TannoJ Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Laat het tzt maar weten als je in de buurt bent! De koffie zal klaar staan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Misschien kunnen we het combineren? Ik kan makkelijk ff langskomen op de fiets (mits ik tijd heb uiteraard)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 De dual concentrics in klassieke kasten worden al tientallen jaren gefabriceerd.Ze waren destijds al erg goed en zijn dat nu nog steeds. Voor personen die van faseverschuivingen houden is dat idd wel waar. Voor de rest waren ze toen al fout en nu nog steeds Ha Sodejuu, als je ooit in de buurt van Twente komt moet je toch eens komen luisteren. In een goede set klinken de Dual Concentrics fantastisch. Hoelang heb je eigenlijk ooit naar deze luidsprekers kunnen luisteren? Kennelijk niet lang met al die fase verschuivingen (inkoppertje Tannoj) Mensen (ver)oordelen vaak te snel, het zou mij verbazen als hij ooit langere tijd naar een DC heeft geluisterd in een goede opstelling .... Hoi J. Ik kan me voorstellen dat het met een soft klinkende 300B wel enigszins aan te horen is. Meestal word ik al na een kwartier knettergek van die dingen. Ik denk dat de voorgeschakelde app daar mede debet aan is. Feit is dat ik nog geen goedklinkende DC speaker ben tegen gekomen. Voor blaasmuziek ok, maar als een piano ook al naar trompet gaat klinken is het licht bij mij snel uit. Sorry, maar een DC is niet aan mij besteed. Dat maakt trouwens niet uit, want ook niet iedereen is van mijn speakers gecharmeerd. Smaken mogen verschillen en dat respecteer ik ook zeker. Ik ben alleen benieuwd of je deze speakers ooit serieus hebt beluisterd. Ook met een goede transistorbak kunnen ze overigens erg goed klinken (ook erg slecht trouwens met een slechte versterker). Tja...vooroordelen, hetzelfde geldt voor mijn overjarige speakertjes, bij menigeen valt de bek open bij het beluisteren ervan Veel gestelde vraag..."hoe oud zijn ze"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Tja...vooroordelen, hetzelfde geldt voor mijn overjarige speakertjes, bij menigeen valt de bek open bij het beluisteren ervan Veel gestelde vraag..."hoe oud zijn ze"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 V.V. ; Aitos LV 302 buizen, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM, E.V.; Aragon 8008ST voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM, CD Speler; Northstar combi; Phonostage; Moscode SuperIt op MM, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. Erbij en een Nakamichi CR-5 cassette-deck Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 sjezus wat een ding... Lijkt wel een SF robot uit een jaren 60 film. Als het maar klinkt! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 27 januari 2004 Report Share Posted 27 januari 2004 V.V. ; Aitos LV 302 buizen, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM, E.V.; Aragon 8008ST voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM, CD Speler; Northstar combi; Phonostage; Moscode SuperIt op MM, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. Erbij en een Nakamichi CR-5 cassette-deck Geeft ie een boel warmte?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 CD speler C.E.C. CD 2100 Pre Amp Rotel RC980 Power amp Rotel RB1070 Tuner NAD 402 Platenspeler Sony PS LX70 Speakers Driade 75/B Commentaar is zeer welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 V.V. ; Aitos LV 302 buizen, E.V. ; Aitos 800 OTL mono buizen op het mid/hoog van de IMF RSPM, E.V.; Aragon 8008ST voor het aansturen van het laag van de IMF RSPM, CD Speler; Northstar combi; Phonostage; Moscode SuperIt op MM, Prepre; Aitos MC buizen Prepre, Platenspeler; Transrotor Sirius, Rega 2.5 arm en element EMT v.dHull, Luidsprekers; IMF RSPM MK IV Improved; Luidsprekerkabel; Siltech LS180G3. Erbij en een Nakamichi CR-5 cassette-deck Ga je 'm nu weer verkopen Ruud? >>>HIER<<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Volgens mij zijn dat de oude IMFs (in de aanbieding). Dus je hebt ze! En hoe bevallen ze, vooruitgang? In iedergeval gefeliciteerd! (overigens is die pic niet in Almere genomen zo te zien..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Volgens mij zijn dat de oude IMFs (in de aanbieding). Dus je hebt ze! En hoe bevallen ze, vooruitgang? In iedergeval gefeliciteerd! (overigens is die pic niet in Almere genomen zo te zien..) Verbazingwekkend, zoveel belangstelling voor die oude kisten Hoogste bod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Volgens mij zijn dat de oude IMFs (in de aanbieding). Maar die hebben dan dezelfde naam? Ik zie namelijk in de advertentie staan 'IMF RSPM MK IV Improved' en dat staat ook in Ruud's post van 27 Jan 2004, 17:14:49... Vandaar dat ik me afvroeg of Ruud nu z'n 'nieuwe' speakers al weer ging verkopen (kan natuurlijk, als ze totaal niet bevallen)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 De vooruitgang bevalt uitstekend, nu de Aragon 8008ST MK?? retour en dan kunnen ze hun werkelijke kwaliteiten tonen Stop je met bi-ampen of kan dat met deze speakers niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Is de TDL eigenlijk een diy versie of een fabrieksexemplaar (omdat ik geen front zie)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Is de TDL eigenlijk een diy versie of een fabrieksexemplaar (omdat ik geen front zie)? Origineel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Ok Wat een grote tv, lage waf zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Volgens mij zijn dat de oude IMFs (in de aanbieding). Maar die hebben dan dezelfde naam? Ik zie namelijk in de advertentie staan 'IMF RSPM MK IV Improved' en dat staat ook in Ruud's post van 27 Jan 2004, 17:14:49... Vandaar dat ik me afvroeg of Ruud nu z'n 'nieuwe' speakers al weer ging verkopen (kan natuurlijk, als ze totaal niet bevallen)... Heeft niemand hier een antwoord op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 als je kijkt naar het plaatje zie je dat het zn oude speakers zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 als je kijkt naar het plaatje zie je dat het zn oude speakers zijn Ja, daar ging ik al vanuit. Maar hoe zit het dan met de type aanduiding? Is de speaker die verkocht wordt de 'RSPM mkIV improved' of is dat de nieuwe (en staat het dus verkeerd in de advertentie)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 als je kijkt naar het plaatje zie je dat het zn oude speakers zijn Tja, leuk gegokt, maar wel misgegokt Dit is de oude situatie : en dit de huidige : Ruud noemt in dit plaatje o.a. de 28e en TDL, dus welke speakers zouden dit toch zijn .... De TDL's zijn duidelijk hoger en er zit nu een front voor, let ook op de segmentering, de vorige speakers hadden een vlak front en er zat een standje onder. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Tja, leuk gegokt, maar wel misgegokt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Ruud's oude speakers waren de IMF met die lange type aanduiding RSPM markje 4 improved, gemodificeerd met nieuwere woofers van TDL ipv de Kef B139. Deze bakbeesten zijn nu te koop (of al verkocht?) Zijn nieuwe speakers zijn de TDL RSTL, maar die heette in sommige landen ook anders. TDL is de opvolger van IMF. Ook daar zitten uiteraard TDL woofers in, 2 per box in dit geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Ruud's oude speakers waren de IMF met die lange type aanduiding RSPM markje 4 improved, gemodificeerd met nieuwere woofers van TDL ipv de Kef B139. Deze bakbeesten zijn nu te koop (of al verkocht?) Zijn nieuwe speakers zijn de TDL RSTL, maar die heette in sommige landen ook anders. TDL is de opvolger van IMF. Ook daar zitten uiteraard TDL woofers in, 2 per box in dit geval. Kijk, hier heb ik wat aan! Dank je Duck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts