Jump to content

Prijsverhoudingen apparatuur?

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Gunst, Ome Henk....

zojuist nog even gekeken, heb m'n sloffen nog aan......

Als ik het hele verhaal terug lees heb ik niet de indruk dat - laat ik voor mijzelf spreken - voor een ander aan het denken ben geweest, ben ik overigens of te lui of te druk voor, wel denk nog steeds dat door Stefan een punt gemaakt is hetwelk deze discussie op een beter spoor zette, kort samengevat kwam het er op neer dat -tussendoor - gevraagd werd : waar hebben we het eigenlijk over, wat zijn de uitgangspunten...........

Want alle componenten - ook kabel kun je alleen beoordelen op prestatie, niet op prijs en de relatie tussen deze twee ontgaat mij menigmaal.........

Overigens zijn in dit verband nog meer leuke vragen te bedenken, zoals :

Hoe voorkom je dat je fouten van het ene component oplost , of verdoezelt, door een andere fout in een ander component.........

Groet Jitze

Beste oom (of mag ik je Henk noemen?),

Ik draag van die zachte fleece sloffen, dus ik geloof niet dat ze erg hard aan gekomen zijn.

"die denken te weten wat er achter zo'n vraag schuilt (mijn motto: denk nooit voor een ander!)."

Door een vraag te stellen vraag je impliciet de ander om voor jou te denken! Toch?

"Een vraag is nooit een feit! Het is een manier om iets te weten te komen of om een denkrichting aangereikt te krijgen (wanneer er geen eenzijdig antwoord gegeven kan worden). "

Wat betreft die denkrichting; poging gewaagd dacht ik....... gelukt?

Een eenzijdig antwoord is op deze vraag dus niet te geven vanwege mijn bevindingen geformuleerd in voorgaande opmerkingen.

"Met jullie antwoord kom ik dus niet verder"

Dus niet gelukt, das jammer! Ik ben in ieder geval blij dat je nog steeds positief bent.

Groeten,

Stefan

Trouwens, de verhouding bij mijn installatie ligt ongeveer zo:

10% kabels (ben ik aan 't afbouwen door zelf te maken, hierdoor wordt de kwaliteit wel beter!!!)

30% CD-speler (tweede hands; daar gaat de prijs-kwaliteit ratio weer)

30% luidsprekers (zelfbouw, met wat gratis aanpassingen maak ik ze weer een stuk beter)

30% Versterkers (dit varieert echter sterk omdat ik ze zelf bouw, ik heb gisteren weer een paar hele mooie buizen gekocht voor f35,- Deze hadden gezien hun geluidskwalitit wel een paar honderd kunnen kosten; gelukkig heeft het grote publiek ze nog niet ondekt en zijn ze nog betaalbaar.)

Groeten,

Stefan