Arnie Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 laat ik het dan ook maar even neerzetten..... receiver - Sherwood Newcastle R125 cd/dvd/sacd - Sony DVP-NS705V front speakers - Jamo Power 165 center + surrounds - Sony PASCAL "3 series" subwoofer - Sony SA-VE305 TV - JVC AV28WH5EU (breeeeeeeedbeeld ) kabeltjes - Audiolab Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de rear- en de surroundspeakers? Voor 7.1 opstelling. Eigenlijk mag het dat niet heten, de surroundboxen (300) zijn bagger. Ik ga dan ook weer terug naar 5.1. Maar het was leuk, maar wel erg snel testen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Blue-Eyes: Voor 7.1 opstelling. Eigenlijk mag het dat niet heten, de surroundboxen (300) zijn bagger. Ik ga dan ook weer terug naar 5.1. Maar het was leuk, maar wel erg snel testen Ok, maar wat is dan precies het verschil? Staan ze beide achter je? En zo ja, waar dienen die 2 extra 'achter'speakers dan voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 nu kom ik... kijk maar op mijn website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 @henri: 2 front, front center, 2 rear en 2 surrounds achter, ook wel backcenters genoemd. Dit kunnen zowel een enkele als een dubbele uitvoering zijn (6.1 of 7.1) De .1 staat voor de subwoofer. De twee rears staan naast je, de backcenter middenachter de luisterpositie. Oa Lord of the Rings onderstend 6.1, en dat is erg heftig moet ik zeggen. Maar ja, weer twee boxen erbij, eigenlijk moeten die gelijk zijn aan de rest, maar ja een vriendin en de ruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:@henri: 2 front, front center, 2 rear en 2 surrounds achter, ook wel backcenters genoemd. Dit kunnen zowel een enkele als een dubbele uitvoering zijn (6.1 of 7.1) De .1 staat voor de subwoofer. De twee rears staan naast je, de backcenter middenachter de luisterpositie. Oa Lord of the Rings onderstend 6.1, en dat is erg heftig moet ik zeggen. Maar ja, weer twee boxen erbij, eigenlijk moeten die gelijk zijn aan de rest, maar ja een vriendin en de ruimte Bedankt Blue Eyes. Dat die .1 voor de subwoofer staat, wist ik al. Maar ik begreep dat van die surrounds/rear-speakers nooit. Nog een vraagje: als je een 5.1 set hebt, moet je dan de 2 speakers achter je, of naast je zetten voor een goed resultaat? Of wel zijn het rears, of surroundspeakers? Tja, en vriendinnen en speakers gaan niet echt samen (heb ik al vaker op dit forum gemerkt). Ik heb alleen geen ruimte voor 5/6/7.1. En geen geld trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Geplaatst door Ruud:Even een update: V.V. ; Aitos LV 302 buizen, Interlink; Harmonic Technologie Pro Silway, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM, E.V.; Audiolabor "Schnell" transistor-monoblokjes voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM, CD Speler; Northstar combi; Phonostage; Moscode SuperIt op MM, Interlink; Straigt Wire Meastro, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Interlink; v.d.Hull D502, Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. Hoofdtelefoon; Stax SR-30 met SRD4 voeding Netvoorziening; Siltech Octopus stekkerblok met 5* Siltech SPO18F, 1*Harmonic Technology en een XTC netsnoer( eigen groep met eigen aarde)onder de V.V. een Ensemble Honeyplate Exit: Sphinx Project 32 In: Northstar dac/loopwerk combi In: Netsnoertje van XTC (alweer een poosje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Das een behoorlijk verschil denk ik. Veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Exit: Sphinx Project 32 In: Northstar dac/loopwerk combi In: Netsnoertje van XTC Tijd om weer eens langs te komen? Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 25 maart 2003 Report Share Posted 25 maart 2003 Even een update, Eindelijk heb ik nu een cd speler gekocht die de rol van de dvd speler overneemt als cd loopwerk. Ik gebruikte eerst een pioneer dv 717, en nu een arcam alpha cd 7 cd speler. Verschillen zijn groot, meer ruimtelijkheid, strakkere bassen en meer detaillering, en dat voor alleen een ander loopwerk. Ik ga de cd speler wel upgraden, tenminste ik heb al koperplaten besteld om een kooi van faraday te bouwen om het loopwerk. En natuurlijk de kast verzwaren, de voetjes vervangen door vibrapods en wellicht nog meer. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Waarom ook geen Wadia loopwerk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.A.R.R.Y.L. Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 CD-spelerMarantz AH! Tjoeb 4000 E288CC 24bit 192kHz VoorversterkerMarantz SC-11 Klasse A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Waarom geen Wadia loopwek? Nou, erg veel geld nieuw, en tweedehands erg moeilijk omdat navraag bij de importeur mij leerde dat voor bv een wadia 8 loopwerk en alle oudere loopwerken niet alle onderdelen meer te verkrijgen zijn. Dit betekend dus dat als je een cd loopwerk koopt van een iets ouder bouwjaar dat je als er iets kapot gaat je alles weg kunt gooien!! En dan nog vragen de meesten er rond de 2000 euro voor! mij niet gezien dus! Gr Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Rogier:Waarom geen Wadia loopwek? Nou, erg veel geld nieuw, en tweedehands erg moeilijk omdat navraag bij de importeur mij leerde dat voor bv een wadia 8 loopwerk en alle oudere loopwerken niet alle onderdelen meer te verkrijgen zijn. Dit betekend dus dat als je een cd loopwerk koopt van een iets ouder bouwjaar dat je als er iets kapot gaat je alles weg kunt gooien!! En dan nog vragen de meesten er rond de 2000 euro voor! mij niet gezien dus! Gr Rogier En staat bij de 2e hands nog een mooi Meridian loopwerk te koop: de 500. Prijs staat er niet bij helaas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 thnx Henrie, Maar voorlopig hou ik het bij de arcam als loopwerk, ik ga hem eerst ook nog aanpassen, verzwaren, afschermen en andere voetjes eronder. Dus dan voldoet hij zeker, althans voorlopig. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Even een update CD-Loopwerk: AVM Evolution CD1-plus DAC: AVM Competition DAC2 met 24b/96kHz ups. mod. Voorversterker: AVM V3 (modified) Eindversterker: Bryston 4B-ST Luidsprekers: B&W Nautilus 804 Platenspeler 1: Michell Syncro Arm: Linn Basik LV X met Linn Ekos kabel Element: Benz Micro L2 (wood) Pre-pre 1: Transrotor Phono-Entzerrer Hoofdtelefoon: AKG K501 Hoofdtelefoonversterker: MF X-Can V2 Kabels van Translator (Green Link dig.), vdHull (the First), Audiotruth Forest LS-kabel, H.A. XTC Black Ultimate netsnoeren en Balanced Interconnect, verschillende Prefer MGK-6 en een SW-SilverBullit Audiorack: Atacama Equinox (glasplaten vervangen door natuursteen MDF). Verder nog een hele boel ander spul: Thorens TD-166Mk2, Technics EP-100CMK4 (Low Output MM) Marke Eigenbau pre-pre, Philips 212 platenspeler, Pioneer DVD626D, Revox B252, Micromega Tempo Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 niet slecht... Geen concessies zie ik. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 april 2003 Report Share Posted 19 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: natuursteen MDF [/qb] Hoe ziet dit eruit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 april 2003 Report Share Posted 19 april 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij: Hoe ziet dit eruit? Het ziet er uit als normaal natuursteen, maar het is op dezelfde manier gemaakt als gewoon MDF. Dus natuursteen zaagmeel met een hars bij elkaar gehouden. Voordeel is dat je altijd een gelijke samenstelling en dichtheid hebt en het klankdoder is dan normaal graniet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2003 Report Share Posted 19 april 2003 Die Philips 212, was dat die met de 3 ronde (verlichte) tiptoetsen rechtsvoor?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Die Philips 212, was dat die met de 3 ronde (verlichte) tiptoetsen rechtsvoor?? Yep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Kijk eens: http://home.planet.nl/~mhamm/Radio/Pickup/212.htm Goeie oude tijd, volgens mij zat in die tijd een "topmodel" gewoon 10 jaar lang in het assortiment. Kun je nog eens ergens voor sparen Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Die heb ik hier ook nog staan. Alleen met een ERRES merkje ipv Philips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MauriceH Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Mijn setje: NAD C-370; Philips CD824; Mission 752. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 V.V. ; Aitos LV 302 buizen, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM, E.V.; Aragon 8008ST voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM, CD Speler; Northstar combi; Phonostage; Moscode SuperIt op MM, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. Diverse interlinks Netvoorziening; Siltech Octopus stekkerblok met 5* Siltech SPO18F, 1*Harmonic Technology en een XTC netsnoer Exit>> E.V. Audiolabor "Schnell" In<< E.V. Aragon 8008ST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts