Jump to content

HI-FI - BESTAAT - NIET !! of wel?

Haudio
 Share

Recommended Posts

Vraag : bestaat hi-fi wel /// ?????

B.V. het Blauhuster Dakkapel in de huiskamer ??

Ja ,-- dan ga ik verhuizen !!

Ik wil van muziek kunnen genieten in mijn omgeving op mijn niveau met mijn voorkeur in mijn op dat moment omstandigheden .

Stok/Hoenderhok ??

Met vriendelijke groet,

Haudio

P.S. wat vinden jullie.

Guest schri607

beste henk,

nee, dat bestaat niet omdat het (hoe je het ook bekijkt) een kopie blijft van het orgineel.

het is de truuk om er zo dicht mogelijk bij te komen, en daar doet een gedeelte de apparatuur aan mee maar zeker niet te vergeten je stemming en of je

gemoedstoestand !

alle indrukken zijn momentopnames van je op dat moment zijnde gemoedstoestand.

helaas wordt daarop ook altijd een mening of

ervaring aan verankerd.

maar goed, wat ik bedoel is eigenlijk dat de 'psychodelica' veel aan het bekende verwachtingspatroon kan toevoegen.

gr. ron

Guest schri607

uuuuuuhhh...... niemand meer ??

nou henk, jammer..... ik dacht dat je hier veel reacties op zou krijgen !

mischien willen de hifi-liefhebbers geeneens hierover praten, te confronterend........

gr. ron

Guest sceptie

Als zo af en toe eens op dit forum rondkijk dan vraag ik me af of die mensen die continue met dit forum bezig zijn nog wel tijd hebben om te luisteren. Ik geloof dat er een hele hoop op dit forum rond "lopen" die meer om de techniek dan de beleving van goede muziek (in je eigen smaak uiteraard). Als voor mensen iets beter klinkt dan hoeft dit nog niet altijd technisch onderbouwt te worden............

....

..

Guest schri607

beste sceptie,

je begrijpt de intensie van deze topic dus niet.......

we hebben het nu eens niet over de electronica maar juist de beleving en of waarneming van geluid in welke vorm en hoedanigheid dan ook.

met andere woorden; ervaar je je installatie

niet vaak beter of slechter omdat je gemoedstoestand op dat moment anders is ?

gr. ron

Beste Ron,

Helemaal correct , inderdaad vreemd dat er niet meer reacties komen.

Moet het dus weer over techniek gaan om reacties te krijgen ?

Met vriendelijke groet,

Henk

Beste Haudio,

Ben het helemaal met je eens dat op het moment van luisteren je gemoedstoestand een hele grote rol spelt, maar ook de situatie waarin je luistert speelt een rol b.v. in het donker luistert over het algemeen prettiger, ik weet zeker dat een heleboel luisteraars dat ook zo ervaren.Ook heb ik vroeger weleens muziek gehoord die je na jaren dan te pakken krijgt en dan niet helemaal aan de verwachting voldoet terwijl op dat moment je huidige set misschien wel beter presteert. met luistergroeten Ruud

Guest Jeroen Leeflang

Het is een feit dat muziek in het donker beter klinkt. Door je ogen te sluiten valt een gedeelte van de informatie de de hersenen moet verwerken weg. Hierdoor blijft dus meer "rekenkracht" over voor de rest waaronder dus ook de oren. Zo blijken kleine details in het donker beter naar voren te komen. Een andere bijkomstigheid is dat in het donker meestal de gordijnen dicht zijn en dus minder reflecties van de ramen en minder lawaai van buiten binnenkomt. Kortom geluid klinkt beter in het donker.

Helemaal mee eens, in het donker wordt je niet afgeleid door andere in de kamer aanwezige objecten. Ook focus je dan niet meer zo op je speakers of andere apparaten, maar gewoonweg op de muziek. Voor nop een upgrade van je set, geweldig toch..cool.gif

Guest schri607

een andere reden dat 's avonds(laat) de installatie beter klinkt kan zijn dat de netspanning minder belast is en daardoor een stabielere stroomtoevoer van toepassing is.

wat ook zeker een feit is dat je 's avonds

meer ontspannen bent en dan ook meer open voor muziek staat.

met deze relaxed toegankelijkheid ben je sneller tevreden.........mischien...??

gr. ron

gr. ron

Inderdaad in het donker luisterd het better (het pikke donker dan )men staard naar de leds of het nummeriek op de speler als die aanwezig is .Ook vindt ik het prettig met twee personen te luisteren(niet dat ik bang ben in het donker!!) twee horen meer dan een.En ook je gemoeds toestand heeft wel degelijk invloedt ook de sfeer er om heen is van belang. Ooit wel eens oralbevredigt of sex gehadt tijdens het luisteren kan ik iedereen zeer aanbevelen het nummer of nummers die dan opstaan zijn in je hoofdt gegraveerdt .Zeg nou niet dat je die twee niet kunt combineren ,want dat is wel degelijk mogenlijk , het is beide pure consentratsie en wat is nu mooier dan je op de muziek te consentreren .Dit is alles zeer seriues bedoelt!!(Ik hoop dat ik met dit bericht niemandt tegen de borts stuit ,zo ja sorry maar men wordt gevraagdt om een mening en dit is de mijne!!)Vriendelijke groet Kenneth

Guest schri607

en zo is dat kenneth.....

het probleem is dat ik per definitie 'savonds

laat en 'snachts muziek beleef, mijn vriendin is dan al in dromenland.

terwijl de 'soundscapes' vanuit de speakers de kamer inrollen is mijn concentratie puur op de muziek gericht maar zal het eens voorstellen aan een mede-forumster met een te gekke topklasse naim-installatie !

susanne, ideetje mischien ??............

gr. ron

Guest Jeroen Leeflang

Met de stelling dat 's avonds het net minder belast is ben ik het niet eens. 's Avonds branden bij 95% van alle woningen de lampen. 60% gaat wassen, zij het met een vaatwasser, wasmachine, of wasdroger. Er is dan immers GOEDKOPE stroom en wij Nederlanders zijn zuinig en maken hier dus ook gretig gebruik van. Het enige is dan de meeste werkplaatsen, fabrieken etc. stilliggen. Deze bedrijven zijn echter verplicht om aan ontstoring van hun apparaten te doen en dit wordt door de energiebedrijven streng gecontroleerd, omdat je anders je energie rekening kan be

Guest Jeroen Leeflang

Heb ie (schri607) het net over zijn vriendin die in dromenland verkeerd als ie muziek luistert en gaat ie lopen pijlen of een andere dame geintereseert is in sex tijdens een Naim luistersessie. Blijkbaar leest jouw vriendin dit forum niet en praat je er ook niet over. Mijn vriendin zou dit in ieder geval niet waarderen net zoals ze het nut van een "goede" audio installatie niet inziet.

Ze luistert graag naar Celine Dion en dat, ik moet toegeven Celine zingt erg goed en haar band is ook in orde, moet toch nog veel beter klinken uit een "goede" set dan uit een Sony all-in-one wonder set van 899,00 bij Dixons. Nou heb ik nog geen Hi-end set, meer een Mid-end set, maar dan zijn de verschillen al huge. Er zit in sommige nummers van Celine een enorme dynamiek die lang niet elke set goed weergeeft. (de mijne kan ook veel beter en daar wordt aan gewerkt) Het is echter jammer dat de gewone cd's te hard zijn opgenomen waardoor bij uitschieters in de dynamiek een duidelijk clipping effect is waar te nemen. Ik weet niet of er audiofiele cd's van Celine zijn waarbij dit niet het geval is, maar de meeste cd's waar het nummer The Power of Love opstaat hebben dit probleem. Dit nummer is of te hard opgenomen of er is een hele goede set voor nodig, want ik blijf op sommige momenten een echt irritant bijgeluid horen. Misschien ligt het aan mijn oren of heeft iemand dit ook gehoord? Kan ik meteen zeggen dat ik niet de enige ben die het hoord.

Met vrienlijke groeten,

Pacman

Hoi Pacman,

Ik hou absoluut niet van Celine, dat voorop. Verder heeft er in HiFiChoice in 1999 geloof ik een artikel gestaan over het oversturen van cd's. Celine Dion was daar een heel schrijnend voorbeeld van! Ik geloof bijna continu vervorming!

Groeten, Bas

Guest Jeroen Leeflang

Dat is opzich jammer. Ze heeft een goede stem en het luistert (in mijn geval) prettig. Nu alleen nog een mixer die weet wat ie doet ipv. zo hard mogelijk de cd verpesten om zo op de radio er uit te springen.

Pacman

Guest schri607

hallo jeroen,

ik heb het geluk dat mijn vriendin zeer sociaal is en mij wederom al het geluk laat gunnen ! ;-)

wat jouw verhaal over de netspanning betreft,

logische verklaring, tja...daar zit ook wel wat in ja...

maar goed, dit uitgefilterd blijkt de tegenwoordigheid van geest toch een factor.

dat fenomeen met vervorming is mij ook opgevallen, niet dat ik celine dion's werk

in de kast heb staan maar bemerkte dit al middels airplay..... de radio dus, die wat normaal gesproken enorm in dynamiek begrenst wordt !?

je zou zo'n gedeelte eens naar een cd recorder moeten kopieren ik denk dat het digitaal uitsturings niveau dan stijf in het rode gebied slaat.......

hoe dan ook... ze heeft een zeer goede stem maar ik vind het jammer dat hieromheen niet de juiste muziek staat.

gr. ron

ps hoe staat het met je nieuwe aanschaf ??

• 1 month later...