Audiopaul Posted 6 april 2001 Report Share Posted 6 april 2001 Originally posted by Audiopaul:Hier dan mijn set: V.v: Sphinx Project II MK2; E.V. Duson A10; Speakers: Thiel 3.6; CD-speler: Sphinx Project 32; Draaitafel: Thorens TD160 MK2; met element Benz Micro MC Gold en Sphinx Phono Equaliser; Interlinks: Madrigal CZ Gel (balanced), Silltech SQ 80 G3; Ls-kabel: Audioquest Midnight 2 Op dit moment ben ik bezig met een Sphinx Project 18 eindversterker. Weet iemand meer over de toekomst van Sphinx of is het echt gedaan met dit topmerk uit eigen land? Jammer dat niemand wat weet te vertellen over de toekomst??? van het merk Sphinx. Inmiddels heb ik na een aantal luistersessies m'n Duson A10 ingeruild voor de Sphinx Project 18. Trouwens wel balen dat er gisteren ineens in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flakes Posted 9 april 2001 Report Share Posted 9 april 2001 Zitten jullie je af te rukken voor je set ofzo? Wel opletten met spetters die er dan evt. op terecht kunnen komen. Ik heb alles Mark Livingston. Bla bla bla. Leuk zo'n forum maar ik zie het nut niet in van opschepperig gedoe met valse bescheidenheid. Tenzij je iedereen uitnodigt voor een luistersessie en een bosche bol :-) Vertel liever hoe je er aangekomen bent of het onderhoudt. Is allemaal veel minder hoogvliegend en arrogant dan deze posts. En ik weet het. Je hebt er veel geld aanuitgegeven en dus is het leuk andere te laten horen waar al dat geld gebleven is. Een echte audiofiel doet dat ingetogen aangezien de meerderheid je toch voor gek verklaard. Ik denk dat de echte waarde niet in geld is uit te drukken. En m'n horloge heeft trouwens f 2500,- gekost. Veel he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 april 2001 Report Share Posted 10 april 2001 Flakes, als je een (sexueel) probleem hebt met dit soort forums, doe er dan gewoon niet aan mee! By the way, als jij ergens anders opgewonden van raakt, doe dan wel even je Rolex af!! Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Karel Posted 10 april 2001 Report Share Posted 10 april 2001 Jammer audiopaul maar Sphinx is definitief ter zielen. De fa Raf heeft alle restanten van de fa audioscript opgekocht,waaronder ook het hele Sphinx gebeuren. De ontwerper en een aantal werknemers hebben nog getracht de boel te redden, door Sphinx over te nemen van Raf. Deze waren echter niet geintereseerd het merk te behouden voor de toekomst. Bedenk dus goed bij welke dozen schuiver u in het vervolg uw geld brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 april 2001 Report Share Posted 10 april 2001 Beste Karel, Bedankt voor je informatie! Gelukkig schaf ik (hopelijk net als jij) pas na lang luisteren en vergelijken een apparaat aan en ga dozenschuivers dus sowieso uit de weg! Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 mei 2001 Report Share Posted 22 mei 2001 Beste Ome Henk Elders op het forum is deze vraag ook gesteld, dus ik heb mijn toenmalige antwoord hierop in iets aangepaste vorm even in deze reactie geplakt! <Zelf bezit ik de combinatie Project 2 MK2 met Project 18. Tussen mijn Project 32 cd-speler en de voorversterker heb ik een Madrigal CZ Gel-1 (gebalanceerd) zitten. Vergelijk tussen de Madrigal CZ Gel en een gebalanceerde Siltech (SQ88B G3) gaf een enorme winst t.a.v. de Madrigal. Korte impressie: heel strak en ongekleurd laag en meer rust en detaillering in het middengebied. Hier kwam de Siltech gewoon wat "rommeliger" over. Uiteraard heb ik de Madrigal ook beluisterd tussen voor en eindversterker en kwam daarbij tot dezelfde resultaten. Overigens is ook de Siltech een zeer goede kabel! Bij mijn Sphinx Phono Equaliser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 23 juni 2001 Report Share Posted 23 juni 2001 Hier komt de mijn beginners setje. Versterker is een Pioneer DC-X77Z Deze moet nog vervangen worden. Interlink is de beste van Conrad. Hoef niet te vragen of het van dat ene elektronica winkel is, want dat is het ook. CD-speler is een NAD C541. Net een maandje nieuw. Luidsprekerkabel is voor de plus een elektriciteits draad en voor de min heb ik twee draadjes van een muiskabel gebruikt. Wordt ook nog vervangen. Luidsprekers is de Vifa Vivace '94. Een bouwpakket, samen met me oom in mekaar gezet. Het klinkt allemaal best goed, maar kan veel beter. [update] Klik hier voor meer informatie. [/update] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Ja dat denk ik ook wel, dat ik er wel kom. Gewoon tactisch geld uitgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 juni 2001 Report Share Posted 26 juni 2001 Geplaatst door Bjorn:Mijn set: pioneer SX-450 receiver(25 jaar oud) pioneer CTW40OR cassettedeck (defect) pioneer PdS502 Cd-speler (bijna defect,l0 jaar oud) Video recorder Akai (F250,-)en doet raar. B&W boxen type schoenendoos (opruiming megapool (10 jaar oud) Totaalwaarde: 5 apparaten, wordt -Fl 250,- verwijderingsbijdrage. Op de hifi-shows veel gezien, maar allemaal buiten mijn budget iemand interesse in een review van deze set? Beste Bjorn, Laat die review maar eens horen, ik ben benieuwd! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 juni 2001 Report Share Posted 26 juni 2001 Ha die Bjorn, Review ? Natuurlijk en wanneer kom je langs want je boot is nu wel weer ijsvrij. Als jij ook nog eens vrij bent kunnen we eens naar audio luisteren ( praten ) . Af en toe moet je toch eens vrij nemen. MvG Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 27 juni 2001 Report Share Posted 27 juni 2001 Het wordt tijd dat mijn setje er ook op komt te staan. De basis is een goede stekkerdoos met netfilter, dit helpt enorm. Verder heb ik: Geintergreerde NAD C320 versterker NAD C520 CD-speler NAD C440 tuner Dynaudio Audience 122 speakers Vd Hul royal jade speakerkabel Puresonic interlinks (onbekend type) Nu mijn mening over de set 2 jaar geleden heb ik alle componenten behalve de speakers gekocht, vanwege budgetproblemen werden de speakers Tannoy M3's. Al snel was duidelijk dat ik de Tannoy's moest lozen want die waren m.i. niet te pruimen (vooral in het laag) Ik geloof dat o.a. Haudio en Sodejuu mij richting Dynaudio hebben geholpen, waarvoor dank, want deze bevallen uitstekend. Op dit moment heb ik een setje van +/- 4000,- gulden ex tuner en ik heb in die prijsklasse weinig setjes gehoord met een betere definitie en laagcontrole. Maar er zijn altijd dingen die ik anders had moeten doen en dingen die verbeterd kunnen worden. Zo had ik nooit een tuner hoeven kopen want ik luister er nooit naar. Verder had ik de C540 cd-speler moeten kopen, helaas zat ik aan mijn budgetgrens. Als verbetering wil ik kijken voor een versterker bij o.a. Holfi, Naim en Sonneteer. De eerste 2 omdat ik deze regelmatig gehoord heb, Naim echter niet op Dynaudio, beide overtuigden. Sonneteer wil ik gaan luisteren in Lippenhuizen (?) dit naar aanleiding van een zinnenprikkelende threat. Mijn cd-speler ga ik nog niet snel vervangen, hiervoor wacht ik eerst de komende ontwikkelingen af. Het is al met al een behoorlijk verhaal geworden over mijn setje maar het belangerijkste is wat ik er op luister, daar krijg ik echt kippevel van. Tracy Chapman forever. Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 juni 2001 Report Share Posted 30 juni 2001 Hallo Michel, Nog effe 'n tip voor als je binnenkort een bezoekje wilt brengen aan DE zaak in Lippenhuizen. Als je Lippenhuizen binnen rijdt (na lang zoeken) dan ben je dat zelfde dorpje na 2 minuten imme grade aus, ook al weer uit. Ongeveer 200 meter nadat je Lippenhuizen alweer uit bent,ben je bij Rinsma. De Sonneteer zal je absoluut bevallen,maar dat mag dan ook wel,aangezien je voor 1 Sonneteer wel 4 a 5 NAD-320's kunt kopen. Ik ben trouwens bijzonder goed te spreken over de "Less is more" filosofie van NAD,waar ze 'n jaar of 5 geleden mee zijn gestart. De NAD-310 is,naar mijn mening, een versterker zonder concurrentie in die prijsklasse. (de beste versterker die ik zelf onder de 1000,- tot nu heb gehad) 2e hands niet meegerekend. Succes, Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 juli 2001 Report Share Posted 26 juli 2001 Hoi, Sodejuu spoorde me aan om mijn setje te publiceren dus zodoende: Momenteel heb ik: NAD C520, NADC340, Chario 100T, Sony DAV-S300. Wat ik wil is (waarschijnlijk) ofwel Vincent apparatuur, ofwel Sonneteer. Alleen wat voor boxen ik moet nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juli 2001 Report Share Posted 26 juli 2001 Hoi Avallon, Dit is toch werkelijk een goeie set, die vast goed klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 juli 2001 Report Share Posted 26 juli 2001 Bedankt, maar ik vind het allemaal netjes klinken. Niks echt mis mee, maar ik krijg er nog steeds geen rillingen van. En DAT zoek ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 26 juli 2001 Report Share Posted 26 juli 2001 Ik wou hierbij mijn set voorstellen: Myryad MT100 Myryad MC100 24 bit versie ipv 1 bit Myryad MP100 met MC-voortrap Myryad MA120 Pro-ject Perspective met Sumiko Blue Point Special element Tannoy D300 De interlinks zijn VdHul The First De luidspekerkabels zijn VdHul CS122 Apparatuur zijn geplaatst in een rack van Atacama (de Elegance). Voor de platenspeler heb ik zelf een meubel aan de muur gemaakt. Ik heb er beugels van Spur voor gebruikt met een half-ovale plank erboven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 lol. Ome Henk, toch een vraagje: kun je rillingen krijgen onder de 10.000 gulden? ben maar student dus ML gaat niet gebeuren Oh, en ik bent niet zo'n fan van tweedehands. Groetjes, Oom Arno (jawel, echt oom, tweemaal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Beste Avalon, En als stimulans voor de speurtocht naar jouw rillingenset onder de 10.000 piek krijg je van mij de Five-star voor je naam! En ik ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten van je speurtocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Hehe, bedankt, ik zal extra mijn best doen. Ik heb zojuist de Vincent/TAC folder binnengekregen en ga z.s.m. luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 augustus 2001 Report Share Posted 2 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:En met het oog op morgen 3 augustus, mijn set, V.V. ; Aitos 302 buizen, interlink; Harmonic Technologie Pro Silway, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen, CD Speler; Sphinx Project 32; interlink; Siltech SQ 60B G3, Phonostage; Sphinx Phono op MM, Interlink; Meastro, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Interlink; v.d.Hull D302, Platenspeler; komt eraan Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en Goldring Eroica element, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. En o ja een handvol goedkope horloge's Groet Ruud, en tot morgen, 51. Poeh! Mooie set, Ruud! See you tomorrow! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 3 augustus 2001 Report Share Posted 3 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Paul, Dank je, maar kom maar eens luisteren voor een objectief oordeel, je kunt n.l. best wel mooie spullen bij elkaar zetten maar het moet wel een geheel worden. Groet Ruud. ABSOLUUT WAAR RUUD, goed matchen is de sleutel naar het audio nirvana. Eindelijk nog een buizenbuddy op 't forum. Ben wel benieuwd naar je versterkers, kan je een plaatje of website mailen? audiofiele groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie Posted 3 augustus 2001 Report Share Posted 3 augustus 2001 okee mijn setje ook maar: Denon Pma 2000R Marantz CD10 interlink: van den Hul 102 MK2 speakerkabel: van den Hul the skytrack hybrid dynaudio contour 1.3 MK2 op zandgevulde Targetstands. versterker en cd speler staan op Phonodesigndempers. interlink en speakerkabel zijn voor verbetering vatbaar. groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 4 augustus 2001 Report Share Posted 4 augustus 2001 Ruud, Ik heb 'm even doorgemaild, ik zal mijn e-mail op 't forum ook maar activeren, is toch wel eens handig. Bye, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 4 augustus 2001 Report Share Posted 4 augustus 2001 Hoi Robbie, Mooie speakers man! Voor mijn eeste zelfbouw boxen heb ik eens goed naar de contour 1.3 gekeken (en geluisterd) en toen besloten om ze na te bouwen. Ik heb nog wel een modificatietip als je geintereseerd bent; ik heb een filter ontworpen dat veel transparanter en opener klinkt dan de originele. Hiermee kan je een behoorlijke upgrade maken! Blu-tack tussen de boxen en de stands klinkt ook geweldig! Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 augustus 2001 Report Share Posted 4 augustus 2001 Ter aanvulling van mijn set (zie ergens hiervoor) is de ouwe Bryston reeds vervangen door een veel nieuwere Bryston 4B-ST en de Dual draaitafel is naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Deze heeft het veld moeten ruimen voor een hele mooie Thorens TD-166Mk2 die ik van Maarten heb kunnen overnemen, met hetzelfde Technics-element dat Haudio zelfs verbaasde. De Thorens krijgt t.z.t. nog een paar modificaties mee, zodat die, nog mooier gaat spelen dan hij nu al doet. Oh ja, de low-budget pre-pre is vervangen door een NAD PP-1 die ik van Ruud Flohr heb. Zo zie je dat je ook hier nog een hoop spullen kan regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts