Haudio Posted 25 december 2000 Report Share Posted 25 december 2000 Beste Michel, Ik heb alles nog eens doorgelezen en kwam jou vraag tegen wat voor muziek ik fijn vindt. Dat wordt een hele waslijst maar dat kan ingekort worden. Klassiek, Pop, RB,Country, dus heel veel als het maar muziek is . Maar ja,disco, house,ed draai ik nooit. Als ik erover nadenk dan is het meestal rustige muziek. En ik luister elke dag. Nog bedankt voor het verwijderen. Met Vriendelijke Groet, En heel veel Muzikaal plezier met je Naim set is volgens mij heel veel muziek , dat ben je vast met mij eens anders had je het niet. Henk/Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel Bruss Posted 26 december 2000 Report Share Posted 26 december 2000 Hoi Henk, Bedankt voor je reactie! Ik wil nog even kwijt dat ik blij ben dat ik dit forum heb ontdekt. Leuk om te zien dat de topics die in inbreng in dit forum met veel enthousiasme worden beantwoord. Ook heeft de forum leiding gehoor gegeven om de subject van gadget te veranderen in muziek. Leuk dat men luistert naar eventuele inbreng van leden van dit forum. Ze nemen je teminste serieus. Ik zie dat jij ook een erg fanatieke deelnemer aan dit forum bent, en dat is erg belangerijk!! Je invensteert vast veel tijd in dit forum en je neemt alle vragen erg serieus en leer ook veel van jou. Jou technische kennis lijkt niet op te houden. Dus. Ook bedankt aan alle andere fanatieke forum bezoekers voor hun inbreng! Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 december 2000 Report Share Posted 26 december 2000 Beste Michel, Bedankt voor je lovende woorden , maar jij bent ook niet onbekend met de materie heb ik gemerkt. Wat ik leuk vindt is het voor een laag bedrag samenstellen van high-end . Voor een hoog bedrag kan het ook want als iets veel kost wil niet zeggen dat het goed klinkt. En omdat ik met mijn set tevreden ben , kan ik het misschien nu mooi doen via dit forum. Ik heb dit virus een tijd geleden opgelopen en er is nog geen serum voor gevonden. Hoeft voor mij ook niet. Met Vriendelijke Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel Bruss Posted 29 december 2000 Report Share Posted 29 december 2000 Vergeten we deze topic niet jongens? Het is nog steeds een leuk idee dat ieder die hier vaak komt zich zelf voorsteld, z'n set vemeld en zijn muziek smaak uiteen zet ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 In navolging van een ieder die zijn set hierboven reeds beschreven heeft, en zoals Michel Bruss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 Beste Theo, Fijn gewoon blijven doen, vinden wij leuk. Ook dit jaar gaan we weer muzikaal plezier maken + . Bedankt voor de pluim. Met Vriendelijke Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenneth john Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 Hallo allemaal ik heb niet helemaal alles kunnen volgen maar naar mijn idee gaat het over de installatie die men thuis heeft ,ik heb al schitterende combinaties voorbij zien komen. Echt mijn compliementen!!Mijn combinatie bestaat uit En Proceed PT3 loopwerk en dac,2 Mark Levinson ML 29,Infinity kappa 9.2I ,Audio notePassieve voorversterker , Monster sigma kabels,Van den hul de first ,en Audio note kabels.Het is allemaal niet zo jong meer ,en sommige mensen vinden het een beetje te analyties klinken ,omdat men ieder piepje en kraakje hoort !! Maar ik ben wel tevreden met deze klank!! Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 januari 2001 Report Share Posted 1 januari 2001 Beste Kenneth John, Klopt het gaat over de set die je thuis hebt staan. Ik begrijp het niet helemaal, wie zegt dat het analytisch klinkt. Proceed PT 3 is inderdaad Analytisch Mark Levinson is van hetzelfde merk of andersom . Infinity klinkt warm Audio Note klinkt ook warm Monsterkabel klinkt ook warm Van den Hul de First heb ik ook klinkt ook warm Audio Note bekabeling klinkt ook warm. Dus je hebt een warm klinkende installatie. Natuurlijk hoor je alles met zo'n installatie dat moet ook. Waarom hebben de mensen op dit forum allemaal van die super installaties. Een set van bv NAD met een paar luidsprekers van Tannoy of Dali en dan een leuke platenspeler kan ook heel muzikaal klinken . Voor pakweg 5000,00 heb je zoiets. Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcello Posted 14 januari 2001 Report Share Posted 14 januari 2001 Mooie sets hier ! Sinds mijn 14e ben ik echt bezig met geluid en ben er behoorlijk op vooruit gegaan naar mijn idee.(2 jaar tijd) begonnen met: een sony es met mission speakers daarna een marantz pm-80 met een nakamichi cdp 3e cd speler met imf sudio monitors . naar mijn huidige set: xanadu ds 17 speakers holfi integra maar wordt een claase audio micromega trio cd met passende voeding ps audio dac kabels van monster (interlinks) speakerkabel van mit pc/squared groetjes marcello heeft er iemand nog tips om mijn set te verbeteren ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruut Posted 14 januari 2001 Report Share Posted 14 januari 2001 tip om de installatie te verbeteren zie het artikel over luidspreker modificatie.Een goedkope manier om je luidsprekers op te waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HN Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 He leuk dat HAudio een combinatie van NAD met Dali ook erg muzikaal vindt. Ik heb zelf een NAD versterker en cd-speler met dali 350 speakers gecombineerd. Dit alles aan elkaar geknoopt met van den hull kabels. Klinkt mijns inziens ook erg muzikaal. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. Zijn er nog meer mensen met een NAD - DALI combinatie? M.V.G. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 Beste Bruut De tip die jij hier geeft hoort denk ik niet thuis onder dit onderwerp. Toch heb ik je tip gelezen en wil ik je vertellen dat ik niets van deze tip zal uitvoeren omdat ik mijzelf nog niet in een kamer zie zitten met wat ijzeren stangen en nog wat triplexplaten. Overigens heb ik met mijn installatie voldoende laag, en al dat wat jij mist. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
b Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 Beste TOW, Je moet denk iets beter lezen, ik had problemen met het laag dus niet de conclusie trekken dat ik te weinig laag had.Ook stond er iets over audiofanaten, het staat je dus vrij om het te proberen ,ook zijn er legio manieren om de stalen buizen een beter aanzien te geven.Ik geef toe dat het niet zo'n heel elegante oplossing is maar het doet wel degelijk wat goeds(in mijn situatie) overigens ben ik heel tevreden over mijn set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 Beste B, En zo komen de oorlogen in de wereld ! Dat begint met verkeerd lezen ! TOW zegt dat jou bevindingen thuis horen in de topic ontwikkelingen en techniek. En verder zegt hij niets over jou laag maar dat het laag van hem prima is en daar niets aan veranderd hoeft te worden. En dat wat hij aan diepte en breedte heeft en verfijning wat hij niet mist. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
b Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Beste Theo en Haudio en andere luistervrienden, Het laatste wat ik wil is een oorlog beginnen,ik reageerde in eerste instantie op Marcello die tips vroeg, nu zit ikzelf nog te kort op deze site om de spelregels te kennen dus vandaar mijn reactie op Marcello excuses daarvoor. Ik voelde me toch een beetje aangevallen door de opmerking (overigens heb ik met mijn installatie voldoende laag, en al dat wat jij mist) nu heb ik niet het idee dat ik verder wat mis maar je bent toch vaak met je set bezig om hem te optimaliseren. Mijn set bestaat uit:Sphinx,Aitos, Audio Research ,Avalon en kabels van Harmonic en Siltech. Vriendelijke luistergroeten, B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Beste B. Was niet de bedoeling om iemand te kwetsen. Ik vond het echter niet, zonder het uit te proberen, iets om uit te voeren. Overigens vond ik het qua uiterlijk niet echt fraai, laat staan dat ik toestemming zou krijgen (getrouwd, snap je wel). Overigens excuses geaccepteerd en geen oorlog. mvg Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 B.B. = Beste B, Audio & Hobby of is het andersom. Zo , zo Aitos buizen, Sphinx,A.R. dat is mijn smaak hoe wist je dat. Waarom hebben de mensen op dit forum zulk prachtig spul ? Ik denk omdat het zo goed klinkt. Oke ben het helemaal eens met de sprekers om wederzijds info uit te wisselen om onze eigen set misschien op te waarderen of gewoon over onze hobby te praten. Aitos OTL dus de voordelen van transistors en de voordelen van buizen of heb ik het mis B. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
b Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 Ha Haudio en Theo, Ben blij dat we op goede voet verder kunnen.Is een beetje een uit de hand gelopen hobby. Aitos OTL nog niet in mijn bezit wel de v.v.Aitos 801 de e.v. is reeds besteld om de A.R. VT100 af te lossen doch duurt wat lang(altijd als je moet wachten) Ik denk dat je alleen de voordelen van buizen hebt zonder de nadelen van een uitgangstrafo, in ieder geval een aardige verbetering ten opzichtte van de A.R. ofschoon deze ook zeer goed klinkt(jakkes, een versterker die klinkt)de cd speler is een Spinx project 32 een fantastisch klinkend apparaat, heb hem met een paar andere topspelers vergeleken(meridian 508-24,proceed comb.)kwam er voor mij en mijn setup als meest natuurlijke uit.Platenspeler komt nog, heb nog ongeveer 500 lp's waaronder ong. 50 direkt gesneden platen, heb ik gelukkig niet samen met mijn platenspeler verkocht(verstandsverbijstering(tijdens de opkomst? van de cd))ben er nu wel weer van overtuigd dat het medium plaat meer biedt dan de huidige cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Beste Ruud, B, dus Hierbij mijn E-mail adres : irina@home.nl Sorry dat ik het op dit forum doe maar na 1 uur zoeken heb ik het opgegeven. Gr. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jos Posted 23 januari 2001 Report Share Posted 23 januari 2001 'monstercable klinkt ook warm', welke monster heb je gehoord welke niet ? in welke set of combinatie ? ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Eh..... Harman Kardon HK3270 reveiver, Marant CD 57MK2 en JBL MK1000 zuilen, verbonden met een simpele netwerk kabel. Ja ik weet het een goedkoop setje. Maar het klinkt goed!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Hoi Michel, Misschien heb je het op het Naim-forum al gezien, ik ben nu in het bezit van een NAC102+napsc+HiCap met een NAP180. Tja, zo wordt het nog eens wat he! Overigens is bij mij de stap van 92 naar 102 veel groter dan van 90/3 naar 180. Maar ik geloof dat de Intro's ook wat gemakkelijker zijn dan Credo's/. Nu houd ik er hopelijk even mee op..... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Sjeeeeeezus, Wat verdienen jullie???? Ik durf bijna niet meer, maar hier kom tie dan maar: Marantz CD 62 Densen Beat B-100 Chario Academy-1 Interlink: MIT Speaker-kabel:Monstercable M-series Ben overigens erg tevreden met deze set, alleen wil ik op korte termijn een andere CD speler. Ik zit te denken aan een Densen-400. Favoriete muziek: Eigenlijk alles , als het maar goed klinkt. Maar aangezien ik bas speel, luister ik voornamelijk naar andere bassisten>>>Victor Wooten, Marcus Miller, Stanley Clarke, e.d. Groetjes, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 zeg rene laat je niet gek maken de helft woont mischien nog thuis de andere helft van de andere helft llopt mischien in een broek van 10 jaar oud je weet het niet he en wat denk je van een tweede hypotheek een beetje voor het huis en de rest voor in de huiskamer je wwet het nog steeds niet he ik ook niet ik weet wel dat ik ook nog andere luiken dingen wil en kan doen .auto, motor en ook nog een bootje in de sloot achter het huis en wat dacht je van die mensen die vakantie's zonden van het geld vinden let wel iedereen moet doen wat hij of zij wil maar het ging even over rene die verbaasde zich nogal ik allang niet meer of toch wel?????? erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Rene, 't is niet zo zeer een kwestie van veel geld verdienen, maar meer een kwestie van goed rondkijken naar 2e hands buitenkansjes. Ik verdien zelf ook niet veel,maar net als Bas kun je veel geld besparen door 2e hands te kopen. (hetzij via internet of via hifi-zaken) Zodoende kun je geleidelijk aan zonder al te veel verlies "opklimmen". Daarnaast is't ook een kwestie van prioriteiten stellen. Veel mensen gaan bijv. 2X per jaar op vakantie. Ik niet, dus zo hou je nog 's wat over. Ook heb ik geen auto. Kortom, met goed rondsnuffelen en wat geduld en sparen kom je 'n heel eind. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts