Jump to content

Mijn set...

Dennis
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Je kent ze ome henk?

nee helaas nog niet voluit geprobeert,

vorige keer al geou***oer gehad met de buren, en we wonen er net een paar maanden.

maarrrr, dat gaat zeker nog gebeuren.

yesssss!!! :):):)

s$!#@t aan de buren

wat ik nu echter wel merk, is het feit dat ik zo'n beetje de helft van mijn cd's kan weggooien want die klinken gewoon niet meer..... maar ik doe het niet hoor ;)

Even een update:

V.V. ; Aitos LV 302 buizen,

Interlink; Harmonic Technologie Pro Silway,

E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen,

CD Speler; Sphinx Project 32;

Phonostage; Moscode SuperIt op MM,

Interlink; Straigt Wire Meastro,

Prepre; Aitos MC buizen Prepre,

Interlink; v.d.Hull D502,

Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull,

Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved;

Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3.

Hoofdtelefoon; Stax SR-30 met SRD4 voeding

Netvoorziening; Siltech Octopus stekkerblok met 5* Siltech SPO18F en 1*Harmonic Technology ( eigen groep met eigen aarde)onder de V.V. een Ensemble Honeyplate en onder de E.V. Goldmund kegels.

Thorens TD147 Jubilee met een Yamaha MC-9 element.

Laatste aanwinst een setje Audiolabor "Schnell" transistor-monoblokjes voor het aansturen van het laag van de IMF's

Geplaatst door Ruud:

Even een update:

Laatste aanwinst een setje Audiolabor "Schel" transistor-monoblokjes voor het aansturen van het laag van de IMF's

Gelukkig gebruik je ze voor het laag :D

Geplaatst door Keessie:

s$!#@t aan de buren

Toch wel blij dat je niet naast me woont....................

Groet Jitze

:D

Toch wel blij dat je niet naast me woont....................  

Nou ja bij wijze van spreken dan. Ben toch bijna nooit thuis, en dat uurtje in de week dat ie dan een keer hard staat, moeten ze maar voor lief nemen........

Verder ben ik wel een vrij sociaal mens hoor :)

Mijn set.

Versterker:Musical Fidelity A3 geintergreerde dubbel mono

Cd speler:Musical Fidelity A3cd

Tuner:Musical Fidelity A3 tuner

Md speler:Sony MDSJA333ES

Interlinks:Harmonic Technology pro silway

Speakerkabels: Nog gewoon standaart koper, wordt Monster M1.4S Biwire

Speakers: Klipsche RF3, worden in de toekomst waarschijnlijk vervangen door de B&W nautilus 803's

Audio rack:Home made

Netsnoeren worden ook in de toekomst vervangen door de Siltech G3 of G5 serie.

MVG:Wesley

CD: Meridian 507 met HiDiamond Red

Platenspeler: Sony PSX600 (met MC element) met standaard kabeltje (slik)

Versterker: Accuphase E210A (met ingebouwde phono-trap)

Luidsprekers: Jamo Oriel met LS-kabel Van Medevoort SilverWire biwire voor midden en hoog, Kimber Kable PR8 voor laag

Electra: Aparte groep, King Audio netsnoeren en verdeeldoos

Overig: Spikes onder CD, LP, versterker, luidsprekers

Enno

ORIEL.jpg

Geplaatst door wesley:

Beste Henk.

Inderdaad de B&W's zijn heel wat anders, maar heb een enige tijd terug een luister sessie gehad met deze speakers op mijn huidige set en ik vond het geheel heel aardig klinken, zelfs mijn vriendin was er over te spreken.

Maar zoals ik al zei (waarschijnlijk) in die prijsklasse is een hoop te koop, dus ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit wat het nou werkelijk gaat worden.

Ga binnenkort samenwonen ( heb een huisje gekocht) dus ben eigenlijk wel benieuwd wat nou die Klipschen gaan presteren in een grotere luister omgeving, nu is mijn accoustic van dien aard dat mijn set eigenlijk nog niet eens de helft van zijn kunnen laat horen, nu klinkt het allemaal terughoudend en af en toe erg schel ( hoorn tweeter) Detaill is het enige wat aanwezig is, dus ben benieuwd.

Hallo Wesley,

De RF 3 is de kleinste - ook de langst bestaande in de reference serie - en heeft een aantal stappen in de referencelijn gemist.

Voor zover ik het kan bekijken hebben ze hem niet gewijzigd uit vnl. commerciele overwegingen, de afstand in prijs tov. de RF 5 en 7 is enorm, evenals de prestaties.

Een terughoudende Klipsch.........zou vooral eens kijken naar de rest van de keten, terwijl ook de acoustiek hier debet aan zou kunnen zijn.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

[QB]

Hallo Wesley,

De RF 3 is de kleinste - ook de langst bestaande in de reference serie - en heeft een aantal stappen in de referencelijn gemist.

Voor zover ik het kan bekijken hebben ze hem niet gewijzigd uit vnl. commerciele overwegingen, de afstand in prijs tov. de RF 5 en 7 is enorm, evenals de prestaties.

Een terughoudende Klipsch.........zou vooral eens kijken naar de rest van de keten, terwijl ook de acoustiek hier debet aan zou kunnen zijn.

Beste Jitze,

Als mijn woning helemaal klaar is ga ik eerst even kijken wat nou mijn Klipschen doen in deze omgeving, ik ga dan kwa ruimte waar mijn set in staat van +- 12 M2 naar +- 20M2, dus ik denk dat dat een hoop gaat schelen, dus ik wacht even af. hou je voor de aardigheid op de hoogte.

Geplaatst door Audiopaul:

Mooi setje, Enno!   ;)   :D

Beste Audiopaul,

In het laatste jaar bijna mijn hele set vervangen (alleen Van Medevoort luidsprekerkabel en Sony platenspeler zijn langer dan 6 maanden in mijn bezit). Een behoorlijke investering maar mijn set zit daardoor op een duidelijk hoger nivo. Nu dus lekker van muziek genieten.

Met vriendeljke groet,

Enno

Geplaatst door Seed7:

lp: dual cs5000 (defect)(moet nodig vervangen worden, maar door wat?)

Gunst Seed,

droef gesteld toch.................

gewoon veel water geven lijkt me.

:Dconfused.gif Groet Jitze confused.gif:D

Geplaatst door Jitze:

droef gesteld toch.................

gewoon veel water geven lijkt me.

:) Ach ja Jitze, ouderdom komt met gebreken (dual ~15jr, translator ~10jr).

Welk water kun je me aanraden, kraanwater, spawater, zoetwater, doopwater, bluswater, koelwater, hemelwater, zeewater, wijwater, ochtendwater, zwaarwater, jomandawater, ...?

Geplaatst door Seed7:

:) Ach ja Jitze, ouderdom komt met gebreken (dual ~15jr, translator ~10jr).

Mijn platenspeler is 20 jaar oud en technisch in een hele aardige staat, het kan dus wel, zelfs bij Sony.

Waarom begin je trouwens niet met Roger Waters?

Geplaatst door Enno:

Waarom begin je trouwens niet met Roger Waters?

Seed, zoals je ziet zijn er meerdere mensen die een heldere kijk op de zaken hebben, overigens is ook mijn platenspeler inmiddels zo'n 17 jaar oud, wel voorzien van een nieuwe arm, maar speelt nog steeds fantastisch.............

Overigens is "Amused to Death " wel een lastig vindbaar watertje.......op vinyl dan wel te verstaan.

Voor wat betreft speakers is het zaak om vooral veel te luisteren, zoek verschillen, zijn groter dan vaak gedacht.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Voor wat betreft speakers is het zaak om vooral veel te luisteren, zoek verschillen, zijn groter dan vaak gedacht.

:) Vertel mij wat, ik luister me suf.

Een groot probleem bij luidsprekers is wat mij betreft het gigantische aanbod en verschil in kwaliteit en klankbeeld. Als je echter een paar (technische) eisen op een rijtje zet blijft er ineens amper iets over van de keus.

B.v. ik zoek iets met een redelijk rendement 89+dB maar vooral met een relatief hoge impedantie, minimum ~8 ohm. Afgezien van een paar exoten, is het enige wat ik tot nog toe interessant vind te vinden op:

http://www.coincidentspeaker.com/

Met name de super eclipse.

En dan heb ik het nog niet eens over het klank ideaal:

- de "lucht en transparantie" van een electrostaat.

- de ruimte en plaatsing van een Manger.

- het diepe laag van een grote gesloten kast met Q=0.5

- dat alles met de rithem, drive en slam van een full range hoorn systeem.

Ach ja ... ;)

Geplaatst door Seed7:

:) Vertel mij wat, ik luister me suf.

Een groot probleem bij luidsprekers is wat mij betreft het gigantische aanbod en verschil in kwaliteit en klankbeeld. Als je echter een paar (technische) eisen op een rijtje zet blijft er ineens amper iets over van de keus.

B.v. ik zoek iets met een redelijk rendement 89+dB maar vooral met een relatief hoge impedantie, minimum ~8 ohm. Afgezien van een paar exoten, is het enige wat ik tot nog toe interessant vind te vinden op:

http://www.coincidentspeaker.com/

Met name de super eclipse.

En dan heb ik het nog niet eens over het klank ideaal:

- de "lucht en transparantie" van een electrostaat.

- de ruimte en plaatsing van een Manger.

- het diepe laag van een grote gesloten kast met Q=0.5

- dat alles met de rithm, drive en slam van een full range hoorn systeem.

Ach ja ...       ;)

Misschien is deze PMC FB1 wel een optie. Meer info krijg je vast bij de importeur, ]Audio Connection

fb1ban.jpg