Guest TOW Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Hallo Op welk(e) audio-tijdschrift(en) zijn de forumleden geabbonneerd en welk audioblad is hiervan volgens jullie het beste. Wie kan mij goede raad geven. Alvast bedankt voor jullie reactie. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flakes Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Ikzelf heb een abonement op 'my first Sony' magezine. Hahaha. Flakes valt van stoel. Ik ben ook benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dj Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Regelmatig (bijna iedere maand) lees ik HVT, Audio, Stereo, Stereoplay en nog wat los spul. Groet, dj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest laurensw Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Ik lees maandelijks Stereophile (moet je wat met een korrel zout nemen, maar ze beluisteren de apparatuur tenminste gedurende een voldoende lange periode). Vroeger las ik ook HFN/RR maar veel van de mensen daarvan zijn overgestapt op bv Hifi+ (dacht ik), dat is ook wel OK. Duitse bladen zijn vooral interessant omdat ze alles testen wat los en vast zit en dankzij hun (belachelijke) scoreblaadjes achterin, moeten ze ook nog eens een 'hard' oordeel vellen. Helaas is het in de praktijk zo dat ze elke maand op de cover een 'super schnaepchen' moeten hebben, zodat jij dat blad koopt, want misschien is het wel wat voor jou?! Nederlandse bladen zijn wat mij betreft het papier niet waard waar ze op gedrukt worden. Redacteuren/recensenten hebben vaak tamelijk directe contacten met de fabrikanten en importeurs. In Nederland is het wereldje te klein en kun je geen normaal hifi blad runnen. Helaas is het voor sommige liefhebbers de enige mogelijkheid, niet iedereen leest even gemakkelijk Engels of Duits. Hopelijk komt er op redelijke termijn een online hifi-blad dat meertalig is, maar hoe maak je daar geld mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Lees alles wat los en vast zit aan Nederlandse en Duitse bladen, neem het meeste met een korreltje zout, objectiviteit is meestal ver te zoeken op een enkele uitzondering na, en dat is als een in ons bezit zijnd apparaat goed uit de test komt, ha ha.HVT dwaalt mijns inzins wel erg af van het audiopad, zal ze op termijn wel leden gaan kosten. Testen van telefoons,digitale fotocamera's, computers en niet audio aanverwante producten horen niet in een hifiblad thuis (vind ik) audiogroeten Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Ik was van 1988 tot 1998 geabboneerd op 't blad "Homestudio". Sinds ze de naam hebben veranderd in "Musichome" is de kwaliteit ook hard achteruit gegaan, dus...geen abbonee meer. Verder lees (lees:las) ik vaak HVT,maar ook dat blad is inmiddels gezwicht voor al die HT rommel en digitale gadgets e.d. Verder lees ik voornamelijk de engelde bladen. HiFi news & Record Review vind ik de beste. Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
charles Posted 13 februari 2001 Report Share Posted 13 februari 2001 Ik ben het geheel met Alco eens. Audio en Techniek was vroeger ook een goed blad. HVT is hard achteruit gegaan. Ik was net te laat met het opzeggen van mijn abonnement. De Music Home verblijdt ons deze maand met een test over Siltech interlinks van f8000,- ( Wie kan zich de aanschaf van zo'n ongetwijfeld voortreffelijke- kabel veroorloven)? De Duitse bladen zijn vrij goed Met name Stereo en Stereoplay. Ook het Engelse What Hi Fi lees ik graag. Triest eigenlijk dat er in de Nederlandse taal geen acceptabel Hi Fi magazine is... Gelukkig hebben we internet! Groeten, Charles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 14 februari 2001 Report Share Posted 14 februari 2001 Op HEAR.nl zijn nu ook twee audio/ video magazines te bekijken. http://www.hear.nl/bladen/ De Oog en Oor richt zich duidelijk op een ander publiek dan de MusicHome. En voor de liefhebbers staat de MusicHome nr 1 jaargang 1 ook online. Wat te denken van een draagbare draaitafel Misschien komen we deze weer tegen op het strand als de vinyl rage doorzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siepv Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 Ik pik nog wel eens een Musichome ,HVT op maar heb een abbonnement op The absolute sound. Een van de weinige bladen die redelijk de klank van apparatuur kan beschrijven. Alhoewel de kwaliteit niet beter is geworden de laatste jaren is het nog steeds m'n favoriete audio blad. De recencenten hebben tenminste een niet wisselende referentie set thuis staan waarin de diverse componenten over een lange periode worden beluisterd. Daarnaast wordt nog gezocht hoe het apparaat dmv kabels andere versterker (bij het testen van speakers) optimaal presteerd. Ook kunnen de testen negatief uitvallen. Elke recentie geeft een opsomming van de gebruikte apparatuur zodat je een goed idee krijgt waarop is beluisterd. Ook wordt duidelijk aangegeven welke muziek is beluisterd en wat men nu eigenlijk waarneemt. Kortom een blad waar het hoofdstuk "luisteren" meer dan 20 nietszeggende regeltjes bevat. siepv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marijn Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 Wat vinden jullie van het amerikaanse blad Sound & Vision? Ik koop het af en toe. Ik vind het een erg goed blad, alleen vraag ik me wel eens af hoe objectief ze zijn. Negatieve recencies moet je met een vergrootglas zoeken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 he alco HT rommel wat is dat nou weer hou jij daar niet van ofzo erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jos Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 sinds jaar en dag is de meest gewaagde uitspraak in de nederlandse "vak" bladen altijd in de trant van: met spijt hebben we de versterker merk X weer terug aan de importeur moeten geven,... natuurlijk is daar dan ook de bijna verontschuldigende toon en het belerende calvinistiese vingertje als het eens een toch wel erg 'duur' product betreft.[oei oei meer dan f10.000-..] net als op TV is daar altijd het opvoedende toontje, en wordt voor de drie honderdste keer uitgelegd wat fase en plus en min is op de speakeraansluiting. In buitenlandse bladen is daar niets van terug te vinden, en hebben de serieuze hifi liefhebbers alle respect en keus. stereophile [usa] is toch wel een van de betere bladen, de duitse Stereophile, een luxe 'glossy' blad is helemaal top. en duitsers moeten nou eenmaal van huis uit rangen en standen hanteren... een duitser betaalt ook zonder moeite meer geld, maar verwacht dan ook echt iets goeds. in nederland is dat heel anders, het mag nix kosten, het hoeft er ook niet op te lijken, als je 'het' maar goedkoop hebt of zelf doet dan doe je het goed ! het gamma effect. ik schets het wat zwart wit misschien, maar wanneer komt er op de nederlandse sites eens een high-end rubriek ? er is een gat. jos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2001 Report Share Posted 18 februari 2001 Hallo Erik, Met HT bedoelde ik Home-Theatre. (of dolby-surround,hoe je't maar wilt noemen) ok,'t woord rommel was wellicht ietsie overdreven. Ik ben er inderdaad zelf niet zo'n liefhebber van,maar wat ik eigenlijk met 't berichtje wilde aangeven is dat ik liever had gezien dat Musichome (en de meeste andere bladen) hun blad alleen zouden wijden aan HiFi, en desnoods een 2e blad volledig richtten op de film-liefhebbers. (net zolas 't blad "de Carstudio") Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 18 februari 2001 Report Share Posted 18 februari 2001 Ik ben op geen enkel blad geabonneerd. Wel koop ik regelmatig losse nummers van o.a. What Hifi, Hifi Choice, Audio, Stereo of Stereoplay. Als je die vergelijkt met de Nederlandse bladen, krijg je toch helaas echt veel meer waar voor je geld. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Posted 20 februari 2001 Report Share Posted 20 februari 2001 Nederlandse Audiobladen? Bestaan die dan? En ik maar denken dat het reclamefolders waren! Ooit een slechte recensie gelezen in het Nederlands? Ik kijk meestal de Engelse en soms Duitse bladen door om te zien of er iets in staat wat interessant is en koop losse nummers van HFN/RR, HiFi-World en HiFi-Choice. Vooral HiFi-World duft (of durfde, het wordt wat minder...) te zeggen als iets niet deugt! WhatHifi vind ik zeer matig. Van de Duitse bladen vind ik Stereophile goed en Stereoplay en Stereo doen erg hun best om de meeste apparaten te testen en zoveel mogelijk punten, oren etc. uit te delen... Conclusie: je wilt graag bijblijven, maar eigenlijk kun je je geld beter uitgeven aan muziek dan aan muziekbladen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 februari 2001 Report Share Posted 21 februari 2001 Uhhh, Ome Henk... Homestudio is niet terziele,maar heeft alleen een andere naam gekregen. Het heet nu (al 'n tijdje) "Musichome" Sinds die nieuwe naam is 't blad ook erg achteruit gegaan, vind ik persoonlijk. (toeval ?) Het blad Audio vind ik ook wel 'n goed Duits blad, ook omdat er soms wel 's goede,gratis CD's bij zitten. Tot voor 'n jaar of 11 a 12 geleden kocht ik vaak 'n (dik) Engels blad genaam "New HiFi sound". Dit vond.vind ik een van de beste audiobladen die 'k ooit heb gelezen. Ik heb 'r nog een stuk of 8. De rest ben ik helaas kwijtgeraakt. (sniff) Dat blad had ook een soort "Homestudio" rubriek. Kent iemand dit blad toevallig ? Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts