Jump to content

Mijn set...

Dennis
 Share

Recommended Posts

Ha die AudioPaul,

Yep, Ik heb 'm!!!

Ik heb 'm nog niet beluisterd,dat was ik nu net van plan. Ik wou 'm eerst even een uurtje minimaal laten opwarmen.

by the way, hij is echt amper 2e hands te noemen! de vrachtbrief van importeur Phonologic zat nog op de doos,met daarop de datum 11-07-2001!

Kortom, hij is net 2,5 maand oud.

Eigenlijk mocht ie ook niet voor dezelfde prijs weg als die van 1,2 jaar oud die ik afgelopen dinsdag gehad zou hebben,maar als goedmakertje kreeg ik 'm toch voor die prijs + volledige garantie.

Maar dan ga ik nu effe luisteren (lees:genieten)

:):D:)

Tot laterzzz,

Groeten,

Alco

Thanks guys,

Tja, na eindeloos geduld,gezeur van mij,en telkens aarzelend tussen analoog of digitaal,kan ik

nu toch wel zeggen dat ik voorlopig genezen ben van 't HiFi (upgrade)virus.

( :rolleyes: hmmm,waar heb ik dat eerder gehoord... :D;) )

Voor 't eerst in 13 jaar en na 16(!) CD-spelers kan ik nu voor 't eerst net zo genieten van CD als dat ik dat tot nu toe

(waar dan ook) van LP heb gedaan.

Kortom,voorlopig hoop ik nix meer te aan te schaffen waar maar 'n stekker aan zit en geluid uit komt! :D;) (mwaa,hooguit 'n keer een nieuw scheerapparaat :D )

Nu wordt 't tijd om weer eens nieuwe muziek te kopen en te ontdekken.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Thanks guys,

Tja, na eindeloos geduld,gezeur van mij,en telkens aarzelend tussen analoog of digitaal,kan ik

nu toch wel zeggen dat ik voorlopig genezen ben van 't HiFi (upgrade)virus.

(    :rolleyes:  hmmm,waar heb ik dat eerder gehoord...   :D    ;)  )

Voor 't eerst in 13 jaar en na 16(!) CD-spelers kan ik nu voor 't eerst net zo genieten van CD als dat ik dat tot nu toe

(waar dan ook) van LP heb gedaan.

Kortom,voorlopig hoop ik nix meer te aan te schaffen waar maar 'n stekker aan zit en geluid uit komt!   :D    ;)  (mwaa,hooguit 'n keer een nieuw scheerapparaat   :D  )

Nu wordt 't tijd om weer eens nieuwe muziek te kopen en te ontdekken.

Groeten,

Alco

Hoi, Alco

Jij hebt een hoop cd-spelers gehad in al die jaren. M'n eigen cd-speler is "pas" de vierde in n

Ha die AudioPaul,

achja,...dat ik 100% genezen ben van 't HiFi-virus,dat lijkt me eerlijk gezegd ook sterk hoor.

Ik vind echter wel dat m'n basis nu goed is,de componenten vullen elkaar prima aan,de set staat zo optimaal mogelijk opgesteld en het geheel klinkt uiterst muzikaal.

Nu wil ik alleen nog 'n keer een ander/mooier rack. Maar dat heeft niet zo'n haast.

Voorlopig is 't wat mij betreft wel af :)

Groeten,

Alco

Hoi Ome Henk,

ik snap je redenering (denk ik :rolleyes: )

en zo denken de meeste mensen in m'n omgeving er over,en ik kan ze nog geen ongelijk geven ook.

Maar goed,zolang ik 't voor mezelf maar beter weet!

met "voor 't eerst" bedoelde ik 't volgende:

Zoals ik in m'n review schreef: "voor 't eerst ervaar ik in m'n eigen set eigenschappen die me doen denken aan een goede draaitafel"

Kortom, ik praat over m'n ervaringen die ik thuis ondervindt. Uiteraard zijn er ook draaitafels genoeg die 't niveau van de CDX evenaren of overtreffen,en waarchijnlijk ook voor minder geld. Dat is dan ook alleen maar een compliment voor 't medium analoog wat al zolang bestaat.

Echter,voor iemand als ik,die op zoek is naar een CD-speler met veel karakteristieke eigenschappen van analoge weergave, maar liever niet voor 90% aangewezen wil zijn op 2e hands software is (o.a.) de CDX een goede investering.

ps:Ik heb tot nu toe onlangs 2 keer een set mogen beluisteren waarbij via CD een geluisbeeld werd neergezet die ik nog in geen enkele andere set,waar dan ook, met 'n draaitafel heb mogen ervaren!

(dit was niet in 'n winkel)

Kortom, het kan best zijn dat bijvoorbeeld een Leonardo in m'n eigen set net zo goed/beter klinkt dan m'n CDX,maar voor 't eerst heb ik nu niet meer de,tot nu toe haast onbedwingbare, drang om ook voor analoog te kiezen.

tjonge,hihi,maak ik er alsnog weer 'n mega-lang verhaal van...

beetje duidelijk geworden,ome Henk? :rolleyes::)

Groeten,

Alco

FF het setje van Bertus hier neer kalken :D;)

Geplaatst door Bertus:

Ook eens mijn setje op het podium :

Densen B-100 en B 300 versterkers (bi-amp)

Marantz CD-17

Proac Studio 150 Speakers

Siltech netkabels

Interlinks : Harmonic Technology Pro Silway Mk II en Phantom Cable

Luidsprekers MIT 2 Bi-Amp (gemodificeerde bi-wire)

netfilters : Seec en Copenhagen transformers.

Lekker setje, heb ik al een tijdje geen behoefte om hier komende tijd aan te gaan upgraden. Met name de interlinks hebben het geluidsbeeld flink verbeterd, de Harmonic Technology is een echte tip    :D

Groetjes,

Bert

Geplaatst door Alco:

O,jee.....

liever niet voor 90% aangewezen wil zijn op 2e hands software

..hier haal ik me ongetwijfeld weer wat reacties op de hals...............

Groetjes,

Alco

Waaaaat? eek.gifSOFTWARE??... mad.gif ^&$@#%^7*!!!%$#^!!

We hebben het over platen, da's analoog, weet je!!! mad.gifmad.gif

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

...geintje.... :D:P:D:P

Haha,ok,ok Analoge zachtwaar,hoe klinkt dat...? ;)

PS:Ruud, Ik ga regelmatig naar beurzen en ik geef toe dat de meeste LP's daar veel minder kosten dan de oorspronkelijke nieuwprijs,maar toch vaak wel zo rond 7,50 of 'n tientje. (uitzonderingen daargelaten)

Effe snel uitgerekend kom ik dan wel op meer dan de 10% van de nieuwprijs.(toen 25,-)

Een beetje nieuwe LP kost al gauw 40,- tot soms wel 80,-. en dat zijn niet zelden de CD's die je inmiddels voor 25,- nieuw kunt vinden na wat zoekwerk.

Een splinternieuwe CD copieren (uiteraard 1 copy voor eigen gebruik :D ) kost tegenwoordig niet meer dan wat 'n kroketje uit de muur kost.

Tuurlijk,als ik nu 'n draaitafel had kon ik de eerstvolgende grote LP/CD beurs met tassen vol LP weer verlaten.

Echter, Wanneer ik tussen het grote aanbod van vinyl op beurzen,naar albums zoek die en mijn smaak zijn qua muziek,en nog in goede staat verkeren,en die ik inmiddels niet ook al op CD heb,dan wordt de spoeling al aardig dunner.

Laatst heb ik nog 'n keer gekeken op 'n site waar veel zowel 2e hands als nieuw vinyl werd aangeboden tegen erg schappelijke prijzen. Van de meer dan 2000 titels in de 2e hands sector vondt ik er slechts 24 die ik echt mooi genoeg vondt. (waarvan ik 9 ook al op CD heb)

Tja, en als ik dan echt eerlijk naar mezelf ben is dat toch wel behoorlijk weinig.

Kortom, als er meer nieuw vinyl (in allerlei genres) zou uitkomen tegen schappelijke prijzen dan wordt 't ook voor mij weer echt interessant.

• 2 weeks later...

mijn set bestaat uit

van medevoort

voorversterker ca220

eindversterker pa220

cd speler cd222 teac loopwerk en van medevoort dac converter.

luidspreker cd6.5 hybride electrostaat

bekabeling silverwire van medevoort

koptelefoon sennheiser t80

Draaitafel Thorens TD160MKII met een SME Series III S arm uit 1983 door Peter Aring gebouwd.

P.S komt een nieuw element in door haudio en afgeregeld door zelfde persoon.

OK,ik zal in deze topic ook weer even to the point komen.

Mijn set bestaat uit:

Naim Nait-2 versterker

Naim CDX CD-speler

Naim Naca-5 ls-kabel

Linn Kan-II Luidsprekers op Kan-II stands

Sound-Factory "Tripod" audiorack.

3805.jpg

't zaakkie ziet er wellicht niet zo heel fraai uit,maar 't is net als bij vrouwen...'t gaat om 't karakter. :rolleyes::D

M.v.G.

Alco

Haaa,die Ome Henk.

Daar geef ik je 100% gelijk in!

(waarmee ik niet wil zeggen dat er binnenkort eentje komt...)

Een oude test in Homestudio en de zaak waar ik m'n eerste Naim Nait kocht zeiden al 'n keer tegen mij:"Een Naim Nait-2 is gemaakt voor analoog en zal ook pas optimaal presteren met 'n goede analoge bron)

Wie weet,ome Henk....

Al was 't alleen maar om 't hebben en 't hele ritueel van zo'n oude LP hoes pakken,de muffe geur opsnuifen,de LP opleggen,goed schoonmaken,en dan langzaam de arm naar de gewenste positie brengen en rustig laten zakken,en dan...JOY!

"He,Alco...Wake up,dude!" :rolleyes::D

Maar voorlopig ben ik dik tevreden met m'n setje. Nu nog 'n keer 'n ander (lees vooral: mooier) rack/meubel.

Met vriendelijke groet,

Alco

• 3 weeks later...

Mijn set, sinds gisteren en ik ben er heel erg blij mee.

Versterker: NAD C320

Cd-speler: NAD C521

Speakers: B&W D5

interlink: standaard

speakerkabel: standaard

Nu nog nieuwe speakers en eventueel een draaitafel en dan is het helemaal perfect :)

gefeliciteerd met je aanwinst willem

interlink: standaard

speakerkabel: standaard

Nu nog nieuwe speakers en eventueel een draaitafel en dan is het helemaal perfect

en dan kan je beginnen met klooien van kabeltjes bedoel je ?????

Met standaard bedoel ik zo'n interlink die je bij je cd-speler krijgt, en speakerkabel is gewoon een hele goedkope. Maar wat is nou bijvoorbeeld een goede interlink confused.gif die bij mijn set past. En wat kost dan zo'n interlink?

Want daar weet ik eigenlijk nog niks van :rolleyes:

Geplaatst door Willem:

Met standaard bedoel ik zo'n interlink die je bij je cd-speler krijgt, en speakerkabel is gewoon een hele goedkope. Maar wat is nou bijvoorbeeld een goede interlink      confused.gif die bij mijn set past. En wat kost dan zo'n interlink?

Want daar weet ik eigenlijk nog niks van      :rolleyes:

Beste Willem,

Ga naar een betere audio-winkel en leg je vraag voor. Het is min of meer gebruikelijk dat je wat interlinks kunt lenen om thuis te proberen.

Gezien je set zou ik zeggen probeer wat tussen 100,- en 250,- en luister hoe en of het bevalt.

Met speakerkabel zou ik wachten tot je je nieuwe luidsprekers hebt. Het gaat namelijk meer om de combinatie kabel-luidspreker dan om de kabelkwaliteit "op papier". Buiten dat weet je mogelijk nog niet of je biwire-kabel nodig hebt of niet.

P.S. Ben je handig, dan zijn er vele goede recepten beschikbaar voor zelfbouwkabels. Deze kosten doorgaans een fractie van merkkabels en zijn vaak net zo goed. Kijk maar eens onder het zelfbouwforum. Daar staan een aantal topics over zelfbouwkabels.

Groet,

Michel cool.gif