Audiopaul Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Geplaatst door Alco:Ha,die AudioPaul Sodeknetter zeg,de bercihtjes volgen elkaar in snel tempo op! Ik moet toegeven,er is beuken en beuken,net als kersen en kersen. Ik had 'n keer Kersen speakers,toen kon ik ook 'n kersen Quadraspire rack kopen waarvan ik dacht in de winkel dat ze dezelfde kleur hadden als m'n speakers. Eenmaal thuis gekomen bleek 't een totaal andere kleur. Zo zag ik laatst ook 'n wat duurdere beuken parket vloer en die vondt ik weer wel mooi. Maar in de meeste gevallen vindt ik beuken ietwat goedkoop aandoen. Alsof 't nep is,omdat er vrijwel geen kleurverschil in zit. that's all,folks Groeten, Alco Tja, Alco, ADSL h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Geplaatst door Alco: Is 't trouwens die TD147 die 3 augustus ook bij AS stond ? (vlak achter de etalage) Dan neem ik namelijk 't meeste van m'n zeggen terug,want die zag er inderdaad best wel fraai uit. Greetings, Al&co Juist ja. Diezelfde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Alco, Je brengt me aan het twijffelen en dat gebeurt niet vaak maar volgens mij speelde hij in de achterste (donkere) kamer. Groetnis, Henk Nou ik was wel wat later daar op 3 augustus , maar hij stond inderdaad bij de etalage. Afgelopen vrijdag ben ik 'm echter in het achterste kamertje tegengekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Ha die Alco, Op 2 de hands van www.hear.nl waar je nu dus bijna bent staat een Rega te koop met een RB 300 arm en een MC 30 element voor 1750,00 is dat niet wat voor jou ? Want ik ken een Linn LP 12 met een Ittok arm en een MC 30 element van Ortofon (ingeruild) en weet hoe dat klinkt. Misschien moet je die eens horen ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Wow,Sodejuu, tja,als ie qua houtkleur wel veel weg heeft van AudioPaul's thiel speaker dan is't inderdaad erg mooi! Dat moet ik bekennen! Hee hallo Haudio!, Ik heb de Rega p3 gezien,maar vind de prijs nog frij fors vanwege 't prijzige element. Ik dacht dat ik dan beter een wat betere draaitafel kan kopen met 'n iets goedkoper element,denk je niet ? Ik heb namelijk de planar-3 al eens in huis gehad,maar dat was niet echt een verbetering t.o.v. m'n CD-speler. (ook nauwelijks slechter,wat dan opzich al weer 'n compliment is voor zo'n relatief oud en betaalbaar ontwerp!) Laatst stond er ook 'n hele fraaie LP12 in kersen uitvoering te koop voor 'n zeer scherpe prijs,maar was binnen een paar uur (!) al verkocht. ps:Haudio ? Ik zie dat AS ook Rega in huis heeft. Heb je ook ervaringen met de nieuwste P3 t.o.v de oude Planar-3. Is de nieuwe echt beter dan z'n voorganger of maakt 't amper iets uit ? B.v.D. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Geplaatst door Alco:Wow,Sodejuu, tja,als ie qua houtkleur wel veel weg heeft van AudioPaul's thiel speaker dan is't inderdaad erg mooi! Dat moet ik bekennen! Hee hallo Haudio!, Ik heb de Rega p3 gezien,maar vind de prijs nog frij fors vanwege 't prijzige element. Ik dacht dat ik dan beter een wat betere draaitafel kan kopen met 'n iets goedkoper element,denk je niet ? Ik heb namelijk de planar-3 al eens in huis gehad,maar dat was niet echt een verbetering t.o.v. m'n CD-speler. (ook nauwelijks slechter,wat dan opzich al weer 'n compliment is voor zo'n relatief oud en betaalbaar ontwerp!) Laatst stond er ook 'n hele fraaie LP12 in kersen uitvoering te koop voor 'n zeer scherpe prijs,maar was binnen een paar uur (!) al verkocht. ps:Haudio ? Ik zie dat AS ook Rega in huis heeft. Heb je ook ervaringen met de nieuwste P3 t.o.v de oude Planar-3. Is de nieuwe echt beter dan z'n voorganger of maakt 't amper iets uit ? B.v.D. Groeten, Alco Ha die Alco, Gelukkig ken ik een heleboel platenspelers qua klank en arm element kombinaties. En vaak worden testen toch (blijkbaar) anders gedaan dan wij graag zouden willen (horen). Welke Installatie ? Welke kombinatie ? Welke acoustiek ? Welke prijs ? Welke prijs/kwaliteits verhouding ? Welk Design ? Welke kwaliteit /Design verhouding ? Welke naam/kwaliteits verhouding ? Dat zijn de 8 W's voor audio ! Project heeft een uitstekende naam/kwaliteits verhouding. Rega heeft een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding. Linn heeft een uitstekende naam/kwaliteits verhouiding. Clear Audio heeft een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding. Michell heeft een uitstekende prijs/naam kwaliteits verhouding. Transrotor heeft een uitstekende W 8 Simon York maakt gewoon de beste draaitafel voor de prijs. De duurste draaitafel is wel de beste maar heeft een slechte prijs/kwaliteits verhouding. VPI heeft een uitstekende kwaliteit voor een hoge prijs (dollar)! Thorens heeft een kwaliteits/verhouding die niet klopt omdat ze te goedkoop zijn. Avid heeft uitstekende draaitafels waarvan de prijs niet laag te noemen is en de kwaliteit is wel hoog. Alco wat moet ik nog meer vertellen ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Say no more,Haudio Sorry als ik overkom als 'n ouwe zeur die maar niet wete wat ie wil... en dat is ook zo. Ik ben gewoon 'n beetje terughoudend omdat ik achteraf gezien al zo vaak verkeerde keuzes heb gemaakt,en vooral bij draaitafels spelen meerdere factoren 'n rol Ik wil niet te gauw weer iets nieuws kopen omdat ik nu geld over heb vanwege de CDX-deal die niet door is gegaan. Het moet wel de juiste beslissing worden. In al die jaren stond elk apparaat tot nu toe gemiddeld nog geen jaar in m'n huis. (op de Nait-2 na) Dit wil ik zoveel mogelijk voorkomen. maar goed,'t heeft ook niet zo'n haast. (hoewel ik 't wel erg verleidelijk vidnt om geld uit te geven ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Ha die Alco, Er is niemand die zegt wat jij moet doen ! Dat bepaal je helemaal zelf,bovendien wat is er leuker dan je geld 25 keer uitgeven want als je het uitgegeven hebt dan is je droom over. Of niet ! Misschien begint het dan pas . Ga gewoon eens luisteren naar een goede platenspeler. En graaf in je geheugen wat je er nog van weet . Loop dan eens binnen bij bv Rinsma in Lippenhuizen want op platenspeler gebied weet hij toch wel het 1 en het ander en dat is dichterbij dan bv Sneek. En dan kun je ook nog eens een schot wagen in Sneek want daar schijnen ze er ook verstand van te hebben. Maar vergis je niet trek daar wel een hele dag voor uit want ze willen je daar alles laten horen en vertellen . Bovendien kunnen ze er erg langdradig zijn dus wel draad meenemen. En koude thee + brood is ook aan te bevelen. Je junt het natuurlijk ook in 1 dag afwerken naar Lippenhuizen en Sneek maar als je naar Frankfurt gaat dan zie je meer en hoor je minder. Het is zo een Cdspeler kan erg goed zijn maar de verschillen bij platenspelers is veel groter. En dat heeft even niets met de prijs te maken. Dus sla je slag en.................... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Ha,die Ome Henk. Yep,die CDX deal ging niet door. De huidige eigenaar heeft op 't laatste moment toch maar besloten om 'm vooropig te houden. (terwijl ik begrepen had dat ie al in de zaak stond) maar goed, zulke dingen gebeuren (althans,bij mij wel) Maar begrijp ik 't nu goed...? Staat die LP12 bij AS in de winkel ? Dan heb ik 'n eerder geposte reactie van Haudio waarschijnlijk verkeerd begrepen! Ik dacht dat Haudio iemand kende die deze draaitafel had. In dat geval zal ik meteen effe de maestro bellen. Thanx for the tip! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Jemig de pemig, 't lijkt wel of ik naar 'n radio of TV spelletje bel... er is geen doorkomen aan. AS is al zo'n 45 minuten continue in gesprek. ...OK,nog 1 keer...de aanhouder wint Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Haha,yep,Ruud ik hoorde 't... Tjongejonge,wat is die Haudio toch 'n gedreven man. Geweldig. Ik ga a.s. vrijdag naar AS om o.a. de Linn LP12 aan de tand te voelen,en wellicht ook nog die 'beuken' Thorens TD147. Ik neem m'n waarschijnlijk m'n eigen versterker(tje) mee. Kortom, dat wordt vast en zeker weer analoog genieten in Snits. Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door Alco:Haha,yep,Ruud ik hoorde 't... Tjongejonge,wat is die Haudio toch 'n gedreven man. Geweldig. Ik ga a.s. vrijdag naar AS om o.a. de Linn LP12 aan de tand te voelen,en wellicht ook nog die 'beuken' Thorens TD147. Ik neem m'n waarschijnlijk m'n eigen versterker(tje) mee. Kortom, dat wordt vast en zeker weer analoog genieten in Snits. Greetings, Alco Ha, Alco! Zou het er nou dan toch nog van komen? Wel leuk om het hele proces van.. Alco goes analoge!! te volgen! Ik ben nu toch wel echt heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! Dus.....veel luisterplezier vrijdag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Helaas is mijn Syncro vrijdag nog niet klaar (denk ik), anders was je mij misschien ook wer tegengekomen Veel succes met de luisterproef en laat ff weten wat het is geworden. P.S.:Laterna worden deze postings door het HEAR-team uit deze topic naar de nieuwe topic:"Hoe Alco aan zijn platenspeler kwam! " gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door sodejuu:Helaas is mijn Syncro vrijdag nog niet klaar (denk ik), anders was je mij misschien ook wer tegengekomen Veel succes met de luisterproef en laat ff weten wat het is geworden. P.S.:Laterna worden deze postings door het HEAR-team uit deze topic naar de nieuwe topic:"Hoe Alco aan zijn platenspeler kwam! " gezet. Wees gerust, Sodejuu! Je kunt a.s. vrijdag in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Wees gerust, Sodejuu! Je kunt a.s. vrijdag in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Ik weet niet of ik dan wel in Sneek aankom. Mijn auto kent alleen de route via Ede Alfa Heida in Bennekom is reeds ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Hahaha,Thanx Y'all! Tja, toen ik zojuist eenmaal met Haudio een eind weg kwekte,werd ik weer helemaal enthousiast. en er is nog een ding wat me motiveerde om alsnog weer de analoge weg in te slaan: Elk jaar ga ik minimaal zo'n 2 a 3 keer naar een LP/CD beurs en iedere keer weer kom ik er met geen 1 CD weer naar buiten,maar wel denk/zeg ik steeds amper 5 minuten na binnenkomst: "Shit,Wow,had ik nu nog maar 'n draaitafel!" En aangezien er volgende week zaterdag ook weer 'n grote LP/CD beurs in de Martinihal in Grunn'n is.... to be continued... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door Alco:Hahaha,Thanx Y'all! Tja, toen ik zojuist eenmaal met Haudio een eind weg kwekte,werd ik weer helemaal enthousiast. en er is nog een ding wat me motiveerde om alsnog weer de analoge weg in te slaan: Elk jaar ga ik minimaal zo'n 2 a 3 keer naar een LP/CD beurs en iedere keer weer kom ik er met geen 1 CD weer naar buiten,maar wel denk/zeg ik steeds amper 5 minuten na binnenkomst: "Shit,Wow,had ik nu nog maar 'n draaitafel!" En aangezien er volgende week zaterdag ook weer 'n grote LP/CD beurs in de Martinihal in Grunn'n is.... to be continued... Groeten, Alco Enne, Alco....18 november in de Jaarbeurs is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Ome Henk, Tuurlijk Kom zaterdagochtend naar Sneek, laat de bankier maar vast klaarmaken ehhh gereedmaken. Ha, die Ruud! Van harte, jongen! Als er iemand een ijzeren geduld heeft ben jij het wel! Mij hadden ze allang in een dwangbuis kunnen afvoeren! In ieder geval ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen en als je nou een paar mooie fotootjes maakt, zal ik ze voor je publiceren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Ome Henk, Tuurlijk Kom zaterdagochtend naar Sneek, laat de bankier maar vast klaarmaken ehhh gereedmaken. Nou Ruud, Gefeli. Was de eerste telling toch de juiste Sodejuu die nou ook aan 't aftellen is, maar helaas geen enkel richtpunt heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 ehhh, wach effe... ik volg 't effe niet meer. Sodejuu, jij had toch die Syncro gekocht,of vergis ik me nou ? Waar tel je nu voor af dan ? Voor 'n Transrotor begrijp ik 't,die moeten op bestelling gemaakt en bezorgd worden,maar die Michell Syncro stond toch al bij AS ? (kwestie van afstellen en ophalen toch?) eksjoes mie ik wordt sleepy, ik ga m'n bedje maar weer 's opzoeken... See ya' Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2001 Report Share Posted 19 september 2001 Geplaatst door Alco:ehhh, wach effe... ik volg 't effe niet meer. Sodejuu, jij had toch die Syncro gekocht,of vergis ik me nou ? Waar tel je nu voor af dan ? Voor 'n Transrotor begrijp ik 't,die moeten op bestelling gemaakt en bezorgd worden,maar die Michell Syncro stond toch al bij AS ? (kwestie van afstellen en ophalen toch?) eksjoes mie ik wordt sleepy, ik ga m'n bedje maar weer 's opzoeken... See ya' Groeten, Alco Tja Alco, De Transrotor staat al bij mij thuis (prepre) maar de Syncro heeft nog wat werk nodig. De veren van het subchassis zijn scheef, dus daar zijn nieuwe "Koni's" voor nodig en die moeten door Phonologic geleverd worden. Dus WHO KNOWS wanneer deze bij Haudio aanbelanden. Tevens was het element dat ik had uitgezocht (Goldring Eroica LX, standaard keuze van iedereen die bij Haudio een draaitafel aanschaft) niet meer aanwezig, maar was wel al besteld. Al met al staat de Syncro nog steeds in Sneek (hoop ik) en wacht daar op de Haudificatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 september 2001 Report Share Posted 20 september 2001 O,ja die veren,nu weet ik 't ook wel weer Sorry, ik was er gisteravond niet meer helemaal bij geloof ik.. erg heh,wachten... Dat Ruud 't al zo lang heeft vol gehouden. Petje af! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 september 2001 Report Share Posted 20 september 2001 Hi folks, Nou,jemig de pemig,dit geloof je niet !!: Zoals sommigen van jullie wellicht nog weten zou ik Dinsdag j.l een (1 jaar oude) Naim CDX CD-speler bezorgd krijgen,maar....dat ging dus op 't laatste nippertje opeens niet door omdat de eigenaar 'm toch nog niet kwijt wou. Maar nu gebeurde 't volgende vanmiddag... De betreffende zaak belt me wederom op. Ze hadden nog eenzelfde CDX in de zaak staan die nog jonger was (nog geen jaar oud) maar die al door iemand was gereserveerd en aanbetaald. Nu bleek dat z'n vrouw uiteindelijk niet akkoord ging met manlief z'n nieuwe aanwinst. Waarschijnlijk had meneer niet helemaal eerlijk de juiste prijs verteld ofzo. Kortom,ook voor hem ging de CDX deal niet door,maar.... Nu kan ik 'm alsnog krijgen voor de prijs die ik zou betalen voor die ietsie oudere CDX die ik anders dinsdag had gekregen. Aangezien zoiets snel van eigenaar wisselt moest ik wel snel 'n keuze maken,en dus... Morgenmiddag krijg ik alsnog de Naim CDX thuis! Ik zal z.s.m een review plaatsen. Sorry Haudio,...als ik dit vandaag niet te horen had gekregen dan was ik met veel plezier morgen bij AS langs gekomen,maar dit was 'n aanbod waar ik op dit moment geen nee tegen kon zeggen. Maar,...feit blijft dat m'n zwak voor vinyl er ook nog steeds is en dat ik 't zeer zeker niet uitsluit dat er in de nabije toekomst alsnog ook een draaitafel komt. When funds allow.. In ieder geval bedankt voor je uitvoerige uitleg en enthousiasme gisteravond,Haudio Tja, dit was echt qua audio voor mij weer zo'n week van:"'t kan vriezen, 't kan dooien" Well,See ya' guys. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 september 2001 Report Share Posted 20 september 2001 Ha die ome Henk, Tja, dat kan ik me voorstellen hoor,Ome henk. Ik voelde me deze week ook echt zo'n jojo Maar goed,ik heb nu even de puntjes op de I gezet,en wie weet zit er ook nog 'n analoge toekomst voor mij in. maar eerst effe gas terug (financieel) Uiteraard zal ik z.s.m een review schrijven. (althans, 'n poging wagen) Groet'n uut Assen, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts