hebben we ook vlaaien , maar die heb ik nog nooit geproefd.

Ben ik ook niet van plan ze zien er n.l. niet echt lekker uit.

MvG,

Haudio

:(eek.gif;)

Geplaatst door Haudio:

Ha die Sodejuu,

In Friesland hebben we ook vlaaien , maar die heb ik nog nooit geproefd.

Ben ik ook niet van plan ze zien er n.l. niet echt lekker uit.

MvG,

Haudio

:(    eek.gif    ;)

Hoezo? liggen die in het gras? confused.gifeek.gif:P:D;)

Hallo guys,

Bedankt voor jullie aanbod om ze te scannen, maar ik gooi ze allemaal wel even op de post.

Geplaatst door sodejuu:

Vervelend, Ik heb deze trip al drie keer verplaatst   :( , maar als ik op bezoek kom om naar je set te luisteren, breng ik er wel eentje mee, als je dat goed vindt natuurlijk   :D

Uiteraard! :P Ik zal dan nog wat vrienden uitnodigen om mee te eten/luisteren. :D

Ik ben nu alleen wel aan het klooien met mijn oude versterkers; nieuwe comp. inspelen, testen e.d. De geluidskwaliteit hangt dus wel af van de componenten die er tijdens jou bezoek in zitten. Slecht klinkt het bij mij nooit ( ;) ), de brom is nu alleen wat luider vanwege lange aansluitdraden naar de interstage buiten de kast.

Ik kan haast niet wachten tot mijn nieuwe chassis klaar is, alle onderdelen heb ik al een tijdje liggen!

Groeten,

Geplaatst door Stefan:

Hallo guys,

Bedankt voor jullie aanbod om ze te scannen, maar ik gooi ze allemaal wel even op de post.

Uiteraard!   :P Ik zal dan nog wat vrienden uitnodigen om mee te eten/luisteren.  :D

Ik ben nu alleen wel aan het klooien met mijn oude versterkers; nieuwe comp. inspelen, testen e.d. De geluidskwaliteit hangt dus wel af van de componenten die er tijdens jou bezoek in zitten. Slecht klinkt het bij mij nooit (   ;) ), de brom is nu alleen wat luider vanwege lange aansluitdraden naar de interstage buiten de kast.

Ik kan haast niet wachten tot mijn nieuwe chassis klaar is, alle onderdelen heb ik al een tijdje liggen!

Groeten,

Hoi Stefan,

Wanneer denk je alles klaar en ingespeeld te hebben? Hoe lang duurt het inspelen van een buizenversterker eigenlijk? Die Bryston 4B-ST (nogmaals, geen buizenbak) had ruim 2 maanden nodig en die was al bijna 2 jaar oud toen ik 'm van Louis Raatjes overnam. Die versterker had wel een hele tijd niet meer gespeeld.