Guest TOW Posted 30 december 2000 Report Share Posted 30 december 2000 Ben benieuwd wat forum leden vinden van in onderwerp genoemde beurs. Ben zelf, weliswaar sedert korte tijd, geboeid geraakt van het "vinyl" gebeuren, en heb als gevolg hiervan afgelopen week voor de eerste maal een platen/CD-beurs bezocht. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 30 december 2000 Report Share Posted 30 december 2000 Hallo Theo, Ik bezoek een keer of 5 per jaar een platen/cd beurs. Cd's heb ik er bijna nooit gekocht, platen des te meer. Het aanbod verschilt per beurs, vandaar dat ik nu meestal alleen nog naar de wat grotere beurzen ga van oa. R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Posted 30 december 2000 Report Share Posted 30 december 2000 Hallo, Platen kun je volop bestellen bij fronstage.com, jpc.de(Dsl)met grsatis platenmagazine per maand en bigbag.de(de goedkoopste, vooral op dinsdag en boven dm 100,= porto vrij) Tip een van de best opgenomen platen van 2000 Eels-Dislaxy of galaxies(180 gram.)38,50dm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 31 december 2000 Report Share Posted 31 december 2000 Hallo Tom S. Ten eerste bedankt voor de reactie. De platenbeurs die ik bezocht was in Leeuwarden. Zoals ik reeds vermelde ben ik sedert korte tijd behoorlijk weg van het vinyl. Ondanks dat ik nu nog zit te wachten op mijn, reeds bestelde, platenspeler ben ik toch al gaan kijken bij een platenbeurs. Het aanbod van LP's overtrof de hoeveelheid van CD's, en dan heb ik het nog niet over de singeltjes. Heb echter niet een nieuwe LP aangetroffen of zelfs een schoongemaakte (misschien niet goed gekeken, maar toch).Het viel mij echter op dat er woekerprijzen voor gevraagd werden. Prijzen van fl. 25,- en het dubbele waren redelijk normaal. Als je bij een kraampje ging kijken waar al iemand aan het zoeken was werd je er bijna weggekeken, met de blik van "wat doe je hier, ik ben hier aan het zoeken". Ik ben ook al diverse keren in een rommelwinkeltje geweest, dit beviel mij beter. M.V.G. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 31 december 2000 Report Share Posted 31 december 2000 Theo, Als je bij een kraampje ging kijken waar al iemand aan het zoeken was werd je er bijna weggekeken, met de blik van "wat doe je hier, ik ben hier aan het zoeken Tja.... Friezen . Heb ik iig nooit last van. Je moet ook een beetje speuren op platenbeurzen (naar de laagste prijzen), en vooral zo vroeg mogelijk aanwezig zijn. Ik heb er al heel wat mooie platen voor amper 5 piek weggehaald. Platen van bv 'The Doors' kun je voor 35 piek kopen, maar als je geduld hebt vind je ze ook wel voor FL 15,- is het niet deze beurs dan wel de volgende. Het nadeel is zoals je zelf ook al aangaf, dat de kwaliteit van de aangeboden geluidsdragers nog wel eens te wensen over laat, wanneer ik een 'dure' LP koop controleer ik hem ook altijd op krassen, duur wil niet altijd zeggen goed(e kwaliteit). Er zijn trouwens wel handelaren die nieuwe LP's verkopen, zo kocht ik onlangs nog een splinternieuwe LP van Tom Waits voor FL 35,- bij een handelaar die bijna alleen maar nieuwe platen had staan. Je moet er ook gewoon van houden om meter na meter LP's door te bladeren, op zoek naar die 'ene' (en als het even kan, voor een prikkie). Groeten, Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 januari 2001 Report Share Posted 5 januari 2001 Op de LP/CD beurzen kun je je als vinyl liefhebber echt nog je hart ophalen. Vooral de grote Rezi-beurzen. Ook de megagrote beurs in Utrecht is een aanrader. 3 februari is er weer een beurs in Zwolle. (Broerenkerk) en 3 maart in Groningen. (Martinihal) Vanaf 5 a 10 gulden kun je met een beetje speurwerk nog fraaie exemplaren vinden. Wees er echter op tijd bij op zo'n dag. Kom bijv. niet om 14:00 binnen..Dan heb je'n probleem.. Succes, Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts