Jump to content

Schoonmaken LP's

Guest TOW
 Share

Recommended Posts

Waar maken de vinylliefhebbers hun platen mee schoon.

Ik doel hierbij op het reinigingsmiddel. Ik heb zelf de DA reinigings-machine, maar gebruik als schoonmaak-middel "Vinyl-cleaner" van Quality-service (VC). Deze maakt mijns insziens beduidend beter schoon dan het schoonmaakmiddel van DA. Nadeel van de VC dat hij sneller ver-dampt en minder antistatisch maakt dan de DA.

MVG en BVD

Theo

Het gebruik van een andere platenwasmachine het ik al gehoord en gelezen. Ik heb hierbij wel gemengde gevoelens over de kwaliteits-verbetering van bedoelde apparaten, dit t.o.v. de DA platenwachmachine.

Gaarne jullie mening.

Maar ja ondanks dat, verkies ik toch de VC van Quality-service. Om vervolgens de platen antistatisch te maken met DA, want daar is DA wel goed in.

Hallo TOW,

De Disco-Antistat is al jaren de meest economische platenwasmachine. Zowel de DA vloeistof als die van Quality Service werken goed naar mijn ervaring. Veel beter dan dat zul je niet kunnen bereiken, of je moet met een vacuumpompsysteem als dat van VPI en NittyGritty gaan werken.

Wellicht kun je door zelf wat silicone op te lossen in de QS vloeistof de antistatisch-heid verminderen. In een fotografie winkel verkopen ze allerlei spulletjes voor reinigings-, schuimremmings- en antistaticiteitsdoeleinden.

Succes,

Marcel