Jump to content

Computerprogramma's - Het Vervolg

Jack van Dijk
 Share

Recommended Posts

Dit berichtje was dus ook verdwenen, dus ik probeer het nog maar eens.

Sodejuu had mij van de week in de richting van Music Label als alternatief voor DaviMusic wat ik nu nog heb. Ik heb een evaluatieversie van dit programma gedownload en bekeken, waarvan hier verslag.

De versie die ik heb bekeken is 7.11, welke een echte 32-bits windows programma is. Dit is een groot voordeel ten opzichte van het door mij gebruikte DaviMusic. DaviMusic was nog steeds een 16-bits windows programma wat tot gevolg had dat het erg instabiel onder Windows 2000 was.

Het programma oogt redelijk recht toe, recht aan. Niet zoveel speelgoed er om heen, zoals bij DaviMusic. Wat mij betreft een voordeel!

Klik hier voor een screenshot (groot plaatje).

Een groot voordeel in mijn geval is dat het programma backup bestanden van onder andere DaviMusic kan inlezen. Dit scheelt een paar honderd CD's opnieuw invoeren! Ik heb dit echter nog niet kunnen uittesten, 'k zit midden in een verhuizing en DaviMusic staat op mijn andere PC.

Wat ik zelf een geweldige feature vind is de integratie met CDDB. Als je nog geen CDDB account hebt dan leidt het programma je door de procedure. Je hoeft geen servers o.i.d. in te geven zoals Sodejuu meldde over de oudere versie. Met behulp van CDDB wordt het invoeren van nieuwe CD's wel heel eenvoudig. Je zet je internet verbinding open en legt de CD in de CD-Rom speler. Het programma kijkt dan naar de CD, ik weet niet precies waar die naar kijkt, maakt vervolgens kontakt met de CDDB server en importeert de gegevens van de CD zoals Artiest, Titel en Trackgegevens. Ik heb deze functie getest met de volgende CD's:

• Frederique Spigt - Droom
  • Mike Oldfield - Tubular Bells (1 en 3)
  • Marillion - B'Sides themselves
  • Marillion - Easter (CD Single)
  • Headfirst - To da bone

Deze CD's werden alle probleemloos geimporteerd, en daarmee wordt het invoeren van nieuwe CD's wel erg eenvoudig.

Conclusie: Het ziet er naar uit dat ik een nieuw programma heb gevonden om mijn CD's in bij te houden :D

Het programma kost: $35, in mijn opinie geen geld.

Jack

Great, heb ik toch nog iets goeds gedaan :D . $35 is echt niet teveel voor dat programma en ik ga nou over van versie 4.01 naar 7.11. Het programma is eigenlijk geschreven voor discotheken om hun bestanden bij te houden en om snel een nummer te vinden. Je kan de nummers ook qua populariteit loggen, iets waar DJ's altijd om vragen.

Het geheel is lekker compact en die belachelijke dingen die DaviMusic vraagt ben je eindelijk kwijt :D