Jump to content

Mijn set...

Dennis
 Share

Recommended Posts

Hier is mijn set...

Arcam A85 (pre)

Arcam P85 (power)

Arcam CD73 (cd-speler dus)

Interlink CD --> Pre = v/d Hull D102 MKIII Hybrid

Interlink Pre --> Power = v/d Hull "The Source"

Rel Q150e (sub)

Speakers heb ik net allemaal verkocht. (Had eerst een complete surround-set met Quadral speakers) Voor films koop ik nog wel een surround setje van sony ofzo...

Ben nog van plan om over een maand of 3 een paar mooie speakers te kopen.

Heb nu even geen geld meer.

Ik dacht aan Thiel (CS1.5 of 1.6) of Dynaudio's (Contour 1.4 of hoger), ben er alleen nog niet uit welke het gaat worden.

Hallo David,

Mag ik je merken als Dali, Von Schweikert, Thiel en Klipsch adviseren en Dynaudio afraden? :rolleyes:

groeten, PD Hogeterp B)

zeg pd... wel eens van subjectief gehoord?

Hier is mijn set...

Arcam A85 (pre)

Arcam P85 (power)

Arcam CD73 (cd-speler dus)

Interlink CD --> Pre = v/d Hull D102 MKIII Hybrid

Interlink Pre --> Power = v/d Hull "The Source"

Rel Q150e (sub)

Speakers heb ik net allemaal verkocht. (Had eerst een complete surround-set met Quadral speakers) Voor films koop ik nog wel een surround setje van sony ofzo...

Ben nog van plan om over een maand of 3 een paar mooie speakers te kopen.

Heb nu even geen geld meer.

Ik dacht aan Thiel (CS1.5 of 1.6) of Dynaudio's (Contour 1.4 of hoger), ben er alleen nog niet uit welke het gaat worden.

Hallo David,

Mag ik je merken als Dali, Von Schweikert, Thiel en Klipsch adviseren en Dynaudio afraden? :rolleyes:

groeten, PD Hogeterp B)

want als je luistermoe wilt worden moet je of audiolab of klipsch of jm lab nemen.

en dat is ook een subjectiefe mening. :D

Hey pd!

1:

Tuurlijk mag je Dynaudio afraden  :D

Waarom eigenlijk?

2:

Dali heb ik gehoord en was ik niet echt zo van on de indruk moet ik zeggen. Heb ze gehoord op een Copland buizen bak. Maar ik vond ze niet zo denderend eigenlijk.

3:

Von Schweikert ben ik niet bekend mee. Uiteraard sta ik open voor nieuwe dingen! Wat is het karakter van deze speakers?

Ha David,

Even een paar reactie's weer op jou post!

1.

Er is niets mis met Dynaudio! Zelf heb ik een stel midtoners van ze in mijn speakers zitten. Alleen is het probleem dat ik Dynaudio voor nog geen centimeter met Arcam vind combineren!! Totaal geen levendigheid, geen controle, gesloten midden en een slap laag.. Combineer je deze zelfde Dynaudio met een Bryston, Accuphase of van Medevoort dan zal dit v

Overigens wel grappig dat ik bijvoorbeeld de Dynaudio Audicence 42W goed vond combineren met de Arcam A90 en juist niet met de Musical Fidelity A3.2 en dat de Linn Katan weer goed combineerde met de MF en juist niet met de Arcam. Ik vond het geheel van beide combinaties evenwichtig en goed uitgebalanceerd, hoewel de MF + Linn beter klonken dan de Arcam + Dynaudio combinatie, maar dat zal mijns inziens juist veroorzaakt worden door het feit dat de Dynaudio een stuk goedkoper is dan de Linn, als je bijvoorbeeld de Dynaudio Audience 52 (of 52SE) zou nemen, dan zou het erg aan elkaar gewaagd zijn, denk ik :)

Mijn subjectieve mening over Arcam is gewoon dat ze geen stabiele versterkers maken en dat ze daardoor een makkelijke speaker nodig hebben om toch op niveau te kunnen presteren. Een Tannoy (vooral de genoemde D-serie), een aardige Dynaudio lacht om dit versterkertje! :blink: Of heb jij een Arcam, joopus?

het is duidelijk dat jij niet van een warm geluid houd pd........

meer analystisch zoals nad bijvoorbeeld waar weinig emotie in zit, of medevoort.

praat die jongen dan geen andere versterker aan. :rolleyes:  :D  ;)

Ha,

ik houd niet van speakers die de nadruk op iets leggen of ergens extreem goed in moeten zijn of willen zijn en het toch net niet kunnen. Speakers die onrustig zijn of spectaculair. Ik houd niet van speakers die flink stampen, schoppen en een zo genaamd te kort aan aandacht hebben in het laag. Ik houd niet van speakers die ontzettend steriel, micro-dynamisch, analytisch, dun en koud zijn maar ik houd ook niet van speakers die romantisch, rond, glanzig, smooth en warm klinken.

Mijn speakers zijn een stel die in mijn oren goed uitgebalanceerd zijn en voor de meeste audiofielen misschien wel saai. Mijn speakers doen iets wat ik verwacht van goede speakers. Muziek weergeven en niet iets benadrukken of high-end klinken. Voor mij draait het om geloofwaardigheid, de balans, natuurlijkheid en het gemak in het totale. Aan pin-point plaatsing, spreiding, staging, diepte verhoudingen hecht ik persoonlijk minder aandacht. Maar hier zijn mijn adviezen niet op gebasseerd. Ik weet voor mij zelf precies wat ik wel en niet goed vindt.

Er zijn gewoon combinatie's die in mijn oren de balans om zeep helpen.. En die zal ik jullie niet ontnemen!

groet, PD Hogeterp B)

Mijn subjectieve mening over Arcam is gewoon dat ze geen stabiele versterkers maken en dat ze daardoor een makkelijke speaker nodig hebben om toch op niveau te kunnen presteren. Een Tannoy (vooral de genoemde D-serie), een aardige Dynaudio lacht om dit versterkertje! :blink: Of heb jij een Arcam, joopus?

jazeker heb ik een arcam.

met audiophysic speakers. :)

een aardige Dynaudio lacht om dit versterkertje!

Vrij opmerkelijk dat ze op verschillende beurzen dat ze de Contour 1.3 en 1.4 op Arcam apparatuur laten horen. Ook in deze review vinden ze toch Arcam en Dynaudio erg goed bij elkaar passen...

Heb zelfs al een goede review gelezen van een stel Thiel CS2.2 op een Arcam A85 (zonder power amp). Ook die speakers trok de Arcam makkelijk.

D.w.z zonder noemenswaardig heet te worden en het volume op normaal niveau.

De Thiel CS2.2 is niet de makkelijkste speaker om aan te sturen met 4ohm en een gevoeligheid van 86db. Toch vonden ze in de review de Arcam en Thiel heel goed matchen.

Review Arcam met Thiel CS2.2

Anyway, iedereen heeft zo zijn mening en smaak...

kortom andere versterker kopen... :P:D

Dacht t niet, ben onwijs blij met mijn set. Was eigenlijk alleen nog opzoek naar wat speakers :P vandaar deze hele sleur van berichten hehe

Nee hoor! Als je te vreden bent moet je niets gaan veranderen en zoals aangegeven. Sluit je een stel makkelijk aanstuurbare speakers op de Arcam dan is er niets mis met deze versterker!! :rolleyes:

Heb zelfs al een goede review gelezen van een stel Thiel CS2.2 op een Arcam A85 (zonder power amp). Ook die speakers trok de Arcam makkelijk.

D.w.z zonder noemenswaardig heet te worden en het volume op normaal niveau.

De Thiel CS2.2 is niet de makkelijkste speaker om aan te sturen met 4ohm en een gevoeligheid van 86db. Toch vonden ze in de review de Arcam en Thiel heel goed matchen.

As usual, I listened to some non-classical music towards the end of the review. Needless to say, the A90 and Thiel 2.2 combination made mincemeat of MOR pops, folk, C&W and

Ik eerlijk gezegd niet...

Thiels staan er bekend om niet zo goed met zware rock overweg te kunnen.

Niet om mijn versterker te verdedigen ofzo... B)

Maar ik heb ze zelf met rock gehoord (Thiel CS1.6 met Audio research) en dat viel mij eerlijk gezegd ook tegen. Lijkt net of die Thiels voor Jazz gemaakt zijn ofzo.

kortom andere versterker kopen...  :P  :D

Dacht t niet, ben onwijs blij met mijn set. Was eigenlijk alleen nog opzoek naar wat speakers  :P  vandaar deze hele sleur van berichten hehe

Nee hoor! Als je te vreden bent moet je niets gaan veranderen en zoals aangegeven. Sluit je een stel makkelijk aanstuurbare speakers op de Arcam dan is er niets mis met deze versterker!! :rolleyes:

:D dus geen audiolab.