Jump to content

Mijn Set ...

Guest Michel Bruss
 Share

Recommended Posts

Guest Michel Bruss

Hallo Stayblow,

Ik mag aannemen dat dit niet je echte naam is? Waar heb je dit uit gehaald? Je zal wel iets van Stefan of Stephan heten, en je zal ook wel graag een blowtje roken!

Vanwaar jou aantijging dat Haudio een god is? Heb je er moeite mee dat hij er erg veel van af weet?

Ik zal niet over mijn eigen set uitbreiden, ik wil niet de ogen uitsteken van andere forum leden, omdat ik misschien een wat kostbare set heb. Tenzij we een nieuw onderwerp starten waarin iedereen zich voorsteld, verteld van wat voor muziek men houd, de actuele set, en mogelijke toekomstige 'upgrades'.

Dus voel je je geroepen Stayblow, maak dan een nieuw 'onderwerp' aan. Ik zal je volgen.........

Vriendelijke groeten, Michel

Ps. aan je taal gebruik te zien, je komt zeker ook uit Leiden??

Guest StayBlow

Wel Steven, dat blowtje laten we in het midden, niet uit Leiden.

Momenteel heb ik alles NAD, dat good value for money is en ziet er nog eens fraai uit.

Het liefst zou ik mijn CDspeler als eerste vervangen door de Rega Jupiter (tweedehandse iemand). Daarna pas verder gaan denken.

VG, StayBlow

Guest Michel Bruss

Hoi Steven,

Die Rega Jupiter zou je momenteel in diverse hifi winkels moeten kunnen vinden als demo, voor een gereduceerde prijs. Ze hebben net een vernieuwde versie op de markt gebracht.

Ik heb een Naim audio set. En analoog een Rega P3.

Naim werkt volgens het zogenaamde 'upgrade path' dwz. je kunt als je er geld voor hebt, iets aan toevoegen zoals losse voedingen die je aansluit op bijv. cd speler of voor-versterker.

Helaas zit je met Naim wel in de hogere prijs klasse, maar dan krijg je ook wel wat om je oren!!!

Michel

Eindelijk eens iemand die het echt snapt!!!

Naim is naast Mark Levinson toch wel een van de meest vooruit strevende merken als het om geluids kwaliteit gaat.

Ik heb heel wat merken beluisterd, zoniet alle in ook elke prijsklasse, maar Naim springt er echt uit. Het mooie is ook dat je nooit hoeft te investeren in kabels. Ze worden altijd bij geleverd, en de goedkoopste cd speler van 4250,- en de duurste van 21000,- maken beide gebruik van de zelfde interlink van 200,-. Ik zeg dit toch goed Michel, want de meeste mensen die voor Naim gaan zijn echte hifi freaks, en kiezen als ze eenmaal voor Naim gekozen hebben nooit meer iets anders.

Ben je wel eens op de Naim site geweest?

Ziet er erg goed uit en bordevol info. www.Naim-audio.com

go check it out!!

Welke componenten gebruik jij en heb je de nieuwe 5 serie's al gezien??

Ik moet er nog wel aan wennen, maar ziet er toch erg goed uit.

Een canadese vriend van mij, Vuk, heeft een Naim set van anderhalve ton thuis staan. Ik ga begin volgend voorjaar weer naar hem toe, misschien heb je zin om mee te gaan? Hij is ook een van de fanatiekste op het Naim forum. Ja, ja, naim heeft ook een eigen forum!!

VG Hans B

O ja leuk idee Michel, om hier ook je set te beschrijven. Ben ook heel benieuwd wat alle andere forum leden thuis hebben staan!

Mijn muzikale voorkeur is klassiek en Jazz.

En ook cd's van turtle records, audiofiele cd's van nederlandse bodem. Ook heb ik diverse cd's van het Naim label.

Mijn set bestaat uit een Linn Mimik cd speler een Naim 32.5 voorversterker een 'gerecapte' Nap 250 eindversterker met Sonus Faber Concerto's. een set waar ik erg blij mee ben. Als toekomstige investering zou ik ook graag Naim speakers willen. Heb jij suggesties, Michel

VG Hans B

Guest Michel Bruss

Hoi Hans, leuk dat jij ook bekent met Naim bent. Je hebt een bijzonder goed afgewoge set!! Hoe ben je aan de combinatie gekomen? Op advies of zelf luisteren? . Een Linn Cd speler is een uitstekende combinatie met Naim. Maar anderzijds als jij veel klassiek en jazz muziek draait dat je het beste bij je Sonus Fabers kunt blijven. Ik heb zelf Concertino's gehad en in muzikaal opzicht zijn er weinig betere speakers te koop als Sonus Fabers. Ook wat betreft uitstraling zijn die walnoten speakers met leer en kopere nagels onovertreffelijk.

De reden dat ik voor Naim speakers ging was omdat ik graag hard muziek draai en dan laten die Fabers toch wel een steekje vallen. Logisch ze zijn er niet voor gemaakt!

Mijn set is de volgende:

Rega P3

CD 3.5 + extra voeding

Nac 92 + extra voeding

Nap 180 eindversterker

Naim Credo's

Misschien voor jou set zou je op je Nac 32.5 een flatcap of een Highcap kunnen aansluiten.

VG Michel

Guest Hans Bezemer

Hallo Michel,

wat voor muzikaal voordeel denk je eruit te halen als ik zo'n extra voeding aansluit op mijn voorversterker? En weet je de prijzen van die voedingen?

Jij maakt me wel erg jalours met jou set.

Wat voor muziek draai jij?

Je komt uit Leiden las ik elders in het forum? Ik woon in voorschoten misschien kunnen we een keer een luister avond afspreken! Waarom hebje zoveel geld in je set geinvesteerd, en vind je het al je geld waard? Ik schat dat jou set wel rond de 25000,- zit klopt dat?

Hans Bezemer

Guest Michel Bruss

Zo jij zit ook met je neus boven jou computer gezien de snelheid waar jij mee reageert!!

Ik draai heel graag symphonische rock, waaronder de oude platen van Yes, maar ook de hedendaagse bands zoals Spock's beard, Flower Kings, en Dream Theater.

Over de totaal prijs van mijn set zal ik niet verder in gaan, maar je kunt eens een bezoek brengen aan www.phonologic.com voor meer informatie over Naim componenten.

Wat je vooral zult merken met een extra voeding aan je voorversterker is meer detail en lucht tussen de instrumenten.

Het is een behoorlijk verschil en je zou bij CAC in leiden vast eens wat kunnen lenen om het zelf te onder vinden. De prijzen zijn

Flatcap 1350,-

Flatcap 2 1950,-

Hi-cap 2850,-

Supercap 7000,-

In jou set zou een Hi-cap het meeste op zijn plek zijn, maar zoals ik zei gaat het zelf eens beluisteren. Zeg maar tegen Cees dat je van mij de info kreeg!

Michel

Guest Koos Herema

Leuk!

Mijn set

Musical Fidelity cd speler

Sphinx project 4 voor verst.

Stoetkit mono eindblokken (buis)

Siltech en van den Hul kabels

Quad electrostaten (nieuwe serie)

Solid Steel hifi rek.

Muziek: alles

Wat heb jij Haudio?? Jij moet ook wel iets bijzonders hebben

Guest Michel Bruss

Zo jullie hebben ook aardig geiinvesteerd in je setje, jongens. Ik dacht al dat ik de enige was met een kostbare instalatie, daar voelde ik me nogal onzeker over, maar ik zie nu dat dat helemaal niet nodig is!!

Niet dat het belangerijk is hoe duur je set is, maar het zegt wel iets over hoe je er mee bezig bent.

Michel

Beste Michel,

Dit begint een leuk verhaal te worden, ben ik er even niet en wat gebeurt er, bijna heel internet wordt volgeschreven.

Wat voor componenten ik aan elkaar heb geknoopt ?

Een Acoustic-Solid platenspeler met een Audio Technica OC 9 MC element en een Benz Micro Glider element.

Dat aan een gemodificeerde Sphinx Project 4 met een phonostage ingebouwd.

Eindversterker een Radford Renaissance STA 25 buizenversterker.

Audio Exclusief luidsprekers, CD speler van Teac ook gemodificeerd.

Interlinks van Siltech, Luidsprekerkabel van Supra 4 x 4mm2.

Tuner van Onkyo T 4700 Integra en een cassettedeck van Nakamichi.

Ben na heel veel omzwervingen in audioland tot deze set gekomen.

Verder ben ik blij dat deze kar door wat meer mensen wordt getrokken, want meer zielen is meer audiovreugde.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Guest Michel Bruss

Misschien is het mogeiijk dat de topic word veranderd van 'componenten' naar ' mijn set...' Dit zou toch moeten kunnen?

Wie heeft hier dan de bevoegtheid toe.

Mooie set trouwens audio Henk. Niet alle componenten zeggen me even veel, maar aan de merken keuze te zien ben je een echte liefhebber.

Waar gaat jou muzikale voorkeur naar uit?

Michel

Hoi Michel!

Ik ben ook een fervent Naim gebruiker: CDI, 92+flatcap, 90/3, 03 & Intro's. Nu wil ik misschien ook een 180 of een 250 gaan kopen. Heb je de 90/3 ooit beluisterd en kun je me de verschillen aanwijzen? En heb je Mana al geprobeerd?

Groeten, Bas V

Guest Michel Bruss

Hoi Bas,

Jij komt zeker uit Nijmegen klopt dat?

Ik ben jou naam al vaker tegen gekomen op het naim forum!

Ik heb toevallig net sinds 2 weken een 180!

Ik had ook een 90/3, die ik ongeveer een jaar heb gehad. Ik kreeg toen ik hem inruilde er nog 1250 piek voor terug. Ik wilde eigenlijk een NAP 250 maar 6900,. vond ik toch net teveel, temeer omdat ik ook net een P3 had gekocht. Helaas geen Naim groene maar een paarse. Daar heb ik nu toch wel wat spijt van...

een 180 geeft niet meer detail aan je muziek, maar vooral meer power! Ik speel met credo's en dan is een 90 toch net wat te min, dat merkte ik vooral toen ik bij mijn dealer een 180 op proef mee had genomen.

Jou set is nu goed afgewogen, ik denk dat je moet uitkijken dat je de balans niet verliest! Een 250 lijkt me voor jou set toch wel een beetje aan de heftige kant, met name voor de Nac 92. Dat gelde dus ook voor mijn set.

Waarom wil je iets aan je set veranderen?

Heb je geld over en wil je dat investeren in je set, of mis je iets in de muziek?

Je zou ook nog aan een 150 kunnen denken uit de nieuwe 5 series. Die heeft 50 watt vermogen, is alleen niet een echte stap voorwaards denk ik.

Je zou ook op een hele ander plek met upgraden kunnen beginnen nl. je voorversterker. Ik weet niet hoe je contacten met jou dealer zijn maar je zou eens een 102 en 180 kunnen lenen en kijken hoe jou set evulueert! Met een betere voor versterker creer je meer detail en dynamiek; het is net wat je belangerijk vind en nu mist in je muziek. Let wel als je in een 102 investeerd zit je je voor je het weet je zelf weer op je bol te krabben want die extra PSU of Hi-cap zitten dan toch ook weer in je hoofd!

Ik heb geen Mana ik gebruik een Solidsteel rek, waar ik erg over te spreken ben. Heb je die foto van Vuk gezien! Lijkt ten eerste wel een museum, maar 10 losse tafels onder je cd en Lp lijkt me toch wel wat overdereven.

Groeten, Michel

Mijn huidige hifiset is tevens mijn eerste hifiset, en slechts een maand of 3 jong. Wat dat aangaat ben ik nog een behoorlijke newbie op dit gebied. En vergeleken met de hierboven beschreven sets valt de mijne behoorlijk in het niet, Desalniettemin ben ik er zeer tevreden mee cool.gif

Nadat ik eerst wat navraag had gedaan bij de lokale audiozaak (zo'n een die ook wasmachines verkoopt), ging ik met een pioneerset in mijn achterhoofd op pad om ook maar eens bij een 'echte' hifi zaak mijn geluk te beproeven.

De pioneerset die ik in gedachten al een plaatsje in mijn kamer gegeven had, werd door de aanwezige verkoper afgedaan als een op zijn kant gezette broodrooster. Deze uitspraak maakte mij wel nieuwsgierig, en ik ging dan ook gretig in op het aanbod van de verkoper om eens een middagje te komen luisteren.

Om een lang verhaal kort te maken, deze set heb ik uiteindelijk aangeschaft:

Versterker : NAD C320

Cd-speler : NAC C540

Speakers : Tannoy R2

Interlink: MITerminator 5

Speaker kabel : Monster XP/HP

De zang wordt heel mooi voor de muziek geplaatst, het geheel klinkt warm, en de toch vrij neutrale tannoys laten iedere muzieksoort volledig tot hun recht komen.

Binnenkort hoop ik het geheel nog te completeren met een fijne platenspeler (Zie mijn topic over 'advies ivm platenspeler')

O.K dan ook maar een kleine opsomming van mijn speeltjes.

Als eerste,en belangrijkste component, mijn verzameling van Vinyl schijven.

En dan nu de spullen om ze te kunnen beluisteren.

VPI TNT III draaitafel incl. SDS voeding

Graham 2.0 arm

Lyra Lydian Beta Cartridge

Acoustech Phono trap

Audio Research LS7 Voorversterker

Audio Research VT60 einversterker(KT90 buizen inpl.van de 6550)

Avalon Monitor Luidsprekers

Het geheel aanelkaar geknoopt met MIT T2 interlinks en luidspreker kabel(Biwire)

Oja ook nog een CDspelertje Pioneer PDS 802

(versterkers moeten een beetje opwarmen ,liefst met muziek, vandaar een cdspeler)

Muziek:

Ik luister naar eigenlijk alle soorten en smaken,Pop,Rock,Jazz Blues etc.

Toekomst?

Ik denk dat er een SACD speler gaat komen.liefst een die ook DVD's afspeelt.

Siepv

Beste Siep,

Wat betreft Audio DVD en of SACD denk ik dat Audio DVD een betere kans maakt dan SACD omdat DVD al iets is ivm verkopen en software.

En omdat SACD nog niets is ivm software en hardware.

Wat betreft de geluidskwalteit pak maar eens een prima bv Accuphase CD speler en een SACD speler dan hoef je bijna niet te luisteren en je weet het al.

Afgezien van platenspelers ,daar zijn we het over eens als je een prima installatie hebt en je bent van plan om een platenspeler aan te schaffen.

Koop dan maar een goedkope CD speler voor het gemak dient de mens.

En als je versterker prima is en je luidsprekers ook wat is er dan mooier om te sparen en uit te kijken naar een goede platenspeler.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Originally posted by siepv:

O.K dan ook maar een kleine opsomming van mijn speeltjes.

Als eerste,en belangrijkste component, mijn verzameling van Vinyl schijven.

En dan nu de spullen om ze te kunnen beluisteren.

VPI TNT III draaitafel incl. SDS voeding

Graham 2.0 arm

Lyra Lydian Beta Cartridge

Acoustech  Phono trap

Audio Research LS7 Voorversterker

Audio Research VT60 einversterker(KT90 buizen inpl.van de 6550)

Avalon Monitor Luidsprekers

Het geheel aanelkaar geknoopt met MIT T2 interlinks en luidspreker kabel(Biwire)

Oja ook nog een CDspelertje Pioneer PDS 802

(versterkers moeten een beetje opwarmen ,liefst met muziek, vandaar een cdspeler)

Muziek:

Ik luister naar eigenlijk alle soorten en smaken,Pop,Rock,Jazz Blues etc.

Toekomst?

Ik denk dat er een SACD speler gaat komen.liefst een die ook DVD's afspeelt.

Siepv

Heftig jongens, dat spul van jullie. Maar zo kom je tenminste nog eens iets te weten en dat is ook de bedoeling van dit Forum. Is er trouwens iemand die zelf muziek componeert..

Verder gaat mijn muzikale voorkeur uit naar Drum 'n Base, Underground (Leftfield, Bukem)

Gegroet

Alex

PS Is die Tannoy R2 uit Hong. nu wel iets of niet?

Beste Alex,

Weet je in Hongarije wonen vaklui, die jammer voor hun, weinig verdienen.

Geluk voor ons ,want daarom kunnen wij voor een relatieve lage prijs een hoogwaardig product aanschaffen.

Het schijnt dat ze beter zijn dan "Nederlanders"

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Guest michiel

Dit begint een wel heel aardige opsomming te worden van best naar nog beter. Wellicht even een kleine 'relativering'. Ik ben muziekfreak bij uitstek (zowel actief als passief) en heb eindelijk de (eerste?) set waar ik helemaal tevreden mee ben. Onlangs gecompleteerd door de aanschaf van de Audio Innovations 500 buizenversterker (toch het buizenavontuur gewaagd). Combineert werkelijk perfect met de speakers: Sparks van AudioPhysik. Platenspeler: Pro-ject 6.1 (vind ik toch mooier klinken dan de P3)en voor de CD'tjes: Marantz 67mkIIOSE. De Spark geeft bijzonder veel detail weer, een perfecte bas (jawel!), alleen soms net iets te klinisch. Met de buizen is dit laatste 'euvel'verholpen. Het is voor mijn gevoel af. Ik vraag mij af of dit voor jullie ook geldt, of is er toch altijd wel iets dat weer beter moet kunnen? Of is dit juist de hobby/sport?