Jump to content

Audioclub

Guest Kees
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Guest jpcsonneveld

Beste Henk,

In Groningen ken ik in ieder geval geen clubs; dat is eigenlijk jammer, demonstraties om eens iets te beluisteren zijn zeer dun gezaaid en in de winkels hangt te veel een sfeer van 'kijken? en nou graag kopen, ja'. Ik ben wel geinteresseerd.

Hans S

Guest Kees 2

Hans en Henk,

Ook ik ben geiteresseerd in een club in het noorden, liefst Groningen. Weet ook niet van het bestaan van een in de buurt. Wellicht een idee om eens uit te werken?

Groet, Kees 2

• 2 weeks later...
Guest Jeroen Leeflang

Ook aan de andere kant van het IJselmeer (omgeving Volendam, Purmerend, ...) is volgens mij vraag naar Audio clubjes. Het enige probleem is dat ik er geen tijd voor heb. Maar wat nu niet is kan later komen.

Guest Audioclub Oost-Brabant

John,

er is erg veel gebeurd de laatste twee weken. Hou ons maar goed in de gaten. Nieuwe website, voorpagina Zondagsnieuws Regio Eindhoven (18 februari) en hard aan het werken aan de opzet ervan. Maar alles kost tijd.... dus nog heel even geduld.

Groetjes,

Roy

Wat houdt zo'n club in ? Ik bedoel is dit hier al geen grote club .Of heb je met zo'n club iets anders ingedachten een achterliggendegedachte een audio club met bisexeulgewirede mensen en sublage onderdanige lui???' van den hul kabel bondage??? ,Listen to his master voice??? ,minidicks recording??,push pull bh systems???,Spikes???I'm in where is that club?? Nee , alle gekhied op een stokje is wel iets !!! Vriendelijke groet Kenneth

Picture this, Sneek februari 2001.

Buiten vriest het als het kraakt.

De door de importeur bezorgde single ended Buizen blokken doen hun werk en binnen is het 30 graden.

15 m/v zitten dicht tegen elkaar aan op de "Sweetspot" om dat ene belletje maar te horen dat volgens de importeur alleen deze versterker op de juiste sterkte ,plaats, hoogte etc. laat horen.

Plotseling komt nummer 16 binnen "sorry jongens maar ik heb zitten wachten op de Postbode, en wat denk je?"

Geroezemoes gaat door de groep ,Hij heeft em , de nieuwe siltech van 10000 piek.

Kom aansluiten dat snoertje en kijken wat ie doet.

En ja hoor voor de 10 keer weer dezelfde cd met dat ene belletje en nu maar hopen dat het nog net iets mooier klinkt.

Nee sorry dan zit ik toch maar liever in m'n eigen kamertje ,draai wat ik wil en vergeet dat er uberhaupt andere apparatuur bestaat.

Siep :)

Haha,Siep.

Je beschrijft behoorlijk nauwkeurig hoe de

meeste HiFi-shows te werk gaan. Nu heb ik geen ervaringen met Audio-clubs dus kan ik ook nie toordelen daarover,maar bij de meeste audio-shows erger ik me soms bont en blauw. Dan worden vaak alleen de top-modellen van een bepaald merk gedemonstreerd,

met die gevoelloze audiofiele,behangmuziek,

en dan 't liefst op burenruzie-volume.

Dynaudio liet vorig jaar in Groningen op 'n

show zien hoe 't ook kan. De goedkoopste luispreker op een middenklasse Holfi-Set met

"normale" muziek. Klonk formidabel!

(maakte althans meer indruk op mij dan 'n Mark-Levinson/Thiel set van 'n halve ton, die in de kamer er naast stond te blazen.

ok,ok, ik dwaal af,sorry.

Een Audio-club in (bijv.) Groningen lijkt me

ook erg interessant. (zolang 't er dan dus

niet aan toe gaat als op de meeste shows)

Groeten,

Alco

Beste Siep,

Hoe komt het dat je zo reageert, als je zelf meedoet heb je ook een stem .

Maar als je niets onderneemt tja dat is het gemakkelijk om zoiets te zeggen.

Een aantal jaren geleden was er in Friesland een Stereo klub met op het hoogtepunt 60 leden waar jij niet bij was.

En wat jij schetst is daar nooit gebeurt dus weet je wat ,zet zelf je schouders eronder en jij kunt mede bepalen hoe iets loopt.

Ruimte is in Sneek reeds aanwezig !

En we beginnen in Friesland een Audioclub.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

AS

Hoi Henk,

Waarom ik zo reageer ,zal wel met iets uit m'n jeugd te maken hebben. Nee geintje.

Het verhaal ontstond in een spontane opwelling.

OP zich kan een audio club best wel leuk wezen.

Maar het punt is de interesse.

Voor mij is een audio set een transportmiddel naar muziek en geen doel opzich.Het enigste moment dat het mij boeit of interlink A beter is dan B is bij de aanschaf van een nieuwe set, daarna vergeet ik de techniek weer en blijft er alleen het luisteren naar muziek over.

Ik heb ze wel over de vloer gehad die na 2minuten luisteren oeverloos zeuren over wat er allemaal beter zou kunnen(vooral modificeren natuurlijk) en totaal niet geintereseerd zijn in de muziek zelf.

Zelf mega draaitafels hebben maar geen Lp's om te draaien.

Voor mij geld dat m'n verzameling LP's m'n kostbaarste HiFi component is.

Wat is er nou mooier dan langs 18 meter lp's te lopen en er weer eentje uit pakken,effe op de Nitty Gritty :) en te spelen.

Mocht bij de op te richten club nu de nadruk op muziek luisteren liggen dan wordt het wel interessant maar meestal is het luisteren naar de techniek.

Maar je weet nooit,Sneek is niet zover weg :)

Siep.

Reactie op het hierboven geschrevene

Ik denk niet dat de nadruk op een (1) bepaald onderdeel zou moeten liggen. Een ieder die aan deze club deelneemt moet er in kunnen vinden wat hij (en natuurlijk ook ZIJ) zoekt. Voor mij persoonlijk ligt het accent ook bij het luisteren en niet zozeer bij de modificaties.

MVG

Theo

• 1 month later...
Guest Lars A.

Hoi allemaal,

In Februari dit jaar was op TV Oost een stukje over een audio club in Hengelo (OV). Ik heb helaas niet alles gezien. Kent iemand deze club en hebben ze een website? Het is niet dat ik bij die club ga, maar ik woon redelijk dicht bij Hengelo en wou het wel eens weten.

Groetjes

Lars

• 4 weeks later...

Een audio club in het noorden lijkt mij ook een goed plan. Ik intresseer mij sinds een niet al te lange tijd in hi-fi en zou het wel leuk vinden om ervaringen met anderen te delen en van anderen te horen. Ik zou de website wel willen doen, is dat punt ook weer geregeld..

• 2 weeks later...
Guest marco bouwer

Hallo Lars,

Er is inderdaad een audioclub in twente. Wij zitten iedere tweede dinsdag van de maand kinderdagverblijf Catalpa aan de Klaas de Rookstraat in Hengelo.

Voor inlichtingen : 074-2665076

groeten Marco

Guest Lars A.

Hoi Marco,

Bedankt!!

Jullie hebben zeker geen eigen website?

Als ik later nog fanatieker met HiFi bezig ben en ik heb tijd, dan zal ik wel bij die club aanmelden.