Xenophon Posted 27 september 2001 Report Share Posted 27 september 2001 Hello vraagje: Is het zo dat dolby Digital en dts en dergelijke geluids systemen altijd een gelijk signaal zijn, die slechts door de decoder naar 5.1 / 6.1 en 7.1 en de hele rest worden gedecodeerd???? Zo nee hoe werkt het dan ??? alvast bedankt Xenofon " The Difference " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 september 2001 Report Share Posted 27 september 2001 Hoi Xenophon, Dolby Digital en DTS zijn twee naast elkaar niet compatible systemen. Als je dus een CD of DVD hebt die beide systemen kan weergeven, zijn ze dus ook allebei apart op de CD/DVD versleuteld. Er zit nl een groot verschil in compressiemethode en verhouding. DD(AC3) is veel meer gecomprimeerd dan DTS. Daarom klinkt het DTS ook veel mooier dan al die Dolbyr.tz..i . Hoe het DTS systeem werkt kun je op de volgende site uitvinden. De theorie achter Dolby Digital vind je op de Dolby tech-site Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 27 september 2001 Report Share Posted 27 september 2001 Geplaatst door sodejuu:Hoi Xenophon, Dolby Digital en DTS zijn twee naast elkaar niet compatible systemen. Als je dus een CD of DVD hebt die beide systemen kan weergeven, zijn ze dus ook allebei apart op de CD/DVD versleuteld. Er zit nl een groot verschil in compressiemethode en verhouding. DD(AC3) is veel meer gecomprimeerd dan DTS. Daarom klinkt het DTS ook veel mooier dan al die Dolbyr.tz..i . Hoe het DTS systeem werkt kun je op de volgende site uitvinden. De theorie achter Dolby Digital vind je op de Dolby tech-site Dat heeft onze Kroonprins even mooi verwoord met name het verschil tussen DD en DTS..........want dat is er wel degelijk ( teminste iemand die mij begrijpt. Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Haha, cheeky bastard DTS E Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Hoi Avallon, DTS is heel erg mooi alleen ik vind persoonlijk dat men nu wel wat door draaft. De firma Dolby ziet er veel geld in dus deze gasten verzinnen steeds weer wat anders. DTS heeft dan geen andere keus en gaat mee. Met 6.1 discreet kan ik nog leven maar 7.1 en zelfs 10.2,..........nee dat gaat mij echt te ver en zie daar ook absoluut het nut niet van in. Twee speakers vind ik niks maar 10 ook niet.....Ik heb ES/EX beluistert en je moet al een aardige kamer hebben wil je dat kunnen benutten. Het zijn en blijven er 5 bij mij Naar jouw voorkeur kijkend .dan heb jij ook geen 6.1 systeem ..toch ? Maar feit blijft : DTS RULES........ Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Ik vind dat hele Dolbygebeuren maar niks. Zelfs al tijdens de cassettebandjestijd was het troep. Dolby B/C/S/HX/HX-pro, it stinks . Ik nam vroeger altijd zonder ruisonderdrukking op, omdat het absoluut niet aan te horen was. Dan nog liever ruis erbij, maar wel een helder klank (voor zover een cassettedek kon gaan ). Met dat surroundspul van het zelfde laken een pak. Ook dit doet "pijn aan de oren" in vergelijking met DTS. Maar ook hier geld weer: "Wie de marketing heeft, heeft de hele wereld" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Lexicon processore aangesloten op een Theta Dreadnaught. Met 4 mooie Rel subwoofers, speakers van Martin Logan. Weet alleen nog niet wat voor DVD speler. Oh en aangezien ik toch bezig ben, de Marantz SACD 1. Maar dat komt misschien ooit nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Geplaatst door Avallon:Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Lexicon processor aangesloten op een Theta Dreadnaught. Met 4 mooie Rel subwoofers, speakers van Martin Logan. Weet alleen nog niet wat voor DVD speler. Oh en aangezien ik toch bezig ben, de Marantz SACD 1. Maar dat komt misschien ooit nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Hoi Avallon, Jou voorkeur voor de Lexicon verbaast mij enigzins Je bent rasechte audiofiel etc. en dan gaat je voorkeur uit naar een echt digitaal klinkende surround processor. Op zich niks mis met die Lexicon alleen zo staat het merk zelfs te boek in de surround wereld en ik heb zelf die ervaring ook.....vandaar dat ik ook geen Lexicon meer heb ( wel gehad dus )..Ik zie jou meer richting Classe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Hoi Rick. Je hebt me. Ik zat alleen maar een hi-fi verkoper na te praten. Ik heb zelfs nog nooit Lexicon of Theta gehoord (ik zou niet weten hoe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Hoi Avallon, Neem maar van mij aan......... bespaar jezelf de moeite betreffende de Lexicon en wat betreft Theta.........eigenlijks hetzelfde als Proceed........de prijs kwaliteit verhouding is helemaal zoek. In amerika is ie leuk geprijst maar dankzij de Nederlands importeur is dat hier helemaal zoek Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 [off topic] Even tussendoor, wat zou jij een goede keus voor mij vinden voor een stereo set-up? Antwoord kun je me ook pm-en. Tracht ajb rond de 10.000 uit te komen voor een versterker, cd-speler en speakers Arno [/off topic] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Geplaatst door Avallon:[off topic] Even tussendoor, wat zou jij een goede keus voor mij vinden voor een stereo set-up? Antwoord kun je me ook pm-en. Tracht ajb rond de 10.000 uit te komen voor een versterker, cd-speler en speakers Arno [/off topic] Volgens mij: eindversterker: Bryston 3B vooversterker: Bryston BP-20 speakers: Tannoy ??? CD-speler: ??? Of misschien een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 28 september 2001 Report Share Posted 28 september 2001 Hoi Avallon, Daar moet ik effe over nadenken Je hoort binnerkort van mij enne.......vast geen Tannoy ..........?? Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 29 september 2001 Report Share Posted 29 september 2001 Ik wacht met smart, je zit iig goed wat betreft Tannoy. Ik heb de R2 en R3 beluisterd, de S8s en toch niet wat ik zoek. (toch bedankt voor de suggestie sodejuu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 september 2001 Report Share Posted 29 september 2001 Geplaatst door Avallon:Ik wacht met smart, je zit iig goed wat betreft Tannoy. Ik heb de R2 en R3 beluisterd, de S8s en toch niet wat ik zoek. (toch bedankt voor de suggestie sodejuu) Ho, dat was niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 september 2001 Report Share Posted 29 september 2001 Geplaatst door sodejuu: "Ooit B&W gehad, nooit meer Tannoy gekocht" luidt een bekend gezegde. Van dit gezegde heb ik nog nooit gehoord! Maar zo ken ik er ook wel eentje:.... "Eenmaal Thiel beluisterd, nooit meer iets anders"!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 29 september 2001 Report Share Posted 29 september 2001 Dan val ik in met: Eenmaal iets beters gehoord (duurder), nooit meer terug naar iets slechters (goedkoper). Mijn moeder wilde zowaar naar Multifoon met me. Maarja, ik zag mijn banksaldo maximaal het rood in duiken, mijn creditcard hoorde ik al piepen van ellende... Tenzij zij de rekening wilde betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Duur en beter zijn niet rechtevenredig aan elkaar, duur en meer status wel.......... Zelf zou ik eens luisteren naar andere speakers, bijv. Zingali duur, mooi en status met een goed geluid, Klipsch Heritage minder duur, veel minder mooi, mogelijk veel minder status maar veel meer muziek. NB. met name de Heresy is een speaker welke zich gemakkelijk naar een nivo hoger laat ombouwen................... Groet Jitze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Henk, in dit geval is er een groter verschil in idee, duur of goedkoop zeggen vaak niets over de kwaliteit - alhoewel voor niets uitsluitend de zon opgaat, ook al zien we hem niet altijd - prijs en kwaliteit aanelkander koppelen lijkt mij een - misplaatst - idee. De Heresy is simpel te verbeteren door er een iets betere kabel in te zetten, ook niet overdrijven omdat anders ook het filter dient te worden aangepast, terwijl daarnaast het dempen van met name de mid hoorn resulteert in een rustiger beeld. Vandaar dus............ Groeten uit een zonnig Amsterdam, Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Geplaatst door Jitze:Duur en beter zijn niet rechtevenredig aan elkaar, duur en meer status wel.......... Zelf zou ik eens luisteren naar andere speakers, bijv. Zingali duur, mooi en status met een goed geluid, Klipsch Heritage minder duur, veel minder mooi, mogelijk veel minder status maar veel meer muziek. NB. met name de Heresy is een speaker welke zich gemakkelijk naar een nivo hoger laat ombouwen................... Groet Jitze. Hoi Jitze, Met alle respect, duurder is 9 van de 10 keer ook gewoon beter. Ik zeg niet dat het een rechtevenredige verhouding betreft, zeker niet, maar de gemiddelde hear-forummer haalt nou eenmaal meer uit een budget van 15.000 gulden dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 oktober 2001 Report Share Posted 1 oktober 2001 Inmiddels durf ik dit soort uitspraken niet meer te doen, natuurlijk moet een prijs betaald worden voor kwaliteit. In principe is het mogelijk voor meer geld betere componenten te gebruiken, echter nogal wat fabrikanten investeren meer in marketing, waardoor de prijs stijgt geheel los van de kwaliteit van het geboden apparaat. Daarnaast is ook de ontwerp filosofie van een fabrikant van groot belang, er bestaan apparaten gebouwd van de meest mooie componenten, prachtig afgewerkt, maar niet om aan te horen....... Naarmate een merk meer exclusief wordt zul je in het algemeen veel te veel betalen voor de geboden kwaliteit. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 1 oktober 2001 Report Share Posted 1 oktober 2001 Geplaatst door Jitze:Inmiddels durf ik dit soort uitspraken niet meer te doen, natuurlijk moet een prijs betaald worden voor kwaliteit. In principe is het mogelijk voor meer geld betere componenten te gebruiken, echter nogal wat fabrikanten investeren meer in marketing, waardoor de prijs stijgt geheel los van de kwaliteit van het geboden apparaat. Daarnaast is ook de ontwerp filosofie van een fabrikant van groot belang, er bestaan apparaten gebouwd van de meest mooie componenten, prachtig afgewerkt, maar niet om aan te horen....... Naarmate een merk meer exclusief wordt zul je in het algemeen veel te veel betalen voor de geboden kwaliteit. Groet Jitze Ach, sommige mensen hangen ook een prijskaartje aan status, en in dat licht kun je over de meeste merken niet klagen. Bovendien zijn de echt dure merken helemaal niet van het Bose kaliber Feit blijft: meer geld = grotere mogelijkheden om een mooier klinkende set samen stellen. En als je mij het de versterker van 20.000 gulden kunt noemen die er door eentje van 1.000 wordt uitgespeeld krijg je van mij 5 sterren (heb je al maar we doen net alsof het nog niet zo is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts