Jump to content

Verzekeren

Guest TOW
 Share

Recommended Posts

Eindelijk dan toch een ander onderwerp gevonden m.b.t. onze audio-installaties.

-------VERZEKEREN of NIET VERZEKEREN-------

Zijn er onder de audioliefhebbers die hun, over het algemeen, kostbare bezit hebben verzekerd???

Je kunt het natuurlijk onder de bestaande inboedelverzekering laten vallen en dekt deze alle schade.

Zijn er maximaal uit te keren bedragen door de verzekering.

Of hebben jullie er een extra verzekering voor afgesloten, zoals bijvoorbeeld een kostbaarhedenverzekering.

Nou ja, misschien hebben we zoveel geld dat we terstond een nieuwe installatie kunnen aanschaffen???

Ben benieuwd.

Theo

Beste TOW,

Ik heb mijn installatie niet extra verzekerd. Ook niet echt nodig als ik de waarde vergelijk met wat diverse forumleden hebben staan.

Wel de serienummers opgeschreven + foto's gemaakt voor de verzekering. De waarde van mijn cd's ligt wel hoger, maar volgens mij keren ze bij diefstal/ brand Fl 5,- per cd uit, of staat dit bedrag niet vast?

frankie

Beste Tow,

Een goed alternatief voor een kostbaarhedenverzekering is een electronicaverzekering voor je audio-installatie. De standaard inboedelverzekeringen zijn vaak niet toereikend. Bovendien zijn 'electronica specifieke zaken' verzekerd, is de verzekering betaalbaar en je kan ook andere zaken meeverzekeren (computer, video, foto-apparatuur) waarvan je de waarde in mindering kan brengen op je inboedelverzekering.

En nee, ik zit niet in de verzekeringen :), ik heb mijn installatie verzekerd bij Nationale Nederlanden, maar andere maatschappijen zullen ook wel iets dergelijks hebben.

• 1 month later...
Guest haivai

hallo,een verzekering kan geen kwaad.

je spullen zijn meteen overal voor verzekerd.

laatst een feestje een (ex)vriend laat z'n glas bier in m'n chord eindbak flikkeren,niet leuk.

maar gelukkig is hij weer als nieuw,zonder kosten.

ik heb ooit een komplete quad set naar de klote geholpen,kosten nul.

informeer eens bij je verzekerings agent.

groeten.

• 3 weeks later...

Ik ben bij de FBTO verzekerd en daar wordt "gewoon" het bedrag van de inboedelverzekering opgehoogd met het bedrag van je installatie. Boven een bepaald bedrag (25.000,= ?) ben je dan wel verplicht enkele inbraakwerende voorzieningen aan je huis aan te brengen. Maar dit lijkt mij logisch. Succes

• 3 weeks later...
Originally posted by arie:

Ik ben bij de FBTO verzekerd en daar wordt "gewoon" het bedrag van de inboedelverzekering opgehoogd met het bedrag van je installatie. Boven een bepaald bedrag (25.000,= ?) ben je dan wel verplicht enkele inbraakwerende voorzieningen aan je huis aan te brengen. Maar dit lijkt mij logisch. Succes

Cantraal Beheer (en vermoedelijk de rest van Achmea) werkt net zo. De Hifi is integraal onderdeel van je inboedel en daar gelden sowieso wat voorwaarden voor. Uitzondering waren evenwel de 4 grote steden als je daar woont dien je extra maatregelen te nemen volgens de verzekeraar.

M.

• 1 month later...

Hoi Tow,

Ik wilde mijn set wel verzekeren omdat het denk ik bij elkaar ( nieuwprijs dan ) meer waard is als wat al mijn meubels hebben gekost.

Ik woon in een risicogebied waar de verzekering meestal maximaal 5000,- aan apparatuur meeverzekeren. Nu heb ik een kennis die mij een verzekering aan kon bieden waarbij er geen sprake was van die 5000,- grens. De totale waarde van de inboedel werd hierin opgenomen, ook al zou bijvoorbeeld de stereo 80% van de inboedelwaarde bedragen. Ik ben er zeer blij mee

doei!

Beste Henk

Je mag blij zijn dat de criminaliteit in jouw woonplaats nog niet bestaat. Want alleen een kostbaarhedenverzekering bij "AVERO" is wel heeeeel weinig, tenzij je goed bij kas zit natuurlijk.

Mijn verzekering kent geen limiet, echter kent wel een beperking. Indien de apparatuur boven een bedrag van fl. 25000,-- komt het huis een Politiekeurmerk veiligwoning dient te hebben.

MVG

Theo