siep Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 Ok mede forumers zoals iedereen inmiddels wel weet is Alco weer toe aan nieuwe Speakers. Wie O wie kan voorspellen hoe lang het duurt voordat deze opvolger van de SF weer opduikt in de 2ehands advertenties. Voor de Inzender die het goed voorspeld of er het dichtst bijzit stel ik de volgende prijs beschikbaar. 1 Reisue van Classic Records op 180grams vinyl. En wel een titel uit de wereld beroemde Living stereo serie LSC-2603 Heifetz sorry Alco maar ik kan het niet laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 Ik schat een maandje of 9 . Als je ervan uitgaat dat hij in 14 jaar tijd nou zijn 18e paar luidsprekers aanschaft, is dat toch een redelijk realistische voorspelling Maar ja, Alco is net als het weer ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 Oh oh oh oh, wat zijn jullie toch ook een stelletje...... Laat die jongen toch met alle plezier en in alle waardigheid z'n hobby bedrijven, zeg! Nou ja, zeg, dit is toch werkelijk.............. .............nou vooruit dan: precies 1 jaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 tjongejongejonge... achja, ik heb 't ook wel naar gemaakt heh !? Tja, OF ik ben gewoon heel erg kieskeurig/niet gauw tevreden, en heb ik te gevoelige oortjes,OF ik ben gewoon verslaafd aan HiFi kopen en de kick van weer iets nieuws in huis... of beiden ? who knows. Laten we hopen dat ik nu door schade en schande wijzer ben geworden. 1 ding is nu zeker: M'n Naim Nait blijft 'till death do us part'. (yeah,sure hoor ik enkelen nu denken ) De speakers: Juist vanwege de makkelijke plaatsing en aansturing hoop ik nu dan einnnndelijk DE speaker te hebben gevonden waar ik jaaaren van kan genieten. Belangrijkste gegeven is in ieder geval: 't klikt samen erg goed! en juist dat was in 't verleden niet altijd 't geval! Goh, ik hap ook steeds weer heh,haha Eigenlijk zou ik een soort conctract moeten ondetekenen met daarin vermeld: "Hierbij verklaart en beloofd Dhr .... ..... voor een periode van minimaal _ jaar, zijn luidsprekers te behouden en van te genieten." en dan ondertekenen! laterrr, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 Geplaatst door Alco:Ik onderteken nu een soort contract met daarin vermeld: "Hierbij verklaart en beloofd Dhr Alco voor een periode van precies 1 jaar, zijn luidsprekers te behouden en van te genieten." getekend! , Alco Mag ik m'n prijs even innnen, Siep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 13 april 2002 Author Report Share Posted 13 april 2002 Geplaatst door Audiopaul: Mag ik m'n prijs even innnen, Siep! Kijk gaat ie over dat jaar heen dan komt OmeHenk weer in beeld die heeft met 18 maanden nog iets meer vertrouwen in Alco. Oja ,sorry Alco maar je bent de enigste die geen aanspraak op de hoofdprijs maakt, mocht je besluiten om mee te doen natuurlijk, iets te veel invloed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 hahaha, tja jongens, only time will tell... Groeten, De (voormalig ?) kampioen HiFi switching, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 april 2002 Report Share Posted 13 april 2002 jemig,wat volgen de reacties elkaar snel op. ja,me and my big mouth, ik ben dan ook nog zo stom om m'n bloopers meestal toe te geven... Groet'n, Al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Laat ik ook maar ff een duit in het zakkie doen, Eind dit jaar zijn de Audio Notes van Alco van eigenaar verwisseld Om precies te zijn, over 8 maanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Nou, ik heb vertrouwen dat het dit keer iets langer zal zijn dan 2 weken. Ik ga voor 2 jaar. Stel me niet teleur Alco.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Ik ga voor 2 jaar. Stel me niet teleur Alco.. ok,Albert-Jan ik doe m'n best moet lukken... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Geplaatst door Alco: ok,Albert-Jan ik doe m'n best moet lukken... Groeten, Alco Kijk, op dit soort uitspraken zitten we nou te wachten! Ik zit gebeiteld met 1 jaar, de lp is voor mij!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Ze moeten volgens Alco ieg tot na de zomer blijven staan, anders kunnen de kritikasters van het forum niet gaan luisteren. Het schijnt in zijn flatje een sauna te zijn 's zomers en dan bederft de vlaai te snel . Ik denk dat ik met die 9 maanden niet echt slecht zit. Ik hou het erop dat hij dan is uitgekeken op die lelijke dingen. Dat ze goed klinken heb ik reeds eerder ervaren bij iemand anders. Die stuurt ze aan met een stel UR Smart 845. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Nou nee, het mag van mij wel blijven staan hoor, krijg misschien nog wel gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Geplaatst door Ruud: Laat Alco dat niet lezen, zou je misschien je vorige bericht weg kunnen halen , je brengt alles in gevaar Meestal win ik wel in de loterijen waar ik aan meedoe En af en toe moet je het geluk een beetje helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Jongens jongens....neem nou maar van mij aan dat het precies 1 jaar wordt!! ps. ik heb de lp alvast in m'n database gezet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 23 april 2002 Report Share Posted 23 april 2002 Geeft nix hoor alco, ik heb in de laatste 2 jaar 3 speakersets versleten -Cat speakers, beetje x merk, was nog voor ik meer leerde over audio -Ariel zelfbouw speaker -Dynaudio audience 42, die ik nog wel even houd, ik heb steeds meer vertrouwen in ze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2002 Report Share Posted 23 april 2002 Geplaatst door Ome Henk: Leuk zo'n buizenbakkie, maar met de Naim gaan ze toch echt iets langer mee... En waar baseer je dat op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 mei 2002 Report Share Posted 11 mei 2002 Geplaatst door Alco bij HiFi.nlIk heb nu (wederom) een setje Linn Kan's bij Rinsma gekocht. Dit is een kleine (19x16x32cm) gesloten speaker. Er komt dus niet veel laag uit,maar wat er uit komt is snel en superstrak. het is dezelfde woofer (KEF B110) als die in Rinsma's zelfbouw ontwerp van 20 jaar geleden. Ik heb inmiddels een (waarschijnlijke) liefhebber gevonden voor mijn Sonus Fabers. groeten, ----------------- Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 11 mei 2002 Report Share Posted 11 mei 2002 Woorden schieten inderdaad te kort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2002 Report Share Posted 11 mei 2002 Woeps,....busted Tja,...ik zag geen andere mogelijkheid meer. Ik had nog 1 kans om m'n fout alnsog weer terug te draaien, en dat was de Kan's weer terug kopen. Ik kan wel blijven experimenteren tot ik er bij neer val,maar daar werd ik uiteindelijk ook poepieflauw van. Heb nu SF,Naim Intro's,AudioNote's en vorige week nog Mission 780's (voor 't geld erg goed trouwens) in huis gehad,maar geen van de 4 kandidaten haalden 't bij de Kan's. dus.... vandaar. (goh,waarom voel ik toch altijd weer die drang om dingen uit te moeten leggen ) en....wie heeft de LP gewonnen ? Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 11 mei 2002 Report Share Posted 11 mei 2002 Ik in ieder geval niet, Alco Ik hoop voor je dat nu rust hebt...en ga nu eens genieten van muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2002 Report Share Posted 11 mei 2002 Jajaaa, Dat ben ik ook van plan. Maar ik deed net trouwens wel even een vrij schokkende ontdekking! Namelijk,...Aangezien dit dezelfde speakers zijn als die ik een aantal maanden geleden nog had wist ik hoe ze thuis moesten klinken. Tot mijn verbazing klinken ze iets meer terughoudend,verstopt in 't hoog dan m'n vorige Linn Kan's. Eerst dacht ik weer:Kom op Alco, zeik nou niet zo,je zal 't je wel verbeelden en zoals Albert-Jan en Ome Henk al zeiden:"Geniet nu eens van de muziek!" Maar toch werd ik nieuwsgierig hoe 't kon,dus wat deed ik.... Normaliter zit bij de Linn Kan 't frontje vastgelijmd en is dus nooit te verwijderen. Welnu, ik wist ook dat Rinsma ooit een Linn Kan had waarbij 't frontje makkelijk eraf te halen was. En tadaa...dit was de bewuste Kan dus! Toen ik 't frontje van de linker speaker verwijderde ontdekte ik een paar hele kleine deukjes in de tweeter. Jammer, en niet echt fraai voor een 'nieuwe' speaker,maar toen ik 't frontje van de rechter speaker verwijderde.... De tweeter was helemaal naar binnen gedrukt! Zou dit de oorzaak kunnen zijn voor 't feit dat 't hoog terughoudender,verstopt is, en...aangezien de tweeters al niet meer te leveren zijn: Moet ik ze dan maar terug doen en m'n geld terug vragen ?!?! "Sorry guys", als ze om deze redenen weeeeer weg zouden moeten,maar hier had ik uiteraard niet op gerekend! Laterrr, Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Je koopt een paar luidsprekers en ze zijn kaduuk?? Moet ik ze dan maar terug doen en m'n geld terug vragen ?!?! Lijkt mij wel, Alco, je hebt toch betaald voor luidsprekers die goed waren? Tjeemig de peemig, het zit je niet mee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Je koopt een paar luidsprekers en ze zijn kaduuk?? Yep, althans... niet dusdanig kaduuk dat ze 't niet meer doen,maar wel zodanig dat 't waarschijnlijk DE oorzaak was van 't feit dat 't hoog wat te terughoudend was vergeleken met m'n vorige Linn Kan's. En dit mag toch gewoon niet gebeuren als je net nieuwe speakers koopt bij een dealer!? (ook al is 't een demopaar met 50% korting) Tjeemig de peemig, het zit je niet mee... my thoughts exactly, Albert-Jan! Kijk, de vorige bloopers waren van eigen hand,maar hier kan ik nix aan doen. Het is trouwens niet mijn bedoeling om nu de betreffende dealer zwart te maken. Hij wist er wellicht ook nix van,maar toch.. grrr,kan ik weer 'n autootje huren om die dingen weer terug te brengen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts