demon Posted 22 december 2001 Report Share Posted 22 december 2001 dan zal ik ook maar even updaten versterker nad 310 cd speler cambridge audio cd3 gemodificeerd cd speler philips cd 600 platenspeler technics SL2000 pre pre nad pp1 interlinks taf en de sw silver bullet en achter de platenspeler en Pre Pre monster luidsprekerkabels vivanco luidsprekers taf cadans 3II is een behoorlijke verbetering ten opzichte van mijn oude luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 26 december 2001 Report Share Posted 26 december 2001 Ha Demon, Al een beetje gewend aan het nieuwe geluid? Heb zelf inmiddels een setje van Acoustat (Spectra 1400) staan. Super service van een winkelier in electrostaten/magnetostaten die mij des zondags thuis wilde ontvangen om een aantal modellen te beluisteren . Heb ze gelijk maar gekocht. Voor jou misschien wel aardig om te weten: het geluidsbeeld scheelt niet veel van de Tafjes, het geluid is alleen een stuk groter geworden (wat logisch is aangezien het electrostatische paneel ruim een meter lang is). Klopt de kreet dat Taf de electrostaat onder de conventionele luidsprekers is dus wel. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 26 december 2001 Report Share Posted 26 december 2001 ja ik ben in de tussentijd al een beetje gewend jammer he stereo staat sinds zaterdag al aan met het nieuwe kabeltje ertussen heb zondag en maandag ook nog eens met dat netfilter geklooit en het is nu zo ver dat als het een beetje redelijke prijs is er binnenkort voor mij een netfilter gebouwd gaat worden en dan de rest nog afschermen alleen het probleem is nu dat ik te weinig cd's en lp's heb want zit nu de hele dag te luisteren en wat vond jij trouwens van de combinatie met mijn set jij kon de tafjes wat langer dan die ene dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 26 december 2001 Report Share Posted 26 december 2001 Geplaatst door demon:en wat vond jij trouwens van de combinatie met mijn set jij kon de tafjes wat langer dan die ene dag Het klinkt heel muzikaal. Mijn ervaring met de Tafjes is dat als je ze goed plaatst ze heel ruimtelijk kunnen klinken. Alsof het geluid niet uit de kastjes komt maar ergens eromheen. De SW SilverBullit droeg daar voor een flink gedeelte aan bij. En zoals ik al zei kun je veel winst behalen met je luidsprekerkabels. Als je van knutselen houdt zou je DIT eens kunnen proberen. Klinkt zeer mooi voor een paar gulden per meter. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 het ergste is ruud dat ik mijn nieuwe luidsprekers niet eens een dag op proef mocht hebben dus vind ik het terecht dat hij dat ook niet hoeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 ik moet mijn set weer updaten want heb die kabel die michel zei in elkaar geflanst nou weet ik ook weer waarom ik zo'n hekel heb aan solderen maar ik moet maar eens afwachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 28 december 2001 Report Share Posted 28 december 2001 Geplaatst door demon:het ergste is ruud dat ik mijn nieuwe luidsprekers niet eens een dag op proef mocht hebben dus vind ik het terecht dat hij dat ook niet hoeft Een wijs man zei ooit eens dat als je iets hoort dat precies is wat je zoekt, je dat ook direct weet. (Als je bijvoorbeeld direct van je stoel valt bij de eerste tonen ) Dus Demon, een paar uurtjes is meer dan genoeg (en volgens mij kende je de Tafjes al van haver tot gort , je adviseur in ieder geval zeker). @Ruud: Mijn droomcombinatie is altijd al electrostaten en buizen geweest, en als dan blijkt dat je versterker zonder moeite die electrostaten aanstuurt, dan is er nog maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 28 december 2001 Report Share Posted 28 december 2001 de kabels beginnen nu wat opener te klinken en het podia word ook wat duidelijker ik heb het met gewone coax gedaan maarik heb het idee wel dat dit wel even in moet spelen dus ik wacht nog maar even af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 januari 2002 Report Share Posted 10 januari 2002 Even een korte update: Platenspeler: Transrotor Leonardo Doppia met gemod. Rega RB 250 arm. Element: Goldring Eroica LX MC Pre Pre: Lehmann Black Cube Interlink: VDH D102 III Hybrid Versterkers: NAD 319 en NAD 216 (Bi-Amping) CD speler: NAD C540 Interlink: VDH D102 III Hybrid Luisprekers: ASW Cantius VI Luidsprekerkabel: VDH CS-122 Rack: Schroers & Schroers Berlin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted 15 januari 2002 Report Share Posted 15 januari 2002 Nou beste forumers, ik geloof dat ik aardig achteraan kom bij de meeste set's welke ik al voorbij heb zien komen. Toch wil ik mijn bescheiden setje niet achterwege laten. Arcam AV50 Surround Versterker Arcam 8 Eindversterker Arcam 7 CD-speler Linn Keilidh's Castle Inversion 45C Center-speaker Rel Strata 1 Subwoofer Philips 957 DVD-speler En durf het bijna niet te plaatsen maar JVC boxen als surroundspeakers MUSIC IS MY FIRST LOVE Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 16 januari 2002 Report Share Posted 16 januari 2002 Nog steeds erg happy met mijn Miracle ITA 45 versterker, CEC TL5100 CD-speler en North Star Model 3+4 DAC, en Sonus faber Minima Amator luidsprekers. Interlinks van Siltech en MIT, luidsprekerkabel van Cardas, netkabels van Siltech en Kemp, last bus not least een SNS-plug van Kemp en een eigen gemaakt audio rack van Belgisch natuursteen. Ben ik nog iets vergeten? O, ja een aparte audiogroep voor de noodzakelijke 220. met de vriendelijkste groeten, Albert Jan Bakker Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 20 januari 2002 Report Share Posted 20 januari 2002 CD Meridian 507 Interlink HiDiamond Red Platenspeler Sony PSX600 (met MC element) Interlink Standaard kabeltje (slik) Versterker Accuphase E210A (met ingebouwde phono-trap) LS-kabel Van Medevoort SilverWire biwire voor electrostatisch hoog Kimber Kable PR8 voor laag Electra Aparte groep, King Audio netsnoeren en verdeeldoos Overig :Spikes onder CD, LP, versterker, luidsprekers De 507 heb ik sinds zaterdag en geeft een geweldige sound. De dynamiek is enorm, erg muzikaal en veel rust om de muziek heen. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frontline33 Posted 29 januari 2002 Report Share Posted 29 januari 2002 Hoi, mijn naam is Richard en ben ook pas nieuw op dit forum ben een echte film(score) liefhebber. En aangezien jullie allemaal je set hebben verteld wil ik dit ook bij deze doen. Barco 1209s projector. Grundig 95cm grootbeeld tv. Sony TAE 9000es voorversterker met v2.5 upgrade. Sony TAN 9000es eindversterker (frontspeaker) Cambridge A100 eindversterker (achterspeaker) Harman Kardon PA2200 eindversterker (center speaker) Sony 7700 dvd speler Panasonic NV-W1 videorecorder Sony SLV 820 videorecorder maar sinds ik met dvd begonnen ben 3 jaar geleden gebruik ik de videorecorder niet echt meer!!! Kenwood LD-1 cd speler Pioneer CLD-D925 laserdiscspeler Sony DTC-57es Datrecorder Philips CDR 870 cdrecorder (de aller 1e!!) Pronto universele afstandbediening. De luidspeakers zijn zelfbouw front>> Onyx 3.0 met Focal-units voor bass; laagmidden en hoog en Seas-unit voor midden hoog. achter>> Rogers Monitor 3.0 4-weg met Kef units en TRS tweeter. center (word binnenkort vervangen) >>Davis-unit voor bass en midden en Seas tweeter. Nog 2 oude draaitafels (draai er wel wekelijks mee) 1> Technics SL1200 2> Technics SL1410MK2 beide met en Stanton 890AL Djpro naald. en voor af en toe radio een Proton 440 tuner nou dat was het dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frontline33 Posted 29 januari 2002 Report Share Posted 29 januari 2002 Well OME HENK, het meeste van deze spullen staat gelukkig in 2 - 19 inch kasten van 110cm hoog. Behalve de cd speler want deze is behalve het hoge gewicht (20kg) ook te breed voor de 19inch kast. Latersssss Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 2 februari 2002 Report Share Posted 2 februari 2002 hey hallo, ik wil mijn bescheiden setje ook even neerkalken hiero Rotel RSX-972 AV versterker Rotel RDV-985 CD/DVD Blueroom Minipods, 4 surround, en 2 bij pc Blueroom Sub, Centre speaker komt nog. MIT5 speakerkabel Harmonic Tech Precision Link QED Scart naar JVC 82cm BB Humax 5400 sat ontvanger en boze buren foto! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 februari 2002 Report Share Posted 3 februari 2002 Hi y'all Nou, ik zal ook weer even een update doorgeven betreffende mijn set. Ik begond me de laatste tijd toch steeds meer te storen aan 't klankbeeld + de looks van m'n ouwe Linn Kan speakers. Het zijn goedkoop ogende zwarte speakers,die ik met houtfineer-plakplastic heb beplakt om 't geheel toch nog 'n beetje meer toonbaar te maken. Echter, 't zijn tevens vrij moeilijke (84 db)speakers om aan te sturen en zeeer genadeloos als 't gaat om de versterker + bron. Kortom, ik denk dat de combinatie van m'n lichte (15watt) Naim Nait-2 met de Kan's toch niet zo ideaal was als 't in eerste instantie leekt. Op bescheiden volume gaat 't prima,maar bij iets luider volume en/of grotere bezettingen wordt 't geluidsbeeld wat onrustig en ongecontroleerd. Ik denk dat de Nait-2 't dan niet meer kan trekken. Kortom, ik wil andere speakers. Maarja....de Naim Nait-2 is (nog steeds) een zeer muzikale versterker,maar beperkte wel m'n keuze in passende speakers. Dus,...om wat meer keuze te hebben in nieuwe luidsprekers,zat er eigenlijk weinig anders op dan tevens een nieuwe versterker te zoeken. Voordat ik m'n Naim versterker kocht had ik goede ervaringen met Cyrus. (heb de Cyrus-2 en de "Straight-line" gehad. Bij toeval zag ik bij een HiFi zaak in Rotterdam een Cyrus-III staan voor een aantrekkelijke prijs en in absolute nieuwstaat! Wat heb ik gedaan. De Cyrus-III staat nu enkele dagen te spelen en heeft de Kan's beter onder controle en brengt ook meer rust in 't geluidsbeeld. Bovendien ziet ie er veel mooier uit dan m'n vorige Naim Nait-2 en heeft de Cyrus een a.b. (erg prettig!) Op zich klinkt 't nu prima,maar....de lelijkheid van m'n huidige Linn Kan speakers blijft,dus ik hou m'n ogen en oren open voor nieuwe speakers. (zucht) wat 'n verhaal weer heh,wat kan die Alco toch 'n eind lullen Kortom, Nog steeds vindt ik de Naim Nait-2 een zeer muzikale,tranparant klinkende versterker,vooral bij gebruik van de zeer goede phonotrap,maar nu heb ik toch wel meer mogelijkheden zonder dat ik eerst weer 'n fortuin moest besteden. ZIe hier de meest recente foto van m'n setje: (sorry,voor de matige kwaliteit) That's all for now,folks Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 3 februari 2002 Report Share Posted 3 februari 2002 Platenspeler: Thorens TD126MkIII met SME series 3 arm. Element: Kiseki Blue Silver Spot Pre Pre: Sphinx Project Phono Equalizer Interlinks: Siltech Versterkers: Sphinx Project 8 & 18 Interlink: VDH CD speler: Denon DCD-3300 (loopwerk) DAC: ALBS Interlink: Siltech Luisprekers: Final 0.3 Luidsprekerkabel: Siltech DAT: Kenwood 7030 DVD: Sony DVP-NS300 Tuner: Yamaha T80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RotelRick Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Hallo, ik heb pas kort geleden het licht gezien (of eigenlijk gehoord). Van mijn sony midisetje (overigens altijd veel plezier aan beleefd!)naar: Rotel voorversterker RC 1070 Rotel eindversterker RB 1070 2x 130 W Rotel cd-speler RCD 1070 (HDCD) Marantz Tuner LT 300 (Oeroud, maar oerdegelijk, te leen van een vriend) Van den Hul interlink "the first" Van den Hul interlink D-102 III Hybrid Luidsprekerkabel 2x 4mtr "Ocos" + connectoren Luidsprekers: HECO, Xenon 400 serie, Zwart. Ik ben dus nog aan het opbouwen. Gelijk nog even een vraag, omdat ik er weinig van kan vinden. Heeft iemand een suggestie voor een goede geluidskaart voor je PC, die perfect te combineren is met je audioset?? Greetz, Rick.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Geplaatst door marantzRick:Gelijk nog even een vraag, omdat ik er weinig van kan vinden. Heeft iemand een suggestie voor een goede geluidskaart voor je PC, die perfect te combineren is met je audioset?? Greetz, Rick.. Leuke set Geluidskaart? Iets van Terratec is altijd goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkovi Posted 18 februari 2002 Report Share Posted 18 februari 2002 Allemaal leuk spul wat er hier getoond wordt. Dus laat ik ook eens meedoen! Mijn bezit bestaat uit: 1. Micromega TRIO CD loopwerk. 2. Parasound 1500 DAC. 3. AVM Evolution 1 versterker. 4. Driade 33.2 Speakersysteem. 5. Kelvin Neodym speakerkabel (zeer goed!!), VLS coaxkabel, VLS OFC (dubbelafgeschermd) interlinks tussen Dac en versterker. Is een leuke set maar, ik ben op zoek naar beter spul. Helaas is AVM te onbekend en daardoor moeilijk te verkopen het lijkt wel dat onbekend, onbemind maakt. Ik zoek eigenlijk een ASR Emitter1 of een Parasound voortrap met een 2200II eindtrap. en een set speakers die tenminste de Dynaudio Esotar tweeter ingebouwd heeft. Dus, als iemand iets heeft wat mijn interesse is dan, MAIL ME!! Ciao, Brkovi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Oorbeek Posted 18 februari 2002 Report Share Posted 18 februari 2002 hier komt mijn set dan: Receiver marantz SR 14 DVD speler Denon DVD 1000 regio vrij CD speler Marantz CD 80 DA Converter van Medevoort DA 222 Front speakers Tannoy D 300 Center Tannoy sixes 623 Rear Tannoy sixes 605 Bekabeling moet nog aangepast worden. Puresonic, Monster. Misschien iemand een advies. Zit nog te denken om een 2e hands Sony DVP S7700 te kopen is dit een wijs plan. Groetjes Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 februari 2002 Report Share Posted 18 februari 2002 Geplaatst door Brkovi:Allemaal leuk spul wat er hier getoond wordt. Dus laat ik ook eens meedoen! Mijn bezit bestaat uit: 1. Micromega TRIO CD loopwerk. 2. Parasound 1500 DAC. 3. AVM Evolution 1 versterker. 4. Driade 33.2 Speakersysteem. 5. Kelvin Neodym speakerkabel (zeer goed!!), VLS coaxkabel, VLS OFC (dubbelafgeschermd) interlinks tussen Dac en versterker. Is een leuke set maar, ik ben op zoek naar beter spul. Helaas is AVM te onbekend en daardoor moeilijk te verkopen het lijkt wel dat onbekend, onbemind maakt. Ik zoek eigenlijk een ASR Emitter1 of een Parasound voortrap met een 2200II eindtrap. en een set speakers die tenminste de Dynaudio Esotar tweeter ingebouwd heeft. Dus, als iemand iets heeft wat mijn interesse is dan, MAIL ME!! Ciao, Brkovi Hoi Brkovi, Mooie set alleen ik zou de AVM nooit wegdoen voor een Parasound-set. Die ASR Emitter is echter een hele mooie optie, alleen deze is in den Nederlanden nog onbekender dan AVM. Als je voor de Emitter gaat, zou je misschien ook eens je oor te luister leggen voor een Symphonic Line. Ook deze is hier niet zo bekend, maar klinkt echt fantastisch en is tevens wat aangenamer geprijsd dan de Emitter 1. Als je de AVM echt kwijt wilt kun je 'm misschien 't beste inruilen bij een AVM-dealer of bij GAP Acoustics cq. Poulissen Audio/Video in Roermond. Die zal er nog wel een fatsoenlijk bedrag voor geven Sodejuu , die ook een berg AVM-spul heeft staan en er uitermate tevreden mee is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 22 februari 2002 Report Share Posted 22 februari 2002 Geplaatst door Jack van Dijk:Voorversterker/Processor: Tag McLaren AV32R Eindversterker: Tag McLaren 100X5R Hoofdspeakers: OLS Lotus 1 Center speaker: Vifa Surroundspeakers: Vifa Basis 2.0 DVD: T+A DVD 1210R LD: Pioneer DVL-909 TV: Pioneer SD-M1407 (105cm projectie) Tuner: Grundig ST303 Interlinks: T+A -> Tag, digitaal: Siltech HF-8 Si Pioneer LD -> Tag, digitaal: Monster Datalink 1000 Tag VV -> Tag EV: Better Cables Grundig -> Tag: Audioquest Ruby Pioneer TV -> Tag: Translator White Link Video kabels: T+A -> TV: Monster Scart Pioneer LD -> TV: Better Cables Silver Serpent S-VHS Speaker kabel: Hoofdspeakers: Audioquest (hoog), Monster (laag) Center: Monster Surround: SoundLab Verder staan de OLS en Vifa Basis 2.0 speakers op Transrotor Pucks en staat alle apparatuur in een Solidsteel 5.5 rack. Even een update: De Siltech HF8Si, welke eerst tussen de Tag en de T+A zat, zit nu tussen de Pioneer LD en de Tag. Tussen de Tag en de T+A zit nu een Siltech HF9 G3. Echter de grootste verandering is momenteel wel het feit dat de Tag McLaren voorversterker tijdelijk vervangen is door een Cambridge Audio C70 voorversterker. De Tag McLaren is terug naar de fabriek voor een grote upgrade. Het is nu officieel een AV32R 5.1 en als die terugkomt van de fabriek zal het een AV32R bp-192 7.1 zijn. Oftewel: - Upgrade naar 7.1 kanalen - Huidige 96kHz/24bit DACs worden vervangen door 192kHz/24bit DACs - Er wordt een 5.1 ingang toegevoegd. Dit betekent wel dat ik mijn voorversterker zo'n maand moet missen, vandaar dat ik een paar weken geleden de Cambridge voorversterker tweedehands had gekocht. Anders zou het zo stil worden in huis. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 10 maart 2002 Report Share Posted 10 maart 2002 Gisteren bij Audio Selectief in Sneek gekocht: Thorens TD 147, wat een prachtig apparaat, klinkt fantastisch! Ik wou eerst de oude TD165 van mijn vader laten opknappen, maar die was helaas niet meer te redden, voor een normaal bedrag. Dus gisteren uitgebreid wezen en kijken luisteren bij Audio Selectief en uiteindelijk samen met mijn vader de Thorens TD 147 aangeschaft. Die op dit moment super goed staat te spelen, hier in de kamer. Nu alleen nog een mooi meubel en dan komt hij helemaal goed tot zijn recht. Volgens mij is deze TD147 ook al eerder in deze treat besproken. met groeten van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 maart 2002 Report Share Posted 10 maart 2002 Zo Willem, heb jij 'm dus gekocht. En wij Alco maar lekker maken voor die prachtspeler. Het is inderdaad eentje om je vingers bij af te likken. Een special van een (ex)werknemer bij Thorens. Als ik toen niet voor de Michel was gegaan, had die nou bij mij staan spelen Veel plezier ermee (maar dat zal wel lukken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts