Jump to content

Mijn set...

Dennis
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door demon:

...nee dan weet ik genoeg het is dan namelijk een vifa want die seas is namelijk enigzins doorzichtig

en er zit ook een vifa esotec d-260 midden/hoog unit in

Waarschijnlijk heb je je verschreven, maar de D260 Esotec is van Dynaudio. Als de woofer dezelfde is als die van de Synergie is dat de P17WJ-00-08 van Vifa.

(bron: Hifiluidsprekers 9 van Electuur)

Richard

Waarschijnlijk heb je je verschreven, maar de D260 Esotec is van Dynaudio. Als de woofer dezelfde is als die van de Synergie is dat de P17WJ-00-08 van Vifa.

dank je richard ik heb het al verbeterd

Je bent wel streng zeg...

dij de landmacht noemen ze dat discipline

;):D

Bij de marine zou dat je 3 dagen zwaar hebben opgeleverd

dat is 1 van de redenen dat ik niet bij de vissticks wil

en een andere reden is dat ze met weet ik veel hoeveel man nodig zijn om zo'n schip wat met 5 man te bevaren is van hier naar timboektoe te bevaren

Geplaatst door demon:

Bij de marine zou dat je 3 dagen zwaar hebben opgeleverd

dat is 1 van de redenen dat ik niet bij de vissticks wil

en een andere reden is dat ze met weet ik veel hoeveel man nodig zijn om zo'n schip wat met 5 man te bevaren is van hier naar timboektoe te bevaren

In Timboektoe kan je niet varen. :D

Groet,

Michel cool.gif, die met z'n vieren in een tank ook niet alles lijkt

• 2 weeks later...

Hallo Henk,

Nou,dat kan ik me prima voorstellen.

Je hebt een erg muzikale set waarbij alle componenten prima combineren.

Vast en zeker (ook) bij Rinsma HiFi gekocht ?

(ps:welke kabel gebruik je ?)

Zelf draai ik met:

Naim Nait-2 - versterker

Naim CDX - CD-speler

Linn Kan-II - Luidsprekers

Naim kabels en 'n Apollo AD3 rack.

m.v.g

Alco

Haha, Hoi Ome Henk,

Tja, ...'t is wat heh...

't bloed kruipt weer waar 't niet gaan kan.

Op zich is de set ook wel af,en kan ik er weinig meer aan verbeteren (qua opset: CD-speler,nait-2 en Linn Kan's) Deze set is erg goed gebalanceerd en klinkt gewoon goed.

en toch...een collega van me heeft (o.a) een paar B&W Nautilus 805's in huis staan. (met Sony en Rotel apparatuur!)

Vanaf de eerste keer dat ik die hoorde en zag (n.b op 'n klein slaapkamertje,beroerd opgesteld door ruimtegebrek) was ik verliefd op die speakers,om eerlijk te zijn.

Welnu,als geld geen rol zou spelen zou ik ze dus gewoon gekocht hebben en klaar is Kees.

(ehh,..Alco :D )

Maarja, geld speelt wel 'n rol en zo kwam ik op 't volgende idee. Aangezien ik m'n gehele set 2e hands heb gekocht, hoef ik er waarschijnlijk niet of nauwelijk op te verliezen als ik wat verkoop.

Dus 't plan is: Verkopen van de CDX (hoe geweldig ie ook is) Voor dat geld kan ik dan de Naulitus 805'2 bemachtigen.

Voor wat de Nait-2 en Linn Kan's waard zijn kan ik met enige bijbetaling en wat speuren een aardig goede versterker aanschaffen.

(bij: Medevoort,Cyrus,o.i.d) + een redelijk goede CD-speler (Marantz 63KI o.i.d.)

ok, ik wijk dan wel opeens af van m'n lang gepreekte principe "Source first!" maarja,...de Nautilussen hebben m'n hart gestolen en 'n mens doet soms rare (ook stomme) dingen als ie verliefd is :D

Ook op 't Naim-forum zal ik ongetwijfeld als zondaar worden eschouwd,maarja... :rolleyes:

Kortom, that's my story.

't klinkt als de zoveelste impulsieve aanschaf/verkoop. Maar ook de fantastische looks en afwerking va nde 805's spelen een rol hoor,moet ik bekennen.

t.o.v van de oerlelijke,saaie,goedkope looks van de Naim/Linn set.

check this out:

nautilus805-29l.jpg

That's all,folks

Groeten,

Alco

Ha, die AudioPaul

O,ja. verhip,dat was jij! Precies, ze stonden toen 2e hands te koop voor 'n redelijke prijs. Tja, had ik toen maar toegehapt,maarja toen dacht ik van: "rustig,rustig, denk er nou eerst eens goed over na, je hebt nu toch ook pima spul ?!" en ja,dat is ook zo,maar soms moet je gewoon eens 'n knoop doorhakken.

Alleen op deze manier zou ik in bezit kunnen komen van de 805's zonder (amper)bijbetalen.

Bovendien zijn ze gemakkelijk te plaatsen en zit er veel rust in 't geluid.

('t enige dat ik nu af en toe nog wel 'ns mis)

Ik zie wel wat er gaat gebeuren.

mocht 't zover zijn dan breng ik uiteraard effe rapport uit op 't forum!

(en mocht 't zaakie niet doorgaan,dan blijf ik gewoon 'n happy Naimohic)

...welliswaar soms wegzwijmelend bij de looks en klanken van een stel Nautilusjes :D

(o,o,ooh,wat zouden de Engelse Naimoholics op 't Naim-users forum me nu voor gek verklaren als ze dit konden lezen. :rolleyes: )

Greetings,

Alco

Hoi Alco,

Je klinkt toch als iemand die van zijn (audio)geloof is afgevallen hoor. Ben je niet bang dat je speurtocht naar het audio nirvana helemaal van voor af aan gaat beginnen? Maar ach, het zoeken kan ook een doel zijn waaraan je plezier beleeft.

Succes, Richard

Howdy folks,

Nou, ik ben voorlopig weer effe tot bezinning gekomen wat betreft m'n vrij plotselinge audio-metamorfose plannen...

Ik zag namelijk een uurtje of 2 geleden op 'n site m'n "droomhuisje" (wanneer 't bechikbare budget althans meetelt) te koop staan in hartje centrum.

Mocht dat allemaal financieel interessant zijn en doorgaan,dan wordt ik de buurman van 'n goede vriendin/collega ,en tevens is het dan denk ik niet slim om nu alvast andere audioplannen te maken.

ten eerste omdat ik dan 't geld wel even beter kan gebruiken,en...

ten tweede omdat 'n andere woonkamer met andere afmetingen weer z'n invloed heeft op een set.

Kortom, ik hou 't voorlopig nog effe bij m'n good ol' British Naim setje.

Nait-2___Kan-2__Close-up.jpg

That's all

Groet'n uut Assen,

Alco :D

Ik wil hier een update doorgeven, want ik ben afgelopen zaterdag naar Kingaudio geweest en heb de Electrocoampaniet gekocht. De man van Kingaudio "gaf" mij ook nog een van den Hul CS-122 mee, voor weinig, omdat ik ook nog een luidsprekerkabel nodig had.

Nu ziet mijn set er zo uit.

CD-speler: NAD C541

Interlink: nog steeds die van Conrad.

Versterker: Electrocompaniet ECI-2

Luidsprekerkabel: van den Hul CS-122

Luidsprekers: Vifa Vivace '94

Geplaatst door Ome Henk:

Je houdt niet van half werk Lars! Wanneer volgt hiervan een review    confused.gif

Groetnis, Henk    :D

Nee, zo val ik hier ook niet op als broekie. :D;)

Maar de review komt van de week wel. Ik kan al wel zeggen dat de combinatie wat ik dan nu heb, geen verkeerde is.

Geplaatst door Lars Aberson:

Ik wil hier een update doorgeven, want ik ben afgelopen zaterdag naar Kingaudio geweest en heb de Electrocoampaniet gekocht. ...

Veel succes met je nieuwe versterker. Op de pagina van Electrocompaniet hebben ze ook een forum voor elecrocompanietgebruikers: http://www.electrocompaniet.no/discussion/ .

Groeten, Richard

Nee, valt wel mee, maar ik weet wel zeker dat ik veel miste met me vorige versterker en kabels, in tegenstelling wat de rest heeft. Dat is dus nu wel een beetje recht getrokken.

Ik kan nu pas ervaren hoe CD's moeten klinken.