Alco Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Howdy folks, Ben net terug van wederom 'n fantastisch optreden van m'n favorite liveband The Paladins. Maar,...wat schetst mijn verbazing,na afloop van 't optreden...? Zoals bij veel optreden bij diverse artiesten is er na afloop de mogelijkheid om CD en/of andere merchandise te kopen en/of te voorzien van 'n handtekening. Maar,deze keer werd niet de nieuwe CD van de Paladins verkocht,maar louter en alleen hun nieuwe album op LP. Toen ik zanger/gitarist Dave Gonzalez vroeg wat hiervan de reden was,zei de man:"Go buy some more vinyl, there's nothing like it !" Zo zie je maar weer,zelfs bij muzikanten is anno 2001 de liefde voor vinyl nog steeds niet gedoofd. kortom, ik heb de LP gekocht. (CD had ik al) De draaitafel komt er ook vast nog wel... Hebben meer mensen dit de laatste tijd meegemaakt na 'n concert,dat er ook LP's werden verkocht ? Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Alco:Howdy folks, Ben net terug van wederom 'n fantastisch optreden van m'n favorite liveband The Paladins. Maar,...wat schetst mijn verbazing,na afloop van 't optreden...? Zoals bij veel optreden bij diverse artiesten is er na afloop de mogelijkheid om CD en/of andere merchandise te kopen en/of te voorzien van 'n handtekening. Maar,deze keer werd niet de nieuwe CD van de Paladins verkocht,maar louter en alleen hun nieuwe LP. Toen ik zanger/gitarist Dave Gonzalez vroeg wat hiervan de reden was,zei de man:"Go buy some more vinyl, there's nothing like it !" Zo zie je maar weer,zelfs bij muzikanten is anno 2001 de liefde voor vinyl nog steeds niet gedoofd. kortom, ik heb de LP gekocht. (CD had ik al) De draaitafel komt er ook vast nog wel... Hebben meer mensen dit de laatste tijd meegemaakt na 'n concert,dat er ook LP's werden verkocht ? Groeten, Alco. Beste Alco, [schaam]Ik heb nog nooit wat van de Paladins gehoord[/schaam], dus misschien wordt dat eens tijd! Dat er lp's worden verkocht heb ik de laatste jaren niet gezien! Jammer, want ik zou best wel lp's willen hebben van bepaalde bands! Enne..als je wil horen hoe je mooie nieuwe lp op referentie niveau klinkt, zul je toch heel gauw een mooie draaitafel met element moeten regelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 september 2001 Author Report Share Posted 9 september 2001 Hallo AudioPaul Nou,daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor,dat je nog nooit van The Paladins hebt gehoord. (hoewel,... ) En die draaitafel komt er zeer zeker. Ik zat de laatste tijd dus steeds met dat euvel dat m'n rack tussen de speakers in staat en 'n draaitafel dan waarschijnlijk te hoog zou staan,wat 't geluidsbeeld negatief zou beinvloeden. Ik heb nu zoiets van: 't blijft met zoveel dingen in 't leven, compromissen maken. Kortom,dan maar een iets minder ideale opstelling. Ya can't have it all,eh! Nou wil 't toeval dat ik toevallig nog 'n leuk Target rack heb gezien met 4 plateaus. (afm: 60cm breed/60cm hoog en 42diep. Tussenafstand van de planken is 15cm en de planken zelf 43x36cm Kortom,eigenlijk dus net zo'n 10cm te hoog maar ik denk wel dat dat 'm wordt,voor 695,-. De planken waren helaas weer gewoon zwart fineer,maar die laat ik dan misschien mooi fineren in bijv. kersen ofzo. Ik wou eerst een Quadraspire rack kopen,maar ten eerste zijn die veel duurder en ten tweede zou ik dan de kleur weer via 'n fotootjes van hun site moeten kiezen. Het is me al eerder overkomen,dat bij een rack besteld uit 'n folder de kleur uiteindelijk niet echt overeen kwam. Ook vanwege de megagrote LP/CD beurs in Groningen die er aan staat te komen,kan ik al haast niet wachten. ps: heb laatst bij 'n dealer nog 'n Rega planar-3 beluisterd en tot m'n verbazing klonk dat nergens naar,terwijl ik 'm ook wel eens thuis heb gehad (via andere dealer) en toen klonk ie helemaal niet onaardig. ...weird. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Beste Alco! Nou de eerste stap naar een draaitafel is nu in ieder geval gemaakt! Het rack is er (bijna)! Als je nou straks met het rack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 september 2001 Author Report Share Posted 9 september 2001 yep,AudioPaul 't begin is er... ps: die Rega Planar-3 die ik beluisterd heb was onlangs bij 'n dealer op m'n eigen versterker en ook de zelfde speakers in 'n ruimte die redelijke (ietsie kleiner) overeen kwam met m'n eigen kamer. Ik had m'n eigen LP's (Ry Cooder,Donald Fagen,alle 3 in goede staat) meegenomen. Ik moet wel zeggen dat er steeds wat met de aftstelling van de arm aan de hand was. Hij sloeg vaak over en de arm kwam ook niet omhoog wanneer ik de armlift omhoog deed. De draaitafel stond al 'n paar jaar in de etalage trouwens... De Linn Axis daarentegen klonk aanmerkelijk beter. Maar goed, ik zie wel wat't wordt. Ik wil niet (voor de tigste keer) te impulsief iets aanschaffen. M'n budget ligt zo tussen de 1500,- a 2000,- (liefst met 'n Rega arm) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Alco:yep,AudioPaul 't begin is er... ps: die Rega Planar-3 die ik beluisterd heb was onlangs bij 'n dealer op m'n eigen versterker en ook de zelfde speakers in 'n ruimte die redelijke (ietsie kleiner) overeen kwam met m'n eigen kamer. Ik had m'n eigen LP's (Ry Cooder,Donald Fagen,alle 3 in goede staat) meegenomen. Ik moet wel zeggen dat er steeds wat met de aftstelling van de arm aan de hand was. Hij sloeg vaak over en de arm kwam ook niet omhoog wanneer ik de armlift omhoog deed. De draaitafel stond al 'n paar jaar in de etalage trouwens... De Linn Axis daarentegen klonk aanmerkelijk beter. Maar goed, ik zie wel wat't wordt. Ik wil niet (voor de tigste keer) te impulsief iets aanschaffen. M'n budget ligt zo tussen de 1500,- a 2000,- (liefst met 'n Rega arm) Groeten, Alco. De P-3 is toch wel erg mooi, in vele kleuren verkrijgbaar, met RB300 arm en bijv. een Rega Super Elys. Ben je ruim binnen het gestelde budget klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Zou je met die 1500 - 2000 guldens niet eens wat rondshoppen ? tweedehands is daarvoor best iets mooiers te kopen............ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Jitze:Zou je met die 1500 - 2000 guldens niet eens wat rondshoppen ? tweedehands is daarvoor best iets mooiers te kopen............ Groet Jitze Noem dan eens een paar voorbeelden, Jitze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 september 2001 Author Report Share Posted 9 september 2001 Hallo Jitze, Ik weet dat je uiteraard voor 1500,- tot 2000,- tweedehands meer waar voor je geldt kunt krijgen dan wanneer je iets nieuwe koopt,maar als 't om iets delicaats gaat als 'n goede draaitafel,dan koop ik 't liefst OF nieuw, OF tweedehands maar dan wel bij 'n dealer die verstand heeft van analoog. (ja,er is nog 'n handje vol) Dus,als je me een tip kunt geven,Jitze dan houdt ik me van harte aanbevolen. Ik zoek dus een draaitafel die en uiteraard goed klinkt, (minimaal 't niveau van m'n Naim-CD3.5 CD-speler) en die er ook nog eens fraai uit ziet. enige waar ik nu weer van baal,....ik zit nog met m'n huidige rack in de maag. (zie foto op m'n www)...liefhebbers ? Greetings,Y'all Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Eeeeuhj, Alco... Lid worden van een speciale club? .. De Transrotor-club? Leg er ietsjes bij en je bent gelijk klaar for the rest of your life!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 september 2001 Author Report Share Posted 9 september 2001 Ha die AudioPaul welja zeg, zit je me hier effe lekker te maken met die mooie foto van je Leonardo. Op zich vindt ik de Leonardo een waar sieraad om te zien,maar...niet in mijn woning! Te futuristisch. Ik hou niet zo van al dat glas en chroom in m'n huis,maar heb liever iets meer 'pure & simple' in metaal en hout. zoiets als dit: Zo vondt ik bijvoorbeeld de Thorens TD147 die bij Haudio stond,3 Augustus j.l,met die beukenhouten ombouw, mooier dan bijv. een Clearaudio "Champion". Maar goed, de voor mij,ideale draaitafel vinden zal nog wel lukken,maar eerst zit ik nog effe met m'n hudige rack in de maag. (zoiets raak je natuurlijk aan de straatstenen niet weer kwijt,voor 'n acceptabel bedrag) Ik weet wel dat ik 'm weer in kan ruilen bij de zaak waar ik 'm gekocht heb tegen 'n draiatafel,maarja dan is m'n keuze vrij beperkt. De Linn Axis of daarna komt direkt een Acoustic Solid van 5000,- ..slik. We'll see. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door Alco:Ha die AudioPaul welja zeg, zit je me hier effe lekker te maken met die mooie foto van je Leonardo. Op zich vindt ik de Leonardo een waar sieraad om te zien,maar...niet in mijn woning! Te futuristisch. Ik hou niet zo van al dat glas en chroom in m'n huis,maar heb liever iets meer 'pure & simple' in metaal en hout. Zo vondt ik bijvoorbeeld de Thorens TD147 die bij Haudio stond,3 Augustus j.l,met die beukenhouten ombouw, mooier dan bijv. een Clearaudio "Champion". Maar goed, de voor mij,ideale draaitafel vinden zal nog wel lukken,maar eerst zit ik nog effe met m'n hudige rack in de maag. (zoiets raak je natuurlijk aan de straatstenen niet weer kwijt,voor 'n acceptabel bedrag) Ik weet wel dat ik 'm weer in kan ruilen bij de zaak waar ik 'm gekocht heb tegen 'n draiatafel,maarja dan is m'n keuze vrij beperkt. De Linn Axis of daarna komt direkt een Acoustic Solid van 5000,- ..slik. We'll see. Groeten, Alco Ja die TD-147 heeft het mij ook aangedaan. Wat een beauty. Ik kan me voorstellen dat je die wel wilt hebben. Verkoopt Haudio die niet? Ik zelf heb wel wat met dat futurische. Ik vind die Leo buitengewoon mooi, alleen denk ik dat die in het zwart nog mooier is. Sodejuu , die het in alle kleuren wil hebben, zolang het maar zwart is P.S.: Nr. 650 en nog steeds aspirant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 september 2001 Author Report Share Posted 10 september 2001 Hi folks, maar wat zag ik vandaag toevallig.....!?!? Een beauty van 'n 2e hands LP12 in kersen uitvoering voor 'n zeer redelijke prijs. WOW!,da's wel erg verleidelijk... shit,hebbe,hebbe,hebbe!! rustig Alco,beheers je...think it over (en sla toe) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door Alco:Hi folks, maar wat zag ik vandaag toevallig.....!?!? Een beauty van 'n 2e hands LP12 in kersen uitvoering voor 'n zeer redelijke prijs. WOW!,da's wel erg verleidelijk... shit,hebbe,hebbe,hebbe!! rustig Alco,beheers je...think it over (en sla toe) Groeten, Alco Eeeuhj, Alco, bezeten maar beheerst, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Ja, Alco. Dit is waar je al die tijd van droomt. Zoiets gebeurd maar een paar keer in je leven dat er iets komt aanwaaien waar je al jaren verliefd op bent en dan ook nog bereikbaar is. Sla je slag !!!!! . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 september 2001 Author Report Share Posted 10 september 2001 Hoi AudioPaul. Er zit een Ortofon MC20 mc element in. (als ik me niet vergis kost deze combinatie van Cherry LP12 + Linn Ittok arm + 't betreffende element minstens 7000,- nieuw) Wat dat betreft vindt ik de prijs van 2450,- heel redelijk! Tot m'n grote verbazing raadden de meeste Naim-buddies op 't Naim-forum mij de LP12 af. Terwijl 90% van de draaitafel eigenaren daar 'n LP12 in huis heeft. Deels vanwege de niet ideale plaatsing tussen m'n speakers,maar grotendeels vanwege m'n zeer geringe LP-collectie ten opzichte van m'n CD's. Maar ook door 't volgende wat ik vermelde: Uitgerekend vorige week kreeg ik te horen dat bij 'n zaak bij mij in de buurt,binnen 'n week of 2,'n 1,5 jaar oude Naim CDX binnenkomt. (nieuw iets van 8500,-, normaal voor mij onbereikbaar,maar met inruil van m'n huidige CD-speler + bijbetaling van naar schatting zo rond de 2500,- wel bereikbaar. Heh,verdorie...2 opeens vrijwel tegelijk,zeeeeer verleidelijke opties binnen handbereik. Op 't Naim-forum werd me aangeraden om voor de CDX te gaan aangezien deze uiteraard niet klinkt als 'n LP12 (of gelijkwaardige draaitafel) maar wel zo ongeveer op 't zelfde niveau staat. Bovendien heb ik de mogelijkheid om de CDX eerst thuis te proberen,en de LP12 zal ik blindelings moeten kopen. Ik weet dus nog niet exact wat ik zou moeten bijbetalen voor de Naim CDX,maar waarschijnlijk ongeveer net zoveel als voor de LP12. (wat 't kiezen alleen maar moeilijker maakt) Hoe dan ook,1 van de 2 will be mine,binnenkort! ....to be continued... Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 september 2001 Author Report Share Posted 11 september 2001 well, guys... Ik heb zojuist vernomen dat de LINN draaitafel reeds verkocht is. en nu hoor ik ook nog dat ie anders a.s. zaterdag in Veendam zou staan,dat was lekker dichtbij geweest voor mij. maar goed, ya can't have it all in life,eh. Dus,...als de dealer me nog niet vergeten is wordt 't dan waarschijnlijk de Naim CDX. see ya' Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Geplaatst door Alco:Hoi AudioPaul. Er zit een Ortofon MC20 mc element in. (als ik me niet vergis kost deze combinatie van Cherry LP12 + Linn Ittok arm + 't betreffende element minstens 7000,- nieuw) Wat dat betreft vindt ik de prijs van 2450,- heel redelijk! Tot m'n grote verbazing raadden de meeste Naim-buddies op 't Naim-forum mij de LP12 af. Terwijl 90% van de draaitafel eigenaren daar 'n LP12 in huis heeft. Deels vanwege de niet ideale plaatsing tussen m'n speakers,maar grotendeels vanwege m'n zeer geringe LP-collectie ten opzichte van m'n CD's. Maar ook door 't volgende wat ik vermelde: Uitgerekend vorige week kreeg ik te horen dat bij 'n zaak bij mij in de buurt,binnen 'n week of 2,'n 1,5 jaar oude Naim CDX binnenkomt. (nieuw iets van 8500,-, normaal voor mij onbereikbaar,maar met inruil van m'n huidige CD-speler + bijbetaling van naar schatting zo rond de 2500,- wel bereikbaar. Heh,verdorie...2 opeens vrijwel tegelijk,zeeeeer verleidelijke opties binnen handbereik. Op 't Naim-forum werd me aangeraden om voor de CDX te gaan aangezien deze uiteraard niet klinkt als 'n LP12 (of gelijkwaardige draaitafel) maar wel zo ongeveer op 't zelfde niveau staat. Bovendien heb ik de mogelijkheid om de CDX eerst thuis te proberen,en de LP12 zal ik blindelings moeten kopen. Ik weet dus nog niet exact wat ik zou moeten bijbetalen voor de Naim CDX,maar waarschijnlijk ongeveer net zoveel als voor de LP12. (wat 't kiezen alleen maar moeilijker maakt) Hoe dan ook,1 van de 2 will be mine,binnenkort! ....to be continued... Groeten, Alco. Ha die Alco, Als ik jou was zou ik maar doen wat ikzelf wil. Jou buddies (Naim) hebben wel platenspelers en (misgunnen) willen dat jij niet 1 aanschaft. Mijn kollega had niet 1 LP en heeft toch een platenspeler aangeschaft en in 2 maanden heeft hij er 230 voor lage prijzen kunnen bemachtigen. En ik denk dat jij prima voor jezelf kunt besluiten wat jij wilt. Dus Alco ga er voor zou ik zeggen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Sodejuu, Wat mij betreft ben je reeds koning! Tjongejongejonge, jij houd ook nooit op h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts