Alco Posted 10 maart 2002 Report Share Posted 10 maart 2002 Haha,ja dat weet ik nog goed,Sodejuu Die TD147 zag er inderdaad mooi uit! Dat was toch die met die beukenhouten ombouw ? Maar voorlopig ben ik 'genezen' verklaard wat betreft vinyl,maar je weet 't met mij maar nooit... wie weet wordt ik alsnog wel 'n keer weer aangestoken. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 10 maart 2002 Report Share Posted 10 maart 2002 Ja het is de TD 147 met beuken ombouw, inderdaad een special van een voormalig medewerker van Thorens. Een prachtige apparaat om te zien, klinkt ook wel aardig Ben er echt heel blij mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
bennie Posted 12 maart 2002 Report Share Posted 12 maart 2002 dan zal ik ook maar ff meedoen, van boven naar beneden: Micro- seiki MB-18, Fl 275,- op marktplaats.Had een sony psx 7 met SME series lll arm en ortofoon MC elment,opgeruimd. Element Dynavector 10X4 MKll , deze kwam van de snuffelmarkt samen met een technics draaitafel en een Denon step up trafo voor Fl 90,-. Technics en Denon verkocht, winst ongeveer Fl 150,- Versterker: Linn intek, Fl 400,- eerst op proef gehad van Hobo, gelijk mijn NAD 317 op marktplaats gezet. (mis alleen de AB ) CD speler, NAD C521 met wat korting geloof ik Fl 599,-. Misschien had ik beter iets 2e hans gekocht voor dat geld?? interlinks van Profi Gold, lekker goedkoop, en voor mij hoorbaar effectief. Speakers, KEF RR 104/2 , ongeveer 18 jaar geleden nieuw gekocht en ik kan er geen afstand van doen, wil ik hier upgraden moet ik erg diep in de buidel tasten. Verder nog een sony tunertje want je wilt toch ook wel eens het nieus horen he?? Oh ja, Speakerkabel die hele dikke zilverachtige kabel van speakeland ik dacht FL 17,50 de meter. envaak veel 2e hands platen , dus een disco antistat platen reiniger Fl 85,- en dat ding is goud waard. Groet Ben. PS ik vind mezelf best wel een beetje audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 maart 2002 Report Share Posted 15 maart 2002 Kun je al iets zinnigs over deze upgrade vertellen, Henk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 maart 2002 Report Share Posted 18 maart 2002 In tegensyelling tot Ruud heb ik hier wel vertrouwen in, ben zelf niet verder dan de M 1500, de M 2000 - de oude Sigma - is een absolute topper......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 18 maart 2002 Report Share Posted 18 maart 2002 Geplaatst door Ome Henk:ff een update, PS: Transrotor Leonardo 25 (met gemod. Rega RB 2.5 arm en Goldring Eroica LX element) PP: Sphinx Phono Equaliser IL: Monster Sigma 2000 CD: Sphinx Project 32 IL: Monster Sigma 2000 (bal.) VV: Sphinx Project 8 IL: Monster Sigma 2000 (bal.) EV: Sphinx Project 18 LK: Monster Cable M2.4s LS: Audio Physic Avanti II Groetnis, Henk Hallo henk, Ik mis de Silver-Bullit! Heb je die om laten smelten voor een setje oorbellen of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 28 maart 2002 Report Share Posted 28 maart 2002 Geplaatst door Ome Henk: Nog niet Stefan... (wat niet is, kan nog komen). Mochten de Monsters over een lange tijd beter bevallen dan m'n oude interlinks, dan gaan die oude (dus ook de SB) in de verkoop. Sowieso duurt dat nog een tijd. Ik wil eerst een flinke tijd met de Monsters spelen, voordat ik alle oude interlinks er weer tussen zet. Vervolgens probeer ik ook andere combinaties uit (ook over langere tijd = twee weken per combinatie). Heb ik weer een tijdje wat "te doen"... Groetnis, Henk Hoe verhouden de Monsters zich klankmatig t.o.v. Siltech FTM-3 G3 kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 maart 2002 Report Share Posted 30 maart 2002 Stefan, tov. de Siltech kabels zijn de Monsters schoner, detailrijker en beter in tonale balans, maw. veel muzikaler...... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 30 maart 2002 Report Share Posted 30 maart 2002 Geplaatst door Jitze:Stefan, tov. de Siltech kabels zijn de Monsters schoner, detailrijker en beter in tonale balans, maw. veel muzikaler...... Groet Jitze He, das lache! Dan lijken ze waarschijnlijk op de Silver-Bullits; dit waren nl. ook de verschillen die ik tussen de Silver-Bullits en de Siltech ontdekte Wat kosten doe Monsters nou? Zeg Henk, Weet je wat mooi is voor een Stax? Een buizenhoofdtelefoonversterker groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 april 2002 Report Share Posted 1 april 2002 Geplaatst door Ome Henk: Aangezien ik zo'n 5 minuten m'n Stax aan de Sphinx heb gehad (afschuwelijk Kan je nagaan wat je set er van opknapt als je daar ook een buizenbak in plaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 april 2002 Report Share Posted 2 april 2002 Geplaatst door Ome Henk: De mijne ook gewoon via de ls-uitgangen, maar er wordt gezegd dat de klankkleur meestal/merendeel bepaald wordt door de vv, dus vandaar. Oei! Dat is een grote misvatting Henk! Een eindeversterker is zeker zo bepalend voor de klank als een voortrap. Het beste is natuurlijk om alle zand (=transistoren) stelselmatig te vervangen door Buizen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 23 april 2002 Report Share Posted 23 april 2002 Geplaatst door Jack van Dijk: De Tag McLaren is terug naar de fabriek voor een grote upgrade. Het is nu officieel een AV32R 5.1 en als die terugkomt van de fabriek zal het een AV32R bp-192 7.1 zijn. Oftewel: - Upgrade naar 7.1 kanalen - Huidige 96kHz/24bit DACs worden vervangen door 192kHz/24bit DACs - Er wordt een 5.1 ingang toegevoegd. Dit betekent wel dat ik mijn voorversterker zo'n maand moet missen, vandaar dat ik een paar weken geleden de Cambridge voorversterker tweedehands had gekocht. De maand werd natuurlijk 7 weken maar nu staat die dan toch weer op zijn plek. Behalve dat ze de upgrade hebben uitgevoerd ziet het apparaat er verder ook weer als nieuw uit. De 7.1 optie en de bypass heb ik nog niet uitgeprobeerd maar de 192Khz dac's klinken in ieder geval fantastisch! Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 25 april 2002 Report Share Posted 25 april 2002 Geplaatst door Ome Henk: Die ik heb, worden niet meer gemaakt. Hiervoor is de Sigma Retro (oid) in de plaats gekomen en die is DUUR. De mijne is in stukjes gehakt van 50cm. De interlink had een lengte van 2,5meter. Wat zo'n 50cm. kost is moeilijk te zeggen, aangezien ze niet zo vaak te koop worden aangeboden. Het onderstaande heb ik van een Duitse site afgehaald: Monster Sigma 2000, 0,5 m, Chinch/Chinch, gebraucht (neu DM 1.850,-, jetzt EUR. 390,-) Volgens mij moet ik een handeltje op gaan zetten met mijn Silver-Bullits $$$$$$$$ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 25 april 2002 Report Share Posted 25 april 2002 Even een korte update; Platenspeler: Transrotor Leonardo in Doppia uitvoering. Goldring Eroica LX mc Element. Lehmann Black Cube als pre pre. Versterkers: NAD 319 (geintegreerd) en NAD 216 (eindversterker), beide versterkers zijn niet gebridged aangesloten dus gebruik ik 4 x 125 watt voor bi-amping. Cd speler: NAD C541i (Nieuw) Luidsprekers: ASW Cantius VI Luidsprekerkabel: VDH CS-122 Rack: Schroers&Schroers DeltaStatic Alle componenten zijn onderling verkabeld met VDH Integration Hybrid. Nu is het nog wachten op een geconfectioneerde Y kabel van VDH op basis van of de D102 MK III of de Integration Hybrid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2002 Report Share Posted 25 april 2002 Geplaatst door Stefan: Volgens mij moet ik een handeltje op gaan zetten met mijn Silver-Bullits $$$$$$$$ Volgens mij hadden er dat al meer tegen jouw gezegd. Patent aanvragen, en snel een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2002 Report Share Posted 25 april 2002 Geplaatst door Ruud_F:Nu is het nog wachten op een geconfectioneerde Y kabel van VDH op basis van of de D102 MK III of de Integration Hybrid Heb je bericht gekregen en gaan ze 'm voor je maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 25 april 2002 Report Share Posted 25 april 2002 Geplaatst door sodejuu: Heb je bericht gekregen en gaan ze 'm voor je maken Jazeker, ze gaan hem voor me maken. Op het ogenblik ligt de produktie stil omdat VDH aan het verhuizen is naar een nieuw onderkomen. Als alles eenmaal zover is, dan wordt het gemaakt. Prijs : nog onbekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 april 2002 Report Share Posted 27 april 2002 Hi, guys Even een "kleine" update van m'n set: Luidsprekers: Thiel CS 3.6; Eindversterker: Sphinx Project 18; Voorversterker: Sphinx Project 8; CD-speler: Sphinx Project 32; Tuner: Sphinx Project 5; MC-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 mei 2002 Report Share Posted 2 mei 2002 Geplaatst door Audiopaul:Hi, guys Even een "kleine" update van m'n set: Luidsprekers: Thiel CS 3.6; Eindversterker: Sphinx Project 18; Voorversterker: Sphinx Project 8; CD-speler: Sphinx Project 32; Tuner: Sphinx Project 5; MC-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 mei 2002 Report Share Posted 2 mei 2002 Geplaatst door Stefan: Het knoeien in berichten, is dat niet mijn terrein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 mei 2002 Report Share Posted 2 mei 2002 Mijn set heeft een upgrade opgelopen doordat ik eens aandachtig Rudolf Bruil's verhaal over het plaatsen van speakers heb gelezen en vervolgens aan het schuiven ben gegaan. Deze kostenvrije ingreep heeft zeer veel toegevoegd, met name is het laag strakker en dieper geworden. http://www.xs4all.nl/%7Erabruil/speaker.html Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 mei 2002 Report Share Posted 5 mei 2002 Geplaatst door Ruud:Even een update: V.V. ; Aitos LV 302 buizen, Interlink; Harmonic Technologie Pro Silway, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen, CD Speler; Sphinx Project 32; Interlink; Siltech SQ 60B G3, Phonostage; Moscode SuperIt op MM, Interlink; Straigt Wire Meastro, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Interlink; v.d.Hull D502, Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. Hoofdtelefoon; Stax SR-30 met SRD4 voeding Netvoorziening; Siltech Octopus stekkerblok met 5* Siltech SPO18F en 1*Harmonic Technology ( eigen groep met eigen aarde)onder de V.V. een Ensemble Honeyplate en onder de E.V. Goldmund kegels. Verkocht: Interlink; Siltech SQ 60B G3. Erbij: Thorens TD147 Jubilee met een Yamaha MC-9 element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 mei 2002 Report Share Posted 6 mei 2002 Hallo Ruud, een uitstapje naar Beverwijk gemaakt ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 6 mei 2002 Report Share Posted 6 mei 2002 Geplaatst door Ruud: Verkocht: Interlink; Siltech SQ 60B G3. Ingeruilt voor een Silver-Bullit???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 mei 2002 Report Share Posted 6 mei 2002 Luidsprekers: Thiel CS 3.6; Eindversterker: Sphinx Project 18; Voorversterker: Sphinx Project 8; CD-speler: Sphinx Project 32; Tuner: Sphinx Project 5; MC-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts