Jump to content

van .... tot ....: je persoonlijke HiFi-stappenplan

Alco
 Share

Recommended Posts

Hallo luitjes,

Ik zat zonet effe in m'n geheugen te spitten.

(nee,niet in 't geheugen van m'n PC,ik heb zelf ook nog 'n beetje :D )

Ik kwam toen,mede dankzij mede forumleden hier tot de ontdekking dat ik toch wel absurd veel componenten in huis heb gehad door de jaren heen.

Als ik me niet vergis was dit zo ongeveer de juiste volgorde:

Van rond 1988 tot nu:

CD-speler:

Philips CD150

Pioneer PD4100

Nakamichi CDP2

Onkyo DX-706

Proceed PCD-1

Rotel RD065(buizen)

Micromega Stage-1

Denon DCD1290

Denon DCD3300

Denon DCD2700

Philips CD104

Rotel 930-AX

Cyrus 1

Marantz CD63KI

Naim CD-3.5

Naim CDX

De versterkers van 1988 tot heden:

NAD-3020

Audio-Analyse PA60

Accuphase (type ?)

Can Medevoort MA220

Marantz PM80

Onix OA20

NAD-310

NAD-710

Rotel RA930

Musical Fidelity A1

Cyrus Two

Cyrus 3

Nait-2 (oud model)

Nait-2 (nieuw model)

De draaitafels:

AKAI (type onbekend)

Project-2 met van den Hul MM1

Revolver Rebel

Rega Planar-3 met benz-Micro

puf... eek.gif en dan nog de luidsprekers:

ook van ongeveer 1988 tot nu toe:

Vifa Korrekt 3.0 (zelfbouw)

Magnepan SMG-A

B&W DM640

Xanadu DS14

Audiostatic ES200r

Elipson 1303

Translator "Jade"

Mission 780

Royd A7

Mission 760

Monitor Audio MA-1 (zwart)

Acapella Fidelio (2 dagen!)

Lambda Granaat (in grenen)

Monitor Audio MA-1 (cherry)

Monitor Audio Studio-2

Linn KAN-II

Zo,puf...

en ik heb de racks en kabels maar effe achterwege gelaten...

Zijn er meer mensen die 't zo onverstandig en ongeduldig hebben aangepakt ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat andere mensen hier op 't forum hebben gehad sinds hun eerste kennismaking met HiFi.

Zo,that's all folks

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Hallo luitjes,

Ik zat zonet effe in m'n geheugen te spitten.

(nee,niet in 't geheugen van m'n PC,ik heb zelf ook nog 'n beetje :D )

Ik kwam toen,mede dankzij mede forumleden hier tot de ontdekking dat ik toch wel absurd veel componenten in huis heb gehad door de jaren heen.

Als ik me niet vergis was dit zo ongeveer de juiste volgorde:

Van rond 1988 tot nu:

CD-speler: Versterkers:

Phlips CD150 NAD-3020

Pioneer PD4100 Audio-Analyse PA60

Nakamichi CDP2 Van Medevoort MA220

Onkyo DX-706 Accuphase PA260

Proceed PCD-1 Marantz PM-80

Rotel RD065(buizen) Onix OA-20

Micromega Stage-1 NAD-310

Denon DCD1290 NAD-710

Denon DCD3300 Musical Fidelity A1

Denon DCD2700 Cyrus-2

Philips CD104 Cyrus-SL

Rotel 930-AX Nait-2

Cyrus 1

Marantz CD63KI

Naim CD-3.5

Naim CDX

zucht

eek.gif en dan nog de luidsprekers:

ook van ongeveer 1988 tot nu toe:

Vifa Korrekt 3.0 (zelfbouw)

Magnepan SMG-A

B&W DM640

Xanadu DS14

Audiostatic ES200r

Elipson 1303

Translator "Jade"

Mission 780

Royd A7

Mission 760

Monitor Audio MA-1 (zwart)

Acapella Fidelio (2 dagen!)

Monitor Audio MA-1 (cherry)

Monitor Audio Studio-2

Linn KAN-II

Zo,puf...

en ik heb de racks en kabels maar effe achterwege gelaten...

Zijn er meer mensen die 't zo onverstandig en ongeduldig hebben aangepakt ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat andere mensen hier op 't forum hebben gehad sinds je eerste kennismaking met HiFi.

Zo,that's all folks

Groeten,

Alco

Dag Alco,

Vreemd ,vreemd,vreemd,

Zoals je zei bijna het geluid van een platenspeler !

Ik zoek naar het analoge !

Geluid van een platenspeler tja die vindt je dus niet bij /in een Cdspeler.

Toch zie ik in je lijst niet 1 platenspeler.

Zoekt en gij zult vinden .

Vindt en gij zult zoeken .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Hallo Haudio,

herstel: Ik was de draaitafels vergeten te vermelden. Die heb ik (waarschijnlijk net toen jij je reactie schreef) inmiddels geplaatst.

Tja, ik geef toe,vreemd is 't zeker.

Ik neem tenminste aan dat je dan doelt op 't veelvuldig kopen,ruilen,etc van allerlei apparatuur.

"Geluid van een platenspeler tja die vindt je dus niet bij /in een Cdspeler."

Ben ik met je eens.

Echter, van alle sets die ik in m'n leven heb gehoord,sprongen er 2 uit.

ondanks dat ik net als jij een voorkeur heb voor analoog,bestonden deze 2 sets uit 'n voor-eind versterker en een CD-speler.

Er zijn dus,naar mijn mening,wel CD-spelers die menig draaitafel wel 't zweet doet uitbreken.

Maar ik geef toe,'t zijn er niet veel en ze zijn duurder dan hun analoge cuncurenten.

Groeten,

Alco :)

Leuke vraag, Alco!

Inderdaad heb jij van alles gehad, waarbij ik hier en daar tot m'n verbazing zag dat een vernieuwing niet meteen een verbetering betekende!

Maar goed, jij zult er je redenen wel voor hebben gehad! ;)

Bij mij is muziek met de paplepel ingegegoten en de ruimte op dit forum is denk ik te klein om alles te beschrijven wat ik allemaal heb gehad! set1978.JPG

M'n set toen: Marantz Model 1122DC versterker, Marantz Model 5010 B cassettedeck, Sony tuner, Thorens TD115 draaitafel met Ortofon VMS 20E MK2 element, Magnat Formula X speakers en toen al vele platen (die ik nu nog heb en ook draai! ;)

M'n eerste serieuze set dateert al uit 1974 en bestond uit een Rotel versterker, Marlux draaitafel met Excel ES70S element en Lafayette luidsprekers!

Binnekort kun je er van alles over lezen op m'n website Homepage Audiopaul

Ha die AudioPaul,

Yep,je hebt helemaal gelijk,niet elke verandering was in mijn geval een verbetering. Van sommige aan/verkopen heb ik dan ook enorme spijt. Maarja,gedane zaken nemen geen keer.

O,verrek. ben nog 'n stel speakers vergeten te melden. De Acoustic-Energy AE-1's

(nog zo'n eentje die ik niet weg had moeten doen)

Leuk trouwens die oude foto.

Als ik nog wat oude foto's kan vinden zal ik ook proberen wat te posten hier.

Ben zeer benieuwd naar de uitbreiding op je site,AudioPaul.

See ya'

M.v.G.

Alco

Hallo Paul,

Oud en nieuw ziet er geweldig uit. Ik zie dat je ook een Thorens 115 had. Dat ding heb ik ooit eens tweede hands gekocht voor een appel en een ei. Heb hem tot nu toe gebruikt om te oefenen elementen te installeren.Wat waren je ervaringen ,volgens Haudio stelt de Thorens 115 niet al te veel voor.

Wat ik bij je nieuwe set jammer vind, maar dat is puur optisch, dat je de installatie tussen de speakers hebt. Ik heb een ouder huis en heb de hele rotsooi geplaatst in een nisje.

Wat doe je overigens aan stroom?

Geplaatst door carl:

Hallo Paul,

Oud en nieuw ziet er geweldig uit. Ik zie dat je ook een Thorens 115 had. Dat ding heb ik ooit eens tweede hands gekocht voor een appel en een ei. Heb hem tot nu toe gebruikt om te oefenen elementen te installeren.Wat waren je ervaringen ,volgens Haudio stelt de Thorens 115 niet al te veel voor.

Wat ik bij je nieuwe set jammer vind, maar dat is puur optisch, dat je de installatie tussen de speakers hebt. Ik heb een ouder huis en heb de hele rotsooi geplaatst in een nisje.

Wat doe je overigens aan stroom?

Hoi, Carl

De Thorens 110/115 zijn de grootste miskleunen die Thorens ooit hebben gebouwd! Vandaar dat ik de Thorens later heb ingeruild voor een TD160 MKII, in een gelimiteerde uitvoering, die ik nu nog bezit!

Tja, dat de speakers optisch naast de installatie lijken te staan, valt in het echt wel mee! De Thiels staan nl. ca. een meter van de achterwand af en staan dus feitelijk v

Hoi, Alco

Is je Naim inmiddels een beetje opgewarmd? Ik las trouwens ook in het rijtje eek.gif cd-spelers dat je een aantal Denon's hebt gehad! Ik heb 4 jaar een DCD 2700 gehad en die vond ik fantastisch, bijna analoog, klinken! Vooral de overgang van de Marantz CD80, die ik ervoor had, vond ik erg groot!

In m'n tweede setje heb ik trouwens nog steeds een Marantz CD60 staan, is 'ie goed genoeg voor! ;)

Hallo AudioPaul,

Yep,ik denk dat de Naim inmiddels wel aardig opgewarmd is. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat ie nog beter zal gaan klinken na nog 'n paar dagen/weken.

Ja,ik heb inderdaad een Denon 2700 gehad.

(2e hands en vanwege 't feit dat er een vrij goede regelbare uitgang op zat en omdat ie er mooi uit zag met 'custom-made' houten zijpanelen)

Hij klonk destijds prima. Ik had toen een geintegreerde Onix versterker (had ik nooooit weg moeten doen) en m'n goedkoopste speakers die ik heb gehad,de Mission 760's.

Een andere speler waarvan ik vindt dat ie (voor de prijs) erg goed klinkt was de Marantz CD63KI. Ook weer met 'n digitaal regelbare uitgang. (ideaal)

Maar die heb ik uiteindelijk maar weg gedaan vanwege 't afschuwelijke uiterlijk. Een en al plastic en veel te veel knopjes.

De grootste miskleunen die ik op 't gebied van CD-spelers heb gehad waren:

de Philips CD150

de Nakamichi CDP-2

de NAD 522

en jawel...de Proceed

op versterker gebied waren DE miskleunen in m'n rijtje:

Audio-Analyse PA60 (klonk erg mooi,maar ging vaak stuk)

Marantz PM80 (blind gekocht vanwege de unaniem goede testresultaten in bladen)

de Rotel RA930

Op 't gebied van speakers uit m'n rijtje had ik achteraf beter niet in huis kunnen halen:

de B&W 640 (grote,diepe bakken met teveel laag,naar mijn mening)

de Lambda "granaat" in grenen. (oogde ontzetten mooi en paste uitstekend in m'n interieur maar verder 'n waardeloze speaker)

Zo, en nu ga ik eerst effe 'n happie eten.

(Tortellini Carbonara,jam jam)

Groeten,

Alco

Dank je,Ruud. Het smaakte weer prima.

De Naim CDX is van 11-07-2001,dus amper nog 2e hands te noemen. Ik ga ervan uit dat ie nu wel zo'n beetje is ingespeeld,maar wie weet... dan kan 't alleen maar nog beter worden :)

De Proceed die ik had was 't allereerste model. Ik had 'm 2e hands gekocht van iemand in apeldoorn. Deze man had in z'n woonkamer een set staan,die bestond uit:

Mark-Levinson eindversterker,Classe voorversterker,de Proceed CD-speler,Duntech Crownprince Luidsprekers en MIT bekabeling.

Erg indrukwekkend om te zien,maar minder indrukwekkend toen ik 't mocht beluisteren.

maar ok,to the point. De Proceed klonk beter dan de CD-speler die ik ervoor had (Onkyo DX706),maar niet beter dan de Rotel RCD965 gemodificeerd door Sound-Gallery met o.a. een buizen-gedeelte. Er stond destijds een lange wachttijd voor als men deze wou bestellen. De Proceed was ook niet erg degelijk en ruim 2,5 x duurder dan de Rotel.

Maar ik moet toegeven,dat de set die ik had waar de proceed deel van uitmaakte,(Van Medevoort MA220 + Xanadu DS14 + Van den Hul "first" en OCOS LS kabel) wel prima op elkaar was afgestemd en van alle sets die ik tot nu toe heb gehad,wel in m'n 'top-5'zou

staan.

M.v.G.

Alco

Geplaatst door Ruud:

Hai Alco,

Fijn dat het gesmaakt heeft, ik ga zo.

Ik heb zelf de losse proceed gehad dac/loopwerk en er negen jaar mee gespeelt, zonder ook maar en klacht, staat nu alweer vier jaar probleemloos bij een vriend van mij te spelen. :):)

Yep, ik krijg ook honger...eigengemaakte tzatsiki vooraf en heerlijke gegrilde kippenbouten als hoofdgerecht!! ;)

Jammie, jammie :D

Enne, Ruud...eetze!! ;):D

Met een losse DAC zal de Proceed ongetwijfeld een dijk van een CD-speler zijn.

Ik kan me nog herrineren dat ik in die tijd in 't interview voor "De Homestudio" (Mei-'93) zei dat de Proceed nooit meer de deur uitging,als 't aan mij lag.

Ach,ja :rolleyes::) zoiets heb ik wel vaker gezegd,geloof ik...

ps: hier heb ik nog de foto van m'n set uit Mei '93 met de Proceed.

(die creep in 't midden is mijn persoontje eek.gif:P )

M.v.G.

Alco

GRRRRRR, GVD, heh,waarom mislukt 't 9 van de 10 keer als ik hier 'n foto wil plaatsen.

Ik doe gewoon

Wat doe ik nou verkeerd ?? :(

ok,nog 1 keer...

hopen dat ie er nu wel staat...

Groeten,

Alco

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Alco,

Als je de spatie tussen de "8" en de "I" weghaalt, klopt het :D

Nou, is dit weer zo'n "80 karakters"-regeltje confused.gif . De URL klopt, maar waarom het plaatje niet zichtbaar wordt is mij een raadsel. Dus nu maar de URL

Alco's Homestudio SET

En hopelijk werkt dit wel eek.gif

Geplaatst door Audiopaul:

...en een hoge bloeddruk!! hahahahaha! :D:D

Kan bij iedereen voorkomen :D;) . Gezien jouw eerste reactie, heb ik het dus ongeveer hetzelfde gedaan :P:D

Je moet wel toegeven dat ik de fout uit de url gevist heb :D;)

hahaha,he in ieder geval bedankt voor 't alsnog proberen,jongens!

Waarom die URL zolang is,weer ik niet.

Al m'n HiFi foto's komen inderdaad wel van 'n beveiligde site,dus daar zou 't ook aan kunnen liggen.

Zucht,...op 't Naim-Audio forum kun je gewoon heel gemakkelijk en snel foto's van je eigen harde schijf in 'n berichtje plaatsen. (veel beter!)

maar goed, Ya can't have it all,eh

de foto(s) die ik wou plaatsen zijn evt ook gewoon via m'n www te bekijken,onder "Hifi-related pictures".

Groetjes,

Alco

Geplaatst door Alco:

de foto(s) die ik wou plaatsen zijn evt ook gewoon via m'n www te bekijken,onder "Hifi-related pictures".

Groetjes,

Alco

Helaas, pindakaas....Alco! confused.gif Ik kwam d'r niet in! De foto van jou in strakke witte broek + toenmalig setje is dus uitsluitend bestemd voor de handige jongens onder ons! ;):D

Geplaatst door Audiopaul:

Helaas, pindakaas....Alco! confused.gif Ik kwam d'r niet in! De foto van jou in strakke witte broek + toenmalig setje is dus uitsluitend bestemd voor de handige jongens onder ons! ;):D

Een hoera voor de handige jongens :D:D:D:D:D