Audiopaul Posted 31 oktober 2001 Report Share Posted 31 oktober 2001 Fraai is 'ie zeker! Ook zonder plaatje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 5 november 2001 Report Share Posted 5 november 2001 Ik zag dat ik nog nooit de moeite had genomen om mijn set hier te vermelden, bij deze dus maar: Voorversterker/Processor: Tag McLaren AV32R Eindversterker: Tag McLaren 100X5R Hoofdspeakers: OLS Lotus 1 Center speaker: Vifa Surroundspeakers: Vifa Basis 2.0 DVD: T+A DVD 1210R LD: Pioneer DVL-909 TV: Pioneer SD-M1407 (105cm projectie) Tuner: Grundig ST303 Interlinks: T+A -> Tag, digitaal: Siltech HF-8 Si Pioneer LD -> Tag, digitaal: Monster Datalink 1000 Tag VV -> Tag EV: Better Cables Grundig -> Tag: Audioquest Ruby Pioneer TV -> Tag: Translator White Link Video kabels: T+A -> TV: Monster Scart Pioneer LD -> TV: Better Cables Silver Serpent S-VHS Speaker kabel: Hoofdspeakers: Audioquest (hoog), Monster (laag) Center: Monster Surround: SoundLab Verder staan de OLS en Vifa Basis 2.0 speakers op Transrotor Pucks en staat alle apparatuur in een Solidsteel 5.5 rack. Ens als je op mijn www icoontje klikt dan kan je er nog wat plaatjes bij bekijken ook. Groeten, Jack Jack's Place Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 5 november 2001 Report Share Posted 5 november 2001 Geplaatst door Jack van Dijk:Voorversterker/Processor: Tag McLaren AV32R Eindversterker: Tag McLaren 100X5R Hoofdspeakers: OLS Lotus 1 Center speaker: Vifa Surroundspeakers: Vifa Basis 2.0 DVD: T+A DVD 1210R LD: Pioneer DVL-909 TV: Pioneer SD-M1407 (105cm projectie) Tuner: Grundig ST303 Hallo Jack, Ik zie dat jij de Vifa Basis gebruikt voor het surround? Ze klinken wel ontzettend goed, maar om zulke grote zuilen voor surround te gebruiken... Het is geen klacht ofzo, maar het viel me op en vind het vreemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 5 november 2001 Report Share Posted 5 november 2001 Geplaatst door Lars Aberson: Hallo Jack, Ik zie dat jij de Vifa Basis gebruikt voor het surround? Ze klinken wel ontzettend goed, maar om zulke grote zuilen voor surround te gebruiken... Het is geen klacht ofzo, maar het viel me op en vind het vreemd. Lars, Ik ga helemaal met je mee dat dit wel wat groot uitgevallen surround speakers zijn. De reden is eigenlijk best wel leuk. Een paar maanden geleden ging ik verhuizen naar een nieuw huis. In mijn oude huis gebruikte ik een paar JBL THX surround speakers die met een paar Vogel beugels aan de muur waren bevestigd. In het nieuwe huis was hier niet echt een goede plaats voor te vinden. Dus ik toen mijn vriendin voorgesteld om dan een paar speakers op stands voor surround te gebruiken. Dit zag zij niet zo zitten. Na enig doorvragen bleek het bezwaar te zijn dat ze bang was dat als ze daar een keer tegen om zou stoten deze om zouden vallen. Bij voorkeur zag zij dus het liefst dat ik voor surround dezelfde speakers ging gebruiken als de frontspeakers. Nu tik je niet zo gauw nog een paar OLS speakers op de kop dus zijn het de Vifa Basis geworden, die ongeveer evengroot zijn. Dit naar tevredenheid van ons allebei, een vifa basis speaker weegt 60 kg en mijn vriendin 45kg dus die stoot ze niet zo gauw om. En dat is de reden dat er nu van de bakbeesten als surround staan. Maar ik moet zeggen het klinkt ook wel erg lekker. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Geplaatst door Jack van Dijk: Lars, Ik ga helemaal met je mee dat dit wel wat groot uitgevallen surround speakers zijn. De reden is eigenlijk best wel leuk. Een paar maanden geleden ging ik verhuizen naar een nieuw huis. In mijn oude huis gebruikte ik een paar JBL THX surround speakers die met een paar Vogel beugels aan de muur waren bevestigd. In het nieuwe huis was hier niet echt een goede plaats voor te vinden. Dus ik toen mijn vriendin voorgesteld om dan een paar speakers op stands voor surround te gebruiken. Dit zag zij niet zo zitten. Na enig doorvragen bleek het bezwaar te zijn dat ze bang was dat als ze daar een keer tegen om zou stoten deze om zouden vallen. Bij voorkeur zag zij dus het liefst dat ik voor surround dezelfde speakers ging gebruiken als de frontspeakers. Nu tik je niet zo gauw nog een paar OLS speakers op de kop dus zijn het de Vifa Basis geworden, die ongeveer evengroot zijn. Dit naar tevredenheid van ons allebei, een vifa basis speaker weegt 60 kg en mijn vriendin 45kg dus die stoot ze niet zo gauw om. En dat is de reden dat er nu van de bakbeesten als surround staan. Maar ik moet zeggen het klinkt ook wel erg lekker. Jack Hahaha, leuke vriendin heb je. Staat zeker wel apart, 2 paar grote zuilen in de kamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Ze zijn inderdaad redelijk prominent aanwezig. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 dat is dus waarom ik eerst mijn installatie in orde wil hebben voor ik een vriendin zoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Geplaatst door demon:dat is dus waarom ik eerst mijn installatie in orde wil hebben voor ik een vriendin zoek Het feit dat mijn vriendin er al bij in woonde heeft in mijn geval alleen tot gevolg gehad dat ik nu grotere (en betere) surround speaker heb gekocht dan ik waarschijnlijk zelf in eerste instantie zou hebben gekocht. Ook zaten we laatst naar onze TV te kijken, deze heeft een beelddiagonaal van 105cm. Toen vroeg ze opeens of er ook nog grotere tv's zijn. Toen mijn antwoord daarop bevestigend was zei ze dat we die dan maar moesten kopen. Dus een vriendin hoeft geen probleem te zijn hoor. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Geplaatst door demon:dat is dus waarom ik eerst mijn installatie in orde wil hebben voor ik een vriendin zoek Neem daar niet te veel tijd voor, Demon! Ik ben al 30 jaar bezig en heb nog steeds niet d Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 binnenkort nieuwe speakers en een andere baan in een mooi pakje dus dan nog een ideale vriendin die volgorde lijkt me wel wat hebben en dan nog een mooie luisterruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 Geplaatst door Ruud: Tja Demon, En dan blijken de speakers het in die ruimte toch niet zo goed te doen Je nieuwe baan bevalt niet En je ideale vriendin blijkt helemaal niet zo ideaal te zijn, heeft n.l. liever Bose ha ha ha, welkom in de harde wereld, Demon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 6 november 2001 Report Share Posted 6 november 2001 En je ideale vriendin blijkt helemaal niet zo ideaal te zijn, heeft n.l. liever Bose ja dan krijgt zij bose op het toilet zij tevreden en ik tevreden en als dat nog niet genoeg is dan gaan we weer vrolijk verder als vrijgezel en die speakers die spelen natuurlijk goed in mijn ruimte de broertjes hebben hier namelijk al eens gespeeld en die nieuwe baan daar voel ik me ook wel thuis want ik kom regelmatig op de kazerne's door heel nederland en het werk op zich is ook vrij relaxt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bennie Posted 7 november 2001 Report Share Posted 7 november 2001 Wel, dan doe ik ook maar even mee, (nog) technics draaitafel met Dynavector 10X4 MK-2 en/of AT 160ML NAD C521 Lynn Intek Kef RR104/2 interlinks Profigold Dus een rommeltje , maar het klinkt wel lekker. groet Bennie Link to comment Share on other sites More sharing options...
garmtz Posted 7 november 2001 Report Share Posted 7 november 2001 Ik heb mijn set al in een andere thread genoemd (wist niet dat deze thread al bestond), maar here goes (again): Lexicon DC-1 v.4.0 surround voorversterker + LDD1 RF demodulator Parasound HCA-2205AT 5-kanaals eindversterker Parasound HCA-1000A 2-kanaals eindversterker MartinLogan Scenario voor- en achterluidsprekers (binnenkort MartinLogan Aeon op proef) MartinLogan Script zijluidsprekers MartinLogan Cinema center speaker BagEnd Infrasub-18 subwoofer REL Q100E subwoofers als toevoeging aan de Script zijspeakers Miller and Kreisel HP-80 High Pass crossover voor de side speakers/side subs Sony KV-28WX1 breedbeeld tv Mitsubishi VS-1281E 7" CRT projector, ISF gecalibreerd op 6500K kleurtemperatuur Deuce Video Scaler Da-Lite Permscreen projectie scherm Sony DVP-S7700 DVD speler met Cinematrix PSM-1 progressive scan upgrade Pioneer DVL-909 DVD/LD/CD/CDV Laserdisc speler JVC HR-S7000 VCR als TV-tuner en opnameapparaat Marantz ST72L tuner Sony DTC-59ES DAT Recorder Michell Gyro Spider Edition draaitafel Ortofon Virtus MC element Origin Live structureel gemodificeerde Rega RB250 arm met Incognito armbekabeling Musical Fidelity X-LPS phono voorversterker + X-PSU Philips Pronto programmeerbare afstandsbediening Interlinks: Monster videosignalen, Nordost Blue Heaven surround- en center kanaal, Nordost Red Dawn voorkanalen, Van Den Hul The First digitale signalen, Eichmann eXpress analoog en digitaal (op proef) Luidsprekerkabels: Nordost Blue Heaven voorkanalen, Nordost Flatline Gold andere kanalen Accessoires: o.a. ETC spikes van MartinLogan en Nordost Pulsar Points Ik heb net een mooie aanbieding gehad voor een QC power supply voor de Michell Gyro, dus dat begint echt een mooi analoog front-end te worden! Verder hoeft het weinig uitleg dat ik nogal een film-freak ben met een Home Theater afwijking (ik ben daarvoor behandeld... ). Evt. veranderingen die nog gaan plaatsvinden zijn wellicht de ML Aeon als fronts en ML Descent subwoofer, maar beide moet ik nog op proef krijgen. Ook op het lijstje een goede surround pre/pro, klaar voor SACD/DVD-Audio en goed upgradeable. Groetjes! Garmt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 8 november 2001 Report Share Posted 8 november 2001 Geplaatst door garmtz:Ik heb mijn set al in een andere thread genoemd (wist niet dat deze thread al bestond), maar here goes (again): Lexicon DC-1 v.4.0 surround voorversterker + LDD1 RF demodulator Parasound HCA-2205AT 5-kanaals eindversterker Parasound HCA-1000A 2-kanaals eindversterker MartinLogan Scenario voor- en achterluidsprekers (binnenkort MartinLogan Aeon op proef) MartinLogan Script zijluidsprekers MartinLogan Cinema center speaker BagEnd Infrasub-18 subwoofer REL Q100E subwoofers als toevoeging aan de Script zijspeakers Miller and Kreisel HP-80 High Pass crossover voor de side speakers/side subs Sony KV-28WX1 breedbeeld tv Mitsubishi VS-1281E 7" CRT projector, ISF gecalibreerd op 6500K kleurtemperatuur Deuce Video Scaler Da-Lite Permscreen projectie scherm Sony DVP-S7700 DVD speler met Cinematrix PSM-1 progressive scan upgrade Pioneer DVL-909 DVD/LD/CD/CDV Laserdisc speler JVC HR-S7000 VCR als TV-tuner en opnameapparaat Marantz ST72L tuner Sony DTC-59ES DAT Recorder Michell Gyro Spider Edition draaitafel Ortofon Virtus MC element Origin Live structureel gemodificeerde Rega RB250 arm met Incognito armbekabeling Musical Fidelity X-LPS phono voorversterker + X-PSU Philips Pronto programmeerbare afstandsbediening Interlinks: Monster videosignalen, Nordost Blue Heaven surround- en center kanaal, Nordost Red Dawn voorkanalen, Van Den Hul The First digitale signalen, Eichmann eXpress analoog en digitaal (op proef) Luidsprekerkabels: Nordost Blue Heaven voorkanalen, Nordost Flatline Gold andere kanalen Accessoires: o.a. ETC spikes van MartinLogan en Nordost Pulsar Points Ik heb net een mooie aanbieding gehad voor een QC power supply voor de Michell Gyro, dus dat begint echt een mooi analoog front-end te worden! Verder hoeft het weinig uitleg dat ik nogal een film-freak ben met een Home Theater afwijking (ik ben daarvoor behandeld... ). Evt. veranderingen die nog gaan plaatsvinden zijn wellicht de ML Aeon als fronts en ML Descent subwoofer, maar beide moet ik nog op proef krijgen. Ook op het lijstje een goede surround pre/pro, klaar voor SACD/DVD-Audio en goed upgradeable. Groetjes! Garmt Joepie, nog een film-freak op het forum! Een indrukwekkende set Hoe bevalt de Philips Pronto jou, ik zet er over te denken om een ProntoPro te kopen. Ik kwam er echter van de week achter dat de afstandbediening van mijn Tag ook kon leren (altijd handig als je ook eens de laatste hoofdstukken in de handleiding van je versterker leest). Nu weet ik alleen niet of het loont om de ProntoPro te kopen, hij is natuurlijk niet echt goedkoop. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Geplaatst door demon:binnenkort nieuwe speakers H Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 ja idd nieuw voor mij by the way wat voor kleurtje hebben ze eigenlijk en heb je ook nog wat verdere specificaties want de taf site werkt niet dus kan zo ook niks vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Beste Demon, Heb je je imeel al gezien? Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
garmtz Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door Jack van Dijk:Joepie, nog een film-freak op het forum! Yep! Een indrukwekkende set Thanks! Ik ben er erg blij mee. Hoe bevalt de Philips Pronto jou, ik zet er over te denken om een ProntoPro te kopen. Ik kwam er echter van de week achter dat de afstandbediening van mijn Tag ook kon leren (altijd handig als je ook eens de laatste hoofdstukken in de handleiding van je versterker leest). Nu weet ik alleen niet of het loont om de ProntoPro te kopen, hij is natuurlijk niet echt goedkoop. Ik denk persoonlijk niet dat het loont, tenzij je echt geheugen tekort komt of perse een kleurenscherm wilt. Ik hou het op de "normale" versie, want alle functionaliteit die ik zoek zit al in de standaard Pronto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 beste michel heb net mijn imeel bekeken en volgens mij moeten ze wel in mijn interieur passen en anders maar niet het is het belangrijkste dat het klinkt demon die anders wel met een blinddoek op luistert Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 wat voor woofer zit er eigenlijk in die cadans 3 ??? ik heb namelijk net een papierwinkel van taf opgehaald bij een kennis van mij daar staat wel in dat er een dynaudio hoog midden unit inzit maar er staat niks in over de woofer en nou vraag ik me af of er ook een vifa woofer in zit of net zoals in de super synergy een seas zeg maar doorzichtige woofer in zit dus michel help mij uit mijn twijfel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door demon:wat voor woofer zit er eigenlijk in die cadans 3 ??? ik heb namelijk net een papierwinkel van taf opgehaald bij een kennis van mij daar staat wel in dat er een dynaudio hoog midden unit inzit maar er staat niks in over de woofer en nou vraag ik me af of er ook een vifa woofer in zit of net zoals in de super synergy een seas zeg maar doorzichtige woofer in zit dus michel help mij uit mijn twijfel Beste Demon, Hij is zwart en 17 cm. Morgen zal ik eens kijken of ik een merknaam kan vinden... Groet, Michel , die wit is en 184 cm Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 nee dan weet ik genoeg het is dan namelijk een vifa want die seas is namelijk enigzins doorzichtig en er zit ook een dynaudio esotec d-260 midden/hoog unit in en het filter is helemaaal met mundorf componenten opgebouwden alle interne verbindingen zijn van zwaar verzilverd ofc met teflon isolatie demon die zijn hele papierwinkel nu bijna uit heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door demon:nee dan weet ik genoeg het is dan namelijk een vifa want die seas is namelijk enigzins doorzichtig en er zit ook een vifa esotec d-260 midden/hoog unit in en het filter is helemaaal met mundorf componenten opgebouwden alle interne verbindingen zijn van zwaar verzilverd ofc met teflon isolatie demon die zijn hele papierwinkel nu bijna uit heeft Als het spul met dergelijke goede componenten is opgebouwd houd ik ze misschien wel... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 ja doei ga jij nou maar lekker verder electrostaten luisteren jij een stap vooruit en ik een hele grote stap vooruit dus wij beiden tevreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts