ajb Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Ook al zijn het demo's dan mag dit toch evengoed niet gebeuren... Een klein krasje op de buitenkant kan, maar dat een conus in de vernieling ligt, dat kan m.i. echt niet. Veel sterkte gewenst, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Alco, Hoho, niet zo paniekerig Bel Rinsma en leg het uit, als hij de dealer is die jij zegt regelt hij vast wel twee nieuwe tweeters Oeps iets te snel, maar toch even onderstaande. Onderstaande zul je toch niet menen, een stel nieuwe speakers kopen waarvan de tweeters niet meer leverbaar zijn?? en...aangezien de tweeters al niet meer te leveren zijn: Moet ik ze dan maar terug doen en m'n geld terug vragen ?!?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 op de gok: Als de woofers niet uit eigen stal komen (KEF), hoe groot is dan de kans dat voor de tweeters hetzelfde geldt? En als een grote speakerfabrikant ophoudt met een bepaalde unit, wordt-ie geheid opgevolgd door een "new and improved" versie. Het lijkt mij dat er wel een oplossing voor je probleem is, Alco. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Hoi Michel, Na het bestuderen van de site van Naimgenoot Tony Lonorgan, zie: http://freespace.virgin.net/tony.lonorgan (en dan 'flat-earth'), (die dezelfde set heeft als ik) kwam ik tot de ontdekking dat de tweeter van mijn Kan's van 't merk "Hiquphon" is en dat de speakers inmiddels al 17 jaar oud zijn. ('85/86) Maar goed, ik zal de dealer bellen en dan kijken wat de beste oplossing is. ...zucht Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Geplaatst door Alco:Hoi Michel, Naamgenoot Tony Lonorgan Greetings, Alco Tony? Alco? Lonorgan? Koerts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 ...was ik al bang voor Tony? Alco? Lonorgan? Koerts? zoals ik zei.....Naimgenoot. Laterrr Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Geplaatst door Alco:...was ik al bang voor... Groeten, Alco Dan is het toch fijn te merken dat je op dit fantastische forum wederom niet wordt teleurgesteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk:Oh ja, ik zou me genaaid voelen bij dit paar "demo" exemplaren... Ter plaatse controleren is geen wantrouwen Overigens niet erg netjes van Dhr.Rinsma lijkt mij dat het hem toch bekend was/is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk:Oh ja, ik zou me genaaid voelen bij dit paar "demo" exemplaren... Helemaal mee eens! 17 jaar oud? Gedeukte tweeters? Ik ken Rinsma niet, maar dit is bepaald geen reclame voor die winkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 De winkel kan zijn naam nog zuiveren door de "affaire" goed op te lossen.... dus lijkt het mij wijs eerst de reactie van de winkel af te wachten. Het is en blijft natuurlijk niet netjes. En zeker niet voor Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 12 mei 2002 Author Report Share Posted 12 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk:Toch snap ik niet dat je niet op het aanbod van Siep bent ingegaan Alco. Da's namelijk een speaker naar jouw afmeting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2002 Report Share Posted 12 mei 2002 Ze hebben overigens 1 nadeel ze zien er niet gelikt uit. Die dingen werden ebouwd voor geluidskwaliteit en niet voor looks. ...dat geld voor de Kan's precies 't zelfde. Die zien er op zich ook niet uit,maar omdat ze tegen de muur dienen te worden geplaatst,stoort dat veel minder. Ter plaatse controleren is geen wantrouwen Overigens niet erg netjes van Dhr.Rinsma lijkt mij dat het hem toch bekend was/is Alleereerst ga ik er vanuit dat Dhr Rinsma hier nix van weet! Normaal gesproken is 't frontje van een Linn Kan vastgelijmd en kun je dus nooit van te voren checken of de units nog in orde zijn. Eenmaal thuis bedacht ik me dat Rinsma ooit een setje Kan's had staan waarvan 't frontje wel eenvoudig te verwijderen was. ...en dat waren deze dus. Ik zal Rinsma z.s.m bellen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Geplaatst door Alco:...kwam ik tot de ontdekking dat de tweeter van mijn Kan's van 't merk "Hiquphon" is en dat de speakers inmiddels al 17 jaar oud zijn. ('85/86) ....... Alco, dit is een vervelende ervaring, maar het wordt vast goed opgelost. Overigens bestaat het merk Hiquphon nog steeds en hebben ze een goede naam op het gebied van tweeters. Hier is een link naar de pagina, misschien staat jouw type tweeter er ook wel bij: http://www.zalytron.com/hiquphon.htm Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Hee, bedankt voor de link Richard! Ik heb inmiddels via een ander forum ook begrepen dat Hiquphon de bewuste tweeter nog steeds maakt. Ze zouden omgerekend zo'n 83,- euro per stuk moeten kosten. Ik heb even de foto's van de tweeters bekeken en volgens mij is dit 'm: ps: ik heb met veel geduld en zweet op m'n voorhoofd, de tweeter weer voor 90% naar buiten kunnen krijgen. Met een smal stukje van dat elastische dubbelzijdig tape (van dat witte kauwgom-achtige spul) Dat heb ik heel voorzichtig op de ingedeukte tweeter geplakt en vervolgens voorzichtig weer naar me toe getrokken. Na -tig keer proberen floepte de tweet grotendeels weer naar buiten. Er zitten nu nog een paar kleine deukjes in. Zou dit nog kwaad kunnen ? m.a.w. ZOuden ze nog beter presteren zonder de over gebleven kleine deukjes ? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Geplaatst door Alco:...ps: ik heb met veel geduld en zweet op m'n voorhoofd, de tweeter weer voor 90% naar buiten kunnen krijgen. Met een smal stukje van dat elastische dubbelzijdig tape (van dat witte kauwgom-achtige spul) Dat heb ik heel voorzichtig op de ingedeukte tweeter geplakt en vervolgens voorzichtig weer naar me toe getrokken. Na -tig keer proberen floepte de tweet grotendeels weer naar buiten. Er zitten nu nog een paar kleine deukjes in. Zou dit nog kwaad kunnen ? m.a.w. ZOuden ze nog beter presteren zonder de over gebleven kleine deukjes ? Groeten, Alco Als de klank is verbeterd dan heeft de operatie zeker geholpen. Maar vaak is de spanning of stevigheid wel uit het membraan verloren gegaan met als mogelijk gevolg dat de voormalige vouwen als scharnierpunt van oppervlakte-resonanties kunnen gaan werken. Maar dit is wel theoretisch, ik kan me haast niet voorstellen dat je wat van deze resonanties zal horen, door de beperkte afmetingen van deze vlakjes zullen dergelijke resonanties ver boven de gehoorgrens liggen. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk:Je vindt het (dus?) kennelijk lullig om hiermee terug naar Rinsma te gaan... Deuken dan maar terugduwen en dan terugbrengen? Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Ha die Uncle Henk, Nou, op zich vindt ik 't niet lullig om Rinsma er mee teconfronteren. Hij mag tenslotte best weten wat ie me verkocht heeft. (ik ga er nog maar even vanuit dat Dhr. Rinsma hier nix vanaf wist) Maar zo op 't gehoor lijkt 't nu wee prima. Ik heb toevallig net 10 minuten geleden een CD gedraaid met veel trompetten erin. Vervolgens ongeveer 0,5 meter van de speakers gaan zitten en zo om de 20 seconden 't balans knopje van Links naar Rechts gedraaid. Ik kon zo gauw geen verschil waarnemen. Op zich denk ik wel dat Rinsma ze terug zou nemen als ik dat echt wil,maarja...wattan ? 't schijnt dat de tweeters van de nieuwe Linn Katan 't ook goed doen in de Kan's. (volgens sommige Kan eigenaren die dit hebben geprobeerd) Maar die tweeter is wel wat smoother en daar houd ik niet zo van. Blazers,bekkens,etc horen fel te klinken en niet zijdezacht en terughoudend. (kwestie van smaak) vaak is de spanning of stevigheid wel uit het membraan verloren gegaan met als mogelijk gevolg dat de voormalige vouwen als scharnierpunt van oppervlakte-resonanties kunnen gaan werken uhh... Als dit nog wel hoorbaar zou zijn,hoe zou dan dan te merken zijn ? Ergens heb ik nog weer 'geluk bij 'n ongeluk' aangezien de frontjes van Kan's normaal gesproken niet te verwijderen zijn,omdat ze vastgelijmd zitten. Als deze frontjes niet los zaten,had ik ook niet zo gauw ontdekt waar 't aan lag. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Geplaatst door Alco:...uhh... Als dit nog wel hoorbaar zou zijn,hoe zou dan dan te merken zijn ? Mogelijk wat meer scherpte in het hoog, maar ik denk niet dat je het hoort, als ze al resoneren dan is de frequentie erg hoog en bovendien worden resonanties bij textiel- en softdome's doorgaans beter gedempt door het materiaal. Overigens zie je bij demo-luidprekers wel vaker dat de dome's of stofkappen zijn ingedrukt, dat er mensen zijn die hier lol in hebben. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 16 mei 2002 Report Share Posted 16 mei 2002 Geplaatst door Alco:...ik heb met veel geduld en zweet op m'n voorhoofd, de tweeter weer voor 90% naar buiten kunnen krijgen. Met een smal stukje van dat elastische dubbelzijdig tape (van dat witte kauwgom-achtige spul) Dat heb ik heel voorzichtig op de ingedeukte tweeter geplakt en vervolgens voorzichtig weer naar me toe getrokken. Na -tig keer proberen floepte de tweet grotendeels weer naar buiten. Er zitten nu nog een paar kleine deukjes in. Zou dit nog kwaad kunnen ? m.a.w. ZOuden ze nog beter presteren zonder de over gebleven kleine deukjes ? Groeten, Alco[/QB] Heb ooit eens per ongeluk een tweeter van een Dynaudio ingedeukt (textieldome) : even de stofzuiger erop en alles floepte netjes op z'n plaats terug zonder zichtbare of hoorbare sporen na te laten (wel de zuigkracht even terugdraaien om te beginnen en dan langzaam opdrijven tot "het wonder geschiedt". Met VrGr FONS MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri-1 Posted 17 mei 2002 Report Share Posted 17 mei 2002 Ik heb een slechte ervaring met gedeukte tweeters. Een neefje heeft vakkundig een dome van een van mijn Tannoy 631's ingedeukt en na de plakband truuk klinkt het nog steeds nergens na. Het hoog is veel te schel (met deuk) en blijft te schel (na plakbandtruuk). Een nieuwe tweeter zal de enige oplossing zijn. Snappen doe ik het niet, maar horen des te beter Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 mei 2002 Report Share Posted 17 mei 2002 Hallo Henri, Ik heb deze week de plakbandtruc uitgevoerd en jawel...de tweeter is weer terug 'gefloept'. Er zitten nu nog een paar miniscule deukjes in. De tweeter klinkt, naar mijn mening/smaak zeker niet te schel. De uitgedeukte tweeter vind ik beter klinken dan de tweeters van m'n Sonus Faber's. (De SF's klinken me te terughouden,'smooth' in 't hoog) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted 21 mei 2002 Report Share Posted 21 mei 2002 Beste Alco, Welke speakers heb je nu? Ik kan het haast niet meer bijbenen! Voor jou zou het fantastisch zijn als er zoiets als een speak-o-theek bestond,dan kun je naar hartelust wisselen! Het moet je toch klauwen met geld kosten al dat inruilen???? Elke speaker heeft wel een of meerdere minpunten,dat moet je leren accepteren. Ondertussen had je al een set Avalons o.i.d kunnen hebben! Maar zonder gekheid,ik hoop dat je ze nu gevonden hebt. groeten Leon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts