Jump to content

Exit Tuby, here is Michel!

Michel
 Share

Recommended Posts

Beste mede-forummers,

Bij deze heb ik mijn forum-naam gewijzigd van Tuby in Michel.

Dit omdat:

1) Ik zo heet (komt dat even mooi uit! :D)

2) Ik veel minder van buizen weet dan dat ik voordat ik aan dit forum deelnam dacht :(. Tuby klopt dus gewoonweg niet (maar met de input van de huistechneuten is dat probleempje snel verholpen! :D).

Groet,

Michel cool.gif, die wel even moet wennen, en en-passant ook nog even zijn handtekening heeft gewijzigd

What's in a name. Je had als Tuby al een hele reputatie opgebouwd, al dan niet met je technische kennis over buizen. Bij deze ben je (opnieuw) welkom op dit forum en hopelijk is je humor niet met je naam verdwenen :D;)

P.S.: Ik weet niet of het voor mij verstandig zou zijn hier mijn echte naam te gebruiken. In vind mijn nickname wel toepasselijk :D

Beste Sodejuu,

Bedankt voor je vriendelijke woorden.

Inderdaad, what's in a name. Maar, als de name ver van de waarheid ligt, waarom zou je hem dan niet veranderen? Koop een hond, noem hem hond, en als hij opgroeit blijkt het een poes. Snappie?

En de reputatie is zo weer terug, hoop ik. Gewoon even wennen dat Tuby zijn onzin onder een andere naam deponeert... :D

Groet,

Michel cool.gif, hond noch poes

Geplaatst door Ome Henk:

Tuby.... Michel.... Xantippe confused.gif

Wel weten wie je bent Tuby... uhhh Michel ;)

Groetnis, Henk :D

Beste Ome Henk,

Ik begrijp de verwarring. Maar als je naar de post-tijden kijkt wordt eea wel duidelijk... :D

Groet,

Xantippe... ehhh... Michel cool.gif, die zo nog in een identiteitscrisis geraakt

Beste Michel a.k.a Tuby a.k.a. meneer Klarenbeek! ;)

Ik ben blij dat ik je nog iets heb kunnen leren! ;):D

Het blijkt trouwens wel dat een mens nooit te oud is om te leren, want ik ben best wel onder de indruk van tubies (buizen dus), zeker sinds m'n bezoek aan Stefan!

Enne..ik hoop dat je er 18 november net zoveel zin in heb als ik! Mijn boodschappenlijstje wordt in ieder geval steeds langer! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Beste Michel a.k.a Tuby a.k.a. meneer Klarenbeek! ;)

Ik ben blij dat ik je nog iets heb kunnen leren! ;):D

Het blijkt trouwens wel dat een mens nooit te oud is om te leren, want ik ben best wel onder de indruk van tubies (buizen dus), zeker sinds m'n bezoek aan Stefan!

Enne..ik hoop dat je er 18 november net zoveel zin in heb als ik! Mijn boodschappenlijstje wordt in ieder geval steeds langer! ;)

Zin heb ik zeker, Audiopaul!!

Mijn meissie zat al met schrik naar mijn boodschappenlijstje te kijken. Tot nog toe anderhalf aaviertje vol, en ik ben nog bezig!

Mocht je ooit nog eens overwegen om serieus aan de buis te gaan, een vriend van mij heeft voor een prikkie een hele mooie (eenvoudige-maar niet qua prestaties) tweedehands buizenbak op de kop getikt voor 1000,-. Bij een gerenomeerde timmerman laten nakijken en aanpassen (buisvoetjes en koppel-c's), nieuwe buizen erin, en spelen maar!

En als je een dergelijke versterker naast je Sphinx zet, denk ik dat je zal schrikken van het resultaat! (En dat zeg ik terwijl ik Sphinx zeer hoog acht).

Houdt er wel rekening mee dat, zoals al bij een andere topic is gepost, er aanmerkelijk meer werk (en dus kosten) aan buizen zit dan aan transistoren. Periodiek onderhoud en nieuwe buizen, en als je echt door het virus besmet bent modificaties/upgrades en inruil naar nog mooiere.

Laat ik deze afsluiten met te stellen dat het wel de moeite loont!! :D

Groet,

Michel cool.gif , buizenfanaat

Hoi, Michel

Ik laat me niet meer zo gauw afschrikken, daarvoor ben ik al te lang met m'n hobby bezig!

Inmiddels heb ik ook al contact gehad met Triode Dick! Mijn interesse in buizen werd door Dick trouwens meteen vertaald in een "belofte om op buizen over te gaan" Kijk maar eens op z'n site http://www.triodedick.com/links.htm

Nou geeft dat meteen het enorme enthousiasme van Dick aan voor buizen, maar ik ga dus absoluut niet over

Spijkers met koppen, Audiopaul! :D

Mag ik je dan alvast welkom heten in het buizengebeuren?

Ben heel benieuwd welke TriodeDick creatie je voorkeur heeft/krijgt. Vast een Triode-versterker :D:D, en ongetwijfeld zeker niet de minste, want die heeft TriodeDick niet. In ieder geval een zeer wijs en gedegen begin.

De VAD ga ik dit jaar laten voor wat het is. Andere zaken hebben op het moment wat meer prioriteit. De 18e november dus.

Wat me brengt op het volgende: is er al een ontmoetingspunt afgesproken bij de Jaarbeurs? En een tijd?

En zo nee, zullen we dat dan alsnog doen? Ik zou het namelijk jammer vinden iedereen mis te lopen, aangezien het Grote Ontmoeten toch wel de helft van het plezier betekent voor mij.

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Stefan:

Bedankt Tu... uuuhh Michel, maar laten we het maar niet nog verwarrender maken ;)

Ach,

Aangezien dit forum bevolkt wordt door mensen die bijna stuk voor stuk een databank met audiogegevens in hun hoofd hebben, zal een naamsverandering van ene Stefan :D voor de overige forummers volgens mij geen problemen opleveren. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat het ook moet :D.

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Michel:

Ach,

Aangezien dit forum bevolkt wordt door mensen die bijna stuk voor stuk een databank met audiogegevens in hun hoofd hebben, zal een naamsverandering van ene Stefan :D voor de overige forummers volgens mij geen problemen opleveren. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat het ook moet :D.

Groet,

Michel cool.gif

Ha, Michel

Die databank zit maar voor de helft in m'n hoofd en de rest (een metertje of 3) staat in de boekenkast en elders opgeslagen! ;)

Ik heb voor m'n werk als systeembeheerder al zoveel te onthouden, daar kan verder niks meer bij! :rolleyes:;):D

Geplaatst door Michel:

Be my guest (en veel succes ermee, aangezien jij in mijn optiek King-Tuby :D bent!!)

Groet,

Michel cool.gif

Zo is dat, grijp je kans Stefan :P

Ik ga even kijken of ik Michel nog sterren kan doneren voor z'n 'coming-out'.

Maarten (nog tubeless)