Jump to content

VAD

schaap
 Share

Recommended Posts

Hoi Sodejuu

Tja, kennelijk verschillen smaken soms, maar ook omstandigheden, vermoed ik!

De Graaf/Zingali set heb ik beluisterd met het Northstar cd-loopwerk en converter. Op dat moment was de zaal poepievol en ik kon met moeite enkele foto's maken. Het geheel kwam op mij op dat moment zeer muzikaal over!

Ideaal blijft het natuurlijk altijd als je zoiets in je eigen luisterruimte beluisterd.

De Moonsoon/Jadis set heb ik goed kunnen beluisteren en ook nog op de hotspot! Mooi setje!

Beste forumleden, ook Schaap heeft rondgekeken op de VAD. Hier enkele bemerkingen:

1. Druk.

2. Nautilus 800

Idioot idee om je in te laten schrijven voor demonstraties. Ik heb me toch ingeschreven bij B&W omdat ik die Nautilus 803 wilde horen. Dat viel me ronduit tegen. Het laag en hoog waren mooi, maar rond het midden ontstond er zo'n irritante druk op mijn oren.

3. PMC

Stond belachelijk hard, wat wilde deze lui bereiken?

Ik was overigens wel geinteressedd in de Bryston aansturing!

4. More music

Dit sprak me wel aan. Klein maar gezellig ingericht. Mooie sets en goed geluid. Maar dat lag misschien vooral aan de zware Pass X600 versterkers!!

5. Moonsoon en Jadis

Hier is al veel over geschreven, voor mij ook een zeer mooie set!

6. Magnat, Marantz, Kenwoond, Sony etc.

Interesseert me niet

7. Linn

Zwak geluid. Goed geluid heeft geen beeldscherm nodig. Ondanks de zeer imposnate ruitme die Linn ter beschikking had, werden m.i. zeer matige prestaties neergezet. Binnen 5 minuten was ik weer buiten.

8. Piega

Bij Piega vond ik de grote houten luidsprekers uit Italie zeer ruimtelijk klinken (merk ben ik vergeten)!!

groet, Schaap eek.gif