Jump to content

gebruikte cd speler

wim
 Share

Recommended Posts

Enige tijd geleden heb ik mijn marantz 67 se special edition verkocht, de speler was met mijn luidsprekers te vel in het hoog.

Gebruik momenteel een philips dvd speler om cd,s mee af te spelen, de philips klinkt niet echt slecht en in het hoog een stuk warmer maar het loopwerk heeft soms problemen met cd,s.

Mijn luidsprekers zijn vrij helder van klank.

Ik zoek dus een speler met een rustig en warm geluid, merkgebonden ben ik niet dus alle merken zijn welkom.

mijn instalatie voor stereo

marantz pm-16

scirocco van speaker en co met seas, vifa, en morel high end filters met wbt.

van den hul D-352

wim

Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar Meridian vind ik heel mooi klinken. Ik heb zelf ook een Marantz versterker en ik heb op m'n set een keer een Meridian cd-speler gehoord. Ik geloof een 508, maar het kan ook een 588 geweest zijn. Die vond ik met name in het hoog heel erg mooi. Niet fel, niet 'digitaal' en gewoon heel mooi. Alleen niet echt goedkoop. Een 508 (of opvolger 507) kost geloof ik al snel

het verschil in het hoog is zeer duidelijk hoorbaar in vergelijk met de marantz en de philips dvd speler waar ik nu mijn cd,s mee afspeel, de philips klinkt gewoon veel minder scherp en een stuk warmer.

ook eens een technics cd speler op mijn set gehad en ook deze had geen scherpe kanten.

wim

Terecht dat je die 67SE wegdeed. Die Marantz

heeft een opgepepte loudnessachtige klank die heel effectief werkt in goedkopere installaties, maar die verder niets met hifi te maken heeft.

Je luidsprekers zijn zelfbouw. Toom dan zelf de tweeters iets in, wanneer nodig. En overweeg eens een universele speler zoals de Pioneer DV-656A.

ook eens een technics cd speler op mijn set gehad en ook deze had geen scherpe kanten.

wim

dus .............. waarom geen Technics dan ???? ;) toch de naam weer die niet past in de betere audioset ??

Geplaatst door John:

dus .............. waarom geen Technics dan ???? ;) toch de naam weer die niet past in de betere audioset ??

De DVD A10 siert mijn audioset, deze speler hoeft zich qua uiterlijk en audiprestaties niet echt te verstoppen. Bovendien heeft Technics zijn eigen DA-converters die ook in de wat goedkopere modellen een heel behoorlijk resultaat neerzetten.

Alleen gaat het merk verdwijnen en worden de modellen in het vervolg als Panasonic op de markt gezet. Technics blijft wel bestaan als merk voor de bekende draaitafels.

Geplaatst door wim:

Op het werk heeft iemand een technics sl-ps 7 deze mag ik lenen om te proberen.

Een nad c 541i lijkt mij ook wel wat.

wim

De SLPS7 is een mooie speler met een remasterd functie aan boord, ik heb hem zelf ook nog staan als "reserve speler".

Voor het geld wat deze kost is de speler zonder meer goed,zie ook de testen in b.v. Audio en Stereo van deze cd-speler. Marantz, Sony , Denon , Cambrigde laat hij achter zich in dezelfde prijsklasse (testen) :P

Uiteraard is zelf luisteren de beste testmethode ....

groetjes John