Jump to content

Mijn set...

Dennis
 Share

Recommended Posts

laat ik het dan ook maar even neerzetten.....

receiver - Sherwood Newcastle R125

cd/dvd/sacd - Sony DVP-NS705V

front speakers - Jamo Power 165

center + surrounds - Sony PASCAL "3 series"

subwoofer - Sony SA-VE305

TV - JVC AV28WH5EU (breeeeeeeedbeeld :D )

kabeltjes - Audiolab

Geplaatst door Henrie:

Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de rear- en de surroundspeakers?

Voor 7.1 opstelling. Eigenlijk mag het dat niet heten, de surroundboxen (300) zijn bagger. Ik ga dan ook weer terug naar 5.1. Maar het was leuk, maar wel erg snel testen ;)

Geplaatst door Blue-Eyes:

Voor 7.1 opstelling. Eigenlijk mag het dat niet heten, de surroundboxen (300) zijn bagger. Ik ga dan ook weer terug naar 5.1. Maar het was leuk, maar wel erg snel testen   ;)

Ok, maar wat is dan precies het verschil? Staan ze beide achter je? En zo ja, waar dienen die 2 extra 'achter'speakers dan voor?

@henri:

2 front, front center, 2 rear en 2 surrounds achter, ook wel backcenters genoemd. Dit kunnen zowel een enkele als een dubbele uitvoering zijn (6.1 of 7.1) De .1 staat voor de subwoofer.

De twee rears staan naast je, de backcenter middenachter de luisterpositie.

Oa Lord of the Rings onderstend 6.1, en dat is erg heftig moet ik zeggen. Maar ja, weer twee boxen erbij, eigenlijk moeten die gelijk zijn aan de rest, maar ja een vriendin en de ruimte ;)

Geplaatst door Blue-Eyes:

@henri:

2 front, front center, 2 rear en 2 surrounds achter, ook wel backcenters genoemd. Dit kunnen zowel een enkele als een dubbele uitvoering zijn (6.1 of 7.1) De .1 staat voor de subwoofer.

De twee rears staan naast je, de backcenter middenachter de luisterpositie.

Oa Lord of the Rings onderstend 6.1, en dat is erg heftig moet ik zeggen. Maar ja, weer twee boxen erbij, eigenlijk moeten die gelijk zijn aan de rest, maar ja een vriendin en de ruimte   ;)

Bedankt Blue Eyes.

Dat die .1 voor de subwoofer staat, wist ik al. Maar ik begreep dat van die surrounds/rear-speakers nooit.

Nog een vraagje: als je een 5.1 set hebt, moet je dan de 2 speakers achter je, of naast je zetten voor een goed resultaat? Of wel zijn het rears, of surroundspeakers?

Tja, en vriendinnen en speakers gaan niet echt samen (heb ik al vaker op dit forum gemerkt). Ik heb alleen geen ruimte voor 5/6/7.1. En geen geld trouwens :(;)

Geplaatst door Ruud:

Even een update:

V.V. ; Aitos LV 302 buizen,

Interlink; Harmonic Technologie Pro Silway,

E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM,

E.V.; Audiolabor "Schnell" transistor-monoblokjes voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM,

CD Speler; Northstar combi;  

Phonostage; Moscode SuperIt op MM,

Interlink; Straigt Wire Meastro,

Prepre; Aitos MC buizen Prepre,

Interlink; v.d.Hull D502,

Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull,

Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved;

Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3.

Hoofdtelefoon; Stax SR-30 met SRD4 voeding

Netvoorziening; Siltech Octopus stekkerblok met 5* Siltech SPO18F, 1*Harmonic Technology en een XTC netsnoer( eigen groep met eigen aarde)onder de V.V. een Ensemble Honeyplate

Exit: Sphinx Project 32

In: Northstar dac/loopwerk combi

In: Netsnoertje eek.gif van XTC :)(alweer een poosje)

Geplaatst door Ruud:

Exit: Sphinx Project 32

In: Northstar dac/loopwerk combi

In: Netsnoertje   eek.gif  van XTC   :)

Tijd om weer eens langs te komen?

Enno :)

Even een update,

Eindelijk heb ik nu een cd speler gekocht die de rol van de dvd speler overneemt als cd loopwerk. Ik gebruikte eerst een pioneer dv 717, en nu een arcam alpha cd 7 cd speler. Verschillen zijn groot, meer ruimtelijkheid, strakkere bassen en meer detaillering, en dat voor alleen een ander loopwerk. Ik ga de cd speler wel upgraden, tenminste ik heb al koperplaten besteld om een kooi van faraday te bouwen om het loopwerk. En natuurlijk de kast verzwaren, de voetjes vervangen door vibrapods en wellicht nog meer.

gr. Rogier

Waarom geen Wadia loopwek?

Nou, erg veel geld nieuw, en tweedehands erg moeilijk omdat navraag bij de importeur mij leerde dat voor bv een wadia 8 loopwerk en alle oudere loopwerken niet alle onderdelen meer te verkrijgen zijn. Dit betekend dus dat als je een cd loopwerk koopt van een iets ouder bouwjaar dat je als er iets kapot gaat je alles weg kunt gooien!! En dan nog vragen de meesten er rond de 2000 euro voor!

mij niet gezien dus!

Gr Rogier

Geplaatst door Rogier:

Waarom geen Wadia loopwek?

Nou, erg veel geld nieuw, en tweedehands erg moeilijk omdat navraag bij de importeur mij leerde dat voor bv een wadia 8 loopwerk en alle oudere loopwerken niet alle onderdelen meer te verkrijgen zijn. Dit betekend dus dat als je een cd loopwerk koopt van een iets ouder bouwjaar dat je als er iets kapot gaat je alles weg kunt gooien!! En dan nog vragen de meesten er rond de 2000 euro voor!

mij niet gezien dus!

Gr Rogier

En staat bij de 2e hands nog een mooi Meridian loopwerk te koop: de 500. Prijs staat er niet bij helaas...

thnx Henrie,

Maar voorlopig hou ik het bij de arcam als loopwerk, ik ga hem eerst ook nog aanpassen, verzwaren, afschermen en andere voetjes eronder. Dus dan voldoet hij zeker, althans voorlopig.

gr. Rogier

• 3 weeks later...

Even een update ;)

CD-Loopwerk: AVM Evolution CD1-plus

DAC: AVM Competition DAC2 met 24b/96kHz ups. mod.

Voorversterker: AVM V3 (modified)

Eindversterker: Bryston 4B-ST

Luidsprekers: B&W Nautilus 804

Platenspeler 1: Michell Syncro

Arm: Linn Basik LV X met Linn Ekos kabel

Element: Benz Micro L2 (wood)

Pre-pre 1: Transrotor Phono-Entzerrer

Hoofdtelefoon: AKG K501

Hoofdtelefoonversterker: MF X-Can V2

Kabels van Translator (Green Link dig.), vdHull (the First), Audiotruth Forest LS-kabel, H.A. XTC Black Ultimate netsnoeren en Balanced Interconnect, verschillende Prefer MGK-6 en een SW-SilverBullit

Audiorack: Atacama Equinox (glasplaten vervangen door natuursteen MDF).

Verder nog een hele boel ander spul: Thorens TD-166Mk2, Technics EP-100CMK4 (Low Output MM) Marke Eigenbau pre-pre, Philips 212 platenspeler, Pioneer DVD626D, Revox B252, Micromega Tempo Pr

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Hoe ziet dit eruit?

Het ziet er uit als normaal natuursteen, maar het is op dezelfde manier gemaakt als gewoon MDF. Dus natuursteen zaagmeel met een hars bij elkaar gehouden. Voordeel is dat je altijd een gelijke samenstelling en dichtheid hebt en het klankdoder is dan normaal graniet.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

V.V. ; Aitos LV 302 buizen,

E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM,

E.V.; Aragon 8008ST voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM,

CD Speler; Northstar combi;

Phonostage; Moscode SuperIt op MM,

Prepre; Aitos MC buizen Prepre,

Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull,

Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved;

Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3.

Diverse interlinks ;)

Netvoorziening; Siltech Octopus stekkerblok met 5* Siltech SPO18F, 1*Harmonic Technology en een XTC netsnoer

Exit>> E.V. Audiolabor "Schnell"

In<< E.V. Aragon 8008ST