Jump to content

de internet-aanschaffen

Guest yingyang
 Share

Recommended Posts

Guest yingyang

omdat ik zelf goede ervaringen heb met het aanschaffen van apparatuur via internet, ben ik zeer benieuwd naar andere 'mede-forum e-mailers' die ook aanschaffen hebben gedaan via het net.

Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden. Alles wat ik via het net heb gekocht, werkt prima, is in goede staat en voor een K O O P J E gekocht.

Voorbeelden zijn:

* Infinity Kappa 7.1i voor fl. 412,50 p.st.

* Infinity Kappa 8.2i voor fl. 825,00 p.st

* 2 Rotel RB980BX voor fl. 425,00 p.st

Zoals je ziet niet veel geld!

Wie heeft ook gekocht via het net, wat heb je gekocht via het net en natuurlijk voor hoeveel heb je het gekocht?

Ik ben zeer benieuwd....

groeten, Li

Guest yingyang

Hallo Jeroen,

waar je goed voor moet opletten is natuurlijk de aangeboden prijs van het desbetreffende apparatuur. Je moet weten waar je op biedt, wat de originele prijs is geweest en wat het nu waard zou zijn. uiteraard geldt ook de prijs die jij zou willen betalen voor de apparatuur. Ga nooit over een de door jou vastgestelde prijs die jij zou willen betalen. Lukt het de eerste keer niet, dan zijn er genoeg andere momenten. Wat ik al eerder zei: Je hebt hierbij geduld nodig.

EEN TIP: Zie jij iets op internet waar jij wel interesse in hebt en waar je op wil gaan bieden... WACHT met bieden: wacht tot de veiling sluit, ongeveer een 10 minuten voor sluitingstijd, kijk waar het bedrag op staat, wil jij hier nog een schepje boven op doen, doe dat dan ongeveer een kleine 30 seconde voor sluiting van de veiling. Dan is het voor een andere kort tijd om daar nog over heen te bieden.

EEN ANDERE TIP: wanneer er nog niet is geboden op een bepaald product, waar jij interesse in hebt, stuur die persoon vlak voor sluiting van de veiling een e-mail met daarin het verhaal dat je interesse hebt in het product en dat hij ou moet opbellen. Je geeft dan dus je telefoonnr. af. Gegarandeerd dat hij jou opbelt en dan kan je zelfs nog onder de prijs bieden dan dat die persoon eigenlijk wil hebben. Dat lukt aardig... is me zelf bij de Infinity Kappa's gelukt! Dit verhaal werkt ook als je zeker bent dat je het product heel graag wil hebben: vlak voor sluiting een e-mail sturen dat je meer wil betalen dan dat de uiteindelijke persoon die de veiling wint gaat betalen. Weer je telefoonnr. achterlaten en gegarandeerd dat die persoon je belt. Zo is dat met de Rotel eindversterkers gelukt!

EEN NOG ANDERE TIP: maak contact via e-mail met de aanbieder van het product. Vraag in welke staat het product is, hoe oud het product is, wat het gekost heeft, etc. Dit geeft enigzins een duidelijke indruk wie deze persoon is. Met wie je te maken hebt.

Ik ga altijd de apparatuur zelf ophalen. Kost je een dag aan reizen, maar je kunt wel zien in welke staat het product is dat je gekocht hebt. Betalen bij afhalen.

Je kan natuurlijk het ook laten opsturen en via Rembours betalen, maar dan weet je niet in welke staat je het thuis krijgt. een wat grotere risico. Je kan altijd nog NEE zeggen als je het product bij de persoon thuis ziet staan en het bevalt je niet. (Kan je nog eventueel onderhandelen over de prijs!)

Site's waar je zou kunnen kijken zijn: www.ibazar.nl www.ricardo.nl www.hifi.nl www.marktplaats.nl

en natuurlijk op deze site

Succes, ik hoor graag of een tip je geholpen heeft!

Groeten, Li

Guest BUTTHEAD

Hallo YingYang,

Ik deel zeker je mening wat betreft tweede hands aankopen via het net of middels perspublicaties !

Na veel nare ervaringen met die zogenaamde

betere audio speciaalzaken die echt geen ene potjandriedubbeltjes toe te voegen hebben dan een altijd te hoge prijs en een te commercieele babbel, ben ik ook eens bij onze oosterburen gaan schoppen. juist, DUITSLAND en vooral via Duitse site's en winkels.

Daar krijg je gewoonweg ALLES en niet zoals hier waar je vaker te horen krijgt; "dat hebben we niet omdat WIJ vinden dat........" of "Nee, helaas dat moet ik speciaal gaan bestellen en dat doen we niet zomaar, ik kan het JE dus niet laten zien" !!

Het assortiment van niet alleen de bekendere

maar ook de onbekendere merken is daar 10 maal groter als in de nederlandse winkels met als ALLERBELANGRIJKSTE DE PRIJS !!!

die ligt gemiddeld eenderde ONDER de prijs van nederland.

Dit wordt niet altijd door deze openlijk gecommuniceerd maar middels een goed mondeling onderhoud wordt altijd een goede deal gesloten.

Laten we niet hypocriet doen maar de prijs is voor veel mensen de reden tot aanschaf.

uitgezonderd natuurlijk als je je hier door zo'n veinzende verkoper in driedelig grijs met dito arrogante houding laat inpakken omdat hij nou juist datgene wil verkopen wat HIJ het beste vind en waar de voor HEM beste marges op zitten, onderbouwd met het altijd zo overtuigende cliche "WIJ HEBBEN DE SERVICE !"

Maar als het ietwat te moeilijk voor ze wordt dan sta je als klant net zo gemakkelijk aan de kant.

Nu zal ik wel wat boze reacties krijgen van

verkopers die hier op dit forum hun voelsprieten uit hebben staan (inclusief de te duidelijke al dan niet verkapte reclame)

maar hoop dat er mij eens een fatsoenlijk, eerlijk en dus NIET ter bescherming van hun eigen winkel en positie kunnen uitleggen waarom die prijzen vaak zo absurd veel verschillen ?

Iedereen moet hard werken voor zijn geld en met alle respect jullie ook, maar blijf dan wel fair tegenover de concurrentie, hoe moeilijk dat ook is tegenwoordig.

Dit is al eens eerder besproken ( zie topic "b&w aansturing door marantz" gevolgd door "Ron en Marcel" ).

Hierdoor begreep ik dan ook dat dit forum niet alleen voor de consumenten en de hifi- liefhebbers onderling bedoeld is maar ook voor de verkopers hiervan.

Resumerend kan ik stellen dat de aanschaf van hifi apparatuur ook middels het second-hand circuit een stuk plezieriger en toegankelijker wordt daar je vaak direct handeld met een mede liefhebber die dan ook doorgaans goed met zijn spullen om is gegaan.

Vaak leverd dat een gezellige avond op met leuke cd-tips en uitwisseling van muziek en ervaringen over onze aanbeden hobby en hierdoor soms ook blijvend contact.

Meestal kun je ook goede condities op papier zetten met betrekking op garanties.

Het blijft natuurlijk wel zaak dat je de nieuwe aanschaf eerst van te voren goed controleerd.

Sommige mensen durven niet zo goed tweede hands te kopen maar hoe vaak komt het niet voor dat je vanuit de winkel "nieuw" iets koopt en dat het achter de coulissen van de plank afgepakt wordt en netjes opgepoetst bij je thuis wordt neergezet onder het motto van "laat het eerst maar eens goed inspelen want het komt zo koud uit de doos........."

terwijl het desbetreffende apparaat al zeer geruime tijd op de plank aan heeft gestaan met diverse demo's achter de rug en soms ook inclusief een show of beurs-presentatie ervaring !

Ying veel luisterplezier toegewenst met je nieuwe mono's, en voor die prijs luister je gegarandeerd met een brede glimlach want die is echt super !!!

Groeten Patrick.

Guest Jeroen Leeflang

Ik wilde dus een nieuw product aanschaffen en geen tweedehands, omdat het product dat ik wil kopen er waarschijnlijk nog niet nieuw is namelijk een Denon AVC-A1SE. Het valt mij op dat deze versterker ook nieuw al enkele honderden guldens 1400,00 excl. verzendkosten 1200,00 incl. verzendkosten. Dit bedrag vind ik het gokje waard. Voor deze versterker wordt hier 9000,00 harde pegels gevraagd. Daar moet ik erg hard voor werken en dan nog is het veel geld. Als ik dus 1200,00 piek kan besparen wie is er dan gek. Ik wil alleen weten hoe het met de betalingen/leveringen gaat met nieuwe producten uit het buitenland. Wie o wie kan mij hier meer duidelijkheid cq. geruststelling over geven.

Guest yingyang

Hallo Patrick,

Zozo... da's er even lekker neer gezet! Maar gelijk heb je, tegenwoordig kun je inderdaad via het net of via het buitenland aan zeer goede producten voor wel zeer goede prijzen krijgen. Ik ben inderdaad van mening dat wanneer je een winkel binnen komt, je door een verkoper laat verleiden tot een aandere aankoop dan wat jezelf in gedachte had. Niet erg, maar wel erg als het vanuit het oogpunt wordt bekeken van 'daar hebben we teveel van in het magazijn staan'.

Ik heb een keer een ervaring gehad waarbij ik naar de winkel ging voor een Marantz versterker, kom ik thuis met een Onkyo... Na twee weken snapte ik nog steeds niet waarom ik deze versterker had gekocht en heb deze toen maar weer ingeruild. Wat ook veel gebeurd is een apparaat kopen en de volgende week voor een paar honderd gulden in de opruiming tegen komen... Da's lekker!

Dus via het net een tweede hands apparaat kopen is:

1. leuker

2. spannender

3. meer concurrentie

4. geen gezeur van verkopers

5. en lekker goedkoop... als je het goed doet!

Proberen waard!

Groeten, Li

Guest mfg72kever

Tja, daar zijn we weer met de fijne personen die eerst lekker in een winkel, zoals de winkel waar ik werk, komen voor informatie en vervolgens het allemaal in Duitsland gaan kopen. Ik snap niet waarom ze dan ook niet in Duitsland de informatie en folders gaan halen... jawel, dat snap ik wel: de folders zijn in het Duits geschreven en uitleg, daar hebben ze geen tijd voor. Het is kijken, niet zeuren, kopen en nog steeds niet zeuren. Daar is geen tijd voor. Geen tijd voor een uitgebreide luister-sessie. Nee, dat doen ze in Nederland wel, lekker op een vrije zaterdag even twee uren van de verkoper z'n tijd beroven. Nee dat is pas lekker. Ik snap niet waar Butthead zijn lef vandaan haalt om winkels in Nederland zo onderuit tehalen. Ik weet zeker en ik denk ook andere mede forum-praters, kopen gewoon in een goede HiFi winkel hun spullen.... ja en daar betalen ze dan wel een beetje meer voor, maar hebben geen gezeur met het product. Ze krijgen duidelijk uitleg en een goede service. Ik denk dat Marcel van Mijn Hifi en Ron hier mee eens zijn. Zie eerdere Forum-onderwerpen waar we het ook hebben gehad over 'vreemd gaan'. Tja ik noem het maar even zo, want zo voelt het wel aan. De klant komt bij voor info en uitleg, demonstratie en folders en gaat dan naar de buren voor de (snelle) wip!

Ik begrijp dat Ying Yang via internet tweede hands producten koopt. Dat zal ook wel allemaal goed verlopen, mits je weet wat je wil gaan kopen. Ik zelf heb een iMac via het net tweede hands gekocht. Niks mis mee, alles prima in staat voor weinig geld. Dus ik geloof dat het wel een gat in de markt is om via het net (tweede hands) spullen te kopen. Maar wat betekent dat voor de winkels, nu men ook gewoon via het net apparatuur kan gaan kopen?

Ik ben benieuwd.

gegroet.

Guest schri607

hallo patrick,

met veel herkenning heb ik je reactie gelezen

ik geloof dat jij inderdaad hele vervelende ervaringen heb gehad in hifi-winkels.

natuurlijk kun je niet alle zaken over een kam scheren maar begrijp heel goed je afkeer en ga zelfs in grove lijnen met je mee.

ik denk dat er in de toekomst niet meer veel kleine audio-speciaalzaken zullen zijn.

beeld en multimedia heeft de toekomst met

het grote woord 'megaveel'.

aankopen via het net stijgt dagelijks en word steeds populairder vanwege het gemak en

snelheid.

(electronische)mega-concerns vegen de vloer aan met de kleine speciaal zaken en kunnen

de concurentie hiervan vaak niet aan.

omdit te kunnen compenseren moeten de kleinere zaken water bij de wijn doen en vaak niet ten gunste van de klant.

het inpakken van 'plankmateriaal' is een feit, maar gelukkig hebben de nieuwere televisies al uren-tellers in het service

menu, dus bij twijfel of je het winkelmodel thuis hebt gekregen kun je dit menu raadplegen !

maar al te vaak worden de toestellen met

honderden bedrijfs uren als nieuw verkocht.

jeroen, waar ga je je denon bestellen ?

en welke betalingscondities zijn hieraan

verbonden ?

ik kan je hierover wel info geven, maar zoals li al schreef zelf halen en contant afrekenen is de beste manier als je er geen vertrouwen in hebt !

als het een erkent bedrijf/firma is hoef je je absoluut geen zorgen te maken over de afwikkeling hiervan, het wordt vaak netjes door ups of een andere internationale bode afgeleverd.

ik hoor het wel van je.

gr. ron

• 1 month later...

Beste mensen en naar mijn ervaringen,

Als je zeker weet wat je wil hebben en je bent hier volledig van overtuigd, koop het dan maar gerust via het net of in Duitsland,

want dat verschild geen tientjes maar honderden guldens in jouw voordeel !

mvg Boudewijn

Ik heb veel plezier van een tweedehands CD-speler die ik bij een particulier heb gekocht voor 1/3 van de winkelprijs. Ook heb ik op mijn werkkamer een HiFi-set staan, die ik bijeengeprokkeld heb uit tweedehands-sites op internet. Uiteraard ben ik zelf wel eerst gaan kijken en vooral luisteren.

Er is een levendige markt in tweedehands HiFi, want veel audiofielen kopen geregeld iets nieuws en willen hun "oude" apparatuur dan graag verkopen of inruilen.....

Bert

Guest Jeroen Leeflang

Ik heb me een beetje bedacht door een waarschuwing van Haudio. Het blijkt dat bijna alle elektrische apparaten in duitsland maar een half jaar garantie hebben, zo ook de Denon AVC-A1SE. De versterker heeft in Nederland twee jaar garantie. Ik heb ook een adres gevonden waar ik een redelijke prijs krijg, wel duurder dan Duitsland, maar wel twee jaar garantie. Misschien als het een stereo versterker was geweest onder allerlei digitale shit erin had ik hem wel uit Duitsland gehaald, maar met zoveel shit dat stuk kan gaan vindt ik garantie toch wel belangrijk. Ik heb namelijk genoeg ervaring met kapotte apparaten om te zien dat ook dure dingen stuk gaan en meestal na een half jaar.

Hi folks,

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met 't

kopen en verkopen via internet.

Ik heb zo al diverse audio verkocht en gekocht.

Het blijft natuurlijk 'n kwestie van vertrouwen,maar met eerst 'n beetje mailen met de aanbieder, krijg je al gauw een idee

met wat voor iemand je te maken hebt.

't blijft 'n (miniem) risico,maar je kunt er

bergen geld mee besparen! (like I did !)

Greetings,

Alco.

Dat naar de oosterburen is de nederlandse middenstand toch een doorn in het oog Heb ik wel begrepen uit sommige reactie ,niet te min het kopen op het internet .En inderdaad als nederlandse middenstander zou ik mij dan ook zorgen gaan maken ,over het feit dat straks de euro op de stoep staat .Dan wordt het voor de nederlandse consument zeer verleidelijk om uit te wijken naar de buren ,want de wissel course is dan ook verdwenen . Maar in de toekomst gaat het verschil in de prijzen ook verdwijnen om dat meer duistse en ook andere europeese winkels zich in nederland gaan vestiggen ,en de prijs van de waar(handel) naar beneden trekken Want reken maar niet dat duitsland de prijzen met ons gaat gelijk trekken .Hier in Groningen zijn er daar al voorbelden van zoals Richersound(engels) en Markromarkt(duits) ,ander voorbeeld is dat de Ikea die hier en van de grootste vestingen van europa gaat bouwen geen concurentie voor audio zaken maar wel een voorteken ,want de comssument pikt op den duur toch de hoge prijzen niet meer .En uberheupt het nederlandse winkelpersoneel is niet zo behulpzaam als zei wel willen doen lijken ,als je maar met een goed gevulde beurs komt is er niets aan de hand ,maar ohwee als je alleen meer komt kijken (Nergens ankomen hoor!! Nee het kon wel eens uitelkaar vallen!!) gewoon zielig sommige personen .Neen dan is inderdaad het internet ook nog een concurent en ook een hele grote in de toekomst niet alleen met in en verkoop maar straks kan je vanuit je luie stoel alles maar dan ook alles krijgen ,en downloaden .Het kopen op het internet is geen enkel probleem ik heb al veel dingen gekocht en verkocht nooit geen problemen ,en inderdaad hele lage prijzen (soms denk ik wel een is dt niet van de vrachtauto gevallen )controle in dat soort zaken is er niet Ja maar ,zegt men dan: Er staat toch een serie nummer op ? dat blijkt gewoon een fassade serie nummers op stikkers of op plaatjes die men simpel kan vervangen ,alleen bij het duurder spul is het ingeslagen .Maar goed wat niet weet wat niet deerdt: Zeg ik dan maar .Overigens niet kopen van mij hoor op het internet LEVENSGEVAARLIJK mensen zijn vermist en echtgenoten duiken nooit meer op ,ik weet niet wat het is zal wel an mij liggen!!!!LOL Zo we zijn weer onspannen of niet? Vrindelijke groet Kenneth

Ls,

Met interesse las ik de berichten over het kopen bij de oosteburen. Helaas voor Nederlandse detailisten hebben wij Hollanders nu eenmaal een krentenweger-mentaliteit. Wanneer ik een maandsalaris betaal voor een goed audiocomponent is het toch niet vreemd dat ik deze voor een zo laag mogelijke prijs probeer aan te schaffen. Maak ik er nog een leuk dagje van ook...

Het gaat gewoon om de knaken. De meerwaarde van een detailist moet m.i. sowieso niet overschat worden. Zelden bezoek ik een zaak en mijn informatie haal ik van sites zoals deze. Luisteren doe ik wel bij vrienden en kennissen met goeie apparatuur en daardoor laat ik me leiden. En een folder kan me eveneens weinig boeien. Dus ik riskeer wel een ritje naar Duitsland wanneer mijn apparaat zou bezwijken, wat overigens meer uitzondering is dan regel, maar als ik daarmee honderden guldens bespaar dan is de keuze snel gemaakt. Met alle respect voor de Nederlandse handelaar, overigens....

Mzzl, Steven

Guest Jeroen Leeflang
Originally posted by schri607:

jeroen, betreffende jouw nog aan te schaffen denon dss versterker kijk eens op : www.allec.nl

was die prijs je al bekend ??

gr. ron

Nee deze prijs was mij niet bekend. Maar ik krijg nu toch bepaalde twijfels over deze prijs. Waarom is deze versterker bij ALLE Denon dealers 9000,00 gulden en ALLEEN bij deze zaak niet. Ik weet dat er een soort prijsafspraak is tussen alle Denon dealers en dus is de prijs nagenoeg overal gelijk, maar als deze prijs werkelijk waargemaakt kan worden, moeten de overige Denon dealers toch eens hun prijzen gaan herzien.

Guest Jeroen Leeflang

sorry hoor, ik wist niet dat je er fl 9000,-

voor wilde betalen.......

ron.

Het is niet zo dat ik 9000,00 gulden wil betalen, maar bij een verschil van 1500,00 gulden krijg ik toch twijfels. Ik heb iemand op onderzoek uit gestuurd en het blijkt dus inderdaad niet helemaal zuivere koek te zijn.

De serie nummers schijnen te ontbreken en jij moet zelf wel weten wat dat voor garanties etc. betekent.

Ik begrijp

Guest schri607

nou jeroen dit snap ik dus echt niet, je bent al een hele tijd met die denon bezig en zie links en rechts overal vragen en advies

van jou omtrent het apparaat, gepaard over prijzen, duitsland, goedkoop hier goedkoper daar etc.

dacht ik je (zonder commercieele bedoelingen)een tip aan de hand te doen....

ga jij even heel defensief op mij afvuren waarom juist ik jou die tip gaf ??

vraag me af wat ik je misdaan heb en of dit wel van jezelf komt.

de groeten.

Guest fvisser

Hallo Jeroen, wat speelt er dan precies bij www.allec.nl ?

ik wilde daar mischien ook wat kopen maar las gelukkig jouw bedenken daarover.

Zou je iets meer willen toelichten ?

Kan ook via een (discretere)persoonlijke mail

Avast bedankt, Frans

Guest Jeroen Leeflang

nou jeroen dit snap ik dus echt niet, je bent al een hele tijd met die denon bezig en zie links en rechts overal vragen en advies

van jou omtrent het apparaat, gepaard over prijzen, duitsland, goedkoop hier goedkoper daar etc.

dacht ik je (zonder commercieele bedoelingen)een tip aan de hand te doen....

ga jij even heel defensief op mij afvuren waarom juist ik jou die tip gaf ??

vraag me af wat ik je misdaan heb en of dit wel van jezelf komt.

de groeten.        

Ik heb het over de tip gehad met een andere forum lezer (per telefoon) en hij wist mij te vertellen dat jij in een audiozaak werkt of hebt gewerkt. Tenzij je in de desbetreffende zaak werkt is het logisch, anders zou het raar zijn dat jij iemand naar een audio zaak, anders dan die waar je zelf werkt, gaat verwijzen.

Je hebt me helemaal niets misdaan en het is ook niet zo bedoeld. Mijn excusses.

Waar ik wel mee zit is de extreem lage prijs van de versterker bij ALLEC. Vertel mij eens hoe het mogelijk is dat iemand 1620,00 gulden onder de verkoop prijs gaat zitten van alle andere Denon Dealers. 500 of 750 kan in inkomen, maar dit is te gek voor woorden. Of deze apparatuur is illegaal of deze ondernemer wil niet lang ondernemer blijven. Je gaat toch niet de helft van je winst inleveren als het niet nodig is. Mensen kopen deze versterker ook voor 8500,00. Een beetje gezond verstand geeft dus aan dat er hier iets niet klopt. Ik heb, zoals je al is opgevallen, best veel onderzoek gedaan naar deze versterker en de prijs in Nederland ligt in alle gevallen boven de 8000,00 gulden. Bij de een ver er boven bij de ander wat minder. Wanneer deze zaak midden in een grote stad gevestigt zou zijn (amsterdam of zo) ligt het meer voor de hand dan wanneer een zaak best ver bij de grote steden vandaan ligt. Den Helder ligt immers niet om de hoek voor de meeste Nederlanders.

De persoon waar ik telefonische contact mee heb is het een en ander aan het uitzoeken en laat het me weten als hij wat ontdekt heeft omtrent de "legaliteit" van de apparaten. Ik betwijfel of er ook 2 jaar garantie op zit.

Maar goed. Ik ben altijd blij met tips en hiervoor ook bedankt.

Mvg.

smileysex5.gif

Pacman