Jump to content

waar zet ik mijn componenten op of in...

Guest mb
 Share

Recommended Posts

B, MB,

Atacama die kun je vinden bij Tannoy Nederland.

Eurogram heeft ook prima racks.

Audio-Magic is ook erg goed.

De goede racks kunnen een behoorlijk betere geluidsweergave.

Dat betekent dat de racks wel voozien moeten zijn van spikes of iets dergelijks, om de componenten onderling te ontkoppelen.

Met vriendelijke groet,

Henk

Hallo MB,

Een audiorack is sowiezo altijd beter dan

de aparaten direkt op elkaar te stapelen.

(daar komt waarschijnlijk ook die vreselijke term "stereotoren" vandaan.)

Een goed rack zorgt ervoor dat de apparaten

elkaar niet beinvloeden door de trillingen

die ze veroorzaken,wat daardoor vaak

een klankverbetering oplevert.

Ik heb zelf nog een Atacama rack te koop op

dit moment. (zie 2e hands hier en op hifi.nl)

Groeten,

Alco.

Guest Jeroen Leeflang

Ik ga eerdaags een eigen koopwoning kopen en daar moet natuurlijk ook een audiomeubel komen te staan. Nu is de VBF (Vrouw Bemoeienis Factor) in zeer veel gevallen ernstig aanwezig en zo ook in mijn geval. Mijn vriendin wil een audio meubel dat volledig afgesloten kan worden en ook de center speaker (B&W cc6 s2) mag niet in het zicht worden geplaatst. Nu heb ik het gelukkige voordeel dat de zwager van mijn vriendin een uitmuntend goed timmerman is en momenteel in een meubelmakerij werkt. Hiervoor heeft hij interieuren van miljoenen kostende jachten betimmert en dan alleen het echte moeilijke fijne werk was voor hem, dit moet voor kenners op dit houtbewerkings gebied wel het een en ander zeggen. Maar goed om weer ff naar audio terug te keren. Hij mag (moet) ons audio meubel tzt. gaan bouwen. Waar moet een goed meubel of rack aan voldoen. Ik bedoel dan de houtsoorten, de soort verbindingen tussen de diverse panelen, enz... Er komt een redelijke hoeveelheid apparatuur in te staan en wat is de beste opstelling van deze apparaten? Moeten planken via spikes ontkoppeld worden? Moet het hele meubel ontkoppeld worden?

Zijn hier eventueel boeken oid. over te vinden die hij eventueel kan gebruiken om voor mij het perfect klinkende meubel te maken en voor mijn vriendin het perfect oogende meubel?

Mvg. Pacman

Guest rubbie

Mijn vriendin haar hobbie is kinderen maken,

maar mijn voorwaarde is dat ik ze dan niet wil zien. en zo hebben wij toch een fijne relatie. zij mag haar hobbie hebben, en ik heb er geen last van.

zo eten wij ook apart, zij kan geen aardappels zien, ik wil niet geconfronteerd worden met haar toetjes.

muziek luisteren en boeken lezen doen wij ook apart bij anderen. praten liefst doormiddel van sms berichtjes, dat gaat heel harmonieus.

ons email adres: benikdit@hotmail.com

Guest Jeroen Leeflang
Originally posted by rubbie:

Mijn vriendin haar hobbie is kinderen maken,

maar mijn voorwaarde is dat ik ze dan niet wil zien. en zo hebben wij toch een fijne relatie. zij mag haar hobbie hebben, en ik heb er geen last van.

zo eten wij ook apart, zij kan geen aardappels zien, ik wil niet geconfronteerd worden met haar toetjes.

muziek luisteren en boeken lezen doen wij ook apart bij anderen. praten liefst doormiddel van sms berichtjes, dat gaat heel harmonieus.

ons email adres: benikdit@hotmail.com

Wat is dit voor onzin. Als je op deze manier leeft, leef je niet. Je kunt dan beter een andere vriendin zoeken. Wel lullig voor die kindertjes, maar dit is echt zielig.

We hebben het hier trouwens, miscchien is het nog niet opgevallen, over audio. En in dit geval over audio meubels/racks.

Zoek een forum over relatie problemen en ga daar klagen over je vriendin.

Mag ik er ook nog een fabrikant of leverancier ana toevoegen: Aldenkamp

Zeer mooi spul! http://www.aldenkamp.com

Wij hebben hier thuis een meubel van hen staan en dat bevalt zeer goed, variatie in hoogte aanbrengen, kabelgeleiders etc. etc.

Kijk maar eens op die site.

(zo damn, lijkt wel reclame ;p)

Ok, 't blijft natuurlijk een kwestie van smaak,maar Aldenkamp staat meer bekend als

een fabrikant van audio/video meubels die

vooral "fraai"/high-tec ogen dan als een

fabrikant van audio-racks die de prestaties

van audioapparatuur op 'n hoger niveuu

brengt.

Als 't om 't uiterlijk gaat is Aldenkamp

inderdaad een optie, maar qua geluid absoluut niet.

Maar ok, dat is een ieder z'n keuze.

Groeten,

Alco.

Guest Jeroen Leeflang
Originally posted by Jeroen Leeflang:

Ik ga eerdaags een eigen koopwoning kopen en daar moet natuurlijk ook een audiomeubel komen te staan. Nu is de VBF (Vrouw Bemoeienis Factor) in zeer veel gevallen ernstig aanwezig en zo ook in mijn geval. Mijn vriendin wil een audio meubel dat volledig afgesloten kan worden en ook de center speaker (B&W cc6 s2) mag niet in het zicht worden geplaatst. Nu heb ik het gelukkige voordeel dat de zwager van mijn vriendin een uitmuntend goed timmerman is en momenteel in een meubelmakerij werkt. Hiervoor heeft hij interieuren van miljoenen kostende jachten betimmert en dan alleen het echte moeilijke fijne werk was voor hem, dit moet voor kenners op dit houtbewerkings gebied wel het een en ander zeggen. Maar goed om weer ff naar audio terug te keren. Hij mag (moet) ons audio meubel tzt. gaan bouwen. Waar moet een goed meubel of rack aan voldoen. Ik bedoel dan de houtsoorten, de soort verbindingen tussen de diverse panelen, enz... Er komt een redelijke hoeveelheid apparatuur in te staan en wat is de beste opstelling van deze apparaten? Moeten planken via spikes ontkoppeld worden? Moet het hele meubel ontkoppeld worden?

Zijn hier eventueel boeken oid. over te vinden die hij eventueel kan gebruiken om voor mij het perfect klinkende meubel te maken en voor mijn vriendin het perfect oogende meubel?

Mvg. Pacman

Weet iemand hier een antwoord op.

HAUDIO miscchien?

p.s. Ik heb gisteren mijn speakerkabels (Van den Hul - The Royal Jade Hybrid) vervangen door de Van den Hul - The Teatrack hybrid afgemonteerd met WBT bannaan aan de versterkerzijde en WBTB krimphulzen aan de speakerzijde. Nog een paar dagen (weken) inspelen en dan laat ik het verschil tussen de oude en de nieuwe wel weten. Ik vernam nu al een enig duidelijker aanwezig mid en iets strakker laag, misschien door Bi-wire?

Beste Jeroen,

Meubel ?

Zorg zoveel mogelijk voor een sandwich konstructie om resonanties van de panelen te elemineren.

Massief hout is dus niet het beste omdat deze wel resoneren en als de panelen hetzelfde zijn kunnen ze elkaar versterken.

Verder is het belangrijk dat elk component wordt ontkoppeld en ook de kast dient gekoppel cq ontkoppelt te worden naar gelang de ondergrond.

Met Vriendelijke Groet,

Henk

Guest kennethjohn

Ik hoef zo'n audio rack niet zonodig ik heb het op een dressior staan .Ik heb een dressior gekocht daar marmeren bollen op met afgeslepen kanten ,daar ligt een zeer zware massiefe plank op en daar staan mijn monoblokken op,loopwerk en dac staan nog weer apart op een marmeren plaat maar alles staat keurig naast elkaar .Geen gewurg met kabels je kunt overal mooi bij goed schoon te houden en mooi om te zien wat wil je nog meer !!Vreinedlijke groet kenneth

Inderdaad, Kenneth John!

Groot gelijk. Waar fabrikanten van de meeste

audioracks blijkbaar geen rekening mee houden

is de enorme kabel-spagetti.

In folders en op de websites van deze audioracks zie je dan vaak apparatuur afgebeeld die blijkbaar snoerloos werkt,want

je ziet zelden de kabels. (hmmm..)

Bovendien vind ik vrijwel alle rack-fabrikanten erg duur,gezien de materiaal/

ontwerp kosten van zo'n rack. Voor

onder de 1000,- heb je tegenwoordig al haast

nix bijzonders meer.

Bovendien gaan de meest fabrikanten er vanuit dat iedereen maar een high-tech interieur heeft,want al die racks zien er

vaak kil/industrieel uit.

O,well. dat was mijn mening.

Groeten,

Alco.