Guest schri607 Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 hallo li, probeer deze ook eens met een groen randje, ben reuze benieuwd of jij het (ook) hoort. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flakes Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Beste Li, We mogen inderdaad trots zijn op Arjen Luccassen (Ayreon) Ex-gitarist van Veagnence overigens. Andere tip is Arena. Enorm goeie sypho-rock. Installatie leeft als nooit tevoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yingyang Posted 12 januari 2001 Report Share Posted 12 januari 2001 Hallo Flakes, Bedankt voor de tip. Ik ga er eens naar op zoek. Ik heb laatst van Arjan z'n laatste twee werken gekocht: "The Dream Sequencer" en "Flight Of The Migrator". S C H I T T E R E N D ! ! ! ! Wat een muziek, wat een lekker aan laag... kortom: G E N I E T E N ! ! ! ! Li Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hansthijs Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 lijkt wel krezip !tenminste het 1 e nummer van de dream sequencer. Wat ik niet wist is dat krezip nog op de rock academie zit, leuk dat ze dan zo snel doorbreekt. Vette muziek is het soms, dat ayreon. groeten van hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yingyang Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Krezip....!?!?! Euh... heb je wel goed het eerste nr. beluisterd? Ik wist niet dat Krezip symphonische rock maakt met vette synthesizer geluiden erbij. Ik vind het eerste nr. van "the Dream Sequencer" op Pink Floyd klinken. Maar goed, sinds kort moeten we elkaars meningen respecteren, dus als jij dat vindt dan is het prima hoor... Geniet maar lekker van "Krezip" Li Link to comment Share on other sites More sharing options...
b Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 Beste Ron, ik kom even terug op het onderwerp waar het allemaal om draaide n.l. de groene viltstift, ook ik heb wat gespit en kwam in wat oude bladen van audio en techniek iets tegen over een groene stif het gaat om de Staedtler Lumocolor 313(testen uitgevoerd door Dhr.Hok Lioe)enfin, probeer deze maar eens stift en schrijf eens over je bevindingen.Groeten B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 19 januari 2001 Report Share Posted 19 januari 2001 hallo b. ik ken het artikel en heb het vaker aan anderen laten lezen om wat meningen te peilen. tja, als ik eerlijk moet zijn maakt het geen friet uit welke type stift je hiervoor gebruikt als ie maar een op waterbasis zijnde 'gif'groene dekkende laag geeft. de steadler heb ik ook getest maar voegde totaal niks toe....... heb je zelf ook het effect van 'het groene randje' al eens beproefd ? gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Beste Ron, Ik moet je bekennen dat het hele verhaal toen een beetje aan me voorbij gegaan is, wel gelezen doch nooit uitgeprobeerd, was ten tijde van het artikel niet zo'n probeerder, ga het binnenkort wel proberen, resultaat volgt. De mat geeft in ieder geval bij mijn speler geen verbetering c.q. verschil, luistergroeten Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Mocht een groen randje voor betere muziek zorgen, klinken goudkleurige cd's en groenkleurige cd-recordables dan ook anders? ik heb diverse cd's die niet zilverkleurig maar juist deze kleuren hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest haivai Posted 11 april 2001 Report Share Posted 11 april 2001 Hoi, Ik gebruik de lumicolor al ruim 10 jaar. de laatste jaren probeer ik niet eens of er verschil is, maar maak ze meteen nieuw uit de doos groen. Oficeel zouden groene cdr's niet moeten werken in je cd speler,maar aangezien ze ook niet echt groen zijn draaien ze dus wel. De cd's die in onze ogen groen lijken zijn een combinatie van goud + blauw. Groen randje(s)doen luister zelf let ook op het V-randje bij het gat op sommige cd's. Wat kan je gebeuren voor +/- fl 2,-. Have fun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 Hoi haivai, "Oficeel zouden groene cdr's niet moeten werken in je cd speler,maar aangezien ze ook niet echt groen zijn draaien ze dus wel." Sorry haivai, maar volgens mij kan dit natuurkundig niet waar zijn. Waarom zou een "groene" CD NIET afspeelbaar zijn? Omdat de laser rood is en de CD groen, dus complimentair (geen reflectie maar adsorbtie)? Dit is dus NIET waar. De laser in een cd-speler is een INFRA-ROOD-laser en groen is daar zeker niet de complimentaire kleur van, dus maakt het de cd-speler niet veel uit of de cd groen, geel, paars, blauw, of zelfs zwart is, mits de cd maar genoeg reflecteerd. Je kan er ook geen klankverschil aan horen, wat sommige mensen vaak beweren (Minder reflectie -> foutcorrectie moet meer doen, dus minder goede sound). Het meer of minder moeten werken van een foutcorrectie zou bij een fatsoenlijke cd-speler ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest haivai Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 hai,sodeju haal je met die checksum's niet een ietepietje de fout korektie van pc's en cd spelers door elkaar? en inderdaad hele zondagen met m'n vrouw en ik omstebeurt,zoek de verschillen. Soms zeer groot en soms wat minder,maar altijd!!!!!100% de "groene" cd's gevonden. maar ik verkoop geen stiften en van mij hoef je het ook niet te proberen,kan me hele maal niets schelen. maar een ieder die wel goede oortjes heeft,proberen en niet schrikken. Have fun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest haivai Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 P.s. hoorbaar met een CD80 tot een Wadia. Groente.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 april 2001 Report Share Posted 14 april 2001 Hoi haivai, Ik heb die test met die groene en zwarte stiften jaren geleden al gedaan en tot de conclusie gekomen dat het een wassen neus is (gehoord op een Philips, NAD, Denon en een AVM-set). In een ding moet ik je wel gelijk geven, als jij denkt dat het helpt, gebruik het dan ook. Zo is iedereen tevreden naar ik mag aannemen. In de Hifiwereld zijn er dingen die je soms op natuurkundige weg niet of nauwelijks kunt verklaren. Een paar jaar geleden ontdekte ik een goedje (Bitstream) dat als je dat op je cd spuit er een geheel ander (beter!?!) geluid van datzelfde cd-tje afkomt. Dit spul, en dat verkoop ik ook niet, maakt een w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 april 2001 Report Share Posted 14 april 2001 Sorry,iets vergeten, Dat met dde checksum's is echt waar. Hoe denk je dat anders een foutcorrectie kan werken, door er maar wat op los te fantaseren? Dat lijkt mij en is ook niet logisch. Als dat zou zijn, zou de cd elke keer weer anders klinken en dat doettie zeker niet. spruitjes, Sodejuu P.S.: Er is altijd stof om over na te denken!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest haivai Posted 15 april 2001 Report Share Posted 15 april 2001 hoi sodejuu helaas tik ik te beroert om hier het hele verhaal op te hangen van cd korektie systeem. maar er word een echt kut(sorry)systeem gebruikt. maarja bedacht in '81 en nogwel door sony,iets van het gemidelde van de laatste zoveel bittjes.!? waaren ze(philips+sony)maar zo slim geweest en gewoon een cd romspeler met een lekkere buffer een echte fout korektie en toen meteen 24 bitjes..maar helaas. fruit ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
smart Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 een cd speler blijft toch echt zo werken als dat hij werkt incl foutcorrectie met of zonder groene rand of mat naar mijn idee ik heb zelf wat jaartjes reparatie ervarin (8jaar) en zie dat er in sommige high end spelers bv sphinx het goedkoopste phillips loopwerk cdm 12.1 aanwezig is dezelfde als voor vele minisetjes van fl 499,- incl foutcorrectie (myth serie) waarom zou dat met een matje of stift beter klinken?? als de oorsprong niet meer biedt om maar te zwijgen over de slechte kwaliteit persing die je soms aantreft wel prefereer in schone en krasvrije cd's ik vind ook dat als je het voor jezelf vind moet je het zeker doen ik wens jullie allen veel luisterplezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 Allles over error-correctie vind je hier http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/k.../95x7/error.htm en hier http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/k...95x7/iec908.htm . De zgn. "checksums" heten in feite Parity-bits En ik kan nog steeds geen onderscheid horen tussen een cd met en een zonder groen randje. Het enige wat opvalt is dat cd-spelers die "gekleurde" cd's te vreten krijgen regelmatig naar de reparateur mogen, vanwege vervuilde loopwerken. Alweer een nadeel. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts